Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:57

Hier ook een kampeerder! Tent in de auto en gaan! Wij boeken eigenlijk nooit vooraf en zoeken als we geen zin meer hebben in autorijden een leuke, rustige camping.

Een tent met een vaste bodem vind ik ook echt heel fijn! Geen wind, water en beestjes er onderdoor!

Je lijst is wel ontzettend lang. :)) Waarom neem je zoveel borden en bestek mee? Ga je met veel mensen?



Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:27

Fleecedeken inderdaad. :j Lekker voor 's avonds als het afkoelt, of om over je slaapzak te doen als het 's nachts wat kouder is dan verwacht, of onder je luchtbed te leggen zodat de kou uit de grond niet zo doortrekt.

Waxinelichtjes gaan hier trouwens ook altijd mee. Als je die in je tent aan doet dan verwarmt de lucht een beetje. Lekker op vochtige avonden. Wel goed oppassen, is natuurlijk niet heel veilig. Oh en wegwerp bbq's zijn heel fijn om mee te hebben. Tip: shop campingspullen bij de Action!

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:52

Ooh dat hebben wij inderdaad ook gehad op Rock am Ring in Duitsland. Overdag 20+ graden en 's nachts -5. Wat een ellende! := Gelukkig had ik een goede slaapzak en ook een fleecedeken mee, maar ik heb het nog nooit zo koud gehad in een tentje.

Paar jaar geleden in Zweden werd onze tent aangevallen door hordes vliegende mieren. Hij zag echt helemaal zwart! :oo Campingeigenaar had zoiets nog nooit gezien. Heb nog wel ergens een foto denk ik.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:18

Wij gaan eigenlijk altijd naar Scandinavië. Meestal is het sanitair daar heel goed, soms sta je langs de weg weleens bij zo'n houten hokje met een plank met een gat erin en een wc-bril erop, maar ook die zijn over het algemeen schoon. En er is vrijwel altijd wc-papier. Ook fijn.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:26

Wij hebben een grote tent van Outwell waar je rechtop in kan staan en leefruimte hebt, zodat we als het regent ook lekker binnen kunnen zitten. Een vijfpersoons tent voor twee mensen is wel een beetje overdreven :)) maar wij vinden hem heerlijk! Voor korte stops of wildkamperen hebben we nog een kleine tent mee.

[ img ]


Self-inflatable matjes hebben wij ook, maar ik heb daar nooit lekker op kunnen slapen. Nu hebben we een luchtbed met pockets, toevallig ook van Outwell. Ligt echt heerlijk, maar vriendlief heeft er afgelopen zomer een flink gat in geprikt. -O- Ik moet nog even kijken of we die kunnen plakken. Ding kostte 85 euro, zonde als die nu in de vuilnisbak kan.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:42

Iris82 schreef:
Imre schreef:
Self-inflatable matjes hebben wij ook, maar ik heb daar nooit lekker op kunnen slapen. Nu hebben we een luchtbed met pockets, toevallig ook van Outwell. Ligt echt heerlijk, maar vriendlief heeft er afgelopen zomer een flink gat in geprikt. -O- Ik moet nog even kijken of we die kunnen plakken. Ding kostte 85 euro, zonde als die nu in de vuilnisbak kan.


Maar hoe groot zijn ze dan? Echt van die hele dikke? Die van 10 cm lijken mij nog wel comfortabel.


Wij hebben 7cm geloof ik. Ik heb rugproblemen, voor mij is dit echt te dun.

Bedoel je mijn tent Sheran? Afmeting staan erbij. :j 485cm lang en 360 breed.

[ img ]

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:18

Update van de boktservers. :j

Kamperen in Wales staat hier ook nog op het to-do lijstje!

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:14

Heerlijke winkel inderdaad! :D Roden is voor mij dichtbij, dus ik kom er regelmatig.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:14

Gaaf uitzicht Babeth! :j

Vrijbuiter heeft ook een grote kledingafdeling met veel verschillende outdoormerken en (wandel)schoenen.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:54

Ik ben ook helemaal niet blij als het onweert en ik lig in mijn tentje. :n Een paar jaar geleden in Zweden hadden we net onze tent opgezocht, komt er ineens een wolk over de berg heen met een heel erg rare kleur. Beetje groenig. Wij dachten: foute boel! Snel nog wat extra scheerlijnen vastgezet en in de auto gaan zitten. Waren net op tijd. := En inderdaad op Vlieland ook weleens gehad dat ik op het strand een rit aan het begeleiden was, achter me keek en vanaf zee zo'n soort lucht aan zag komen. Ik heb de groep zo snel mogelijk de duinen over laten gaan. := Ook weleens onweer gehad terwijl ik midden op een meer zat in een zeilboot. Niet grappig.

Overigens heeft het vannacht hier in het Noorden ook enorm geonweerd. Heb geen oog dichtgedaan, vriendlief sliep natuurlijk gewoon door. ^)

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 07:59

Ik denk ook niet dat ik in een hangmat kan slapen met mijn rug. Lijkt me wel leuk om eens te doen!

Vriendje en ik zijn eruit. Na de afgelopen 8 jaar alleen maar naar Scandinavië op vakantie te zijn geweest :)) wordt het dit keer Duitsland. We gaan naar het Thüringerwald. Tips voor leuke, rustige campings zijn heel welkom!

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:36

Een gaspitje met een gasfles is wel redelijk onmisbaar op een kampeervakantie. Al is het maar om een kop thee te kunnen maken op een koude dag. Vaak hebben campings ook wel een keukentje waar je de magnetron kan gebruiken of zelfs een gasstel, maar daar zou ik niet vanuit gaan bij een vakantie waarbij je niet vooraf weet op welke camping je staat en je dus niet online de voorzieningen kan checken. :)

Wij hebben twee van deze http://www.action.nl/outdoor/gaskooktoe ... ffer-zwart waar je dit soort gasflesjes in klemt http://www.action.nl/outdoor/all-ride-g ... utaan-227g. We nemen altijd ruim voldoende flesjes mee.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:48

Tuurlijk kan dat, maar als je dat elke ochtend wil doen en je wil 's avonds ook nog eten dan heb je voor 10 dagen vakantie al snel 20 bbq's nodig. :=

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:16

Ons vakantieplan is omgegooid. Wegens een duur uitvallende reparatie aan de auto is het vakantiebudget wat gekrompen. We zitten te denken aan Tsjechië. Tips zijn zeer welkom! :)

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 07:27

Tsjechië lijkt toch steeds zekerder onze bestemming te worden komende zomer. :j Hoe zit het daar met de taal? Kan je je daar redden met Engels en Duits?

Handig dat die tent ook buiten stond, Varekaj!

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:08

Ja dat is misschien nog wel een idee!

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 07:28

Hier ook een keukenkratje en een voedselkratje. Lege ruimtes in de kofferbak vullen we op met slaapzakken, kussens en andere zachte dingen.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:39

Daarom leggen wij de tent tegenwoordig op de achterbank, dan kunnen we er tenminste bij zonder dat de hele auto eerst leeg moet. Handig als het regent. :)) Hoewel, we hebben net een andere auto, een station, hopelijk past alles daar gewoon in de kofferbak.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:22

Zo doen wij het ook rumay. Is meer dan genoeg.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:21

ikke schreef:
Morgenmiddag caravan uit de stalling halen.

Ga ik nog even nadenken of ie terug gaat of dat ik 'm laat staan tot de kampeervakantie, later dit jaar.


Wat doe jij met je banden na een jaar stalling?

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 21:17

Ik heb ook een Aldi-tentje voor als we een nachtje op doorreis zijn of wildkamperen. Prima kwaliteit!

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 16:24

Ducttape voor als er iets uit elkaar valt dat je toch nog nodig hebt. :j

Hier eindelijk een locatie gekozen, een week voor vertrek. :+ Het wordt Tsjechië. Normaal reizen we 10-14 dagen rond in Scandinavië, nu wordt het een dag of 8 in totaal op 1 of 2 campings. Ben benieuwd hoe ons dat gaat bevallen.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:15

:wave: Hi medekampeerders! Mijn weekje Tsjechië zit er alweer op, helaas. Gisteravond teruggekomen na een vakantie in West- en Zuid-Bohemen. We hebben een totaal andere vakantie gedaan dan andere jaren. Normaal trekken we rond in Noorwegen en/of Zweden en mijden we campings met veel Nederlanders, nu hadden we de hele week 1 camping, van Hollandse eigenaren en met voornamelijk Hollandse gasten. :)) Dat was wel even omschakelen, maar ik vond het heerlijk rustig om een keertje niet rond te trekken.

We hebben veel kastelen bezocht, zijn de natuur in geweest, wat steden bekeken en lekker gegeten. Als mijn foto's op de laptop staan plaats ik ze hier! :)

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:39


Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:47

Lekker he, zoveel ruimte! :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aman2002, Faniek, fohadie, lillylover, Oshaa, Plonspony, Ruai, TamaraFloor en 62 bezoekers