Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:19

Ik ben vanuit huis uit ook een echte kampeerder :j Wij gingen elk jaar met de tent weg (een hele grote De Waard) en later met een klein tentje erbij voor mij en m'n zusje.



Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:43

Ductape en WB40 zaten altijd standaard in de camping tas bij ons. Doet me denken aan zo'n grafiekje...
Beweegt het?
Nee, maar moet bewegen --> wb40
Ja, moet niet bewegen --> ductape

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:49

Wij hebben daar vooral op vakantie echt auto's mee gerepareerd die niet meer wouden starten, gaatjes in tenten 'gefixt' en de simpelste dingen mee opgelost. Dat spul is inderdaad echt goud waard!

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:46

Inderdaad citronellakaarsjes! Werkt als een tiet, ook tegen wespen en ander ongedierte :j Verder kan ik wel zo'n elektrische vliegenmepper aanraden, vooral in het wespenseizoen. Haat die beesten niet, maar ben er allergisch voor en frituur ze dan eigenlijk echt liever op de tafel ipv gestoken worden :o

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:12

Dekens/slaapzakken legden wij hier altijd op de achterbank, daar zaten mijn zusje en ik dan op. Is lekker zacht voor de bips als je lang moet rijden en het scheelt weer ruimte in de kofferbak!

Of je echt super professionele uitrusting nodig hebt ligt er wel een beetje aan hoe lang je gaat en waar je naartoe gaat hoor. Wij gingen altijd naar Corsica waar het hooguit 1 avond in 3 weken regende, dan hoef je geen hele campingwinkel leeg te trekken en voldoen goedkope slaapzakken ook prima :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:45

Ik heb dat onderschatten zelfs een keer in juni op een festival gehad.. Weersvoorspellingen voor overdag waren prima dus dacht dat het 's avonds ook wel te doen zou zijn. Dus klein tentje meegenomen en m'n standaard festival-waren (enorm dun, lek matje waar ik elke keer spijt van heb, goedkope slaapzak van de Hema, geen kussen maar een prop van mijn kleding). Resultaat was dat ik het de eerste nacht ZO koud had dat ik al mijn kleding aan heb getrokken en maar een tijdje rondjes ben gaan lopen over de camping. Nachten daarna heb ik andere methodes gevonden om mezelf warmer te krijgen, voornamelijk flinke alcoholische versnaperingen.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:09

Op de camping op Corsica waar wij altijd naartoe gingen was een groot deel van de wc's nog van die staan-wc's :r :r :r :r Ben echt niet snel vies van dingen maar gadverdamme, wou daar zelfs niet op m'n slippers naar binnen :=

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:16

Ik ben het ondertussen allemaal wel gewend, maar die sta-wc's slaan voor mij echt alles. Zo'n ingewikkeld gedoe..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:33

Ik kan allebei wel waarderen. Vind schoon sanitair heel erg fijn, maar ik vind het meer zuidelijke ook prima, kost alleen even een paar dagen aanpassingsvermogen. Zelfde geldt voor het eten, vreet me altijd helemaal vol in zuidelijke landen := Ontbijt, lunch en avondeten zijn dan hetzelfde formaat maaltijden _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:03

Wij hebben op de camping altijd een grote zak met water hangen, als die lang in de zon hangt warmt hij echt super op en verder is het vooral handig om je handen even snel af te kunnen spoelen als je wat verder van het toiletgebouwtje zit. Voor dat soort dingen ideaal :j

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:19

Wij hebben toen m'n zusje en ik klein waren altijd vrij basic gedaan, de laatste jaren ook meer luxe. Als ik drie weken op een camping ga zitten wil ik toch wel een beetje normaal/niet mega primitief kunnen leven. Wij hebben ook echt een uitgebreid gasstelletje met 2 pitjes en een koelbox die zowel op elektriciteit als op gas kan.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:40

Het verste wat wij zijn gegaan is Corsica, altijd geweest _O- Dat is toch wel 2 dagen rijden naar Genua, Livorno of Nice en vanuit daar nog met de nachtboot.

Wij hebben eigenlijk nooit partytenten, wij maken altijd een luifel aan de tent en een paar bomen vast zodat we wat meer schaduw hebben. Als er storm is voorspeld (is altijd 1/2 keer in 3 weken) halen we de luifel gewoon naar beneden en doen we de kleine tent dicht. Mijn ouders hebben een grote De Waard en zelfs al zou er bliksem inslaan op die tent is het op het hoogste punt en dat is een paal die zo de grond weer in gaat. Die tent staat ook met zo achterlijk veel haringen vast dat we het nooit echt eng vinden om daarin te zitten :=

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:18

Wij hebben altijd met zo eentje gekampeerd (foto van Google)
[ img ]

Achterin een slaapcabine, in het midden een tweede slaapkamer/leefstukje/opslagruimte (wij hebben er vroeger altijd in geslapen, nu staan de tassen er altijd) en dan heb je nog een groot stuk luifel over waar je onder kan zitten en waar bij ons altijd de koelbox en de bakken met eten staan. Super fijne tent :j Best een investering maar man, ik hoop dat ik dat ding mag erven van mijn ouders als zij niet meer willen kamperen _O-

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:01

Jaaaa Corsica! Fantastische keuze. Wij hebben in mijn leven 12 of 13 keer gekampeerd in het zuidoosten, vlakbij Porto Vecchio, en wauw <3 Dat eiland heeft echt mijn hart. De sfeer is zo fijn, het is er zó mooi en het klimaat is imo echt perfect. Het is ook echt de perfecte balans tussen toerisme en het echte eilandgevoel.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:27

Wij hebben altijd alleen het stuk van Bastia naar Porto Vecchio gereden en dat is gewoon 1 rechte doorgaande weg langs de kust. Door het hele eiland lopen goed begaanbare wegen, maar als je speciale plekken wilt bereiken moet je soms over wat stukken die niet top zijn. Zo moesten wij om op de camping te komen echt een enorm scherpe haarspeld met een flinke helling doen, dat was altijd even spannend (vooral 's avonds).

Qua regen zou ik me niet zo veel zorgen maken. Wij hebben er vaak in het voorseizoen gezeten (juni) en dan heb je net iets koelere nachten, maar alsnog prima te doen. Wij hebben altijd op de 3 weken dat we er zaten 1 of 2 dagen bewolking gehad (perfect om een trail te gaan doen in het bos) en altijd wel een keertje 's avonds een flinke onweersbui. Maar echte regen overdag is bijna nooit voorgekomen.

Bastia is een hele leuke stad, Bonifacio en Ajaccio ook! Porto Vecchio is ook zeker een aanrader om een dagje naartoe te gaan, daar ben je vanuit het zuidwesten ook met een uurtje/2 uur ofzo. Heel sfeervol en er zit een heel groot plein met terrassen en een hele grote klimboom :D

Krijg nu alweer helemaal de kriebels om weer te gaan, hopelijk gaat het deze zomer lukken.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 11:35

Wij hadden buiten knuffels en wat tekenboekjes altijd vrij weinig mee aan speelgoed, maar ik moet zeggen dat zowel ik als mijn zusje heel goed zijn in onszelf vermaken. Zo schreef ik heel graag en heel veel, dus gaf mij een pen en een stuk papier en ik was dagenlang zoet. Verder lagen wij altijd hele dagen op het strand dus 's morgens goed insmeren met factor 50, de hele dag spelen in het zand/de zee (snorkels mee :D ) en dan tussen de middag eten, dutje doen en weer insmeren. Ging altijd helemaal prima.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 11:58

Ik heb ook altijd heel veel gelezen op vakantie inderdaad :j Had de volledige Harry Potter reeks altijd in mijn koffer zitten en die waren na een paar dagen allemaal uit := Wij gingen ook echt nadrukkelijk naar de bieb voor de vakantie zodat we zo veel mogelijk boeken konden lenen.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:25

Wij gingen ook altijd mee toen we heel klein waren. Soms heel vroeg wakker, maar dan ging een van onze ouders altijd met ons naar het strand om daar een beetje te keutelen voordat het tijd was om te ontbijten haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:21

Als je met de nachtboot gaat zou je er ook voor kunnen kiezen om geen hut te boeken :) Wij hebben jarenlang gewoon in het restaurant in een slaapzak gelegen en dat ging eigenlijk ook wel prima. Overtocht is idd niet goedkoop, maar het eiland zelf is niet mega toeristisch en daardoor erg betaalbaar :j

@SdaphneS: Vanuit Toulons of Nice is in Frankrijk het handigst, als je naar Italië rijdt is het Livorno of Genua. Het goedkoopst is meestal de boot naar Bastia, dat is een wat grotere stad in het noorden. Wij zaten altijd vlakbij Porto Vecchio, daar is ook een haven maar aanzienlijk kleiner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:25

vuurneon schreef:
Corsica..... Was dat niet het ballingsschap eiland van napoleon?

Lijkt mij ook mooi.

Klopt :j Maar daarbuiten echt enorm mooi eiland met prachtige natuur, ontzettend vriendelijke mensen en geweldige stranden. Ik kom er al mijn hele leven en ben enorm blij dat ik deze zomer weer terug ga <3

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:14

Wij hebben altijd een grote, zware zaklamp (ook goed tegen eventuele boosdoeners :)) ) op batterijen mee als we gaan kamperen. Als ik echt drie weken weg ga neem ik wel mijn iPhone mee, die laad ik dan op als het zo uitkomt (als we in de auto zitten of als ik een tijdje bij de receptie zit om bv mijn mail te checken) en verder heb ik een 'festivaltelefoon' (simpel wegwerpmodelletje met beltegoed van Lebara) waar ik altijd op te bereiken ben als er echt iets is. Vooral op festivals aanzienlijk handiger omdat het me niet zo veel kan schelen als een telefoon van een tientje kwijtraakt, en de batterij doet het echt ja-ren.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:26

Wij gaan deze zomer weer naar onze favoriete plek op Corsica <3 <3 <3 :

[ img ]

[ img ]

Ik heb op deze stranden leren kruipen, leren lopen en leren praten, ben hier echt praktisch opgegroeid. 13 jaar lang elke zomer geweest, en nu weer terug :D Heb er echt zo onwijs veel zin in, blijf erbij dat dit de mooiste plek op aarde is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:49

Irene_S schreef:
Oooh Emmaa als ik dat zie wil ik ooook! Wij hebben de boot naar Corsica op 3 sept vanaf Livorno, kan niet wachten! Dit is ergens aan de Oost kust denk ik?

Yes! Dit is Pinarellu, vlakbij Porto Vecchio aan de oostkust. Wij hebben op 5 augustus de boot vanaf Livorno, kan echt niet wachten <3 Corsica is zo'n onwijs mooi eiland

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:52

Qua koken.. Wij hebben ooit geïnvesteerd in zo'n ding:
[ img ]

Nadeel is dat hij echt op een mega vlakke en stabiele ondergrond moet staan, en dat de boel niet werkt als er een zuchtje wind staat. Wij gaan sowieso vrij vaak uit eten op vakantie, als we zelf koken is het een gerechtje met 1 of 2 pannen en komen we niet heel veel verder dan pannenkoeken of een hele simpele pasta.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:59

Het heeft er ongetwijfeld ook mee te maken dat wij allemaal veel liever in een restaurant eten dan op de camping zelf, ikke ;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, aman2002, eva1969, fohadie, Knuffeldier, lillylover, Ruai, TamaraFloor, Travel_me en 62 bezoekers