London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:57

Hallo allemaal,

ik zeg van te voren alvast dat ik niet het topic heb doorgelezen dus sorry dat ik even kom binnenvallen met zomaar opeens een vraag en dus sorry als het al heel vaak benoemd is hier.

Ik zou graag met mijn nicht in de meivakantie (of de week daarna) graag voor 3 dagen ongeveer naar Londen, maar graag low budget. Ik ben namelijk aan het sparen voor een nog grotere reis maar wil er wel graag even tussenuit.

Nu is dus mijn vraag hoe je dit het beste low budget kan doen. Hoe kan je het beste erheen reizen, waar kan je het beste overnachten? Qua dingen te doen daar en het eten komen we wel uit, dat wordt het probleem denk ik niet.

Graag hoor ik jullie tips!

Good things come to those who wait. Be patient


_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:30

Yasmine schreef:
Hostels zijn ideaal voor low budget. Mijn absolute aanrader is het hostel Safestay Hostel aan Elephant & Castle (op 5 minuten lopen van de metrohalte). Een prachtig hostel, ontzettend nette kamers, individuele badkamers, heel stil: https://www.safestay.com/

Ik blijf er altijd als ik naar Londen ga :)


Dankje! Zie dat dit ook wel al iets in de kosten zit.
Heeft iemand ook ervaring met Airbnb?

Good things come to those who wait. Be patient

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:49

Jorinda schreef:
Geen ervaring met Airbnb. Maar ik ben heel erg tevreden over Palmers Lodge Hillspring. :) Zat met mijn broertje een week lang voor niet veel geld in een 8pers kamer. Geen last van medereizigers gehad. Iedereen hield rekening met elkaar en was ontzettend zachtjes. Gordijnen voor de bedden, dus geen last van licht en privacy daardoor prima.


Dankje! Die ziet er inderdaad ook wel prima uit en wel prima prijzen!

Good things come to those who wait. Be patient

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:17

Via welke site kan je het beste een hostel boeken? Ik denk dat dat voor ons toch wel de beste uitkomst zou zijn.

Good things come to those who wait. Be patient

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:21

Hoe zit het met de veiligheid van je spullen zegmaar in zo'n hostel? Aangezien je toch met meerdere op een kamer ligt....ik zag bij er vaak ook wel kluisjes zijn maar past daar ook een handbagage koffertje in bijvoorbeeld?

Good things come to those who wait. Be patient

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:35

Hallo,

ten eerste bedankt voor al jullie hulp al tot dusver! Ik kom nog even met wat meer vragen aan als dat mag. Vriendin en ik willen nu dus van zaterdag 7 mei t/m dinsdag 10 mei naar Londen toe.

We hebben goedkope vluchten via Ryanair, we landen dan op Stansted. We moeten dan vanaf Stansted met de trein naar Liverpool Street, daarvan heb ik ook al gevonden dat we het beste een retour kaartje kunnen kopen en met de Stansted Express kunnen gaan, die gaat naar Liverpool Street.

Alleen dan weet ik het niet meer. Om bij het hotel te komen moeten we vanaf Liverpool Street lopen naar Farringdon Station lopen en dan daar met de trein naar East Croydon.
Ik heb al wat gezocht en zag dat je de Oyster Card heb voor het reizen in Londen maar ik weet echt niet zo goed wat voor ons handig is om aan te schaffen. Ze werken daar met zones maar ik heb dus geen flauw idee welke zone e.d. wij zitten en heen gaan.

Wij moeten dus met de trein kunnen vanaf Farringdon Station naar ons hotel en dan vervolgens vanaf ons hotel naar bezienswaardigheden e.d. (geen idee nog wat we daar gaan doen). Wat raden jullie ons aan?

Good things come to those who wait. Be patient

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:56

We hebben dit hotel nog niet geboekt, maar we willen hier omdat we het echt low budget willen doen en dat kan hier en dat terwijl het in mijn ogen ook nog wel een prima hotel is.
Of weten jullie dan een beter alternatief? Hierbij kunnen we namelijk voor 88 euro voor 3 nachten met zijn tweeën.

Ik zag dat East Croydon inderdaad in zone 5 is. Echter staat op de site van het hotel dat je met de trein in 15 minuten bij Victoria Station ben, dat is dan toch niet ver weg?

Good things come to those who wait. Be patient

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:17

Ja airbnb is ook wel te doen zag ik, maar hoe zijn de ervaringen daarmee? Want je zit toch ook wel bij iemand anders thuis zegmaar.

Good things come to those who wait. Be patient

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:39

Oke en hoe is hostel No8 Seven Sisters dan qua locatie en qua reizen?

Good things come to those who wait. Be patient

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:39

Oke weer verandering haha. Budget voor het slapen is toch iets omhoog gegaan. Heb nu via Airbnb een plekje, dichtbij Aldgate East station. Is dus dichterbij het centrum.
Nog niet geboekt maar denk dat we het wel zo gaan doen.

Voor reizen in zone 1 en 2 heb je genoeg aan een goed opgelade oyster card toch?

Good things come to those who wait. Be patient

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:57

Ja we zijn er eigenlijk soort van 3 1/2 dag, dus denk dat 40 pont dan beter zou zijn? Kan je het eventuele restgeld weer terug krijgen?

Ja we zitten dan in een kamer via airbnb, metro halte Aldgate is dichtbij zag ik.

Moeten dan vanaf Stansted met de Stansted Express naar Liverpool Street en vanaf daar lopen. Alleen geen idee natuurlijk hoe we dan moeten lopen, hoe doen jullie dat?

Good things come to those who wait. Be patient

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:20

Oké thnx!

Good things come to those who wait. Be patient

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:48

boooo schreef:
Je kan Google maps als GPS gebruiken zonder internet, dus je kan jezelf terugvinden op de kaart. Hij stippelt alleen niet de route voor je uit maar als je even onthoud waar je heen moet is dat geen probleem. :)

Oh dat is een goede! Dankje!

Good things come to those who wait. Be patient

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:09

Nog een vraagje waar ik opeens aan dacht! Mijn vriendin en ik moeten dan zeker allebei een oyster card hebben hea? Of mag je samen op 1 pas?

Good things come to those who wait. Be patient

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:42

Vliegticket is geboekt! Nu de kamer nog boeken en dan kunnen we de treinkaartjes en de oyster card later nog wel doen! Heb er nu echt al mega zin in!!

Good things come to those who wait. Be patient

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:35

Jeej en ook onze kamer in Londen is geboekt! :D
Wat is een handige site om het reizen naar onze kamer overzichtelijk op te zoeken? Dus zegmaar een Engelse 9292?

Good things come to those who wait. Be patient

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:52

lieveli schreef:
Google maps is prima maar je kunt ook even de tubemap erbij pakken.


Ah want ik zie dat google maps niet de Stansted Express aangeeft...maar die laat ons reizen met de Greater Anglia.

Good things come to those who wait. Be patient


_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:12

Crazy_boon schreef:
Hier is de website van TFL(Transport voor london), kan je kiezen bus,trein,tube

https://tfl.gov.uk/plan-a-journey/


Ah ja daar ben ik eerder ook al op geweest ja alleen geeft die ook niet aan via de stansted express?

Good things come to those who wait. Be patient

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 22:39

Nagini schreef:
De app citymapper is het beste.


Kan je die zonder internet gebruiken? Want ik ga daar in Londen niet mijn internet aanzetten.

Good things come to those who wait. Be patient

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:42

Oké thnx!!

Good things come to those who wait. Be patient

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 12:11

Hai ik heb nog een vraagje voor de mensen die ervaring hebben met Airbnb. Ik heb nu dus een kamer geboekt, we mogen vanaf 13.00 uur inchecken. Maar de eigenaar daarvan is dan de hele middag daar aawezig ofzo? Of gaat hij nog contact met mij opnemen hoe laat wij verwachten daar te zijn? We landen met het vliegtuig al om 08.00 uur dus hebben zeeën van tijd om daar naartoe te reizen en gaan dus rustig aan doen tot het 13.00 uur is maar dan willen we niet ook daar nog hoeven wachten zegmaar.

Sorry voor de vele vragen haha.

Good things come to those who wait. Be patient

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:22

Oke sorry, I was just asking.

Good things come to those who wait. Be patient

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 20:09

Yasmine schreef:
Er zijn geen regels voor Airbnb qua aankomst, dat moet je net met de eigenaar afspreken.


Oké ja dus toch wel. Kreeg vandaag wel een bericht van hem via die Airbnb app schijnbaar. Gok dat die ook dan nog wel contact opneemt daarvoor ofzo? Ik zie het wel.

Good things come to those who wait. Be patient

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:49

Heej ik heb nog even een vraagje. Mag je niks qua eten van huis meenemen in je handbagage? Dat zou erg jammer zijn! Ik vlieg trouwens met Ryanair.

Good things come to those who wait. Be patient

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:40

_Nadia_ schreef:
Ligt er aan wat, ik neem altijd drop en ander snoep mee als ik terug vlieg naar huis. Ik geloof dat vlees niet mag (of in bepaalde hoeveelheden) maar t meeste is geen probleem zolang het niet vloeibaar is. (en ja, Calve pindakaas is schijnbaar vloeibaar en mocht (tot groot verdriet van zoon) niet mee.


Ja mag het wel? Stel ik neem uhmm knakworstjes mee ofzo? Of gewoon blikje bonen ofzo?

Good things come to those who wait. Be patient


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_, Chibi2, Cowgirl83, Dewii, GrapeshotBot, lizy29, Luna2013, rosak en 71 bezoekers