Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:30

Backpacken is best wel overrated, het is niet meer dan op vakantie gaan met een rugzak ipv een koffer :+
Maar over het algemeen zegt het ook wel iets over het type mens dat dit doet en de manier van verblijven etc. Ik heb vaak 'gebackpackt', heerlijk. Lekker vrij, lekker reizen.
Aan de andere kant ga ik ook met backpack op vakantie als ik een huisje, hotel of camper huur.


Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:16

Xyris schreef:
Is het trouwens goed te doen om van dorp tot dorp te reizen met nachten out in the open in een tentje, financieel gezien? Heeft iemand wat voorbeelden? Dan heb ik/wij een beetje een beeld.


Dat ligt er natuurlijk helemaal aan waar je heen wil, welk land en wat voor gebied etc.


Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 13:08

_Reneee schreef:
Ik meld me ook! Ben aan het kijken om in september een combi te doen van Azië & Oceanië, maar hoe maken jullie een begroting? Wat ben ik naast het ticket ongeveer minimaal kwijt?


Overig vervoer. Overnachtingen. Eten& drinken.
En dat kan je allemaal zo duur of goedkoop maken als je zelf willen. Van liften tot treinreizen, van campings tot hotels en van noodles tot 3 gangen menu.
In Azië zal je voor bovenstaande goedkoper uit zijn dan in Oceanië.
Je kan eens zoeken naar gemiddelde prijzen voor bovenstaande en dan een rekensom maken.

Extra kosten zijn dan je souvenirs en activiteiten.

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:51

Xyris schreef:
Ohh, hostels, ja, hoe is dat? Ik stel me echt een oud roestig bed voor in een kamer vol met een hele hoop andere roestige bedden en onbekende mensen. En van die douches waar mensen met hun grote teen hun drol door het putje proberen te duwen. Ik zit er geheid naast, maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaring met hostels!


Tja, ik heb echt van alles gezien inmiddels.
Grote kamers met oude stapelbedden vol met vreemden, 2 persoons kamers met een eigen wastafeltje erin, ruimtes met een eigen douche, muizen in je kamer, gekko's op de muren, krabben die over de vloer liepen, douches waar maar een pisstraaltje uitkwam en zelfs betere douches dan thuis.
Het is overal weer een verrassing wat je aantreft, maar dat is het leuke. Soms heb je pech, soms heb je mazzel. Dat is wel het leuke van hostels denk ik.
2 Dingen: neem altijd slippers mee om op te douchen en houd er rekening mee dat het overal (erg) gehorig is -> dus oordopjes.

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 15:28

Gewoon direct bij het hostel zelf is altijd prima.
Ik heb nog nooit problemen gehad met boeken, ook niet via andere sites.

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:45

SophieFT schreef:
Ik moet wel kijken of dat lukt! Wordt veel lenen bij duo maar t is een kans die je nooit weer krijgt! Dus dat heb ik er wel voor over.


Oei veel lenen bij duo en daarna heel lang in de schulden zitten. Mijns inziens niet het beste idee ooit.
Bovendien krijg je die kans echt nog wel in je leven, je bent nog jong, je leven houdt niet op na je 25e ofzo. Je moet alleen wel de kans grijpen daarna.

Ik raad je aan gewoon goed te sparen en 'pas' te gaan als je alles op orde hebt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esplen, Jade91, JPitty, Larissa123, moonsparkle, Muronia, Schuur_, Tazzey, unofficial79, Varekaj, Varenka, veerledec, xxxmh, YaraNls en 73 bezoekers