Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Darah3
Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:54

Leuk :) ben paar jaar terug 1,5 maand in Australië wezen backpacken en vorig jaar een paar weekjes op Bali.
Dit jaar worden het meer citytrips en rondreisje IJsland, maar in 2017 staat Australië weer op de planning (ben er vanaf dit najaar) en daarna misschien nog andere landen erachter aan, ligt er aan hoe veel overblijft van mijn budget :')

fiets a fake smile



Darah3
Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:10

Zal wel indrukwekkend en emotioneel worden Narya.. Ik ben vorig jaar twee keer naar Auschwitz en Birkenau geweest..

Ik maak me ook schuldig aan Mac op sommige reizen, ik eet waar ik zin in heb en ik kan niet tegen alle voedselsoorten helaas.

Als je langer op reis gaat, is bloggen of een reisdagboek voor jezelf bij houden wel fijn. Vooral als je alleen gaat.
Ik heb vaak dat mijn reisgenootje zich details herinnert die ik niet onthouden heb en vice versa.
Oh en ik vind zo'n hoofdlampje verdomd handig. Twee handen kunnen gebruiken is soms toch wel handig in het donker :+

Ik zie het backpacken ook als een mooie ervaring, het heeft mij geleerd om meer back to basic te gaan. Minder inpakken ('heb ik dat echt wel nodig?') en minder klagen ('ach, er is in ieder geval koud water').
Mooie quote: "when preparing to travel, lay out all your clothes and all your money. Then take half the clothes and twice the money".

fiets a fake smile

Darah3
Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:24

Niet té letterijk nemen. Meer in de trant van: neem liever te veel geld mee dan kleding.
En dat je meestal toch te veel kleding wilt mee nemen dan je werkelijk nodig hebt.

Zelfs als control freak ga je dat wel aan kunnen Laughterline, hier ook een soort van control freak :')

fiets a fake smile

Darah3
Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:02

Leuk, een backpack topic :D
Ik ben momenteel aan het backpacken met een reismaatje door Thailand.
Overmorgen alweer naar huis :(

Mijn eerste backpackland was Australië (met stopover in Bangkok).

fiets a fake smile

Darah3
Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 03:13

Veel tips :D wat wil je gaan doen?
Ik heb nu Bangkok, Chiang Mai, Phuket, Krabi (Ao Nang), Phi Phi islands, Khao Sok en Cheow Lan Lake gedaan. En nog een trip langs wat eilandjes bij Krabi (Hong Island).
Khao Sok is heeeel leuk, ik zat in Khao Sok Riverfront hotel, had een package van 4D3n genomen met overnachting op Cheow Lan Lake <3 Gibbons en hornbills gespot! Super super gaaf! Ook een night safari doen in Khao Sok, krijg je geen spijt van!
In Bangkok is Bang Krachao heel leuk om fietsje te huren (80 baht voor hele dag incl bootje om aan de overkant te komen). Chiang Mai heb ik weinig kunnen doen ivm het slechte weer, maar ben naar een mooi elephant sanctuary geweest (Maerim). Phuket ben ik niet lang gebleven, vind het daar persoonlijk te druk en toeristisch (vorige keer zat ik er 5 dagen).

fiets a fake smile

Darah3
Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:26

Aankomstdag kon je kiezen kanoetocht of massage, heb het eerste gekozen. Daarna had ik een nightsafari bij geboekt. Volgende dag naar Cheow Lan Lake, eerst inchecken, even tijd voor onszelf (gekajakt) en daarna jungle trekking gedaan. Overnacht op het meer in zo’n Raft house. ‘s Ochtends met zonsopgang boottripje gehad om dieren te spotten en na het ontbijt excursie over het meer gedaan en geluncht met uitzicht op het meer. Daarna afgezet terug op het resort. Ik ben toen met mijn reismaatje bij een gezellig restaurantje gaan eten ‘s avonds en de volgende dag vroeg naar Krabi vertrokken. Maar er is op de laatste dag ook een hike door de jungle mogelijk.

In november heb ik ook 3 dagen, 2 nachten in Khao Sok (Surat Thani) gezeten, maar het is elke keer te kort :)) vorige keer had ik de Cliff & River resort. Zat afgelegen, dus ‘s avonds kon je niet ergens heen.

Zijn nog wel meer organisaties die pakketten aanbieden, heb de mijne via Riverfront Resort geboekt. Was er erg tevreden over, die kamers (hutjes) waren geweldig en de mensen zo vriendelijk!

fiets a fake smile

Darah3
Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 09:13

Gaaf dat je naar Australië gaat :D

Ik moet weer sparen voor de volgende backpackreis.
Wil in het najaar weer weg :)

fiets a fake smile

Darah3
Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 19:11

Bangkok <3 Veel plezier!!

Ik ben voor dit jaar nog aan het bedenken wat ik ga doen..
Keuzes keuzes :))

fiets a fake smile


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fly_high, Furst, stella92, Toushie, Travel_me en 71 bezoekers