Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-16 17:54

Hey bokkertjes,

helaas mag ik mezelf nog geen backpacker noemen maar ik ben er wel erg in geïnteresseerd. Gewoon de pech van afzeggende mensen en niet te ruime financiën.

Echter hoor ik graag de ervaringen van anderen en zou hier graag een volg en infotopic over eigen ervaringen terug lezen.

Wie komt er bij??? *\o/*

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-16 18:48

Ahh leuk! Voor hen die binnenkort gaan, kunnen jullie ons up-to-date houden toevallig? Ik heb zelf geen ervaring en geen kennissen of vrienden die dit ook doen. Toch wil ik graag weten hoe men het ervaart en waar je zoal over struikelt.

Voor mij betekend backpacken, reizen zonder duidelijke planning bij citytrips (que sera sera) of reizen door de natuur met of zonder een strakke planning. (Neem aan dat de laatste wat meer risico gebonden is). Ikzelf ben voornamelijk geinteresseerd in de laatste mét een planning waarbij men om de dag een dorp of stad bezoekt waar de voorraad aangevuld kan worden en eventueel een nacht hotel en/of douche gepakt kan worden.

Is het trouwens goed te doen om van dorp tot dorp te reizen met nachten out in the open in een tentje, financieel gezien? Heeft iemand wat voorbeelden? Dan heb ik/wij een beetje een beeld.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-16 21:31

Fair enough, zat ook meer aan tips en tricks te denken.

Heb zelf in gedachten ergens in skandinavie te beginnen, ben nou eenmaal weg van het noorden :).

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-16 15:00

*mijn handen jeuken bij de boeken van lonely planet* en ik word er nu ook in de reclames mee dood gegooid ^^.

Liften, ik denk dat dat ergens wel heel interessant kan zijn zoals je al zegt, maar aan de andere kant, brr, je weet maar nooit ^^ Maargoed, ik ben wel op zoek naar 1 tot 4 andere mensen om mee te reizen, maar dat is zo makkelijk nog niet!

Ik ben ooit in Praag geweest, maar verder niks van Tsjechië gezien, vind ik wel jammer want het moet ontzettend mooi zijn. Net zoals Hongarije bijvoorbeeld en Roemenië.

Ben blij dat ik veel mensen in Europa ken, heb een stuk of 20 uitnodigingen staan in zo'n 10 verschillende Europese landen.

Ga je binnenkort weer Suliko?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-16 13:36

Ohw! Ik ben zo benieuwd naar jullie ervaringen :).

Voor de ervaren backpackers: Hebben jullie tips voor wat echt mee moet?
Zoals ducttape en plastuutjes ofzo :p of zaken die je verwacht mee te moeten nemen maar echt niet nodig hebt?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-16 15:18

Handige tips Suliko, ja, ik denk dat backpackers wel makkelijke doelwitten zijn voor dat soort volk :/.
Wat bedoel je precies met plat gespoten? Dat klinkt niet best!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-16 15:21

Ja hoe zit dat eigenlijk met mobiel gebruik? Werkt de gps en kompas nog? Of moet je dan echt binnen een netwerk zitten? En is een gps aan te raden?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-16 15:34

Baah ben je lekker klaar mee dan! Lekker van de paden af kamperen dus denk ik zo zodat je niet een sitting duck bent :/.

Ik zou graag mijn route tracken. Heb dus iet van een gps bij mij hebben, weet alleen dan niet zo goed wat geschikt is. Daarnaast wil ik ook een blog bijhouden maar mijn mobiel zal verder wel uit staan hoor. Ik ga er niet voor niks op uit :p.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-16 16:23

Haha oh ja, opladen, opfrissen, had me al bedacht dat ik in ieder geval om de dag een hostel ofzo wil pakken XD. Zeker omdat het de eerste keer is.

Ik ben ook wel erg benieuwd naar gps trackers en gps telefoons.

Duitsland lijkt me ook gaaf om eens te gaan backpacken, vooral meer richting het oosten!

Welk merk kleding is het beste aan te raden? En wil je juist zo veel mogelijk zakken of liefst zo strak mogelijk?

Ik sprak gisteren een vriendin van me en die gaf aan in 2018 met me mee te willen ^^ ideaal voor mij, kan ik ook even sparen. Kan niet wachten! En mochten er mensen mee willen, schiet me maar aan.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-16 21:12

Ik ben wel in de eiffel geweest, daar was het al geweldig, heb echt een zwak voor dat land.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-16 22:20

Haha MacDonalds is sowieso een no-go voor mij ^^.

Wat betreft een telefoon: Mijn moeder heeft hartproblemen en mijn vader gaat ook niet best. Ik wil wel bereikbaar zijn, in ieder geval 1 keer per dag.

En kamperen niet te combineren met hostels e.d.? In Skandinavië mag je overal kamperen als het maar niet langer als 1 nacht is. Ik zit dus niet te denken aan campings maar echt in the wild terwijl we van hostel naar hostel trekken zeg maar, of van dorp naar dorp. (Ik sta open voor suggesties hoor ^^).

Lianne, heel veel plezier! Houd ons op de hoogte !!!

Ik heb een flinke backpackbag voor zo'n 18 kilo, inderdaad met kamperen rekening gehouden.
Ik kan me nog herinneren van mijn tijd in de Eiffel, Duitsland, ik kwam daar jaarlijks als kind zijnde, er waren altijd backpackers die echt van hotel naar hotel reisden waarbij hun koffers door het hotel verhuisd werden naar het volgende hotel. Is dat normaal? En waar vind je dit soort tours?

En assie, dingen meemaken. Ik heb dan wel nooit gebackpackt, maar heb wel een aantal keer alleen gereisd naar Gotland (eiland bij Zweden) en de meest bijzondere gesprekken heb met mensen die dezelfde kant op gingen. Echt heel interessant. Ik begrijp dus in zekere zin wat je bedoelt :).

Hoe ist tot op heden Narya?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-16 22:56

Haha Duitsland is zo groot! Daar kan je in je eigen land iets heel anders bezoeken ^^.

Hoezo emotioneel? Herinneringen?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-16 23:14

Ohh wat leuk die reunie! Stom he hoe klein de wereld ineens kan blijken te zijn!

En inderdaad, ik kan wel begrijpen dat dat emotioneel gaat worden... Maar ook een bijzondere ervaring.
Ik wil graag nog eens naar Auschwitz, wellicht een idee om dat onderdeel te laten zijn van een backpacktocht :).

Jouw Quote Darah, te weinig ervaring om de wijsheid te begrijpen, tenzij je hem letterlijk moet nemen. Kost backpacken meer dan verwacht? Of is het gewoon verstandig jezelf in te dekken?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-16 23:28

Haha hier ook een controll freak, misschien is dat juist de sleutel? Alles even loslaten, maar niet voordat alles tot in de puntjes geregeld is? Wat je toch wel moet kunnen wil je op jezelf of je groepje aangewezen zijn ^^.

Zo, pagina 3 al *\o/*

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-16 19:56

Ik ben er van overtuigd dat ik mezelf ga overschatten ook al doe ik heel erg mijn best om mezelf te onderschatten ^^. Die tent wordt toch wel een must :p.

Wat is precies interrailen? Is dat een term voor reizen met de trein? Is er een website voor dit soort zaken of een speciale kaart/pas? Hoe werkt het? ^^.

Minikatje, zonnebloempitten??!??

Welke merken kleding zijn absouut aan te raden?

En Afrika lijkt me nou totaal geen land om te backpacken vanwege de risico's (mens en dier). Vergis ik me nou of is dat toch wel voor gevorderden?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-16 23:45

Ik probeer Afrika niet over 1 kam te scheren :) ben er zelf nooit geweest, tis gewoon een gevoel.

Laurahh, ik weet niet precies op wat je reageert maar ik vermoed over de risico's van backpacken? Ik ben een beetje wantrouwend naar mensen, maar ik denk dat men dat inmiddels wel in de gaten heeft :).

En zonnebloempitten, ik weet wat het zijn :p ik doelde meer op het feit dat je het er zo nadrukkelijk bij zei, dacht misschien zit er een verhaaltje achter ofzo.

Thanks voor de uitleg van interrailen, en die kledingtips, dingen waar ik nooit aan zou denken tot het te laat is :).

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-16 13:41

Thanks! Ik heb op het moment even geen vragen m.b.t. kleding, maar dat zal vast weer komen haha.
In welk dorp/stad werk je?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-16 20:08

Hebben jullie nog tips m.b.t. het vinden van een goede route? Dan bedoel ik tuurlijk niet de reguliere vakantieboeken enzo. Er zijn miljoenen plekken om te backpacken maar hoe pik je de beste eruit? Zijn er iets van routes te vinden op google maps ofzo?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-16 22:18

Oh haha, ik zat al te kijken bij de e-routes maar ik vind het zo lastig. Ik wil graag zo veel mogelijk verschillende soorten natuur zien :p dus niet alleen maar bos ofzo, maar dat soort info is lastig te vinden.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-16 13:50

Nieuw Zeeland! Staat ook op mijn lijstje :). Net zoals IJsland en Lapland, maar voor de eerste keer houd ik het wat makkelijker voor onszelf en gaan we iets zuidelijker zitten in Zweden. Wellicht de E1 of E6 route zodat we de smaak even te pakken kunnen krijgen.

Kijk eens naar de E-routes _Reneee, vaak goede accomodaties of hutten waar je in kunt overnachten.
http://www.era-ewv-ferp.com/walking-in-europe/e-paths/ De hutten kosten je niks.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-16 14:00

Jeetje, jullie gaan allemaal naar van die exotische plaatsen, niemand die skandinavië in de planning heeft?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-16 14:11

Noorderlicht.. Waarschijnlijk niet voor de eerste trektocht (te veel in the middle of nowhere zover ik weet) maar op een dag.. En marskramerpad, ik ga daar eens naar kijken! Heb je toevallig een link ofzo?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-16 17:29

Oh leuk, thanks! Dat hou ik zeker in gedachten :)

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-16 23:10

Ohh, hostels, ja, hoe is dat? Ik stel me echt een oud roestig bed voor in een kamer vol met een hele hoop andere roestige bedden en onbekende mensen. En van die douches waar mensen met hun grote teen hun drol door het putje proberen te duwen. Ik zit er geheid naast, maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaring met hostels!

Wat mij erg heeft geholpen met benodigdheden is gewoon webshops af gaan voor outdoor activiteiten, dan kom je vanzelf dingen tegen van hey, das handig? Je hoeft jezelf dan alleen nog maar af te vragen of je het echt nodig hebt. Zo zijn er ook spulletjes om je kleding waar dan ook te kunnen wassen om maar wat te noemen.

Zo'n backpack, ik weet niet tot hoeverre je je er in verdiept hebt, maar als je een beetje een goede hebt dan zijn ze ergonomisch (is dat het juiste woord?) Opletten is dat je de juiste maat komt en dat ze verstelbaar zijn. Ook handig om een backpack te nemen die je kan verkleinen, dan zit er zegmaar een extra ruimte bovenop de tas die je in zichzelf kan inpakken.
Ik meen dat er ook iets is met het deel waar de banden aan vast zitten en verstelbaar zijn, wat langs je wervels loopt zegmaar, maar ik kan me niet meer precies herinneren wat daar nou mee was. Iets van materiaalkeuze ofzo. Truc is om de tas zo te bevestigen dat je het gewicht op je heupen draagt, niet met je rug. Zijn ook tal van tips over hoe je je backpack in moet delen.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-16 20:27

Pff, heb het gevoel dat je beter gewoon in een tentje kan zitten en een duik in een meer kan nemen :p.

Vraagje trouwens, ik heb problemen met mijn rug/schouders, ik heb een vrij stevig matras nodig. Ik slaap beter op een houten plank als op een zacht matras om even een idee te geven :p luchtbedden zijn een crime omdat het slechts plaatselijk meegeeft waardoor je in een V-vorm gaat liggen. Hebben jullie tips over wat voor soort slaapmat/matras ik mee moet nemen voor onderweg? Ik ben best bereid hier wat extra voor uit te geven.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xxxmh en 67 bezoekers