London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

Samy
Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 10:01

xMercury schreef:
Fietsen in London? Durf jij dat? :oo


Dat dacht ik eerst ook, maar toen ik verder ging lezen en zag dat er speciale fietspaden zijn ... Oké we moeten aan de andere kant van de weg.

Waarom ik voor het fietsen keek is, omdat wij maar 1 dagje op en neer gaan. Heb gekeken voor de Hop on Off bus, maar voor 40 euro pp vind ik het best wel een duur geintje, tel daarbij op dat we met zijn 4e gaan en er 3 al veel hebben gelopen door Londen dus ook al veel gezien hebben.
Daarom kwam ik bij de fiets uit en zeker die blauwe kunnen goedkoop zijn, als je ze binnen 30 minuten weer ergens terug plaatst ... We gaan pas in April, dus ik heb nog veel om uit te zoeken.

Terug te komen over weekje Londen en zo low-budget mogelijk. Trek voor je weekje gemiddeld maar 1000 pp uit inclusief transfer van huis naar hotel en wat eten erbij (maar dan moet je niet elke avond in een restaurant gaan zitten).
Ik ben in augustus 2012 geweest, midden in de drukste periode van het jaar, met de Olympische Spelen. Had ook 2 tickets dus ging er met een reden heen, maar toen was ik ook rond de 1500/2000 euro kwijt inclusief alles. Ik zat er een week.
Hotels moet je erg mee uit kijken, want een badkamer en wifi wil je en de rest hoeft niet.
Ik had een hotel (vaak worden deze gerund door Hindoestaanse mensen) waar de wifi het niet deed, de badkamer was nog redelijk, maar zelfs de tv deed niks, dus ik kon 'savonds ook niet even tv kijken. Daarbij zijn deze hotels erg gehorig, maar ik wou zo low-budget mogelijk een hotel hebben (voor 1 persoon) en wel rondom het centrum van Londen, niet er buiten.
Heb het even opgezocht, ik was voor mijn hotel 8 dagen, £ 560.00 kwijt.

● /3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl


Samy
Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:01

Moet zeggen dat ik ook echt in de duurste periode kwam en natuurlijk behalve de OS ook nog andere dingen wou zien. Bedrag wat ik door gaf was ook echt wel het totaal plaatje, van de tickets voor de OS, het HHH, de trein, vliegtickets, hotel en alle bezienswaardigheden die ik heb gezien en aller OS souvenirs die ik heb gekocht! ;)

Heb net even gerekend, maar mijn hotel was omgerekend al rond de 750 euro, had ook in een hostel kunnen zitten, maar was alleen en wou mijn eigen plekje hebben, dus dan betaal je meer ;) En als je zo denkt/kijkt ja dan zijn de kosten snel al 1000/1500 euro ... Alleen betaal je altijd meer voor dan met zijn 2e.
Paar jaar ervoor voor nog geen 150 pond 2 nachten ergens gelogeerd met zijn 2e en het jaar daarna met zijn 3e voor 210 pond. Was dan 2 nachten ...

Zelf zou ik ook niet een volle week gaan, ik was er toen een volle week, omdat ik 2 hele dagen weg was bij de OS, maar aan 3 dagen heb ik genoeg gehad de voorgaande keren.

● /3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

Samy
Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:22

Nagini schreef:
Maar dat is dan toch geen realistische weergave van wat London daadwerkelijk kost en waar naar gevraagd wordt?

OS tickets zelf zullen wellicht al wel 100 pond gekost hebben.. en dan zijn hotels ook nog eens allemaal volgeboekt en het allerduurst.
De persoon die het vroegt gaat misschien in een random week in mei of juni ofzo.. dat is toch geen vergelijk? Ik zou dat behoorlijk ontmoedigend vinden als ik de eerste keer op vakantie ga.

Mijn hemel wat heb je een geld betaald..

Overigens; als de persoon die het vroeg echt een week gaat, zorg dat je een week kaart koopt voor zone 1-2 die is 32 pond.
Dan ben je stukken goedkoper uit.
Bus is gratis dan in alle zones (1 - 6 ofzo) en je kan de trein/metro nemen in zone 1 en 2 onbeperkt.


Daarom had ik in mijn eerste berichtje ook gezegd dat mijn week-periode met de os was. Maar dat als je in augustus en vakantie periode gaat het alsnog duur kan zijn, zeker als je een eigen badkamer wilt hebben.
OS was duur ... Maar daardoor heb ik wel een geweldige ervaring mee gemaakt die ik niet zo snel weer mee zou maken en daar heb ik ook voor gekozen :)

● /3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

Samy
Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:47

Vorige week een dagje op en neer gegaan .. bedoeling was om daar de fiets te pakken en dan alle bezienswaardigheden langs te gaan. Helaas gooide moeders roet in het eten, want die was zo ziek geworden, dat haar energie level op - stond. Dus toch maar de hop on off bus geboekt.
We zouden om 7 uur vliegen vanaf Amsterdam, dat werd 9 uur en zouden om 8 uur avonds weer terug vliegen (waren ruim op tijd). Zouden dus ook een vlucht later vanuit Amsterdam kunnen nemen en vanaf Londen zelfs om 7 uur terug vliegen. Hop on Off heb ik ooit een x eerder gepakt in Barcelona, maar voor Londen vind ik hem minder. Natuurlijk is het erg druk, dat weet je op voorhand, maar dan is de Tube beter om alles te zien wat je wilt zien in Londen.
Smaakte wel weer naar meer, hadden super mooi weer (koningsdag) en aangezien ik voor iemand anders straks Londen ook moet boeken was dit mooi even om te kijken hoe de Hop on Off is. Volgende x als ik ga, doe ik wel met overnachting ... het is te doen ;) Maar de Zoo blijft toch trekken .... en daar wil ik wel de hele dag zijn, er is in 4 jaar tijd zoveel veranderd daar :+

● /3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annemiek73, djinnie, leenleen11, Lian en 71 bezoekers