Turkije

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ilayda
Berichten: 991
Geregistreerd: 18-12-10

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:13

Ik ga in de zomer volgend jaar verhuizen naar Istanbul, zoveel zin in.
Zijn er hier nog meer die in Turkije wonen ?

Schoentje


ilayda
Berichten: 991
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:26

Booooo schreef:
Ja als je garant staat moet je inderdaad loonstroken + contract opsturen.. Sommige mensen doen er ook foto's bij als 'bewijs' van relatie, dit heb ik zelf niet gedaan. Mijn vriend had wel een vliegticket retour geboekt (je kan er ook een reserveren) als extra bewijs..

ilayda: Ik woon zelf niet in Turkije.. Helaas :D Waarom heb je voor Istanbul gekozen? Ik ben net een week terug uit Istanbul maar zou er echt nooit willen wonen.



Ik vind Istanbul echt een super stad, maar het was toeval. Mijn vriend woont al 30 jaar in Nederland en kon daar iets beginnen voor zich zelf, vandaar ook Istanbul.
Hij zelf komt uit Ankara en daar zou ik echt nooit kunnen wonen.

Schoentje

ilayda
Berichten: 991
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:41

Ilja_1997 schreef:
Booooo schreef:
Ja als je garant staat moet je inderdaad loonstroken + contract opsturen.. Sommige mensen doen er ook foto's bij als 'bewijs' van relatie, dit heb ik zelf niet gedaan. Mijn vriend had wel een vliegticket retour geboekt (je kan er ook een reserveren) als extra bewijs..

ilayda: Ik woon zelf niet in Turkije.. Helaas :D Waarom heb je voor Istanbul gekozen? Ik ben net een week terug uit Istanbul maar zou er echt nooit willen wonen.


Vorige keer hadden wij inderdaad ook tickets voor de terugreis.. ben benieuwd of het deze keer gaat lukken. Het is nu volgens mij wel officieel dat ze turken vanaf oktober 2016 vrij mogen reizen, dus altijd nog iets om naar uit te kijken :D

@ilayda
Ik ga met kerst drie dagen naar Istanbul, ben heel benieuwd, ben nog nooit verder gekomen dan het vliegveld daar. Al lijkt zo'n drukke stad mij niet echt iets om te wonen. Ik weet niet wat voor een baan je momenteel hebt, maar lijkt het je niet lastig om ineens van t kleine rustige Nederland naar zo'n drukke omgeving te gaan en in een ander land te moeten wonen/werken?




Ja het is daar wel heel druk ja, maar ben gek op de drukte. Ik werk zelf niet, heb drie kids en ben dus huismama :).
Wonen zal inderdaad wel even wennen zijn, denk dat het grootste probleem is dat ik er niemand ken. Dus daar zal ik dan aan moeten werken + mijn Turks moet echt beter dus daar ga ik dan wel eerst lessen nemen.

Schoentje

ilayda
Berichten: 991
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 07:26

Ilja_1997 schreef:
Ja de taal lijkt mij ook echt lastig...Scheelt dat je niet werkt, maar dat maakt het misschien sociaal gezien ook wel lastig inderdaad wanneer je niemand kent.

De taalis ook iets wat ik moeilijk vind, zou graag een deel van mijn studie/stage in Turkije doen maar het lijkt me toch wel extra lastig om het daar te doen vanwege de taal. Al kan ik dan wel goed kijken of ik er eventueel zou willen wonen.



Ja dat is wel het nadeel ja, dus daar moet ik dan even wat op verzinnen. Maar dat komt wel goed, heimwee ga ik sowieso krijgen haha.

Mijn Turkse schoonzus heeft ook een deel van haar studie in Turkije gedaan, en zij vond zelfs de taal moeilijk. Terwijl ze toch heel goed Turks kan, maar het is natuurlijk wel de beste manier om het te leren.

Schoentje


ilayda
Berichten: 991
Geregistreerd: 18-12-10

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 08:40

Mijn vriend woont nu ook in Istanbul, half/half dan. En gaat morgen weer terug, hij zelf heeft er totaal geen moeite mee. Ik vind het best wel spannend, maar ben zwanger dus ben een emotioneel wrak.

Schoentje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bentuh, Eelmo, Karmandi, mytgard, Sannens, TinkerTreas en 70 bezoekers