Turkije

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:06

Na 4 jaar niet meer in Turkije geweest te zijn hoop ik dit jaar weer te gaan :D
Als ik ga ga ik begin augustus, en dan naar Marmaris! Ik ben in Side, Alanya en Marmaris geweest en vond Marmaris echt het leukste.. Maar misschien kwam dat ook omdat ik daar een vakantieliefde had :=


Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:22

Augustus is inderdaad heel warm.. Ik ben laatste keer in Marmaris ook flauw gevallen op het strand door de warmte.. Vanaf toen ben ik wel bang geworden van wat als het weer gebeurt

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 07:57

Jannickee schreef:
Ik ga eind juni naar Turkije, naar Side Mare Resort. Iemand hier eerder geweest? Ik lees in de reviews dat de cocktails niet onder all inclusive horen.. nu ben ik wel benieuwd hoe dat precies zit!

Hamsterfan wij zijn vorig jaar in Side star elegance geweest, is ons erg goed bevallen! Koelkastjes op het strand en bij het zwembad, op loopafstand van het stadje Side, hele dag door (lekker!!) eten en genoeg te doen op de accomodatie!


Ik ben 5 jaar geleden in Side Mare Resort geweest, toen waren de cocktails wel all inclusive. Maar het is vaker zo dat bij hotels de cocktails niet onder all in vallen omdat dit toch wat duurdere dranken zijn normaal gesproken.

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:38

Hoi!

Ik ben echt superlang niet meer op Bokt geweest, en zag dit topic bovenaan staan..
Ben weer terug :D

Ik ben in september in Bodrum geweest, en daar de liefde van mijn leven leren kennen <3
Helaas na 8 dagen alweer naar huis.. Inmiddels ben ik net terug van een vakantie in Istanbul met hem.. Volgende maand komt hij hierheen, en gaan we 2 weken hier vakantie houden :D

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:43

Nadir schreef:
Leuk Bo! Kon hij makkelijk een visum krijgen?

Welke hotels twijfel je tussen Amira?



Ja de eerste keer is zijn visumaanvraag gelijk goedgekeurd! :)

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:12

Amira: Miracle in Lara zijn mijn ouders afgelopen zomer geweest.. Ze vonden het echt een super hotel! Luxe, alles goed geregeld, kamer met geweldig uitzicht!

Ilja_1997: Mijn vriend heeft ook geen vast contract.. Werkt op dit moment niet eens en toch goedgekeurd. Hij had een retour ticket al geboekt, als 'bewijs'. Heeft je vriend een auto/huis of iets op zijn naam staan? Dat zijn ook redenen om terug te keren. Verder heb ik bij de gemeente een logieverklaring en sta ik garant voor hem, dat scheelt ook al heel erg veel. Wellicht kun je dat doen?

gracezellaa: Vreemd verhaal.. Heeft hij wel een turks paspoort? Het is onmogelijk dat ze zonder visum naar Nederland komen, tenzij hij het illegaal doet :D

Als het goed is krijgen de turken vanaf juli 2016 vrijstelling, en mogen ze zonder visum Europa in :D

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:20

Kan niet wachten tot de mijne hierheen komt voorgoed :D Zal helaas nog even duren..

Het liefst wilt hij dat ik in Turkije kom wonen, en zie dat zelf ook helemaal zitten.. Ik kan alleen echt niet mijn ouders achterlaten. Dan zou ik heel mijn leven met een schuldgevoel leven. :')


ikkuh15: Waren jullie getrouwd toen jullie de verblijfsvergunning aanvroegen?

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:40

Ilja_1997: Mijn vriend heeft het via een VFS Global kantoor gedaan omdat hij op dat moment in Bodrum zat.

ikkuh15: Heb niet een specifieke plek om te willen wonen in Turkije, maar wel een badplaats..

En de 'echte' turken van daar zijn inderdaad veel fijner mee om te gaan/respectvoller etc. precies wat jullie zeggen.. Heb met een aantal turken die al heel hun leven in NL wonen gedate, die waren 9 vd 10 keer ontspoort :')

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:07

Ilja_1997: Een toeritstenvisum is hetzelfde dan familie/vrienden aanvraag.. Hij moet een schengenvisum krijgen, zit geen verschil in. Als je bij de gemeente een logieverstrekking aanvraagd en garant staat kan je invullen wat je relatie is met diegene. Nu hij een contract heeft maak je inderdaad veel meer kans! En inderdaad een brief van het werk, met toestemming voor verlof, en als hij terug gaat gewoon weer daar kan werken.

Bij een VGS Global kantoor moet je wel zelf langs gaan. Je vriend hoeft niet speciaal naar de ambassade als ze al vingerafdrukken etc. hebben. Mijn vriend heeft alles in Bodrum ingeleverd, en hun hebben alles naar de ambassade in Ankara gestuurd, maar hij hoefde er zelf niet naar toe.

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:57

Ja als je garant staat moet je inderdaad loonstroken + contract opsturen.. Sommige mensen doen er ook foto's bij als 'bewijs' van relatie, dit heb ik zelf niet gedaan. Mijn vriend had wel een vliegticket retour geboekt (je kan er ook een reserveren) als extra bewijs..

ilayda: Ik woon zelf niet in Turkije.. Helaas :D Waarom heb je voor Istanbul gekozen? Ik ben net een week terug uit Istanbul maar zou er echt nooit willen wonen.

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:04

Jouw eigen gegevens denk ik.. Degene die hem dus uitnodigt..

Op facebook heb je een pagina Meiden van Seni Seviyorum een besloten groep, super leuke pagina.. Voor meiden/vrouwen met een turkse partner in Turkije.. Daar krijg je super snel antwoord op zulke vragen.

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:49

Mijn vriend zit nu weer in het vliegtuig richting Istanbul na 2 weken Nederland ;(

Februari ga ik weer naar Istanbul, en we gaan naar zijn ouders in Van, het oosten van Turkije.. Nog nooit geweest

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:11

Ohhh dat meen je niet! Het is wel een beetje kort dag inderdaad.. Ze mogen er 3 maanden over doen, misschien al de volgende plannen? Waarvoor je nu al kan beginnen met aanvragen?

[HK] Grenzeloos verliefd!

Ik heb dat topic aangemaakt.. Misschien leuk om daar te kletsen :D

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:27

Gracezellaa: Leuk! Ik ben in november voor het eerst naar Istanbul geweest (naar mijn vriend) en ga in februari weer. Wij hebben best wat gezien; het paleis, de moskeeen natuurlijk (ook binnen), boottocht langs europese/aziatische deel, asiatische deel bezoeken, galatatower van boven bekijken, winkelen in Taksim, eten onder de vissersbrug.. :D


Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:59

Ik ben toen 9 dagen geweest en ga in februari weer 9 dagen.. Maar dan wordt het inderdaad een beetje krap

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:19

Ja en ze gaan het nu echt niet nog een keer doen 2x achter elkaar..

Mijn vriend woont er 10 minuten vandaan en die is ook gewoon weer de straat op, kan moeilijk jezelf opsluiten.

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:28

Ik zit nu in Istanbul..

Je hoeft echt niet bang te zijn hoor. Aanslag zullen ze waarschijnlijk niet doen in toeristische gebieden. Dese was ook op militairen gepland.

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:58

Denk dat de meningen heel erg verschillend zijn..

Ik ben er zelf persoonlijk heel nuchter in, wanneer je tijd is ga je toch wel :D

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:15

Naar welke plek ga je? :D

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:30

Mijn ouders gaan daar in augustus heen, tot nu toe nog geen ervaringen dus :D

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:00

Oeps foutje mijn ouders gaan naar Limak Limra in Kemer :+

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 11:29

Gumbet vind ik erg leuk, daarnaast kan je dan ook naar Bodrum.

Marmaris vind ik zelf ook heel leuk, je hebt er ook een grote boulevard waar je in de avonden kunt lopen.

Daarnaast heb je Side Mare Resort dat vond ik een heel mooi hotel.

De Limak hotels zijn vaak erg goed! Heb je een plek in gedachte waar je heen wilt? Dat kan wat makkelijker zijn met hotels zoeken :+

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:13

Side Mare is inderdaad wel prijzig :)

Ik zat afgelopen september in Riva Bodrum Resort (Gumbet) Leuk hotel, zou er zo weer heen gaan. Maar het is geen bekende keten ofzo, of mega groot hotel. Ik ga in juli/augustus weer naar Gumbet maar nog geen hotel geboekt. Wordt waarschijnlijk Dilek Hotel.

Zaterdag eerst naar Istanbul en Van <3

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:21

Even voor de duidelijkheid, het zijn niet Koerden die dreigen. Het zijn de TAK, PKK, en YPG. Als er staat Koerden vind ik dit heet stom geschreven. Is hetzelfde als je zegt alle moslims zijn terroristen.

Mijn vriend is Koerd, woont in Turkije, werkte afgelopen winters in Istanbul en is nu sinds vorige week naar Gumbet (Bodrum). Heeft totaal geen probleem met Turken en Turken niet met hem. Ik was vorige week nog in Istanbul en naar Van (oosten van Turkije, tussen de Koerden). Ook daar heb ik mij zelf geen moment onveilig gevoeld.

Heel veel plezier op vakantie!

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 09:53

Whoops iets te snel gelezen :D
Al lees ik de kranten niet eens meer, NU.nl noemde Istanbul de hoofdstad van Turkije :+
Telegraaf plaatste: Koerden eisen aanslag Istanbul op

Toen was ik er alweer klaar mee


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Herfstblad, Ladyson en 69 bezoekers