Turkije

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
ikkuh15
Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:28

@bo Nee wij zijn nog niet getrouwd. Wel verloofd maar hebben nog geen datum geprikt.

Mag ik vragen wat je zo trekt om daar te gaan wonen? In welke plaats zou je dan gaan wonen?

@Ilya. De eerste jaren hebben wij direct de aanvragen gedaan bij de ambassade. Daarna inderdaad via vsf global. Geen idee of er andere partijen zijn die dit regelen.


ikkuh15
Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:50

Er zit toch geen verschil tussen deze 2 visums? Hij heeft toch gewoon een Schengenvisum voor max 90 dagen nodig?
Volgens mij zit het verschil dat hij zelf financiele middelen heeft (35 euro p.d.) en bijvoorbeeld hotelovernachtigen boekt of dat jij voor hem garant staat. Zo was het tenmiste de laatste keer dat wij een visum voor bepaalde tijd aanvroegen. Misschien is dit ondertussen veranderd.

Ik zou in jullie geval zelf garant staan. Mocht je ooit besluiten dat je vriend in NL komt wonen en een verblijfsvergunning nodig heeft is dit bewijs dat jullie een `echte` relatie hebben. Op het moment dat je niet getrouwd bent moet je namelijk kunnen bewijzen dat je een duurzame relatie onderhouden hebt.

Daarnaast kan het bedrag van financiele middelen best oplopen voor turkse begrippen. Stel hij wil hier 3 weken blijven dat zit je snel op een bedrag van 735 euro. Daarbij komen de kosten van het paspoort, reiskosten naar de ambasade of VSF global, vliegtickets, de kosten voor de aanvraag ect bij kijken. Het is een duur grapje.
Hij bezit nu een contract van zijn werk, dit kzou voldoende moeten zijn als bewijs van terugkeer. Laat eventueel zijn baas nog een brief opstellen waarin hij verklaart dat jouw vriend ook echt terugkomt en hij eventueel ook nog garanst staat.Hoe meer hoe beter.

Booo: knap dat je het ziet zitten om daar te gaan wonen. Ik riep de eerste jaren ook dat ik daar wel kon gaan wonen. Ik kom er nu bijna 9 jaar en heb voldoende gezien dat je in Nederland in veel gevallen een betere toekomst kunt opbouwen. Het leven in Turkije kan erg moeilijk en zwaar zijn. Ben ook erg benieuwd hoe het land zich verder gaat ontwikkelen.

ikkuh15
Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:10

Ah zo. Nooit geweten dat er verschillende formulieren waren :+ . Wij hebben namelijk altijd garant gestaan en hij kwam dus inderdaad bij kennissen-vrienden-familie op bezoek.
Ik denk dat je met een garantieverklaring een sterkere case hebt en eerder kans op groen licht. Zeker omdat het al een keer afgewezen is. Ik zou dan kiezen voor de kennissen-vrienden-familie aanvraag.

Kun je niet een keertje bellen met VSF global om te vragen of je de aanvraag per post mag sturen. Dat zou toch geen probleem moeten zijn?


ikkuh15
Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:55

Het is niet makkelijk, dat is wel duidelijk.
Ik heb zelfs een keer buitenlandse zaken ingeschakeld omdat er een fout gemaakt was wij daar de dupe van werden.

Ik weet hoe je je voelt meid! Maar het komt goed. :j
Even doorzetten en uiteindelijk komt er goed nieuws!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fly_high, Furst, stella92, Toushie, Travel_me en 71 bezoekers