Turkije

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 17:36

Ik ben afgelopen maandag terug gekomen uit Turkije en over twee weken zit ik er alweer :)

Samen met twee vriendinnen wilde ik een rondreis gaan maken. Plan was: Istanbul, Ankara, Cappadocië, Antalya, verder langs de zuidkust, Efes en weer terug naar Istanbul. Op dag 4 heb ik echter een hele leuke jongen ontmoet in Cappadocië en na een paar dates heb ik besloten daar te blijven om hem beter te leren kennen en zijn mijn vriendinnen verder getrokken. Het plan was om daar te blijven zolang het leuk was en daarna mijn vriendinnen weer achterna te reizen. Ik heb ze echter een paar uurtjes voor het vliegtuig vertrok pas weer gezien en gelijk bij thuiskomst alweer een ticket terug geboekt.

Nu zie ik dat de meeste mensen hier naar de stranden gaan, maar ik moet zeggen dat het binnenland ook echt de moeite waard is!


Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 08:04

Als ik jou was zou ik me daar niet te druk om maken. De toeristencentra zijn meestal de laatste gebieden die ergens last van krijgen. Inkomsten uit toerisme zijn erg belangrijk voor het land. Ze gaan niet riskeren dat de toeristen niet meer willen komen. En daarbij, Turkije is een enorm land. Het is nog zo'n 10 uur rijden tot de grens.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:44


Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 08:35

Een Nederlandse stekker kan gewoon :)

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 17:16

Ik ga op de valreep nog even naar Turkije in 2014. Iemand ooit oud en nieuw in Turkije gevierd?

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:14

Nadir schreef:
O&N is bij de hotels misschien wel leuk, verder is er weinig te beleven. Waar ga je naar toe? En waarom nu, de temperaturen zijn niet zo heel denderend op dit moment... :D


Omdat Turkije meer te bieden heeft dan alleen mooi weer en stranden ;) Gisteren was het hier trouwens nog 16 graden, dus prima zo.

De echte reden dat ik hier ben, is dat mijn vriend hier woont. Hij kon niet vrij krijgen van zijn werk, en ik heb vakantie. Dus op deze manier kunnen we toch samen oud en nieuw vieren.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:19

Gracezellaa schreef:
Nadir schreef:
O&N is bij de hotels misschien wel leuk, verder is er weinig te beleven. Waar ga je naar toe? En waarom nu, de temperaturen zijn niet zo heel denderend op dit moment... :D


Omdat Turkije meer te bieden heeft dan alleen mooi weer en stranden ;) Gisteren was het hier trouwens nog 16 graden, dus prima zo.

De echte reden dat ik hier ben, is dat mijn vriend hier woont. Hij kon niet vrij krijgen van zijn werk, en ik heb vakantie. Dus op deze manier kunnen we toch samen oud en nieuw vieren.


Ik wil toch even terugkomen op die temperatuur... Gisteren aan het eind van de middag en vannacht: -15!

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:54

Cappadocië, echt in het midden van Turkije.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 10:21

Nadir schreef:
Gracezellaa schreef:
Cappadocië, echt in het midden van Turkije.

Ah, daar kan het idd flink koud worden. Lijkt mij overigens wel een prachtig gebied!


Ja het is prachtig! Zeker de moeite waard! En de temperaturen in de zomer zijn aangenamer dan aan de zuidkust. De lucht is niet zo vochtig.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 07:26

Mocht iemand nog opzoek zijn naar een hotel in het binnenland, cappadocia, dan kan ik deze aanraden. Monte cappa cave house www.montecappa.com. Het wordt gerund door mn vriend :)

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 20:55

Ik vlieg 8 augustus naar Istanbul voor nog onbepaalde tijd. Waarschijnlijk 3 weken

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:11

Julia_Romeo schreef:
Even een vraagje hier..
Ik wil eind oktober weer naar Turkije.
Ik vlieg dan van Amsterdam naar Dalaman met Pegasus.
Nu zag ik bij de vlucht die ik wilde dat er maar 1 uur tussen zat bij de overstap in Istanbul(SAW).

Afgelopen keer had ik er 2 uur tussen en was er een lange rij bij de douane waarbij er heel veel mensen in de stress zaten dat ze hun aansluitende vlucht zouden missen.

Heeft iemand hier ervaring mee en denk je dan dat het overstappen in 1 uur zou lukken?


Ik heb dit ook eens gedaan en had slechts 45 minuten om over te stappen. Ik stond wel even te stressen, maar was eigenlijk nergens voor nodig. Het is makkelijk gelukt. Ik zou gewoon zorgen dat je snel uit t vliegtuig bent en indien nodig een beetje voordringen bij de douane ;)


Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:38

Booooo schreef:
Hoi!

Ik ben echt superlang niet meer op Bokt geweest, en zag dit topic bovenaan staan..
Ben weer terug :D

Ik ben in september in Bodrum geweest, en daar de liefde van mijn leven leren kennen <3
Helaas na 8 dagen alweer naar huis.. Inmiddels ben ik net terug van een vakantie in Istanbul met hem.. Volgende maand komt hij hierheen, en gaan we 2 weken hier vakantie houden :D


Ah een lotgenoot! wat leuk :)

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:50

Ilja_1997 schreef:
Booooo schreef:



Ja de eerste keer is zijn visumaanvraag gelijk goedgekeurd! :)



Was het hier ook maar zo'n feest... al 2 jaar verder nu... -O-

Mijn vriend hoeft niet eens een visum aan te vragen.
Waarom is het zo'n probleem Ilja?

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 07:47

Ilja_1997 schreef:
Gracezellaa schreef:
Mijn vriend hoeft niet eens een visum aan te vragen.
Waarom is het zo'n probleem Ilja?


Turken mogen zonder visum niet op vakantie in Nederland. Hij had tot nu toe geen vast contract en daardoor is de kans groot dat je wordt afgewezen, zoals in zijn geval.

Mijn vriend is ook Turks, dus er zijn uitzonderingen.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:30

@ iedereen
De vader van mijn vriend werkt voor de overheid, waardoor hij en zijn kinderen een speciaal paspoort krijgen. Hiermee hoeft hij dus niet van te voren een visum aan te vragen, maar kan hij gewoon zo naar nederland vliegen.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:28

Groen volgens hem ;)

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:33

Persoonlijk heb ik wel het idee dat er nogal wat verschil zit tussen een Nederlandse Turk en een 'echte' Turk.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:24

Ilja_1997 schreef:
Gracezellaa schreef:
Persoonlijk heb ik wel het idee dat er nogal wat verschil zit tussen een Nederlandse Turk en een 'echte' Turk.


Ik heb ook het idee dat daar nog wel een verschil tussen zit.. vind het lastig om te verwoorden en wil niet alle Nederlandse Turken over een kam scheren, maar vind de echte Turken om het zo maar te noemen respectvoller en over het algemeen fijner in de omgang dan de Turken hier.


Precies dat :)

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:33

Ik vlieg vrijdag naar Istanbul voor een weekendje weg met mijn Turkse vriend/ex.

Heeft iemand nog do's and don'ts voor Istanbul?

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:32

Ook maar heel kort. Van vrijdag avond tot maandag ochtend. Ivm studie en werk gaat het momenteel niet langer en ik wilde toch echt mijn vriend graag weer zien. :)

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:05

Ja hoor. Veiliger dan ooit nu er 3 keer zoveel politie op de been is ;)

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:23

Dat was ook mijn gedachte idd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CairnTerrier, ingvdh, nuscaniels, petraaken en 74 bezoekers