London II

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nikeyy
Berichten: 760
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:40

Ik ga 4 t/m 8 december een weekendje naar London met moeders.
Kan nog wel wat tips gebruiken :)

Oyster Cards heb ik al in huis. We vliegen op Heathrow dus bij het hotel komen (metro) moet lukken.
Heb hotel Lancaster Hall geboekt, vlakbij Paddington Station en Lancaster Gate.

Mijn vraagjes:
- Is pinnen goed te doen in London (bij automaat en in winkels)? Of raden jullie een creditcard aan? (die heb ik nl. nog niet :o ).
- Waar kun je lekker eten 's avonds voor een nette prijs? Moeders is nogal moeilijke eter, dus beetje Europees zou mooi zijn.
- We willen natuurlijk ook wel wat winkelen, Oxford Street is redelijk dichtbij volgens mij. Nog aanraders qua winkels met een goede prijs/kwaliteit verhouding?
- Mocht iemand zeggen: 'Dat moet je gedaan hebben in London', vertel het me! ;)



Nikeyy
Berichten: 760
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:27

Hahaha ik ben ook wel van 't goedkope hoor! haha Primark is de eerste winkel waar ik heensprint :D
Creditcard voor de zekerheid maar besteld. Moeders heeft er ook geeneen en heb geen zin om daar te staan zonder betaalmiddel :-).
De reis met verblijf was al een 'koopje'. Met KLM A'dam-Heathrow en retour, vrijdag weg, dinsdag terug. Hotel (8,2 op zoover) met ontbijt voor totaal € 330,- p.p.

Thanks voor je tips!

Nikeyy
Berichten: 760
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:09

Als m'n geld op is heb ik altijd nog het krediet van de creditcard hahaha ;)

Nikeyy
Berichten: 760
Geregistreerd: 12-11-05

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:35

Ik ga ook gewoon hoor over 2 weken. Peins er niet over om niet te gaan.
Kan overal gebeuren, en als het dan gebeurd moet je ook net op die plek(ken) zijn toevallig.
Ik laat door van die droeftoeters van IS niet mijn weekendje weg vergallen (en ook de voorpret niet).

Nikeyy
Berichten: 760
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:29

Ik ben geweest! Afgelopen dinsdag teruggekomen. Was behoorlijk druk in London, maar superleuk!
Veel met de metro gedaan, ideaal. Daarnaast natuurlijk nog wel veel gelopen.
Buckingham Palace, Kensington Palace, Big Ben, Theems, Tower Bridge, Harrods; heb alles wel gezien.
Winter Wonderland viel me tegen, gewoon een veredelde mega-kermis met hard lawaai/muziek. Niet echt leuk om rond te struinen vond ik.
Heb alle winkelstraten wel gehad, leukste vond ik zelf Regent Street.
In Regent Street staan 2 punten waar je je shoppingbags kunt afgeven en dat ze het naar je hotel brengen. Dag 1 hadden we echt de handen vol, dus maar geprobeerd. Werkte perfect! Om 12.00 uur afgegeven, we kwamen terug om 18.00 uur en toen stond het al bij de receptie in het hotel. En kost nu nog niets, ze zijn het aan het promoten. Dag 3 nog maar een keer gebruik van gemaakt ;-).
Primark vroeg op de ochtend gehad (zaterdag), was prima te doen. Pashokjes waren genoeg vrij.
Selfridges viel me wel wat tegen, pfff wat een doolhof! Was er na een kwartier al helemaal klaar mee.
Harrods was leuk om een keer gezien te hebben, maar zelfs een sleutelhanger was nog belachelijk duur... na 2 verdiepingen en een warme chocolademelk van 5 pond had ik het wel gezien! haha.
Wat me wel opviel is dat uit eten gaan echt zo belachelijk duur is. Pfff € 45,- p.p is nog heilig. Dus m'n moeder en ik hebben ook wel een keer bij de Mac gegeten :o .

Nikeyy
Berichten: 760
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:21

Nou, zo speciaal aten we niet eigenlijk... Ook niet bij Jamie Oliver en dergelijke..
Celiien, de pond is tussen de € 1,40 en € 1,50. Dus dat tikt ook behoorlijk aan dan als je het omrekent (wat ik had gedaan :-))...

Nikeyy
Berichten: 760
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:24

Heb ff een bonnetje opgezocht die nog in m'n portemonnee zat;
- soepje vooraf á 5,25 pond
- hoofdgerecht á 15 pond
- nagerecht á 6 pond
- drinken á 5,70 pond

Is ruim 30 pond samen, is € 45,- :')


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Earth, Plus_en_Min en 104 bezoekers