Curacao!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 00:43

Blue bay hebben wij de eerste keer gezeten, is echt geweldig snorkel en duik gebied!

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 07:35

@marjank1987, sinds wanneer bestaat dat niet meer? In maart hebben ze er nl. nog gedoken.

marjank1987

Berichten: 361
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:44

texelse schreef:
@marjank1987, sinds wanneer bestaat dat niet meer? In maart hebben ze er nl. nog gedoken.


Er ligt wel nog een duikschool hoor dus zou best kunnen. We gaan samen langs bij een oude collega daar die heeft het overgenomen het heet nu fish & dive curaçao.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:04

Ik doe even stipje op dit topic!

Nog nooit op Curacao geweest, maar dit is wel echt een to do thing op mijn lijstje!
En dan vooral met dolfijnen zwemmen, dat is wat ik heel graag nog wil doen, naar Curacao én met dolfijnen zwemmen!! :D
Maar op dit moment krijg ik niemand mee! :( :P

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:38

Leuk, Stamper, dat je ook naar Curacao wilt! Jammer dat er niemand mee wil.
Komt vast nog wel een keer.

Ik ben nu rond aan het mailen voor huizen voor tijdens de stage. Al van 2 reactie, waarvan 1 nog beschikbaar is en de ander hoor k deze week van, had iemand een optie op genomen :D Zou wel ideaal zijn, met z'n drieën in een huis. Gaan met z'n 3-en naar Curacao voor de stage, daar blijft het helaas ook bij. Maarja, met 3 is ook gezellig. Zijn er dus 7 van de 10 afgevallen :oo

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 11:08

Wij gaan een dag eerder naar Curacao dan gepland :D

Daardoor vliegen we helaas niet meer rechtstreeks (tussenstop op Sint Maarten), maar dat mag de pret niet drukken.

Terug vanaf Bonaire vliegen we wel rechtstreeks gelukkig.

En ben me nu n.a.v. de link op de vorige pagina toch maar gaan verdiepen in onderwater GoPro's en camera's... Kun je zo'n GoPro ook makkelijk op een cap bevestigen? Dan kan ik ook mijn buitenrit mooi filmen, lijkt me een gave herinnering.

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:39

Je hebt een soort strap die je erbij kan kopen voor om je helm/cap etc.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:00

Wat een fijn eiland is het. Gisteren teruggekomen na een week Curacao en een week Bonaire (wat ik stiekem leuker vond). Wel wennen hoor, van warme 30 graden naar het vriespunt in Nederland. Brr!

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:13

Wat leuk!!
Omg over iets van 5 weken ga k ook al naar Curacao. Vind het best spannend, vooral omdat het nu voor 5 maanden is. Best lang. Wel blij dat we een bungalowtje hebben op een resort. Met z'n drieën.
Moeten wel deze week nog tickets boeken haha

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:37

Szan schreef:
Wat een fijn eiland is het. Gisteren teruggekomen na een week Curacao en een week Bonaire (wat ik stiekem leuker vond). Wel wennen hoor, van warme 30 graden naar het vriespunt in Nederland. Brr!

Even voor mijn nieuwsgierigheid.... waarom vond je Bonaire leuker?

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:14

manzano schreef:
Szan schreef:
Wat een fijn eiland is het. Gisteren teruggekomen na een week Curacao en een week Bonaire (wat ik stiekem leuker vond). Wel wennen hoor, van warme 30 graden naar het vriespunt in Nederland. Brr!

Even voor mijn nieuwsgierigheid.... waarom vond je Bonaire leuker?

Vooral de rust en de sfeer omdat het veel kleinschaliger is. En dat is gewoon persoonlijke voorkeur, veel mensen vinden Bonaire juist saai daardoor :D

Ik vond de natuur op Bonaire (Washington Slagbaai, mangroven, Klein Bonaire) ook mooier dan wat we op Curacao zagen (Christoffel Park, Shete Boka Park (aanrader!)).

Bij het snorkelen op Bonaire zagen we ook meer dan op Curacao. En het zal er ook mee te maken hebben dat ik familie op Bonaire heb die precies weet wat de mooie plekken en goede adresjes zijn. Denk dat we dat eiland daarom gewoon voller hebben benut dan Curacao. Denk dat we daar een aantal pareltjes hebben gemist.

Edit: maar Curacao was zeker de moeite waard hoor :D Hier wat kiekjes:

Afbeelding
In het Christoffelpark stonden we van het uitzicht te genieten, om er na 10 minuten achter te komen dat er een grote leguaan boven ons hoofd in de boom hing :D

Afbeelding Afbeelding
Flamingo's... ....en hun onderkomen

Afbeelding
De drijvende brug in Willemstad even snel met een actioncam vastgelegd.

Afbeelding
Ons fijne verblijf op 5 minuten van de zee :)

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:11

Ziet er goed uit!

Ik wil dit keer ook zeker naar Klein Curacao en misschien ook naar de Christoffelberg :+ Die werd me aangeraden...
Die hebben we vorige keer overgeslagen xD Christoffelberg schijnt wel zwaar te zijn?
Maarja ben net iets meer dan een week terug uit Sri Lanka waar we een berg beklommen met 5500 traptredes dus dan zal ik dit ook wel aan moeten kunnen _O- Hoewel er daar geen trappen zijn. Iemand ervaring ermee?

Shete Boka park is zeker een goede aanrader, daar zullen we ook heen gaan :D
Ideaal dat we gewoon 5 maanden hebben xD Kunnen we een hoop zien! :)

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:47

Christoffelberg is mooi! Wel echt vroeg gaan!! Wij hadden goede schoenen meegenomen, want het is flink klauteren zo nu en dan.
Zag ook dames op flipflops langs komen. Hoe die boven zijn gekomen is me een raadsel :D

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:50

Wat is de brug mooi opgeknapt trouwens. Wij waren er in september, toen was de brug helemaal weg voor onderhoud (vervanging van het loopdek).

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:55

Hahaha ja ik neem ook goede schoenen mee sowieso. Die heb ik ook nodig voor het stalwerk tijdens m'n stage bij de paarden O:)

Ohja valt mij nu ook op dat die brug helemaal opgeknapt is :D Dacht al dat ik op die foto iets zag wat anders was, maar kon t niet plaatsen wat er anders was hahah.

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:28

Iemand toevallig wel eens met een powerboat (kleine speedboot) naar klein Curaçao geweest?

Navanja

Berichten: 1377
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Koedijk

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:58

Dat is van Ron, ik moet nog steeds mee, zou eigenlijk morgen mee gaan, maar ik ben ontzettend ziek :( Leuk! Ga je? Of ben je geweest?

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:06

Nee ik ben nog niet geweest. Ben vorig jaar 2x naar Curacao gegaan en toen hebben we Kl.Cura laten zitten.... Las overal horrorverhalen over zeeziekte enzo (en ik wordt super snel zeeziek en dan kan ik m'n dag verder wel vergeten).
Nu kwam ik toevallig die site tegen en sprak me wel aan. Denk dus dat ik die ga proberen.

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:02

manzano schreef:
Nee ik ben nog niet geweest. Ben vorig jaar 2x naar Curacao gegaan en toen hebben we Kl.Cura laten zitten.... Las overal horrorverhalen over zeeziekte enzo (en ik wordt super snel zeeziek en dan kan ik m'n dag verder wel vergeten).
Nu kwam ik toevallig die site tegen en sprak me wel aan. Denk dus dat ik die ga proberen.


Kom even uit de meeleesmodus!

Wij drie jaar geleden ook naar Klein Curaçao geweest en ben inderdaad ontzettend ziek geweest. Na 5 minuten op de zee kon ik al niet meer op mijn eigen benen staan en heb ik de hele reis aan de kant door gebracht, zodat ik makkelijk alles overboord kon gooien }>

Gelukkig was ik er al direct vanaf toen ik het water in dook en op de terugreis nergens last van gehad.

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:05

Hahaha ja daar heb ik dus echt geen zin in ;)
Schijnt ook dat er grote kans is dat je dan met snorkelen ook weer ziek wordt.

Met die snelle boot schijn je dus zelden zeeziek te worden door de snelheid, maar ook ligging op het water.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:20

Ja als je gaat duiken of snorkelen als je zeeziek bent, merk je vaak onderwater dat het minder wordt/weg is, hahah.
Had ik ook toen ik een bootduik deed in Curacao en zeeziek werd. Misselijkheid had ik onderwater geen last van O:)

Ik wil ondanks alle zeeziek-waarschuwingen toch wel naar Klein Curacao xD Heb nu wel speciale polsbandjes tegen zeeziekte (en wagenziekte enzo). Die werkten eerst wel heel goed toen ik in Spanje vaak op de boot zat. Hopelijk werken die dan als ik die omdoe.

Gisteren eindelijk tickets geboekt *\o/* :):) {:} 11 februari vertrekken :D :D

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:26

Ja daarom ga ik dus met deze boot..... dan wordt je on principe niet zeeziek. En je bent er veel sneller haha.

Ik heb van het weekend onverwacht geboekt voor een onverwachte vakantie hihi. Heerlijk!!

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:27


1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:47

hahaha indd!
Misschien dat wij dan ook maar de Powerboat nemen :P

Kletskousz
Berichten: 381
Geregistreerd: 23-09-14

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:24

Leuke verslagen, voor de mensen die er al eens geweest zijn,

Hoe is het met de supermarkten daar? Familie lid woont daar, en vroeg voor energie drank en kaas meenemen haha. Wat is daar nog meer erg duur of wat hebben ze niet wat hij wel zal kunnen gebruiken?