Efteling!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:53

Shari_Becker schreef:
Ik denk dat je de kaartjes bedoeld die je uitgedeeld krijgt als je wel de wachtrij enzo wilt zien en binnen maar niet in de attractie zelf wilt :)


neuh, die mensen hadden gewoon stilletjes een bandje om en zeiden het pas bij het karretje :')
stond een oudere vrouw met haar dochter achter ons (leeftijd oma denk ik ongeveer) en die ging echt niet.. we hebben haar met z'n allen 45 minuten lang proberen over te halen.. maar die is gewoon ingestapt, doorgewandeld en uitgestapt


elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:05

Warboel schreef:
Jongens lees ik hier nu dat je bril af moet in de Baron?
Dan ga ik er echt niet in, kan geen lenzen in en ik heb -7,5 dus ik zie toch geen steek zonder bril :+


De rit is een super smooth ride..
ik denk dat je er zelfs blind een super fijne rit aan kunt hebben bij wijze van spreken..
niet zoals in andere achtbanen dat je heen en weer klappert en eigenlijk een beetje moet anticiperen in de bocht of je oren zijn beurs.

bril hoeft pas af als je het karretje instapt.. dus de voorshows kun je nog helemaal zien.

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:06

Lol.. je ziet ook mensen met blote voeten in de baron..

slippers aan mag ook niet
:')

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:00

spookyskippy schreef:
BeSen schreef:
Morgen op naar de baron! Hopelijk is het minder druk morgen Dan vandaag bij de baron,,,

*\o/* Jaa.
hopelijk geen wachtrij van 3 uur, zoals vandaag



hoe heb je dat voor elkaar gefietst..

mijn vriend is vandaag opnieuw gegaan.. s ochtends vroeg 45 minuten voor rij 3+4.. s middags nog een rondje en toen 45 minuten toen ze single riders gingen..

heb je de voorste rij gekozen of zo? :(:)

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:43

arme spooky, ik hoop dat hij de hitte daar overleefd

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:26

jammer BeSen,

ik vind hem minder eng dan vogelrock of python.. van beiden heb ik meer last van klappen en hoofdpijntrickers dan bij de Baron.

Ohh en de nostalgie bij de stem van de Baron, arme ik kreeg gewoon kippenvel

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:58

De eerste is vandaag de 100 ritjes baron gepasseerd.

we hebben een klein gezellig groepje waarmee we regelmatig in verschillende formaties door de efteling struinen.. een van hen heeft vandaag als allereerste (althans voor zover bekend) 100x baron op zijn naam weten te zetten.

Kom ik aan met een luizige 7x maal :') ... ok, daarvan wel 4x achter elkaar omdat we de mazzel hadden dat we mochten leegdraaien.

maar goed, nu hij zijn 100x heeft kan hij misschien morgen rustig eten bij ravelijn :') ... we maakten ons even zorgen dat hij morgen nog in de rij zou staan gezien de storing van vandaag.

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:07

_Marjon_ schreef:
100 rondjes is echt bizar, zeker nu het hoogseizoen is en ik denk aan de lange wachtrijen.


Hij woont in Tilburg plus werkt als zelfstandige waardoor hij letterlijk zijn werk buiten efteling uren om kon doen..
via de app hield hij gewoon in de gaten hoe lang de rij ongeveer was.. en als het meeviel (30 minuten of minder), sloot hij binnen 20 minuten achteraan aan lol.

leuk om te horen Noeska :D

ik zit zelf ook nog niet aan die idiote hoeveelheden hoor.. stuk of 12 keer nu..
maar dat was ook omdat ik het geluk had dat ik m een keer mocht leegdraaien om middernacht. dat tikte aardig aan hehe..

hoorde inderdaad dat ze wat langer open gebleven waren.. lekker meegenomen :D


elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:39

wat bedoel je met capaciteit?

want het is altijd al zo geweest dat de efteling de bezetting van het park afstemt op de bezoekers..
doordeweekse dagen vallen inmiddels buiten de vakanties. Dus niet alle eet en drinktentjes zijn buiten meer open.. maar voor de rest ben ik dit jaar een keer of 10x geweest heb nooit last gehad van een capaciteits probleem.

of bedoel je wachttijden bij de attracties? die waren vroeger nog veel langer, omdat er minder grote attracties waren, waren die veel zwaarder belast (en tot dieper het laagseizoen in). Maar die 'vroeger' heb je nooit echt meegemaakt.. En ik denk dat het ook 'join' de volwassenheid is.. Vroeger, stond je rustig een uur in de rij te stuiteren met een snoepzakje en leek het door de spanning helemaal niet lang.. Nu wil je na deze, in die etc, je let meer op je lijn, dus een volle jaminzak is een no go, waardoor een half uurtje ineens 45 minuten lijkt en 45 minuten ruim 1.5 uur.

Baron is smaak met name.. Ik vind de vrije val gaaf en daarna is het een super smooth ride.. ik heb een hekel aan achtbanen waar ik uit elkaar gerammeld wordt hehe.. ik kan mij voorstellen dat als je wilt voelen dat je bochten omgetrokken wordt en/of over de kop getrokken wordt dat je dan de baron minder vind.. hij is zeer soepel gebouwd, waardoor je minder 'last' hebt dan in menig andere achtbaan.

Ik ben wel erg nieuwsgierig wat je er precies mee bedoelde, want mijn ervaringen zijn juist precies tegenovergesteld, als ik het vergelijk met pak m beet 15 jaar terug.. vanaf de opening van droomvlucht en villa volte en alle attracties die toen volgende ging de 'capaciteit' juist enorm vooruit en daarmee de wachtrijen veel korter.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 29-09-15 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:52

ahh op die manier Michel.

wellicht was er een goede reden dat de tweede aan de grond is gebleven.. Ik denk trouwens dat ze met 2 in plaats van drie karren reden..

En was je voor rij 1 gaan staan? Want dan is het helemaal bedrieglijk.. immers dan was jouw wachttijd sowieso een kwartier langer dan die van de andere rijen. En lijkt de capaciteit veel minder..

425 is een rare capaciteit.. want dan staan er dus heel lang 2 karren binnen op het laad/los platform (immers normale capaciteit van 2 karren is boven de 600). Als dat het geval was, mag je blij zijn dat hij niet gesloten werd wegens een storing.


Joris en de Draak vind ik trouwens ook een drama baan hoor.. ten eerste heeft dat ding een enorm lage capaciteit.. De wachtrij is met 1 set karren dramatisch.. 5 meter lopen en dan weer 5 minuten stok stijf stil staan (is mijn gevoel). Wachtrij is saai ... en de baan is gewoon geen fijne baan voor mij.. Wachtrij boven de 30 minuten.. dan krijg je mij er gewoon niet in..


dan waren er aardig wat scholreisjes trouwens met 70 minuten bij JJED pff..
Die heeft trouwens (door zijn slechte capaciteit) altijd zo'n beetje de hoogste wachtrij. (gevolgd door baron samen met vliegende hollander)..

lol, maar goed.. ik heb wachtrijen van 150 minuten voor Baron op de borden gezien van de zomer (meer kan er niet weergegeven worden, dus onzeker hoelang ze echt waren),

70 was vroeger een hele normale wachtrij eigenlijk voor menig attractie.. bob, fatamorgana, pyton.. waren allemaal drama.. Maar dat is (gelukkig) voor je tijd.

----

de attracties gaan 'dicht' op het moment op het moment dat ze nog verwachten die tijd nodig te hebben om de attractie leeg te draaien.. Dus het klopt dat ze 'eerder' sluiten, dat is een kwestie van handigheid erin krijgen..

als een attractie dan toch onverwacht eerder leeg is.. daar kan de efteling weinig aan doen.. Ze kunnen er geen risico's mee lopen.. want dat heeft ook met vergunningen te maken.

en een uur van de dag kwijt, dat is niet helemaal waar..
allereerst betaal je toegang tot het park, en die blijft gewoon open (tot na sluitingstijd) en ze geven geen attractiegarantie tot aan sluit, omdat ze dat gewoon niet kunnen waarmaken.. Er zijn om 17.26h (want dan was je er natuurlijk uit) nog een aantal kleine attracties zonder wachtrij open.. Het sprookjesbos blijft beschikbaar, land van laaf (als dat weer open was), labyrint, speeltuin.. Dat is gewoon je dag 'plannen'.. de meesten drentelen het laatste half uur een rondje sprookjes bos voor ze naar aquanura gaan..

voor aquanura hoef je niet te betalen terwijl dit eigenlijk 'na sluit' is. Als je na Ravelijn diner op je dooie akkertje door het sprookjesbos terugloopt is er ook niemand die je opjaagt ;)
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 29-09-15 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:00

kan ik mij ook best goed voorstellen Michelleex

zeker als je 1x in het jaar gaat en dan net gewoon een prutdag met drukte treft.


nog 2 weken wachten ongeveer en dan de dinsdag of donderdag, dan is het al een stuk rustiger

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 23:24

Michelleex schreef:
Ja dat verpest dan eigenlijk wel een beetje je dag. Bij ons was bij DVH wel beide kanten open, maar nog een wachtrij van 45 minuten, ach ja het is niet anders.

Maar bij het vroeg sluiten van de attractie zou je ook bordjes op kunnen hangen, gebeurt in andere grote parken ook: 'Deze attractie sluit om ..:.. uur' Wanneer ze dus weten dat het druk is en ze de tijd nodig hebben om hem leeg te werken kan je hem dus ophangen, zo voorkom je frustratie's. Wij wilden namelijk om ca 17.30 nog een keertje in Baron, maar helaas pindakaas, als dat bordje er had gehangen, ofwel als wij dit zouden weten, hadden we eerder nog eens gegaan.



die bordjes hangen ze juist niet op.

anders zouden ze uit moeten gaan van de langst verwachte wachtrij.. hierdoor sluiten de attracties dus nog vroeger.. Nu kijken ze naar de rij, ze weten wanneer het nog haalbaar is.. en op een gegeven moment is het vol en schuiven ze het hek ervoor.

in principe weet je hoelaat het park sluit.. om 16.30 kijk je op de app, hoelang de wachtrij is voor de attractie waar je echt nog in wilt.. Dan weet je hoe laat je uiterlijk moet aansluiten.. neem 5 minuten extra voor het geval de rij net iets langer is.. en als je het er niet op aan wilt laten komen.. dan pak je een kwartiertje extra.

om 18.00 sluit het park officieel, niet de attracties..
vanaf de baron is het gemiddelde slenter tempo toch echt wel ruim 10 minuten naar de uitgang (gemiddeld.. sommigen presteren er ook nog wel over om er een half uur over te doen). betekent dat als je om 17.30 naar de baron gaat, waar gemiddeld genomen toch nog wel snel zo'n 40 minuten wachtrij staat.. je er vrij zeker van bent, dat je na sluit nog in het park bent.. natuurlijk hopen we allemaal dat we nog net even die attractie kunnen meepakken die we willen..

stond zelf ook om 23.00 uur voor een gesloten baron, terwijl het park tot 00.00 open was.. Ze waren stricter gaan toezien op de sluit tijd.. de week ervoor waren ze namelijk nog niet leeg om 1.00 (toen hebben wij m leeggedraaid). Dikke pech, maar we wisten dat de wachtrij langer was dan een uur en wisten dat het op het nippertje zou zijn.. Het hek werd letterlijk voor onze neus gesloten en we kwamen er echt niet meer in.. Ondanks het feit dat we herkend werden van de week ervoor :') (lol... nog steeds worden we herkend daar.. omdat we joelend als nadir weer het station binnen reden elke keer).

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:51

Voor wat betreft Symbolica:

In december 2015 gaven zij dit als antwoord bij de Q&A met fans

8. Wat kunnen we tot nu toe verwachten van Symbolica / Hartenhof? (Anthony van Oorschot, DVZ)
Project heet nog steeds Hartenhof, zijn nu een jaar of 5 bezig om de wereld van Pardoes een plek te geven in het park. Staat nog steeds in de planning vóór 2020. Er zijn nog steeds een aantal knelpunten waardoor nog niet gezegd kan worden wanneer Hartenhof komt. Als alles snel opgelost wordt, kan het heel snel gaan. Zoniet, kan de vertraging tot 3 jaar oplopen. We kunnen ons niet permitteren om de fout in te gaan, moet wel zsm komen.
Er wordt veel gespeculeerd, maar vanwege de onduidelijkheden gaat er nu niets aangekondigd worden, moet eerst zeker zijn. Het is een ingewikkelde attractie, informatievoorziening is op dit moment zo uitgebreid mogelijk.

zoals altijd houden ze slagen om de arm, want in januari kwam het volgende naar buiten:
https://www.efteling.com/nl/specials/nieuw-in-2017

En de bouw is inmiddels ook begonnen..

De complete q&a zowel in beeld als in tekst:

http://vijfzintuigen.nl/multimedia/Vide ... tie%202015
na 14.30h wordt het geluid wat minder, geluidsinstallatie kreeg geen stroom na ontruiming. Vraag over symbolica zit rond 22.30 (wordt gelijk gevraagd om een nieuw brandalarm :') )

http://www.vijfzintuigen.nl/forum/8/250 ... msg_801981

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:48

ik denk dat ze gaan voor 2017, omdat dan het 65-jarige jubileum is.
Maar zoals ik in december heb mogen begrijpen (ook aan de lichaamshouding te zien bij 'lastige vragen')
houden ze graag wat slagen om de arm, met name omdat nog niet alle kinken eruit gewerkt zijn.

vandaar de max 3 jaar uitloop tot 2020.
maar om heel eerlijk te zijn, ik denk niet dat als men nu met de bouw start daar een 'bouwput' tot 2020 blijft liggen. Ze zullen toch besloten hebben dat 2017 haalbaar is en daarmee groen licht voor de bouw te geven..

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:32

vorig weekend was het rustig aldus onze eftelinggroep (zelf zat ik in bobbejaan waar het nog veel rustiger was). Eerste paasdag waren er niet zoveel bezoekers..

als je gaat van het weekend, wel piniokkio even gaan bekijken, zeker de moeite waard.
zelf bij de preopening geweest (lang leven de abo voordeeltjes hehe).

_Marjon_ schreef:
Zijn jullie overigens bekend met deze filmpjes? Staan er pas 4 op maar wel grappig om te zien.
https://www.youtube.com/watch?v=3HZ-K3t ... zxqqcb9lVB
En ik mag ook meedoen in de intro, met mijn beste gezicht :+. Vrouwtje in kokspak


werd er een tijdje geleden op gewezen, leuke filmpjes :D

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:57

gaat er nog iemand volgende week vrijdag naar pokemon go event in de efteling trouwens?

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 14:34

mbkaatje schreef:
Ben heel blij met zo'n attractie en ik ben natuurlijk heel benieuwd wat het gaat worden.
Dit ziet er in ieder geval goed uit. Alhoewel ik het mooier had gevonden als het iets meer "Nederlands" zou zijn. Dit heeft een meer oosters tintje vind ik.


waarom meer Nederlands Mbkaatje? het is toch een fantasieland?
ik vind het juist meer een mengelmoes, de lijnen zijn efteling lijnen die gebruikt worden (zoals op de banners), de kleuren hebben een oosters tintje, de lakei is weer uitgesproken westers, richting engels.. de vorm van de binnenmuren hebben een beetje het robustere europese gehalte..

ik ben benieuwd, ik blijf het gevoel houden dat het tegenvalt voor volwassenen, maar dat komt door het hele pardoes pardijntje dat echt een beetje kleuterniveau heeft. leuk als mascotte voor de kleinsten, maar niet zozeer voor de volwassenen zonder kinderen.



Ik vind het ook een redelijk kleine attractie als je er zo omheenloopt.. nu kan er natuurlijk nog heel wat in de rots verborgen zijn waar het kasteel op staat.. Maar het heeft nu zo'n prominente spot aan het einde van de 'mainstreet' dat de gekozen plek een beetje 'disneykasteel' spot aandoet.. maar dan van veel kleiner formaat, geen statement 'centrale attractie'.. dat vind ik dan wel jammer.. had voor mij een paar flinke meters hoger breder en langer mogen zijn.

bouw van het loonsche land gaat ook rap, het hotel daar schijnt ook al volgeboekt te zijn

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 11:17

vandaag eindelijk weer eens naar de efteling.. door mijn vakantie niet naar de symbolica preview geweest, dus vandaag voor het eerst... we zullen zien.. ik pak de single riders wel als het druk wordt..
en lorelei om de avond vanavond af te sluiten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981 en 57 bezoekers