Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:15

Ik ben van plan om aan het einde van de zomer nog een kleine Broke trip in m'n eentje te doen. Zijn er hier meer Bokkers die alleen zijn gegaan? Ik maak me niet zo veel zorgen over alleen zijn (in hostels maak ik over het algemeen super snel vrienden) maar ben toch wel heel benieuwd hoe anders het nou is.


Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:46

Je hebt toch vast wel een vriendin die een keer mee wilt? En anders een mailtje sturen naar de organisatie dat je in je eentje wilt en dat je zeker wilt weten dat je in een kalme stad terecht wilt komen met een fijn hotelletje.

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:10

Leuk! Margo gaat naar Turijn, ook heel erg vet.

Moet zeggen dat ik het ergens wel jammer vind dat ik zo vaak dezelfde bestemmingen voorbij zie komen :o Snap dat je binnen Europa op een gegeven moment niet anders kan dan dezelfde bestemmingen kiezen, maar vooralsnog.. Ik zou denk ik het liefst in het oostblok terecht komen :j

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 00:30

Vriendinnetje van mij zit nu met Broke voor toch een vrij pittige prijs in Dusseldorf. Geloof dat zij er ook behoorlijk van baalt, gezien ze in Arnhem woont en er dus veel makkelijker zelf met de auto naartoe had kunnen rijden.

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:20

Ik heb er geen ervaring mee maar zou het zeker wel aandurven. Tegenwoordig kan je op de meeste plekken wel op z'n minst AirBNB gebruiken en anders zijn er altijd wel hotelletjes of hostels in de buurt. Ze zullen je niet op een plek droppen waar niets is in ieder geval.

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 16:13

Je kan ook zeker wel doorgeven wat je voorkeur heeft. Als je bijvoorbeeld lang moet reizen naar Eindhoven geef je dat aan en dan zorgen ze dat je daar niet vandaan vliegt, of dat je pas later op de dag vliegt.

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 15:22

Inderdaad een slaapmasker en oordopjes, maar die kan je meestal wel in het hostel krijgen en het is super afhankelijk van de kamer waar je op ligt. Ik lag in Canada echt op een super rustige kamer waar ik makkelijk kon slapen zonder dat ik last had van mensen. Was zelf wel heel blij dat ik melatonine mee had en inderdaad badslippers voor tijdens het douchen.

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:14

Imo zit er toch echt wel een flink verschil in bestemmingen hoor. In Londen of Barcelona ben je gewoon veel duurder uit dan in een Oost-Europese stad, ook als je heel zuinig aan doet met je geld. Dingen als een drankje doen of een kopje koffie kosten gewoon veel meer in toeristische steden.

1234, als je gewoon alleen een reisje wilt maken waarom dan niet gewoon zelf iets boeken naar een hostel en daar mensen leren kennen? Pure interesse hoor, ben gewoon benieuwd naar die afweging omdat het vaak toch wel een stuk goedkoper kan als je zelf boekt. Enige wat je dan mist is het element van de verrassing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:37

Swah schreef:
Volgens mij kom je met een sprsme citytrip ook niet snel in Londen, Parijs, Barca etc. terecht? Die tickets zijn ook duurder volgens mij. Heb het iig nog nooit gehoord?

Londen en Parijs heb ik ook niet gehoord, maar wel al meerdere keren Barcelona, Madrid, Valencia etc. Dat zijn gewoon dure steden, ook buiten het verblijf en de vluchten. Vind het sowieso gek dat je voor een tripje naar Praag oid even veel kwijt bent als wanneer je naar Valencia gestuurd wordt, die prijzen zijn gewoon niet met elkaar te vergelijken.

Maar goed, ik blijf het concept super leuk vinden en wie weet kijk ik er ooit weer naar. Maar voor een stedentripje zou ik er persoonlijk sneller voor kiezen om het gewoon zelf te plannen, vaak ben je dan een stuk goedkoper uit.

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:12

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar over het algemeen is een biertje op een terras in Scandinavië toch echt wel flink prijziger dan bv in Oost-Europa. Maar goed, daar gaat het topic natuurlijk niet over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:24

CharxHebe schreef:
Dat klopt! Nou zorg ik altijd wel dat ik een behoorlijk bedrag mee neem op vakantie dus als ik dan in praag terecht zou komen dan heb ik misschien wat meer over dan als ik naar Londen ga. Ik zou zo'n tripje niet boeken als ik maar 100 euro heb om daar uit te geven :)

Ik vind het altijd wel een leuke uitdaging, maar ik reis dan ook vooral om vrienden op te zoeken of omdat ik er gewoon even tussenuit wil. 100 euro budget zou ik alleen doen als ik zeker weet dat ik nog wel een noodpotje heb om op terug te vallen (mijn creditcard in mijn geval) en als ik er daar ook echt mee rond kan komen. In Praag kan je mij makkelijk droppen met 100 euro voor vier dagen, dan hou ik wel geld over. In Londen wordt dat al lastiger, in Barcelona onmogelijk en in Scandinavië zou ik het driedubbele nodig hebben.

Het is natuurlijk ook super afhankelijk van de dingen die in die stad beschikbaar zijn. In Londen zijn musea gratis en heb je dus een goede dagbesteding die je geen geld kost. Transportkaarten zo veel mogelijk proberen over te slaan en zo veel mogelijk lopen, zoals Winged zegt inderdaad nooit smak in het centrum gaan eten. Een andere tip is om eetlocaties uit te zoeken waar veel locals komen, in veel financiële districten etc heb je vrij goedkope restaurants waar je voor een vriendelijke prijs een leuke maaltijd kan eten. In Canada had mijn hostel een (goed) restaurant + bar waar ik uiteindelijk bijna elke avond heb gegeten, puur omdat het gewoon heel lekker en heel goedkoop was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:30

Avis schreef:
srprs.me geeft van tevoren aan dat je sowieso niet naar Londen of Parijs gaat :)

Ja I know, maar dat zijn toch wel de enige garanties die ze beiden? Ik heb van genoeg mensen gehoord die naar Scandinavië of bv grote Spaanse steden gingen. Is niet erg natuurlijk, juist leuk, maar je bent daar een stuk meer kwijt aan 'leefkosten' dan als je bv naar een kleine, minder toeristische stad in Oost-Europa gaat.

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 14:53

Ik zou inderdaad ook zeggen slapen op Schiphol als het niet anders kan. Mijn zusje heeft dat deze zomer ook gedaan, niemand kon brengen en ze vlogen om half 6 oid. Nou denk ik wel dat het uitmaakt dat zij twee weken naar Lanzarote ging om aan het strand te liggen en bij te slapen, en jij op citytrip gaat (denk ik?). Zij kon rustig even een dagje bijkomen toen ze aankwam, als je een korte stedentrip maakt is dat toch wel zonde. Echt lekker slapen op Schiphol is namelijk onmogelijk.

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:38

Hostels wisselen bij mij. Ik heb in hele fijne, rustige hostels geslapen waar iedereen z'n gang ging en rekening hield met anderen, ik heb ook in hostels geslapen waar het een groot feest was en ik amper heb kunnen slapen. Vervelendste was voor mij in Londen, toen sliep ik met een groep van zes jongens op de kamer die nogal van uitgaan en drinken hielden en dat het liefst op of rond de kamer deden. Daar heb ik toen zelfs een beetje ruzie mee gehad omdat ze zo idioot veel lawaai aan het maken waren.

Als je op een privé kamer kan slapen is een hostel niet anders dan een hotel. Vaak wat jongere mensen maar het is geen hut waar allemaal wilde feesten gegeven worden. Ik vind het een groot voordeel dat je voor jezelf kan koken als je geen zin hebt om uit eten te gaan en je ontmoet heel snel mensen.

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:03

Ik denk dat ze ondertussen te groot zijn geworden voor wat ze in de eerste instantie aanboden en dat ze daarom aan moeten passen.

Toen ze net begonnen was het nog zo klein dat bij iedere reis die geboekt werd een travel agent een goede deal zocht en een leuke bestemming koos. Dat kan als je maar een paar klanten per dag per agent hebt, maar het zal ondertussen zo gegroeid zijn dat dat gewoon niet meer mogelijk is. Dus zoeken ze goedkope pakketten in vluchten en hotels en verkopen ze die voor lage prijzen aan hun klanten, net als ieder ander reisbureau, maar dan weet je pas een paar uur van tevoren waar je heen gaat.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ipsiedipsie, Suusw en 141 bezoekers