London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:56

Haha dat kan ook natuurlijk :D Ik hou ook niet van 'traditionele' musea, maar het Tate Modern, British Museum en National History Museum vind ik wel leuk :)

Ik denk inderdaad dat we ook wel stukken zullen lopen ja :j


Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:10

paddington schreef:
dreamer1987 schreef:
Steaks heb je overal.
Fish and chips, bij Brick Lane, maar weet de naam niet...


Ok, thx! staat genoteerd.

En dat je steaks overal hebt weet ik maar meestal zijn dat van die grote ketens
en die hebben we veelal gehad en wil graag nu ergens heen waar een ´toerist´
niet zo snel kan vinden en vooral lekker is wat bij de grotere ketens soms niet het geval
is.

De Primark London, Oxford St East 14 - 28 Oxford Street & 3 Tottenham Court Road (dit is de nieuwe)
De Primark London, Oxford St West 499 Oxford Street

Wat fijn dat je zo dicht bij de stad zit Saskiaatje.. is ook mijn voorkeur hoor..

Tegenover metrostation Covent Garden zit een goed Amerikaans restaurant, ben ik vorige maand nog geweest, gok dat ze daar wel steak hebben :) Was niet heel goedkoop alleen.

Edit: deze was het, http://www.maxwells.co.uk/food.php

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:21

Ik zou eerder een Oyster card nemen dan een dagkaart :)

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:53

Yasmine schreef:
Oyster Card is niet altijd voordeliger. Ik koop meestal gewoon een dagkaart, die zijn nu £8,80 (schrok wel, in de zomer waren ze maar £7!) :)

Met een Oyster Card betaal je toch nooit meer dan de prijs van een dagkaart? :P

Edit: oh was al gezegd zie ik. Die 5 pond kan je trouwens terugkrijgen als je 'm weer inlevert :)

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:26

hetlevenwint schreef:
Zeg een vraagje, we gaan boeken voor 24ste tot 26ste maar nu ik ben zelf 16jaar.
Vroeger naar het geen ik me herriner moest je een toelating hebben om zonder je ouders te reizen,
moet dit nu nog ?

Ik had het niet nodig toen ik 17 was :P

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:53

paddington schreef:
Eergisteren onze boot en trein tickets binnen gehad en nog 5 weken en een aantal dagen
wachten totdat we weer mogen..

We zitten te denken om bij Jammie Oliver te gaan eten heeft iemand met 1 van zijn restaurants
ervaring mee?

Ik vond het helemaal niet zo goed als ik had verwacht, en dan in verhouding redelijk prijzig

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:44

Martine_R schreef:
Ik ben bezig met een opleiding om docent Engels te worden, vandaar :)
Ik ga eerst 9 weken naar the Lake District, met Friese paarden werken. Daarna ga ik dus het weekje naar Londen met mijn zusje. Goed voor mijn Engels, zit de hele dag tussen de Engelsen. Helaas ga ik mijn paardjes en honden en moeder wel missen.. :(

Wat gaaf zeg! Ik ben deze zomer een week in het Lake District geweest, echt ontzettend mooi :) Heel veel plezier!

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 11:27

Oh ik hoor juist altijd tegenvallende verhalen over de restaurants van Jamie Oliver, haha. Ik ben zelf bij Jamie's Fifteen geweest (dat is inderdaad de 'duurdere') en dat vonden we allemaal behoorlijk tegenvallen inderdaad. Hoe Jamie's Italian is weet ik niet want we hebben het daarna dus niet meer geprobeerd (het zag er in Liverpool wel leuk uit maar redelijk basic en de recensies op Tripadvisor waren slecht :P ).

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:28

Je zet er gewoon geld op, net als bij een ov chipkaart, maar er wordt per dag nooit meer afgeschreven dan wat een dagkaart normaal kost (7 of 8 pond geloof ik?), dus je kunt alleen maar goedkoper uit zijn ja.

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 06:44

Suusie22 schreef:
Bokkers die ooit met de trein naar Londen zijn gegaan? Vonden jullie dit makkelijker dan met het vliegtuig??

Ja ik! Het is volgens mij iets duurder (hoewel je natuurlijk niks betaalt aan vervoer van en naar de vliegvelden), maar ik vond het echt zoveel makkelijker, je stapt in Rotterdam (in mijn geval dan) in, stapt geloof ik 1 keer over en dan ben je echt in no time midden in Londen. Ons hotel lag ook nog eens echt 5 minuten lopen van St. Pancras af dus dat was echt ideaal :)

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 10:18

Als je toch met de bus gaat, is Megabus misschien nog goedkoper? Wel alleen vanuit Amsterdam, bussen hebben geen wifi en stopcontacten (die van Eurolines volgens mij ook niet) maar als je iets hebt om te lezen en kunt slapen in een bus dan is het goed te doen :j

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 08:25

Ik heb ook gewoon bij Travelodge geslapen toen ik nog 17 was hoor, vaak zat zelfs :P

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:42

Oh hm, misschien verschilt dat per hotel? Het kan ook veranderd zijn, maar ik zat vorig jaar in december met een vriendin in die bij Euston en daar was het geen probleem.

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:12

Jans schreef:
Enige plekken in Nederland waar je ook mensen met koffie rond ziet lopen zijn de stations met een starbucks..

Ik loop overal met een koffiebeker _O-

In Amsterdam zie je ze ook overal hoor :')

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:34

Jaaa, ik ga 22-23 april een nachtje :D twee volle dagen dus als er dan iets specifieks te doen is hoor ik het graag!

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 23:13

Ik ben dinsdag en woensdag geweest, was dit keer echt nog leuker dan normaal <3 We zijn 1 nachtje gegaan want we komen vanuit Cardiff, dus de bus van 07:45 op dinsdagochtend en toen stonden we om 11 uur in Londen. Gisteravond de bus van 11 uur weer teruggenomen dus we hadden echt twee volle dagen. Ik was eigenlijk nog nooit echt in Camden (als in Camden Town, Camden Lock Market) geweest maar dat vond ik echt heel leuk, daar hebben we beide dagen geluncht. Science Museum vond ik echt een aanrader, hoewel we er niet zo lang geweest zijn. The Roadhouse in Covent Garden had Happy Hour toen we er dinsdagavond waren, 2-4-1 mains & drinks dus 2 bier, 4 cocktails en 2 hoofdgerechten kostten ons 30 pond en het was echt een onwijs gave bar/restaurant. Zogenaamd Amerikaans met van die booths en zo, echt een aanrader.

Dit was het uitzicht vanaf ons balkon <3 http://instagram.com/p/nGA5zyrEB6/
We hebben het bed voor het grote raam naar het balkon geschoven en met het raam open in de zon in bed ontbeten haha, we hebben echt geluk gehad met het weer.

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 21:38

Boself schreef:
Ik ben van plan met een busreis te gaan, maar die zijn max. 5 dagen bij d-reizen... iemand enige idee of er ook langere buisreizen zijn?

Je kunt ook gewoon zelf een bus boeken en dan verblijf apart? :)

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 14:12

Boself schreef:
Welke maatschappijen zijn dan aan te raden? Ik heb maar een heel beperkt budget voor verblijf en dergelijke en mag geen hotel zelf boeken omdat ik onder de 18 ben. Ook lijkt het me niks om vanaf het afstappunt zelf naar het hotel te komen. :')

Volgens mij mag je dan wel gewoon een Travelodge oid boeken hoor, dat heb ik ook gedaan toen ik 17 was :)
Eurolines is volgens mij de goedkoopste bus, verder heb je nog Megabus en ik geloof dat er ook een nieuwe maatschappij is, iD bus of zo? Maar daar heb ik verder geen ervaringen mee. Eurolines en Megabus zijn redelijk vergelijkbaar, hoewel ik van Eurolines zeker weet dat ik m'n telefoon kon opladen in de bus en dat ik wifi had (op de heenweg althans :+ ), bij Megabus weet ik dat niet zeker. Rotterdam - Londen was voor mij vorige keer 40 euro met Eurolines. En verder... tja, het is geen pretje, het is heel vermoeiend en behoorlijk oncomfortabel natuurlijk, maar het is ook niet voor niets zo goedkoop :P
Je komt altijd aan op Victoria Coach Station dus dat is sowieso altijd centraal, dan kun je gewoon de metro nemen naar je hotel.

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:22

Bij veel Nederlandse banken kost het wel geld om te pinnen, om dat te voorkomen kun je ook bijpinnen in winkels (vooral supermarkten, cashback), dan is het wel gratis. Bij de Rabobank betaal ik zo'n €6 om geld op te nemen dus dat was heel vervelend toen ik hier nog geen bankrekening had :+

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 09:10

Oh ik vind Jamie's Italian echt ontzettend slecht :o
Ik zou persoonlijk eerder voor Zizzi oid gaan als je een Italiaan zoekt. Of Carluccio's.

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:42

Ik heb vooral slechte recensies gelezen over Jamie's Italian. Het ziet er erg leuk uit maar het eten was niet bijzonder, flauw en zelfs koud. Ben er in Londen en in Bristol geweest. Is misschien ook persoonlijk :)

TGI's ben ik ook niet zo'n onwijze fan van maar daar ben ik volgens mij de enige in :+
Strada vind ik ook altijd goed en voor Las Iguanas doe ik echt een moord! Of Byron <3

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:56

Nee :+ Je kan ook gewoon met een ID kaart de grens over.
Dat laatste zou eventueel een probleem kunnen zijn maar dan hadden jullie denk ik niet kunnen boeken. Misschien voor de zekerheid even het hotel bellen? :)

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:04

Ligt een beetje aan je bank en wat voor kaart je hebt, maar geloof dat het meestal wel geld kost om daar te pinnen en de wisselkoers ook voordeliger is als je het thuis alvast wisselt :j
Heb daar laatst nog een hele discussie over gehad met m'n vriend toen hij naar Frankrijk ging :')

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:29

Ik heb het dus uitgebreid nagekeken en de koers die je krijgt als je het van tevoren doet is wel degelijk gunstiger :P Dat was dan wel andersom, dus ponden bij Tesco wisselen voor euro's maar het scheelde best veel.
Bij de Rabobank betaal ik daarnaast ook kosten als ik daar pin (geen touw aan vast te knopen hoeveel) maar volgens mij is dat alleen als ik echt geld uit een pinautomaat haal.


Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:26

Omdat de euro op het moment natuurlijk laag staat :j Maar we hadden de wisselkoers van Tesco Travel Money en HSBC vergeleken en Tesco (en M&S en Debenhams) hadden een voordeligere koers. Ik was het er eerst ook niet mee eens maar moest m'n ongelijk toch toegeven :')

Maar zoveel zal het inderdaad niet uitmaken hoor, ik haal zelf liever niet van tevoren zoveel geld en bij de Rabobank betaal je die kosten geloof ik ook niet als je in een winkel pint. Bij HSBC helaas wel :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dollyspikkel, janna, JoyenUnory, sinnekinne, spookyskippy en 69 bezoekers