Pretparken & uitjes.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:23

Phantasialand heeft ook wel wat thrill attracties. Is een leuker park als Walibi. (Welk park niet....)
Phantasia is dichterbij als Europapark. Maar dat is wel echt een plek waar je ook ooit geweest moet zijn.

En anders sparen voor Amerika ;).
De six flags parken o.a.
Zelf ben ik ook fan van Busch Gardens in Tampa, Florida.

Park Asterix is trouwens ook best leuk! Ligt boven Parijs, rij je ook langs als je naar Disney gaat.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23


_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 00:15

Als je een 1e keer naar Europapark gaat zou ik echt 3 dagen gaan. Dan kun je alle attracties en shows goed bekijken. Want er zijn ook zoveel shows. Heb er zelf ook nog een aantal niet gezien. Zelf gek van de abba/waterloo show in het theater in Engeland, en de show in de Arena in Spanje :D.
Qua attracties zou het misschien kunnen op 1 dag als er geen lange rijen zijn, anders ben je daar ook al 2 dagen mee bezig ;).
Wat er ook echt bij hoort vind ik, is, waar je ook logeert, een drankje doen in 1 van de bars in de hotels.
Ze hebben daar een enorme drankenkaart met heeeerlijke cocktails. Mijn favoriete bar is de Bar Buena Vista in hotel Castillo Alcazar. Of in 1 van de hoekjes van de Colosseo bar (boven). Mocht je ook uitgebreid willen eten zijn de buffetten in de hotels ook geweldig.

Als ik deze zomer kan gaan ga ik zeker proberen of er nog een plekje is in een van de EP hotels. Heeft voor mij toch een meerwaarde :o. Maar goed je betaald ook wel wat meer.



Fijn dat Phantasialand leuk was, het is inderdaad niet zo groot he. Chiapas is zo leuk. Is 1 van mijn favorieten daar naast Black Mamba.

Nog 2 weken en ik mag weer aan het werk bij het mooiste park van Nederland :D :D. Zit al zo lang thuis met verlof. Het zal wel moeilijk zijn ons kleine meisje achter te laten en te gaan werken, maar aan de andere kant heb ik ook ontzettend leuk werk, dat scheelt :P.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:41

Ja foodloop. Ik vind het niet bijzonder maar wel eens grappig om te zien.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:06

In Rust zelf heb ik bij hotel Arndt geslapen, is niet grootmaar we prima :-)

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:20

De Blitzbahn is toch gekomen ver vervanging van die soort rodelbaan de Woudracer?

Vandaag is de 1e trein van 'onze' Baron gearriveerd :D. Hopelijk zullen we 1e testritten snel volgen.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:03

Werk je dan ook bij een attractie(park) of dierentuin Mjetterd?

Vanuit de Efteling kan ik ook veel parken voordelig bezoeken. Sowieso hetzelfde als de abonnementhouders + nog wat extra's.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 23:32

Mag dit topic best omhoog schoppen toch?

Er werd gevraagd of iemand in Taron was geweest. Ik ben inmiddels geweest (moest veeeel te lang wachten om eindelijk weer eens naar Bruhl te gaan) en hij is erg gaaf! 1e stuk vrij tam, na 2e lancering veel bochten en behoorlijke snelheid. Geen nummer 1 achtbaan voor mij maar zeker een hele toffe baan om 'in de buurt' te hebben. Laat in mijn ogen wel wat 'orlando achtbanen' achter zich.
Klugheim is WOW, echt een tof thema gebied.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:51

Gardaland zou ik ook graag nog eens bezoeken. 2 jaar terug heb ik er nog voor de poort gestaan en wist zeker dat ik vanuit de Efteling mocht gaan. Was dus niet (meer). Omdat ik toen zwanger was niet gegaan omdat ik het dan best een duur kaartje vond terwijl ik in de meeste grote attracties/achtbanen niet mocht.


Vandaag voor het eerst met mijn dochtertje (21 maand) in de Bobslee in de Efteling geweest. Eerder durfde ik dit nog niet omdat het best een rammelbak is. Ze vond het geweldig!

Taron op youtube vind ze ook prachtig.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:16

Bedankt voor de info. Vind Italië sowieso een fijn vakantieland. :)

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 22:44

Rekening mee houden dat het erg druk kán zijn. De garantie heb je nooit maar je kan je er maar beter op instellen.

Park opent om 11.00uur, niet zoals tijdens reguliere Efteling om 10. Zijn een aantal punten aan het begin waar je voor 11en terecht kan voor koffie en dergelijke. :)

Ga niet als 1e naar Droomvlucht of de Baron maar bewaar deze voor eind v/d middag, vaak is het dan rustiger. Reizenrijk (Vogel ok, Carnaval Festival) is 's ochtends het rustigst.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:29

Op het moment heeft Europapark nog 20% korting op de hotels. Verder zal je geen korting vinden, daar doen ze bij EP niet aan. (Zoals b.v. de Efteling korting heeft via de AH, andere parken via Jumbo/dagje uit etc.)

Heb zelf afgelopen week ook geboekt met die 20% actie, dan nog blijft het prijzig, maar alsnog wel wat goedkoper dan Disneyland Parijs. Tenminste in de periode dat wij gaan.
Plus het scheelt dat wij 1 dag gratis entree hebben.

Als je voor de 1e keer gaat zou ik eigenlijk 3 dagen entree adviseren, zeker als je ook wat shows wilt bekijken en gewoon alles op het gemakje wilt zien.
Wij gaan nu wel 3 nachten/2 dagen maar wij gaan dan ook voor de zoveelste keer.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:47

Niet bijzonder? Welk hotel dan? Wij gaan juist naar een hotel van daar vanwege de sfeer en de fijne faciliteiten.
Maar het is inderdaad erg prijzig, dat klopt.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:36

Ik vind dat je de Efteling zeker eens moet zien. Zit toch ook een hoop nostalgie in. Geen thrills, maar wel mooie darkrides (zeker voor de tijd dat ze er al staan), en natuurlijk het sprookjesbos.

En lange rijen, over het algemeen zijn er jaarrond meer rustige dagen dan dat er drukke zijn. Als je de kans hebt doordeweeks gaan buiten de vakanties, bij voorkeur februari, maart, november, dan kun je overal doorlopen zonder te wachten.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:27

Jildau schreef:
Heeft iemand hier enig idee wat de 'achtbanen-dicht' grens is qua temperatuur in de Efteling?

Wil volgende week gaan met m'n vriend die er nog nooit geweest is en zou beetje zonde vinden als alles dicht is.


Om 9uur 's ochtends passen ze de site aan met verwachtingen voor die dag. De Bob en Baron 1898 zijn meestal sneller open dan de Python en Joris en de draak. Niet handig misschien als je langer moet rijden, en geen garantie natuurlijk.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:04

Joris opent vaak als een van de laatste. Die word dagelijks gecontroleerd en als de baan glad is kan dat natuurlijk niet. :P

Denk dat het er ook vanaf hangt hoe het weer de dagen ervoor is geweest.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 22:51

Niet missen: Blue Fire, Arthur, Wodan. Daar word ik iig heel erg blij van.

Veel plezier!

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 02:01

Capaciteit in Klugheim slecht? Bij Raik misschien ja, maar Taron kan met ik meen 5 treinen rijden, dat is toch behoorlijk.
Hier komt er dit jaar nog een abonnement van Phantasialand, kom er toch wel vaak :+.
Dan mag ik ook daarmee weer dagje gratis naar Europa-Park :P (en Efteling, maar dat kaartje kan ik iemand anders blij mee maken).

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 16:59

Lijkt mij vooral doordat deze relatief nieuw zijn. Plus dat Taron denk ik wel de populairste attractie van het park is, van de mensen die deze baan al gedaan hebben.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:57

Bij single rider weer je toch nooit hoe lang je moet wachten, je staat daar immers om lege plekken op te vullen. Soms ben je heel snel aan de beurt en soms heeft het geen nut.

Ik wist niet dat Disney single rider lines had? Ben al paar jaar niet geweest hoor maar kan het me niet herinneren.

Die vrijdag was het in de Efteling ook erg druk, veel mensen die lang weekend vrij genomen hebben met Hemelvaart. Ook veel Duitsers :P.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 22:35

Als ik kijk naar bijvoorbeeld de Efteling staat het ook aangegeven, alleen klopt het niet altijd omdat het gewoon niet te schatten valt. Als er bij een achtbaan veel mensen met even aantallen zijn, dan sta je dus wel even te wachten.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:17

Jaaa, ik mag komende maandag in Symbolica, nog een weekje :D.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:38

Vanochtend naar de medewerkers preview van Symbolica in de Efteling geweest.
Mensen ga dat zien! Minstens zo goed als Droomvlucht en Fata Morgana maar dan met nieuwe technieken.
Echt tof, andere parken bouwen geweldige achtbanen, maar de Efteling heeft weer een darkride van top formaat neergezet.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 21:57

mbkaatje schreef:
_Marjon_ schreef:
Vanochtend naar de medewerkers preview van Symbolica in de Efteling geweest.
Mensen ga dat zien! Minstens zo goed als Droomvlucht en Fata Morgana maar dan met nieuwe technieken.
Echt tof, andere parken bouwen geweldige achtbanen, maar de Efteling heeft weer een darkride van top formaat neergezet.


Ooh, ik ben heel benieuwd. Na de zomervakanties misschien toch maar weer eens een dagje heen. Klinkt in ieder geval goed. En wat ik er hier en daar van gezien heb, ziet het er heel tof uit.

Is het wel echt efteling vind jij?



Meer Efteling dan dit kun je niet krijgen. Pardoes als hoofdrolspeler in zijn eigen attractie. :D


Weet niemand wie het was, maar als je toch in het zwarte woud bent, inderdaad naar Europa-Park gaan, niet over twijfelen :D.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:09

Nee het is 1 ride waarvan een stukje apart is (dus 3 routes), de rest van de rit zijn de voertuigen samen.
Ik vind het erg spectaculaire hoor, de voertuigen draaien best veel en er is zoveel te zien dat je ogen tekort komt.

Het is een mooie aanvulling. De Efteling wilt een familiepark blijven, en dit is echt een familieattractie. En dat is ook prima, voor thrills ga je maar naar Walibi of Phantasialand.. (hoewel ik ook graag een mooie achtbaan of andere thrill in de Efteling zie komen)
Die laatste heeft weer aangekondigd een knaller van een achtbaan te bouwen. Een launched flying coaster. Ze zijn lekker bezig daar in Brühl.
Over 1.5 week ga ik daar weer een bezoekje aan brengen. :D

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:50

Die afspraak ken ik niet ;).

Wel heb ik begrepen dat er voor 2020 weer een grote attractie moet staan.

Een B&M zou wel tof zijn, al weet ik even niet zo goed wat voor type dat dan moet zijn :P. Een inverted staat al relatief dichtbij in Phantasialand, volgend jaar een wingcoaster in Toverland, en volgend of jaar erop de Flying coaster in Phantasialand (ok is weliswaar geen B&M, maar wel zelfde type achtbaan).

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xPabloBokt en 116 bezoekers