London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 04:37

Lekker en goedkoop eten wij altijd in China Town ..8/9 pond voor all you can eat :+

En wat wij meestal doen is net buiten de toeristische gebied zoeken naar een eettent en
dat wilt nog wel eens in de prijs schelen.

En in het weekend gaan wij altijd een keer in Camden Town eten.. ook een leuk deel van Londen
met genoeg etenskraampjes met gevarieerd voedsel en niet duur.

Ik heb wel goede ervaring met Angus steakhouse.. is best prijzig maar wel erg lekker.

Ik heb wel eens gegeten in een hard rock café (Berlijn/Amsterdam) maar het eten is
prima maar niet echt goedkoop.


paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 07:51

Suusie22 schreef:
Bokkers die ooit met de trein naar Londen zijn gegaan? Vonden jullie dit makkelijker dan met het vliegtuig??


Ja ik ben ook een aantal keren met de trein geweest en ook ik vind dit makkelijker en relaxter
dan vliegen.

En kwa kosten was dit in mijn geval inderdaad goedkoper dan vliegen want ik zit voor 100 euro
in Londen vanaf mijn woonplaats met de trein en dan red ik niet met geen enkele vliegtuigmaatschappij.

Tegenwoordig ga ik altijd met de (nacht)boot Hoek van Holland naar Harwich en dan 1,5 uur met de trein naar Londen omdat we dan al om 9 uur morgens in hartje Londen zijn.

Alleen de boot is een tikkeltje duurder maar voor mij zoveel relaxter en je hebt meer tijd om in Londen te besteden :D

Let wel op als je de trein boekt dat er geen staking in België is tegen de tijd als je gaat want ik kon vorig jaar even mijn ouders uit Brussel halen omdat er geen trein richting Nederland ging. :(

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:13

Voor mij is de treinreis incl. overstappen en door de douane heen en dergelijke ook een uurtje of 7.
Voordeel van de trein is wel dat ik me (grote) koffer mee kan nemen zonder extra kosten zoals Easyjet o.i.d.

En ik heb wel een koffer nodig als ik geshopt heb in Londen :o

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 16:22

_Michelle__ schreef:
Een vraagje aan jullie Londen kenners.

Wij willen volgend jaar eind september of eind oktober een weekend naar Londen.
Er worden dan NFL wedstrijd gehouden in Wembley en willen er meteen een leuk weekend van maken.

Wat is de beste plek om in een Hotel te zitten? Hoe zou je vanaf daar het beste kunnen reizen naar Wembley? Metro? Taxi (erg duur geloof ik)?


Wat gaaf!

Ik ben al een aantal keer naar Wembley geweest voor de NFL games.. stuur mij gerust een PB als ik
je kan helpen ;-)

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:20

Wij boeken ook alles los en Hotel altijd via Booking en vervoer (trein/boot)
altijd via de site van de vervoerder zelf.

Ik ben in geen jaren meer een reisbureau binnen geweest om daar iets te boeken :+

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:22

Het hotel waar wij altijd verblijven zitten we altijd rond de 25 euro p.p.p.n incl Engels ontbijt.
Maar ik moet zeggen wij boeken dit altijd ver van te voren..

Op +-300 meter van Kings cross vandaan en het enigste nadeel hier van is dat je mag douchen/plassen
op de gang met de kamer die wij altijd boeken maar ze hebben ook kamers met douche en wc maar daar betaal je weer meer voor.

En kan je eventueel geen http://www.eurolines.nl/ proberen.. is alleen de bus reis dus geen verdere verplichtingen..

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 06:17

Dirndl schreef:
Ideaal ook: trein van Liverpool street direct naar de boot toe


Dat is niet helemaal waar van de zomer hebben wij een overstap moeten doen op 1 of andere station in een gehucht en mijn ouders in Oktober ook toen was er geen rechts streek trein mogelijk vanuit Londen ;)

Maar idd de (nacht) boot vind ik 1 van de fijnere manier van reizen richting Londen.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:30

De keren dat ik op de nachtboot ben geweest weinig truckers gezien en ze hebben
gelukkig hun eigen restaurant en zo.
Maar veel trailers worden ook los vervoerd op de boot wat ik zag.

Ik irriteerde me meer aan de de Engelsen met hun kinderen op 1 of andere manier
zijn daar de kinderen de baas :D

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:51

Ik ga ook weer in oktober naar Londen voor 4 dagen samen met mijn zus.
En we hadden dit jaar de keuze of we gaan niet of low budget.. dus low budget is het geworden :D

We gaan met de (nacht) bus a €30 pp retour en hotel 120 pond pp voor 3 nachten incl Engels ontbijt.

Des te meer houden we over om daar uit te geven als is de bus niet mijn favo reis middel..

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:36

Uurtje of 11/12 en dan ga je met de boot via Calais naar Dover..
Wij hebben voor nachts reizen gekozen omdat wij makkelijk overal slapen en
je de volgende dag nog wat aan je dag hebt.

Wij vertrekken om 22.00 vanuit Amsterdam en zullen om 08.30 (Engelse tijd) in Londen aankomen.

Het is echt het verre van ideaal maar zo goedkoop dat we het er wel voor over hebben ;)

Trein was 218 euro , boot was 282 euro en vliegen incl alle vervoer naar vliegveld toe ook zo'n € 300 omdat wij met koffers reizen.

Het hotel waar ik altijd verblijf zat al vol dus wij hebben wel in dezelfde straat er 1 gevonden dus wij
verblijven op steenworp afstand van Kings Cross.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:55

Ja graag!..

Wij zoeken ook nog leuke niet al te toeristische dingen wat we kunnen gaan doen.
Want wij trekken zeg maar ook steeds meer de binnenstad uit om Londen te verkennen.

Iemand toevallig ervaring met de Ghost Bus Tour of London?
Lijkt mij echt gaaf om te doen maar wil graag weten of het me 25 pond echt waard is.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:20

Boself schreef:
Welke maatschappijen zijn dan aan te raden? Ik heb maar een heel beperkt budget voor verblijf en dergelijke en mag geen hotel zelf boeken omdat ik onder de 18 ben. Ook lijkt het me niks om vanaf het afstappunt zelf naar het hotel te komen. :')


Ik ga zelf in Oktober met Eurolines en wij zijn met zijn 2en maar 69 euro kwijt voor een retour in totaal en dat is incl een de annulering verzekering.

China Town is idd geweldig om goedkoop en lekker te eten <3

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 08:15

Wij reizen vaak naar Londen met 2 koffers p.p daarom is een low cost airline niets voor ons.

1 kleinere voor onze kleding en 1 voor de gekochte spullen.
Daar zit altijd heel veel kleding bij dus dat neemt altijd veel ruimte in.

Wij moeten altijd even langs Sportsdirect en dat is een sportwinkel met vele hoge kortingen
en met pubers die in merkkleding willen lopen is dat een uitkomst.

Ik had daar vorige zomer leuke schoenen gekocht voor maar 17 pond en die zag ik hier in de winkel liggen
voor €89,- ..

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 06:23


paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 18:11

Hmm ik zit vanaf Maandag 4 volle dagen in Londen en ga dit even voorleggen aan mijn zus..
Lijkt mij ook heerlijk en idd niet echt belachelijk duur ;)

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:03

Met welk vervoerder ga jij MamaMiesje?

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 10:13

MamaMiesje schreef:
Op de bus stond 'Slangenreizen' :)
Vanuit Apeldoorn richting Calais (vrijdagavond), met de boot naar Dover, twee uurtjes richting Londen.
Op het Victoria Embankment t.h.v. het Savoy "uit de bus gezet" (zaterdagochtend) :D en vanuit daar de hele dag Londen in. En zaterdagavond om 19:30 de bus weer in en terug naar Dover-Calais-Apeldoorn.


Wij hebben dit jaar dezelfde route gedaan maar dan vanuit Amsterdam en met Eurolines.
Wij kwamen aan op Victoria Bus station maar ik was benieuwd welke busmaatschappijen er nog meer rijden aangezien wij volgend jaar weer gaan en weer met de bus ivm met de lage kosten.


paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:32

Een Oysterkaart blijft altijd geldig en kan je gewoon oysterkaart gaan gebruiken en eventueel waarderen op een station of in een boetiek.

http://www.aroundtheglobe.nl/reizen/gro ... si782.html

Ik kijk altijd voor een hotel op Booking.com en daar staan genoeg leuke betaalbare hotels op en
tegenwoordig bij sommige hotels is geen creditkaart meer nog om te boeken.

Vervoer daar naar toe is een persoonlijk keuze maar vliegen, trein (Eurostar) of een busreis (Eurolines) vanaf Brussel is goed te doen lijkt mij.

Wij (zus & ik) gaan zelf in november weer naar Londen met de bus en verblijven in een Hostel in een prive kamer bij Russel Square en wij zijn maar +- €75,- per persoon kwijt voor 4 volle dagen en 3 nachten in Londen.

Maar daar komt nog onze Oystercard op waardering nog bij van 35 pond pp.

Maar wij kiezen bewust voor een low budget reis en wij hebben inmiddels het vervoer en het Hostel
al (gratis) bij elkaar gespaard door verkoop van oude spullen op de verkoop pagina's/site's.
Onze doel nu is voor de opwaardering van de oystercard & een avondje naar een musical te kunnen gaan.

En voor onze avond eten gaan we staan op Koningsdag rommelmarkt & kofferbak markten want mijn garage puilt nog uit met rommelmarktspullen. (deze krijgen wij gelukkig gratis aangeleverd door vrienden/kennissen)

Wij willen gewoon 'gratis' naar Londen en tot zo ver lukt het ons al aardig :+

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:14

Nadeel voor ons is dan er bij Easyjet nog bagage kosten er bij komen aangezien wij altijd reizen met lege koffers heen en vol terug.

Ik vind de nachtboot van Stenaline van Hoek van Holland / Harwich en dan de trein naar Londen
ook een hele fijne manier van reizen want je staat rond 9 uur morgens in hartje Londen.
Maar dat kost rond de €300 voor 2 personen incl slaapplek.

Sinds dat ik mijn ouders even op Brussel moest ophalen want er reed geen trein meer naar Nederland stappen wij niet meer in de Eurostar maar kwa kosten was voorheen voor €100,- pp heen en weer van elk station van Nederland.

Maar Celestial de Eurolines bussen vertrekken wel vrij laat terug want wij hadden vorig jaar de bus van 22.00 s avonds en waren om 07.00 morgens weer in Amsterdam.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:38

Idd je cookies verwijderen of je pagina in incognito venster openen is een must bij boeken van reizen.

Wij moeten nog een paar dagen wachten om onze bus reis te kunnen boeken voor november.

Heeft iemand ervaring met de ghost tour die aangeboden wordt?

http://www.visitbritainshop.com/Nederla ... ondon.html

Mij lijkt het wel leuk om te doen maar ben benieuwd naar ervaringen. :D

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:45

Wij hebben het ook over wogen om met de auto te gaan een aantal jaar geleden maar mijn ouders
die vroeger maandelijks de overtocht (Calais/Dover) maakte en vlak bij Londen hun voorraad voor hun eigen zaak haalden raadde het mij af.

Idd puur vanwege de kosten en aangezien wij wel in het centrum willen verblijven.
Wij gaan ook altijd in de middag terug naar het Hotel om even te relaxen of om op te frissen en onze
gekochte spullen te droppen.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:23

Als je een enkeltje wil kopen zal je een travelkaart zone 6 moeten kopen kost volgens deze site
www.visitbritainshop.com €8,50.

Op een Oysterkaart gaat gewoon het reis te goed er af en kan je niet instellen op een enkele reis.

Prijs van de vervoer is ook afhankelijk of je peak of off peak reist met de metro door de weeks.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:13

IK denk dat je dan dagelijks geld op je oysterkaart moet zetten als je aan een bepaalde
bedrag niet wil overschrijven.

Ik zou persoonlijk dan een enkele reis kopen op het vliegveld en de rest met je oysterkaart reizen
binnen Londen als je de eerste dag en de laatste dag onder de 9.20 wil blijven.

We reken altijd 10 pond per dag om te reizen en dit jaar gaan wij ook weer 4 dagen dus 40 pond
gaat erop en dan redden wij het vaak net aangezien wij ook in de piekuren reizen en dan kan de
reis net iets duurder uit vallen.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 07:50

Wat wel een voordeel is _kellyy de metro (richting Cockfosters) vanuit het vliegveld komt bij south keningston zonder overstap.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 15:09

Nee nog nooit geweest maar ik ben benieuwd naar je ervaring ermee.

wij zijn ook nog op zoek naar nieuwe dingen om te bekijken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, carika, Earth, Esther, Ineke2, Jadero, Kmbrly, mirriezz, mvdende, perdjes, SJP, tiwi1969, veerledec, YandexBot en 75 bezoekers