London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:33

Het was echt packed. Ik kwam er om 7 pm aan en toen was de pub al vol. Het was ook echt in een super kleine pub! Maar buiten kon je heel veel zien. Er stond een rij achter me dat meer dan een blok lang was :=



Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:49

maaike1991 schreef:
Nog tips voor vandaag Elja?

Ben vrij en weet niet zo goed wat te doen vandaag...

Ha sorry, was nog niet online geweest!

Afgelopen weekend was Vogue festival, dat was misschien wel leuk geweest. Verder zijn markten in Londen altijd wel een leuke tijdsbesteding!


Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:56

Check airbnb, vind ik persoonlijk veel chiller dan een hotel!


Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:01

Eefske schreef:
Weet iemand of er met Koningsdag nog iets leuks met een Nederlands tintje te doen is in Londen? :D

De Hems! Staat alleen altijd vol :))


Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:02

En er is wat in Earl's Court, maar weet niet welke pub. Mijn huisgenote is daar naartoe nu :)


Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:28

Doordeweeks komen er ook veel Britten in de Hems dus dat lijkt mij niet, maar het blijft een Nederlandse pub natuurlijk!


Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:29

En als iemand besluit de London Eye in te gaan, 's avonds schijnt het de mooiste tijd te zijn vanwege alle lichtjes :)

Het uitzicht dat ik vanuit mijn kantoor heb is op de London Eye <3


Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:28

Yo eef heb je zin een drankje te doen in Camden? Ik ga zo naar de Hawley Arms voordat ik naar een concert ga in the Lexington


Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:29

Mooi nieuws trouwens! :D

Ik ga morgen de stad verlaten voor een weekje New York. Vrienden van uni hebben hun graduation commencement en willen graag dat ik erbij ben voor het laatste deel van ons uni verhaal dus hebben ze allemaal geld ingezameld voor een ticket <3 Zo lief <3 <3


Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:31

Er zijn een hoop werkzaamheden aan sporen en wegen in central london dus kijk even op tfl voor reisinformatie :)


Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:32

Verder is dit weekend Field Day in Victoria Park op zaterdag en zondag. Moet volgens mij wel leuk worden!


Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:32

Voor de rest zou ik het niet weten, ben toch het hele weekend aan het werk :')


Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 15:37

He eef. Ik denk dat ik woensdag in een pub nl - aus ga kijken. heb jij al plannen?


Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:06

Nagini schreef:
Ja, die had ik al bekeken. :)
De info die ik zoek staat daar echter niet op.
En het vinden van een woning/kamer in London is weer anders dan haar regio i.v.m. de grote vraag daar. )

Wel bedankt. :)

De huizenmarkt gaat heel snel dus daar hoef je je nu nog niet in te verdiepen omdat dat simpelweg geen zin heeft.

Ik raad je aan om twee weken voordat je permanent gaat verhuizen, een paar dagen naar Londen komt en afspraken maakt met letting agents om wat huizen te bekijken. Wat je wel kunt doen is je verdiepen in welke buurt je wilt wonen. Op http://www.zoopla.co.uk is een goed overzicht qua wijken, prijzen, woonoppervlakte etc.

Wat je moet doen wanneer je aankomt is een national isurance number aanvragen en een bankrekening aanmaken. National insurance number aanvragen stelt echt niets voor. Je belt naar een bepaald nummer of gaat naar een job centre plus locatie om een afspraak te maken (duurt ongeveer twee weken voordat de afspraak is). Daar geven ze je een formulier van wat je nodig heb en dat neem je dan mee naar de afspraak. Een week of twee later ontvang je het nummer en dat geef je aan je werkgever (ivm belasting betalen).

Ik heb bij Lloyds een rekening geopend omdat zij geen lange wachttijden (bij grote banken kon het wel twee weken duren voordat ze een gaatje vrij zouden hebben) hadden en ze niet veel documenten vereisen. Ik kan me niet meer herinneren wat voor documenten je nodig hebt. Mijn huisgenoot die samen met mij hier naartoe verhuisde moest een hoop papieren mee en bij mij was alleen een paspoort en contract van werk genoeg.

Als je dieren meeneemt, check even de inentingen en zorg ervoor dat ze een chip hebben.

In Nederland schrijf je je uit bij de gemeente zodat je in Londen ergens kunt inschrijven bij de council van de betreffende wijk waar je gaat wonen. Iets wat ook verstandig is om rekening mee te houden is dat de council tax in elk deel van de stad verschilt. Ik woon in Tower Hamlets en wij betalen iets van 100 pond per maand. Verder buiten het centrum is het vaak goedkoper maar dat hoeft niet per se zo te zijn.

Bedenk je ook dat wanneer je een huis kiest dat verder weg is van werk, bijvoorbeeld dat je werkt in zone 1, maar woont in zone 4, de reiskosten ook hoger worden. Ik woon in zone 2 en kom nooit buiten zone 2 dus met mijn monthly travelcard (120,60 pond) kan ik onbeperkt reizen. Verdiep je dus even in het prijsverschil tussen woningen die je interessant vindt en de reiskosten die daarbij komen. Londen is goed te doen met de fiets zolang je niet over drukke wegen hoeft zoals Oxford St. In Oost-Londen zijn er veel fietspaden wat fietsen super makkelijk maakt.

Laat maar weten als je meer vragen hebt!


Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:53

Waar gaat iedereen morgen voetbal kijken? Eva en ik zijn opzoek naar een kroeg!


Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:47

Oh hahah ik wil niet ergens heen waar het vol is met Nederlanders :=


Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:13

Nadir schreef:
Wie is er wel eens met de trein naar Londen gegaan? Is dat praktischer dan vliegen? Ik vind het idee van 'tunnel onder de zee' een beetje eng :o

Ik ben twee keer met de trein gegaan. De eerste keer voelde erg snel dus boekte het voor een tweede keer, maar dat viel tegen. Ik moest overstappen in Brussel en nog voor Rotterdam ergens. Ik had twee minuten om van trein te wisselen en het was de laatste trein naar Amsterdam - rennen geblazen dus. Niet erg fijn als je tassen bij je hebt. De overstap in Brussel duurde ook veel te lang.

Maar ergens was de haast ook mijn fout - ik had zelf de tickets geboekt en ben altijd erg krap met tijd omdat ik een druk leven leidt. Ik was hungover van de avond uit. Ik kan mezelf dus niet de beste planner qua tijd noemen :')

Maar het fijne van de trein is dat je geen extra tickets hoeft te regelen van het vliegveld naar je bestemming. De trein is comfortabel, vooral als er niemand naast je zit.

Van de tunnel merk je echt helemaal niets. Het is donker maar met een boek of laptop bij je wordt je er niet door afgeleid. Bovendien is er totaal geen reden om bang te zijn, de tunnel duurt helemaal niet zo lang! :)

De trein kan overigens wel een stuk duurder uitvallen dus boek ver van te voren of met een actie. Ik ben beide keren voor tussen de 100 en 120 euro retour gegaan en dat kan voordeliger uitvallen dan trein naar vliegveld - vliegtickets - en trein/busticket naar je bestemming in Londen.



Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 13:31

Iemand hier nog opzoek naar een kamer in Holloway? Ik ga binnenkort verhuizen naar het allergrootste en mooiste huis en ben opzoek naar twee huisgenoten!



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan en 83 bezoekers