London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:15

Ik heb gisteren de Eurostar weer geboekt, dus mag weer naar Londen van 20 t/m 25 juni.

Plus ben aan het overwegen om de 21e naar de Royal Ascot te gaan, iemand zin om mee te gaan?


Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:37

Nou het was van 17 t/m 21 juni en ik wil graag 21e gaan (aangezien ik 20 juni aankom).

Nu ik erover nadenk, misschien een leuk idee voor een Boktmeeting?

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:21

Mijn reis is ook rond voor juni! Ik verblijf dit keer in international house van University of Westminster. Kost ietsje meer dan een hostel, maar stiekem toch wel fijn om een eenpersoonskamer te hebben!

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:46

@Celestial
Nou het is op zich even duur (als je voor paar dagen gaat). De Oystercard stopt namelijk dagelijks op de limiet van de dagkaart. Dus als je dagkaart voor 8 pond hebt, dan stopt de Oystercard zodra je in totaal voor 8 pond hebt gereisd die dag. Volgens mij zijn dagkaartjes nog steeds te krijgen.
Musicalkaartjes moet je absoluut bij het theater halen. TKTS op Leicester Square is echt te duur (als je het mij vraagt). Je moet wel even op voorhand bekijken of de shows waar jij heen wil ook 'dayseats' hebben. Indien ja, dan moet je de dag van de voorstelling zorgen dat je op tijd (voor 10 uur) bij het theater bent om deze dayseats aan te schaffen. Ik reken na mijn vakanties altijd even het gemiddelde uit van wat ik kwijt was aan kaartjes en meestal is dat ongeveer 27 pond. Waarbij prijzen dan tussen de 20 à 35 pond gaan. Naast deze dayseats lukt het af en toe ook om nog met korting bij een voorstelling binnen te komen als er geen dayseats meer zijn, maar dat is meestal pas vlak voor de voorstelling.
Laatste vraag kan ik je niet mee helpen.

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:59

Ah excuses. Ik dacht dat het duurder was geworden, maar kan ook zijn omdat ik tussen zone 1 en 3 heb gereist.

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 11:04

V&A museum is echt heel leuk. Je loopt het restaurant binnen en dat lijkt soort ziekenhuishal, maar ze hebben twee zaaltjes die heel gaaf uitzien en waar je kan genieten van live pianomuziek.

Liberty op Regent Street is ook leuk.

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:45

Wandelen in Bushy park! Lopen de herten gewoon vrij rond, kan je heerlijk ontspannen.

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:54

Ik ben tot nu toe alleen nog maar met de trein gegaan. Maar dat is ook omdat ik dan vanuit mijn ouders' huis in België kan vertrekken dus dat is praktisch.

Toen ik 4 maanden in Londen ging wonen was de Eurostar zeer handig, aangezien je twee stuks bagage mag meenemen en het gewicht helemaal niets uitmaakt, zolang je het zelf maar kan tillen. Daar heb ik dus handig gebruik van gemaakt :-)

Daarnaast is het grote pluspunt dat je aankomt op King's Cross en dus gewoon meteen in het centrum bent.

Meestal ben ik boekje aan het lezen of slaap ik wat tijdens het stuk in de tunnel, heb de tunnel al een aantal keer volledig gemist, dus het valt allemaal mee.

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:58

Ik heb ook weer een vraagje.

Ik ben afgelopen woensdag uitgenodigd voor een sollicitatie (voor stage) in Londen. Dit is komende vrijdag. Iemand specifieke Engelse sollicitatietips? Is er iets waar ik rekening mee moet houden wat in Nederland compleet anders wordt gedaan?


Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 23:42

Dankjewel! Ik ga bij een theater solliciteren en mijn opleiding in Nederland is daarop gericht (met gelukkig flink wat vakken in het Engels), maar inderdaad slim om me toch nog even opnieuw in de vaktermen te verdiepen aangezien de vakantie net pas een week voorbij is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, aman2002, eva1969, fohadie, Knuffeldier, lillylover, Ruai, TamaraFloor, Travel_me en 62 bezoekers