London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:33

Ok, welke reserve londenaar zou mij kunnen helpen? :o
Ben een echte Anglofiel en al ontelbare keren in Londen geweest maar loop nu tegen een "probleem" op....
Eind van de maand gaan we weer een weekje naar Engeland en hebben 3 volle dagen Londen ingepland. *\o/*
We willen dit jaar echt de toerist uithangen, voor mij al jaaaaren geleden en voor mn vriend allemaal nieuw...
We hebben een heel lijstje gemaakt met dingen die we willen zien en bezoeken ( en dat gaat waarschijnlijk niet passen in 3 dagen...) maar ik kan geen makkelijke planning maken.
We hebben London passes en willen hier ook volop gebruik van maken, ook hebben we een oyster card dus "vrij" vervoer.
Het liefste zou ik verschillende bezienswaardigheden willen combineren zonder steeds heen en weer door Londen te moeten crossen dus elke dag een bepaald deel van de stad bv.
Bestaat er iets als een duidelijker planner of app zodat je een soort dagindeling/planning kan maken?
Ik weet even niet hoe ik het makkelijk uit kan leggen...
We hebben al gekeken naar de Metro stations die het dichtstbijzijnde zijn maar ook daar komen we niet helemaal aan uit...
De enige hoek die makkelijk in te plannen is, is de hoek van The Tower of London/ Tower bridge.
Is er iemand die ons een eindje op weg wilt helpen?

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:


Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:55

Wandelen hebben we vorig jaar genoeg gedaan ;-) was toen voor mn vriend de eerste keer in Londen en wilde hem zoveel mogelijk laten zien dus hebben heel wat kilometertjes gemaakt toen :D
Maar nu willen we echt dingen bezoeken, oa London zoo, Madame Tussauds, London eye enz enz. Ik heb een hele lijst en mocht iemand het willen... wil ik hem best hier neerzetten...
Dit jaar willen we de grootste afstanden met de tube afleggen om in een korte tijd zoveel mogelijk te zien...

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:

Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 22:12

Voor 1 dag zou ik persoonlijk geen London Pass halen. Denk niet dat je het er dan uithaald. Wij hadden hem voor 3 dagen en in 3 dagen wil je toch zoveel mogelijk zien en doen op die passes maar er gaat toch behoorlijk wat tijd inzitten.
Voor 1 dag een Oyster card is misschien nog wel een optie als je denkt veel gebruik te maken van het ov.

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:

Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 23:46

Stille meelezer meld zich...

Ok, ben nu, as we speak, in Londen ( nouja, ben met de auto dus een hotel net buiten Londen)
Ff een weekendje er tussenuit in mn eentje. Nou is dit niet de eerste keer dat ik er ben, weet in Londen beter de weg dan in een gemiddelde Nederlandse stad en heb eigenlijk alles door de jaren heen wel gezien...
Laatste keer dat ik hier was, was in 2014. Was toen samen met manlief, we hadden toen ook Londen passes en echt zwaar de toerist uitgehangen en heel veel toeristische dingen gedaan 8-)
Nu wil ik vooral de dingen doen die ik met manlief niet gedaan hebt, of niet snel meer ga doen omdat hij er niks aan vind.
Zo ben ik vandaag al ‘even’ wezen kijken op Covent Garden, Piccadilly Circus, Oxford Circus ( en de tussenliggende winkelstraten :D flink geshopt bij de Primark 8-) ) Harrods,Selfridge en Hamleys én the Natural History museum en het V&A museum bezocht...
En nu doen mn voetjes pijn -O- haha

Maar, heb morgen nog een dag...iemand nog tips? Musea zijn dus niks voor mn man dus die zou ik nog wel willen bezoeken. Dacht zelf aan The British Museum en Museum of Londen.
Wil ook nog naar Bakerstreet ( Sherlock fan) maar heb gelezen dat het museum niet echt de moeite waard is? Iemand van jullie die al eens bezocht?

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:

Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 10:27

Thanks!
Tate valt af, dat trekt me niet zo :o

Camden kan ik nog ff kijken, ben er gister wel langs gelopen maar het was zo ongelooflijk druk dat ik doorgelopen ben.

Volgens de website is Nothinghill Market niet open op zondag?

Klopt Lau :j hmm, toch die kant nog maar even op denk ik :D

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:

Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 23:40

Geweldig dat je in de UK woont Eulogy ( ooit...als ik later groot ben... :o )

Was weer een intensief dagje maar wat een prachtig weer was het! 8-)
Ben begonnen bij The Tower, gelopen naar St Pauls, toen met de tube naar Bakerstreet. Wel het winkeltje in geweest maar besloten na de reacties op internet en de filmpjes die ik op YouTube heb gezien geen 15 pond uit te geven aan entree aan het museum :o
Naar Kings Cross station, gewoon omdat ik daar vroeger al met mn ouders kwam en ik was stiekem ook benieuwd naar platform 9 3/4 :D ( yep, ook Harry Potter fan)
Daarna naar The British museum ( idd erg gaaf en erg indrukwekkend maar vond niet alles even boeiend maar das natuurlijk persoonlijk)
Daarna gelopen naar Museum of London ( kwam er te laat achter dat ik smorgens al in de buurt was geweest maar wilde perse eerst naar Bakerstreet omdat dat het verste weg was)
Die vond ik persoonlijk leuker dan The British.
Toen de tube gepakt naar Leicester Square, altijd leuk. Begon al donker te worden dus al die lichtjes <3 Nog even M&M world ingeweest en door China town gelopen.
Toen naar Piccadilly Circus gelopen en daarna weer naar Covent Garden, gewoon om het allemaal eens int donker te zien...
Tube gepakt naar Westminster om de verlichte, maar ingepakte BigBen te zien, House of Parlaiment, Westminster Abby en het verlichte London Eye. En toen weer tube en trein terug naar mn hotel...
Morgen weer naar huis, heb nog de hele dag ( boot vertrekt om 20.00u uit Dover) maar morgen sowieso wat boodschapjes oppikken en waarschijnlijk Canterbury ofzo, ook altijd leuk ;)

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:

Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 21:38

Ik ben zelf weg van een Travelodge hotel vlakbij Dartford ( deze: https://www.travelodge.co.uk/hotels/23/Dartford-hotel )
Ga dan met de boot naar Dover, rij naar dit zeer betaalbare hotel en je hebt een trein station in je achtertuin die je in 45 min naar hartje Londen brengt. Hotel is goed en betaalbaar, parkeren is gratis en de trein ook zeer goed betaalbaar ( dacht iets van 15 pond voor een dagretour incl metro zones 1-6 in Londen zelf)
Ook Bluewater Shopping Centre wat vlakbij is is echt een aanrader!

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:

Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 20:46

liesJ schreef:
Ik dacht zelf aan
dag 1: -tour door Buckingham palace en daarna 11 uur aansluitend wisseling van de wacht
londen eye
big ben
tower brige
Westminster abbey
windsar castle
piccadily circus

dag 2:
nothing hill
oxfert street (harrods Victoria secret)
museum??
olympisch station?


https://www.allesoverlonden.nl/london-pass


Houd er rekening mee dat de Big Ben helaas in de steigers staat dus veel valt er helaas niet te zien.

London eye is erg leuk om een keer te doen, bij helder weer een mooi uitzicht op the city. Is wel prijzig en gaat best wat tijd in zitten.

Harrods zit in Knightbridge, aan de Brompton road, niet in Oxford street ;)
Ik zou dus Oxford street ( daar zit oa Selfridges, ook een mooi warenhuis) combineren met Regent street wat uitkomt op Piccadilly Circus.

Museums zijn gratis, erg leuk om te bezoeken maar ook daar gaat flink wat tijd in zitten.

Ik zou geen London pass aanschaffen, dat ga je er niet uithalen in 1 dag.

Ik zou zo veel mogelijk met de tube reizen, is het snelste om van a naar b te komen.

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:

Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 08:49

In augustus Hoek van Holland - Harwich.
Heenweg alleen paspoortcontrole.
Op de terug weg alles uitgebreid gecontroleerd en wilden ze in de auto kijken.
Rij een klein autootje wat flink afgeladen was dus de blik op z’n gezicht toen ik de achterbak open deed :') Ik zei dat ik goed was in Tetris vroeger :j en toen mochten we door....

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: idion en 54 bezoekers