Turkije

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:30

Ik meld me ook! 24 juni ga ik lekker 8 dagen naar Liberty Lara in Lara. Vorig jaar ook geweest, echt super! 14 september ga ik er 2 weken naar toe.
Ga alsjeblieft niet naar Side Star Beach in Side.. ook al is het een 5 sterren resort met ruim een 9 als beoordeling. Vorig jaar dood ziek geworden, bleek een zware salmonella bacterie opgelopen te hebben. Gevolg de hele 2e week ziek waarvan 5 dagen ziekenhuis. Mocht iemand opgenomen worden omdat je ziek bent, laat je meteen testen op salmonella. Ik ben er daar niet op getest. Pas in Nederland achter gekomen. En ben daardoor onnodig lang ziek geweest.


Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 08:57

Weten jullie hoe dit zit? Ik ga 24 juni naar Turkije voor 8 dagen en 14 september ga ik weer en dan voor 13 dagen. Dat houdt dus in dat ik de 27e september terug kom en het visum is dan t/m de 24e september geldig. Ik lees op de site waar je een visum kunt aanvragen dat je naar de local police moet. Maar wat/waar is dat? Het gaat dus om 3 dagen langer.

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:28

Kan dat ja? Ik dacht dat als je een visum in laat gaan deze vanaf die datum 3 maanden geldig is en dat je dan weer een nieuwe moest aanvragen?

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:49

Super! Bedankt voor de antwoorden over geldigheid van visums :).

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:59

Aah morgen over een week ga ik eindelijk naar Lara Beach! Donderdag of vrijdag as hoor ik of ik ben afgestudeerd (hóóp het zo!), dan kan ik écht vakantie gaan vieren.

Wij vliegen al om 4.15 vanaf AMS en vliegen terug om 21.35 vanaf ATY (dit laatste was eerst 12.00 uur. Vlucht is gewijzigd). Lekkere vertrektijden dus....

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:18

Yeahh morgenavond gaan we om 23.45 uur naar Schiphol! :D Ik neem voordat we het vliegtuig in gaan temazepam in zodat ik lekker kan slapen tijdens de vlucht. We landen al 0m 9.10 uur Turkse tijd en aangezien we maar 15 minuten met de bus moeten, verwacht ik rond 11.30 uur wel op het strand te liggen! Heb er zo'n zin in want ik ben afgelopen donderdag afgestudeerd, ik ga heerlijk genieten dus.

Ik zit altijd voorin de bus want ik zie graag de weg. Ik neem altijd een pilletje in voor het vliegen dus ik word niet misselijk, maar vind het niet fijn om via de zijkant van het raam de weg te moeten zien. Als ik niet voorin kan zitten is het niet heel rot hoor, maar dan kan ik ook goed zien wat de chauffeur doet :+.

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:49

Bedankt! :)

www.turkijevisum.nl is snel en betrouwbaar. Je betaald wel 25 euro en met Ideal. Anders gewoon de site van Turkije zelf gebruiken, moet je wel een mastercard of Visa hebben. Ik heb mijn visum bij turkijevisum.nl geregeld ('s morgens) en had rond etenstijd het visum binnen.

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:48

Ik ben in turkije! Prachtig weer :). Helaas hotel overboekt dus 1 nacht in Green Palace. Wat een groot Russen resort is dat. Verschrikkelijk. Morgen gelukkig terug naar het kleine goede Liberty Lara!


Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 18:28

Hittegolf was er al. Het was namelijk 42 graden en in de zon 48!
Bij ons keken ze ook niet naar het visum. Vaag!

Nou na 9 keer Turkije wordt dit de laatste keer vrees ik. Nu ben ik niet ziek, maar mijn moeder! We letten erg op wat we eten. We eten geen kip, sla en salade en als we vlees eten kijken we of het helemaal gaar is etc. We drinken niet uit glazen maar uit rietjes, we maken de borden schoon, noem maar op! En m'n ma is gewoon nog ziek. Snap er niks van. Er zit hier een Engelse groep die vreten voor hun leven (10 pancakes p.p. 3 pizza's p.p. serieus!) En die lopen nog vrolijk rond. Vind het heel vreemd.

Afijn, er is niks aan te doen. Hopelijk is ze snel opknapt en kan ze morgen weer mee naar de pier

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 19:43

Ik ben ook alweer een week terug uit Lara :(. 1 dag onweer gehad en een keer wat spetters. Voor de rest super zonnig geweest met 36 graden en 2x boven de 40. Ik ben 13 dagen geweest, heerlijk!

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:16

Ik zat in Liberty Lara. Nu 3x geweest en het is en blijft top! Het is het kleinste hotel in de rij. Het is niet zo massaal en heel persoonlijk.

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 21:24

Die beoordelingen snap ik oprecht niet! Ik zie het personeel alleen maar schoonmaken! En het eten is altijd warm, niet vet en hartstikke vers. Ik ben vrij kritisch na de salmonella bacterie die ik vorig jaar heb opgelopen, maar dit is echt een super hotel! Heb niet eens buikpijn gehad terwijl ik hier in NL na uiteten gaan net huis kan halen :Y).

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 10:34

Patty91, ik ben 3x in Liberty geweest en ga dit jaar in mei en September weer! Het is niet zo'n massaal resort en er zitten ook geen Russen :D. Ik vind het een aanrader. En als je geen zand aan je voeten wilt hebben, kan je lekker op de pier boven zee liggen. Super relaxed!

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:41

Aaah Patty91, ik ben jaloers! Dat is echt een topper! Kleinschalig en super gezellig en goed. Hotel was helaas al vol geboekt in de 2 perioden dat ik ga :(.

Ik ga in juni naar Limak Arcadia in Belek en in september naar Turqouise resort in Side. Iemand daar bekend mee?

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:45

nelis schreef:
nelis schreef:
Iemand bekend hier met Didim?

en ervaring met de volgende hotels?
Kervansaray kundu lara
Grand park Lara
IC green Palace Antalya
Club green nature resort marmaris

We willen zo luxe mogelijk.. welke van deze voldoet daar aan?


niemand? -O-


IC Green Palace 1 nacht verbleven omdat ons hotel overboekt was en ik was ontzettend blij daar weg te zijn! De kamer was heel erg mooi en het resort ook. Alleen het eten was niet gaar en er liepen bijna alleen maar Russen. Mijn moeder was ziek geworden terwijl zij een super sterke buik heeft.

Grand Park Lara is goed maar niet het meest luxe. Ligt ook niet direct aan het strand. Dan zijn er wel luxere te vinden. Titanic Resort? Of Royal Palace? Dat zijn echt grote luxe resorts maar daar moet je wel van houden :).

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:10

Aii side star beach ja? Heb ik twee jaar geleden salmonella opgelopen en daardoor 5 nachten in het ziekenhuis in Side gelegen en vanaf daar op goed geluk naar huis mogen vliegen en nog drie weken doodziek geweest. Ben al 12x in Turkije geweest en dat vond ik het minste hotel! Sowieso qua hygiëne en keus aan eten. Lekker met 45 graden uit vochtige plastic bekers drinken die in de volle zon staan. Brrr nooit meer. Ligging is wel top! Gelukkig dat jij het er wel naar je zin heb gehad en hopelijk heb je het dit jaar weer fijn!

Ik zit nu in Limak Arcadia, top hotel! Kan qua eten niet tippen aan Liberty Lara, maar qua shows echt veel beter! Het weer is ook heerlijk, dus ik vermaak me prima.

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 12:29

Ik zit er ook weer hihi! Net aangekomen. Zitten in Turquoide resort bij Side. Ik ben wel ongerust nu ik het berichtje van Poeltje lees eigenlijk :(. Er hangen overal Turkse vlaggen en die hangen ook aan auto's. Had ik nog nooit eerder gezien. Ik houd mijn ogen open en zal Letten op verdachte dingen. Brrrr

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 12:45

Aah serieus! Hoe lang ben je geweest? En heb jij niks gemerkt? Wat voor kamer hadden jullie? Ben super benieuwd, eerste indruk is goed alleen de kamer ruikt super muf :P.

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:10

Aaah vandaar!! Ik dacht vanwege demonstraties ofzo haha werd meteen ongerust.

Westhof, ik zit ook in een bijgebouw, ook rustig joh! De kamer ruikt alleen super muf, maar ik zie geen schimmel dus het zal wel goed zijn.

Ben jij ziek geweest? Ik las op Zoover dat er een boel gezinnen ziek zijn geweest. Is geplaatst op 5 september. Ivm een salmonellabacterie twee jaar geleden ben ik daar dus bang van! Hoorde ook iemand ziek zijn toen we langs een kamer liepen en iemand anders liep met een bordje met 2 stukjes wit brood naar zn kamer. Misschien ben ik wel te bang hoor!! Maar het zit me niet lekker.

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:22

Lis_Ol schreef:
Ik zit nu in alanya. Moet zeggen dat ik weinig merk van onrust. Idd veel Turkse vlaggen overal.
Wel vertelde een jongen dat er idd vd week wat restaurants zijn afgebrand door rellen.
Ze adviseren hier ook om in de avond niet meer de stad in te gaan..


Wie heeft dat geadviseerd? Wij wilden vanavond naar Side.. Hmm gaan toch eventjes naar de receptie denk ik, om advies ook.

Aah niet normaal he Westhof, wat mensen weg eten! Dan is het niet gek dat er zieken zijn haha. Ik dacht dat er een bacterie heerste, maar wellicht is het gewoon de verandering van eten en het niet kunnen beheersen. Wij eten alleen veilie dingen, geen kip, zalm, salades en schepijs, dan komt het hopelijk goed. Wel fijn dat ze die verfrissende doekjes hebben liggen op de tafels! Kan je mooi je handen nog eens cleanen :P.

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:55

Tamarafloor ga je toevallig met Corendon?

Wij weer terug, alles is goed gegaan gelukkig! Alleen de terugvlucht was ook flink vervroegd met 12 uur :(. Een hele dag door onze neus geboord helaas!

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:18


Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:32

Nope, wel limak Arcadia in Belek. Top hotel! Heel gezellig en dichter bij het centrum dan Atlantis.

Wij gaan in juni naar Saturn Palace in Lara, iemand ervaringen mee?

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:14

Wij hebben ook de jacuzzi kamer straks! :D
Jullie zijn toch vorig jaar naar Liberty Lara geweest? Althans, toen vroeg je naar ervaringen meen ik.

Dat wokken vond ik daar zo top, dus super fijn dat dat bij Saturn ook kan!

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:18

Wij gaan as dinsdagochtend naar Saturn Palace. De militante koerden hebben gezegd dat Turkije niet meer veilig is voor toeristen. Nu ben ik vrij nuchter, maar heb wel een bepaalde spanning om eerlijk te zijn. Voornamelijk voor op Schiphol en Antalya airport! Afijn, als ik in het hotel ben aangekomen zal die spanning vast weer verdwijnen.. Hoop ik! {:}


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, Bo_Y, CairnTerrier, dollyspikkel, Duality, Emj_23, eva1969, mvdende, NinaCharlie, Poosje81, purny, rien10, shaddy82, Sky_As, Tieneke, Travel_me en 56 bezoekers