Turkije

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ier
Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 23:34

TamaraFloor, wij zaten afgelopen jaar in Konakli! :) Naar welk hotel ga je?

Ik vond Konakli in ieder geval een leuk 'dorpje' met een hele aparte uitstraling. Mooie bezienswaardigheden ook. :) Er zit daar ook een hamam, die is briljant en kan ik je echt 100% aanraden. :+: Alanya is prima met de bus te doen, je bent er zo. :) Verder zijn wij o.a. wezen quad-rijden, jeep safari, hamambezoek, Alanya & Antalya tour & zo hebben we ook de grotten e.d. van Alanya gezien. De Antalyatour zou ik alleen in de verste verte niet aanraden. Het is een ellendig end rijden, slechte airco en dat resulteerde erin dat ik nogal levenloos werd en pas na een paar liter water weer opknapte. :') In de buurt van Konakli - op loopafstand van ons hotel - zat ook een discotheek, Summer Garden. Ik weet niet of je van het uitgaan bent? Maar samen met Havana was dat echt één van de beste tenten in Turkije waar we zijn geweest!

Ik ben bang dat wij dit jaar niet naar Turkije gaan, vriendje wil is ergens anders heen. |( :+ Maar ik vind het een prachtig land waar we keer op keer hebben genoten!


12/01/2015 - 20/45


Ier
Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 23:46

Goudsmid ben ik inderdaad ook geweest met de Antalya Tour, ik vond daar ook geen bal aan. Afdingen vind ik een goede tip! Zo heb ik ooit een koffer gekocht in Turkije, ik was al helemaal klaar met die vent, met z'n zielige praatjes over dat de koffers zo duur waren en het geld écht waard waren en ik liep weg. Mijn tip: loop gewoon weg als je er niet uit komt, in de meeste gevallen komt de verkoper achter je aan en krijg je 't alsnog voor de prijs die jij in gedachten had. En indien dit niet het geval is: in Turkije zie je álles ook nog wel terug in een andere winkel. Dus nieuwe ronde, nieuwe kansen dan. :+


12/01/2015 - 20/45

Ier
Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 00:01

TamaraFloor schreef:
Wij gaan Eftalia resort. Ken je dat Ier?
Daar ga ik met een vriendin heen dus zullen wel een keer flink willen stappen!

Ja! Wij zaten in het Infinity Beach hotel. Dat was op loopafstand! Ben heel benieuwd hoe je t gaat ervaren! Ik vond het een prettige locatie in ieder geval! :j Veel plezier alvast!


12/01/2015 - 20/45

Ier
Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:12

ChristaMoor schreef:
Wij gaan in juni met z'n tweeen naar Kemer, verjaardagscadeautje omdat ik 50 ben geworden. Is voor ons voor het eerst (sowieso voor het eerst vliegen). En nog wel wat vragen: haal je gewoon hier turks geld en neem je dat mee, of kun je het daar ook gewoon pinnen? Hoe gaat dat met die excursies, als je buiten de organisatie om boekt, zijn dat een soort winkeltjes? Op zich vind ik de prijzen die de organisatie rekent ook wel meevallen.
Ik heb wel begrepen dat een visum nog niet van te voren hoeft te worden aangevraagd, dat dit is uitgesteld tot na de zomer.

Een visum kun je gewoon op het vliegveld in Turkije halen! Kost dacht ik €15,-.

Je kunt inderdaad gewoon 'excursies' op straat boeken in winkeltjes. De reisleiding zal je 'bang' maken dat er dan geen controle is en dat als het verkeerd gaat ze niets voor je kunnen doen, maar ik heb nog nooit een negatieve ervaring gehad met op die manier een excursie boeken. :)


12/01/2015 - 20/45

Ier
Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:44

lifeofmarit schreef:
Heb net een mail gekregen waarin staat uitgelegd hoe het gaat met de visums.

1 - Je kan het via je reisbureau doen, D-reizen is €25,-
2 - Je kan het via een site doen (pb maar :) ) en dan met een creditcard betalen $20,-
3- Je kan het op de luchthaven doen, dit is $30,-. Niet aan te raden want er zijn beperkte hokjes en er staan vaak lange rijen...

Handige post
Die $20,- is ongeveer gelijk aan €15,- (afhankelijk van de wisselkoers). :') Ik zou inderdaad - indien mogelijk - het dan wel vooraf doen, bespaart je lang wachten bij de visum-hokjes. :')


12/01/2015 - 20/45


Ier
Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:42

Nadir schreef:
Ik doe het nog gewoon op de 'ouderwetse' manier, met contant geld op het vliegveld. Ik heb er nog nooit in de rij hoeven staan. :)

Dan ga je vast buiten het hoogseizoen? :) Bij ons stond er wel steeds een rij voor het visum, afhankelijk van waar we heen gaan dit jaar zou ik het iig vooraf regelen. :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, amand0, Chibi2, moonsparkle en 68 bezoekers