Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:13

Hier ook een fan. Ik hou ook van Texel, dat is ook een plek waar ik wel zou kunnen wonen. Afgelopen oktober zijn we er nog een paar dagen geweest. Erg leuk. Lekker relaxed eiland.

Maar er zijn nog meer waddeneilanden. Ik ben ook op Vlieland en Terschelling geweest en die zijn ook absoluut de moeite waard. Je zou tijdens je volgende tripje naar Texel ook een dagje naar vlieland kunnen gaan. Bij De Cocksdorp, vlakbij de vuurtoren, kan je de oversteek naar Vlieland maken. Schijnt erg leuk te zijn.

Wanneer staat je vakantie naar Texel ingepland?


mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:54

Naomii, ik herken jou nog van de tijd dat je bij Piet stond met Chanel. Waar sta je nu?

Wij wonen dus ook in NH en we zijn eigenlijk zo op Texel, maar ik kom er eigenlijk toch te weinig. Misschien in het voorjaar nog eens een dagje, als de tulpenvelden bloeien.
In oktober waren we zo ongeveer binnen het uur van Alkmaar op Texel. We kwamen aanrijden en we konden direct de boot op. Ideaal. 's Zomers is het wel even anders natuurlijk.

Met mijn werk zijn we een paar jaar geleden ook naar Texel geweest. Eerst hadden we een fietstocht tussen Oudeschild en Den Burg, een van de oudste gebieden van Texel. Het is daar ook een beetje heuvelachtig. Erg leuk gebied. En later hebben we een boottocht gemaakt, garnalen vissen en zeehonden spotten. Garnalen vissen hoeft van mij niet, maar de boottocht was heerlijk.

Ecomare mag ook niet worden overgeslagen. Wij hebben daar een hele middag rondgewandeld. Erg leuk. Ik was er nog nooit geweest.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:04

Komen jullie ook wel eens op andere waddeneilanden?

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:29

Ostra: Ik wilde net toevoegen dat jouw paard er gefokt is, maar dat schreef je zelf ook al.

Naomi: Mijn naam is Marieke en mijn paard heet Kaatje. Ik zag je ook niet vaak omdat ik vooral 's avonds kom.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:07

Kan sowieso niet missen nee. Maar voor de herkenbaarheid krijgen al hun fokprodukten de toevoeging "Texel". Erg handig. Ik zie ze wel altijd op keuringen e.d. Maar ik ken ze niet persoonlijk. Ze kennen mijn vader denk ik wel.
Maar volgens mij hebben zij van alles op Texel. In ieder geval een fietsverhuurbedrijf en een camping.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:34

Nee,van campings op Texel heb ik geen verstand. Ik heb ooit op de grote camping in De Koog gelogeerd. Die camping ligt er wel heel mooi en je hebt jongerenplekken en plekken waar het wat rustiger is. Die is wel makkelijk te vinden op het internet.

Grappig he, als je op de boot zit ben je pas echt weg. Het vakantiegevoel komt direct. Dat vond ik nog sterkter toen we naar Vlieland en later naar Terschelling gingen. Die bootreis duurt even langer. Maar hoort er bij.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:44

bir schreef:
wij gaan er elk jaar naar toe! naar DE Koog..... Prachtig daar!
Toevallig hebben we daar ook onze super shetlander gekocht! Via een Bokker die haar wist te staan. We hebben er maar gelijk een weekend van gemaakt omdat we in de achterhoek (uiterste oosten) wonen.
De ijsboerderij is ook een aanrader! HEEEEEEEEErlijk ijs! *\o/*


Heb je "De speld in de Hooiberg" wel eens gezien. Die man is volgens mij van die ijsboerderij.
Mijn vader en moeder hebben daar een keer een rondleiding gehad en vond het erg interessant. Ik weet niet of dat vaker gedaan wordt, of dat het via kennissen die op Texel van ze is geregeld.

Het is jammer dat het meeste werk op Texel seizoensgebonden is, en dat het niet haalbaar is om elke dag heen en weer te gaan voor mij en mijn vriend, anders zou ik er serieus over denken om er te gaan wonen. Is nu dus niet aan de orde.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:11

Misschien zou ik er ook wel werk kunnen krijgen, maar heb er nooit werk van gemaakt. Maar ik denk dat het voor mij niet helemaal makkelijk zal worden en voor mijn vriend ook niet. We hebben het er nooit uitgebreid / serieus over gehad hoor, maar het is wel een plek waar ik wel zou kunnen wonen. Op Terschelling denk ik ook wel, maar de rest van de waddeneilanden zou ik denk ik te klein vinden.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:37

Mooie plaatjes. Ik heb ook net zo'n foto van de slufter, maar toen was het alleen iets warmer.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:56

Wel een mooie foto voor een mobieltje.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:17

Ameland is mijn volgende doel, lijkt mij ook een heel mooi eiland. Ik denk inderdaad wel dat er op Texel meer te doen is. Maar ik denk dat ik me op Ameland wel een weekendje zou kunnen vermaken.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:23

De echte stapleeftijd ben ik ook al een tijdje voorbij, maar mijn vriend en ik houden er wel van om een avondje lekker in de kroeg te zitten. Op Ameland zullen ze ook wel kroegjes hebben neem ik aan :D
Ik kan me zo voorstellen dat Ameland nog veel meer rust uitstraalt dan Texel.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:35

Chaos, geweldige kerstfoto's trouwens!
En wat voor huisje hadden jullie. Is misschien een aanrader voor mensen die er nog naar toe willen.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:19

Dat geloof ik wel Jilletje. Hoe ben jij er zo beland. Je schreef wel dat je er stage hebt gelopen, maar heb je daar een vaste baan uit gehaald oid. (even nieuwsgierig).

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:29

Een lange vakantie ....?
Dat is dan wel ook een beetje het nadeel van werken in de horeca op zo'n eiland lijkt me.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:51

Wij waren net na het seizoen, maar er was wel e.e.a. dicht. Een tent ergens op een hoek was volgens mij definitief dicht, maar dat weet ik niet zeker.
De crisis en het rookverbod heeft geen goed gedaan voor de horeca. Hier in Alkmaar is vorige week ook een kroegje (op de drukste uitgangsplek van Alkmaar) failliet gegaan.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:24

Volgens mij moet je er ook hard aan trekken als horeca ondernemer.
De kroegen waar wij veel komen, hebben veel live muziek, de voetbal wordt live uitgezonden, ook buitenlands voetbal en ze organiseren nog al eens wat (pub quiz, bokbierentocht e.d.). In het weekend hebben ze het dan ook vaak best druk. Maar ook die eigenaren klagen. Het is denk ik gewoon heel moeilijk op het moment.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:05

Texel is altijd leuk. In mijn hoofd heb ik al een tijdje het idee om een keer een dagje Texel te doen in het voorjaar, als de bollenvelden in bloei staan. Niet dat er hier geen bollenvelden zijn, maar gewoon leuk om dat eens op Texel te zien.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:36

AnneWezep schreef:
Hier een Ameland fan :o
Zijn altijd naar Ameland gegaan en dachten afgelopen jaar laten we eens een keer een weekje Texel doen.
Is ons redelijk goed bevallen, maar wij vinden het 'te groot' en niet echt een eiland gevoel. Zijn jullie allemaal wel eens op een ander eiland geweest? Misschien snap je dan wat ik met het 'eiland ' gevoel bedoel :+

Maar we hebben met z'n allen wel genoten op texel hoor! Zijn naar de vuurtoren geweest, bierbrouwerij en elke avond gezellig in een barretje.



Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor. Op Ameland ben ik nooit geweest, maar wel op Vlieland en Terschelling en daar heb je ook al meer een eilandgevoel dan op Texel. Texel is alleen veel dichterbij voor mij, dus ik ben er zo en het is wel zo dat je als je eenmaal op de boot zit je toch een vakantiegevoel krijgt.

Wil trouwens nog wel graag een keer naar Ameland.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 10:50

Leuk, ik hoop dat het van de grond komt de Texel meeting.

Waarschijnlijk ga ik met een groepje vrienden een weekendje naar Texel, in maart. Voor ons allemaal is het niet ver en toch echt weg. Heb er nu al zin in.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:48

In maart ga ik met een vriendengroepje naar Texel. Erg veel zin in. Wat we gaan doen, weten we nog niet.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:11

Wij gaan dus ook in maart.
Op Texel is wel genoeg te doen en te zien. En lekker uitwaaien op het strand. In de wintermaanden is dat ook heerlijk.

Natuurlijk kan je het slecht treffen, maar dat geldt niet alleen voor Texel.


mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:56

Ha ha, grappig. Waar verblijf jij? Wij zitten in een huisje in Oosterend. Niet direct mijn keuze, ik had liever iets dichter bij de duinen/strand gewild, maar we gaan gezellig met een vriendengroep, dus maakt het niet zoveel uit.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:23

chantalhaf schreef:
Hier nog een heeeele grote Texel fan! Zijn er meerdere keren per jaar te vinden en gaan dit jaar trouwen-> Op texel :D


Wat leuk dat jullie daar gaan trouwen. Texel leent zich daar heel goed voor, maar dat had je zelf ook al in de gaten.
Een collega van mij is, naast haar parttime baan, ook weddingplanner en organiseert veel bruiloften op Texel. Dus ik zie van haar nog wel eens wat voorbij komen.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:17

Zou ik zo niet weten, heb je haar naam? Mag ook per pb, eigenlijk liever per pb.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3lsk3, _chou, _Madelon, Athelas, CairnTerrier, Castilja, evita2, fohadie, inge_romeo, Isab123, josien_m_, Joy_Mennings, L_Flo, purny, runnerfan, Sure_lee en 62 bezoekers