London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:23

Fabienne_S schreef:
Hallo allemaal,

Daar ben ik ook weer eens, haha. Ik heb even een vraagje. Een goede vriendin is een jaar geleden naar Londen verhuisd en woont daar nu samen. Ik wil haar in februari bezoeken, ik kan daar logeren maar ik ben dus op zoek naar een goedkope manier om naar Londen te gaan. Ik woon zelf in Den Haag, en zag dat er een vanuit Den Haag een bus van Eurolines gaat. Goedkoop maar wel heel lang onderweg. Heeft iemand ervaring met de Eurolines bussen naar Londen? Is het een beetje te doen?


Een aantal van mijn vrienden hebben de Eurolines en Megabus routes allebei al geprobeerd om mij te bezoeken in Londen en ze zijn niet erg verschillend. Het is niet de meest comfortabele manier van reizen, het duurt inderdaad tamelijk lang en als de bus op de ferry gaat, moet je uit de bus - en op de ferry heb je dan geen cabin ofzo, dus mocht je denken dat je fijn een nacht door kunt slapen: reken er niet op :')

Ze zeiden wel dat het goed te doen is verder. Dat gezegd hebbende kun je soms ook hele goedkope vluchten boeken, die in prijs niet veel verschillen met een busretourtje, en dat is wel oneindig veel comfortabeler :j

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)


Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:38

Vliegen op City is inderdaad over het algemeen erg duur. Gezien het reizen binnen NL zou dan inderdaad de bus wel het handigste zijn... Of de trein, check de Eurostar, die valt soms ineens mee qua prijzen! :j

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:34

Ja bij Russell square - dat zegt opzich niet zoveel want er zitten daar meerdere uni's. Ik studeer aan UCL. :)

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:21

Wat grappig, ik ben daar in 2011 heen verhuisd (en woonde toen werkelijk om de hoek, Malet street recht naast de Waterstone's. Dat was echt de beste locatie ooit, die boekwinkel is rijk geworden van mij :') )

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:45

Wat zijn de voornaamste dingen die je wilt zien? Bloomsbury is handig als je bijv. naar het British Museum zou willen gaan, en het is erg dichtbij Oxford st/Regent st en de West End. Kensington is mooi, maar niet net zo centraal. Victoria is ook leuk, maar wel wat verder weg van wat velen als 'het centrum' zouden opvatten (wel weer dichter bij de Thames/Tate modern, the London Eye etc.).

Kortom: het hangt er vanaf waar je denkt voornamelijk heen te willen?

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:50

Royal National zit ook fijn centraal voor musea etc., en het is enorm - volgens mij tamelijk populair voor grotere groepen. :j

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:49

Dan is het Royal National inderdaad een flink stuk duurder geworden zeg... :=
Hangt het er niet ook vanaf hoe ver van tevoren je boekt? Voor hoeveel mensen ben je op zoek - er zijn daar om de hoek op Gower street een hele reeks kleine hotels, misschien ook goedkoper, maar niet heel groot dus hangt een beetje van de groepgrootte af...

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)


Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:12

Ik kom dagelijks op St Pancras en daar staan inderdaad ook treinen naar Gatwick bij. De makkelijkste is toch de 'Gatwick Express', 30 minuten naar London Victoria. :) Meestal vlieg ik Gatwick of Heathrow, City is gewoon te duur. Ik vlieg nu ook wel eens op Manston (in Kent) want da's dichterbij voor waar ik nu woon :+

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:03

Met de trein vanuit Amsterdam is ook prima te doen hoor. Alleen wel net wat duurder. ;)

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:29

Celiien schreef:
Ik heb een vraagje! we hebben geboekt bij easyJet, en daar stond bij dat je bagage ook nog na het boeken online kon bijkopen, we wisten nog niet of we dat gingen doen namelijk. weet iemand waar het staat ?


Kun je ergens inloggen via de Easyjet site en dan bij je 'mijn boekingen' kijken? Volgens mij zou het daar wel aangegeven moeten zijn, als reclame voornamelijk want het is voor hen natuurlijk ook gewoon extra geld :P

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:47

Een powernap kan prima, ze zorgen er echt wel voor dat jij aan de andere kant van die boot afstapt haha :+

Veel plezier in NL voor het weekend! Geniet ervan :)

Hier is het ook bijna weekend, druk aan het werk in het lab maar hoef niet heel veel meer deze week. Dan moet ik daarna wel even flink gaan werken aan het inhalen van collegenotities... :')

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:48

Hm wat gek Celiien - en in je bevestigsmail, staat daar niet iets bij als reclame? Of heb je niet per internet geboekt?

Anders zou ik inderdaad even bellen. Vaak is het goedkoper als je verder van tevoren bijboekt. :j

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:58

Dribbel schreef:
Weinig mensen die op Stansted vliegen zo te lezen. Voor mij ideaal, omdat het tussen London en Cambridge in zit en ik vanaf Weeze (Duitsland) kan vliegen en dat is dicht bij mijn ouders (als ik naar huis ga dan).

Vroeg me af wat aanraders zijn als bezienswaardigheden. Liefst niet te duur (student...) Ik moet zeggen dat ik vooral naar London ga om te shoppen in Camden en Oxford street, maar wil nu toch een rondje bezienswaardigheden doen.


Ben je een museumpersoon? Dan heb je natuurlijk genoeg keus en de meeste zijn gratis. :) Denk British museum, Tate Modern, National Gallery, Science museum, Natural History...

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 10:31

Celiien schreef:
*leest even mee voor die tips haha*
Ik zit ook te twijfelen hoeveel geld ik zou meenemen.. Excl vervoer (is al geregeld), voor vrijdag tm zondag Londen is 250,- genoeg?



Hangt er vanaf hoeveel je gaat shoppen :D

Zonder dollen, voor eten (voor jezelf?) zou dat echt prima zijn. Lunchen kan vaak bij koffiewinkels, Costa, Caffe Nero, Starbucks, en dan avondeten in een pub. :j De meeste musea zijn gratis dus dat is de kostenpost niet...

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:02

Celiien schreef:
250,- voor alleen drie dagen eten :wow:

Wij zijn studenten heh, dus zitten niet op chique te eten :') doodnormale pizzeria achtig iets of Subway is voldoende prima := in een pub eten oid is ook altijd fijn. Ik zat te denken aan 30,- voor avondeten, dat dus 2x = 60. Dan nog lunch (drie keer) per keer 15,- is dan 45 := of zit ik dan helemaal fout te denken _O-


Dat probeerde ik dus te zeggen, je zegt dat je vervoer al hebt ingecalculeerd dus daarop zeg ik; hangt er vanaf hoeveel je gaat shoppen. ;) Ik ben ook student. :+

Wat je verder nodig hebt? Als je niet winkelt, is het voornamelijk dus eten aangezien de meeste musea gratis zijn. :+ Als je bepaalde dingen wil zien zou ik gewoon even opzoeken of het geld kost of niet; bijv. als je in de London Eye wil of de kroonjuwelen in de Tower wil zien dan moet je daar wel geld voor incalculeren. En hoe je reist maakt ook veel uit; tube, bus, cabs of de benenwagen...

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:47

Celiien schreef:
Qua vervoer; we hebben travelcards a 11 pp per dag besteld, dus drie dagen onbeperkt trein, metro bus :=
Verder dan vervoer van/naar vliegveld(gatwick) gaan we waarschijnlijk doen met de easybus (a 10,- retour := )

We gaan 1 musical doen, wicked, a 30 pond :=
En verder Londen zien, Londen eye hoeven we niet zonodig, tower ook niet gezien ik doodsbang ben, en ook tussauds niet :+ enige is dat we naar de 02 voor de British music experience willen voor een exhibition van taylor (8pond)
De rest dus winkelen, wandelen, partjes, museum := misschien een avondje naar een pub maar ligt eraan wanneer we wicked gaan


Wicked is heel goed, althans vond ik :D Nou, dan moet het met 250 pond toch echt prima goedkomen, zeker als je onbeperkt reizen hebt (slimme keuze).

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:41

Groot gelijk hoor... En tijdens peak hours wil je eigenlijk toch niet in de tube zijn :+

Tower is heel gaaf, wat ik me ervan herinner hoef je voor toegang zelf niet te betalen maar voor het zien van de juwelen in het bijzonder wel... Maar pin me daar niet op vast. Ik vond het zelf niet zo heel opzienbarend; je moet op een roltrap-band (zoals ze ze op Schiphol hebben) gaan staan en dan beweeg je dus zo langzaam langs die kroonjuwelen, je mag er niet eens even bij stilstaan. :')

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:06

Dames.... Costa is toch veel beter? *\o/* Misschien komt dat omdat ik een poos recht naast een enorme Waterstone's-met-Costa heb gewoond. :')

De tour in de Tower heb ik destijds niet gedaan maar klinkt wel erg leuk, misschien dat ik die nog een keer ga doen hier. Zonder vond ik er in elk geval niet zo heel veel aan.

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:10

Jans schreef:
Die bij Picadilly Hanmar?

Ik ben écht een Neroliefhebber, heb ze net maar gemaild of ze eens naar NL kunnen komen :P


Waterstone's op de hoek van Gower street. Een van de grootste (academische) boekhandels en inderdaad, ze hebben werkelijk alles. En een Costa, dus. :')

Ik vind de Starbucks beduidend minder, helaas is dat de enige die ook in Nederland zit. Hoop erg dat Caffe Nero of Costa een keer de sprong waagt. Na bijna 3 jaar kan ik echt niet meer zonder....

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:58

Eefske schreef:
Ik vertrekover een maand voor een half jaar naar Londen en ik vraag me af of het handig is om een Engelse bankrekening te openen aangezien pinnen uit de muur geld kost. Iemand die hier ervaring mee heeft voor zo'n relatief korte periode?


Ik zit hier dan wel drie jaar, maar ik ben erg blij met mijn HSBC-account. Als je gewoon een 'basic account' neemt is het gratis. Dan heb je vervolgens wel een Visa-pas, terwijl ik met m'n NLse Maestro af en toe problemen heb gehad. Daarnaast kun je Visa Debit per internet ook gebruiken als credit card wat heerlijk is voor online shoppen :')

En zo'n account openen is de moeite niet; het was binnen een halfuurtje geregeld.

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:16

Ja NatWest hoor ik ook mindere verhalen over. Ik zit bij HSBC omdat er daar hier nou toevallig heel veel van zijn. Echt veel maakt het niet uit maar een gratis account is wel zo fijn natuurlijk, zeker voor 'n halfjaartje. :D

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:30

Als ik het me goed herinner, een paspoort en iets van een bevestiging dat ik aan betreffende uni studeerde. Hoewel dat wel voor een destijds 'student account' was, later ben ik geswitcht naar een gewoon 'basic account' (da's gratis en verder prima) en ik denk eigenlijk niet dat je dan nog iets anders nodig hebt?

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:50

Ja scherp, dat zou best wel kunnen. Dus als je bijv. al weet waar je gaat wonen, neem een brief o.i.d. mee waarin dat bevestigd staat. :)

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:55

Grappig, ik vlieg volgend weekend Gatwick -> AMS. Gaan we elkaar nog tegen het lijf lopen op Gatwick :')

Ik heb die Easybus nog nooit geprobeerd maar de verhalen die ik erover hoorde waren verder positief. Ik heb het niet zo op bussen (wagenziek) dus vermijd het liever, maar degenen die ik ken die 'm genomen hebben zeiden dat het verder prima was. De Gatwick Express naar Victoria is alleen zo ontzettend handig... Ik vind die 't geld wel waard. :)

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:01

Goedkoper dan Eurolines/Megabus gaat het niet worden tenzij je jezelf kunt teletransporteren natuurlijk :+ je moet natuurlijk wel een stuk zee oversteken, dus het zal altijd wat prijzig blijven. Vergelijk de prijzen van Megabus en Eurolines goed, soms is de 1 goedkoper, soms de ander, afhankelijk van wanneer je reist en hoever van tevoren je boekt. :)

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_, amy495, Angie91, Celiien, hanne2001, janneke584, janneke_S, Jorex, Miran, mvdende, pluklief, roosjenat, secricible, Unicorn79, Xhiske, YaraNls en 78 bezoekers