London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 09:11

Weet even niet meer precies hoeveel het kost, maar in dat geval zou ik proberen overal per pin te betalen, dat kost je aanzienlijk minder dan dat je daadwerkelijk ponden uit de muur haalt (dat is iets van paar euro per keer terwijl als je in elke winkel per pin betaalt heb je per maand een vast klein bedrag plus iets van paar procent koersstijging).


Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:29

Ik kon zelf in principe overal met mijn gewone pinpas betalen, alleen voor het opladen van mijn Oyster ging dat dus niet (voor de dagelijkse kosten dan zeg maar). Verder is creditcard handig bij o.a. theater.

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 00:13

Billy Elliot is echt een aanrader! En geen musical maar wel een (muzikaal) pracht van een toneelstuk: War Horse.

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:20

Ik heb vorig jaar vier maanden in Londen gewoond om daar te studeren. Ik zat bij Kingston University (rand van Londen) en kan je inderdaad vertellen dat dat een bagger universiteit is. Gelukkig maakte de stad alles goed :-)

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:24

Onder de categorie paard valt voor mij ook de Royal Mews in het centrum. Kun je de koninklijke stallen bekijken.

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:51

En bij het Natural History Museum kan je ook schaatsen ergens vanaf november!

Ik ben alvast aan het aftellen, nog twee weken (en ga meteen ook paar universiteiten bezoeken om te kijken of ik daar nog een master kan gaan volgen, want ik mis Londen nog steeds bijna dagelijks)

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:52

Nee doordeweeks valt het reuze mee. Op een dinsdag of donderdagochtend lijkt het vaak alsof je gewoon in een groot dorp loopt qua aantal mensen.

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:29

En het kan wel eens gebeuren dat je vanaf een bepaald tijdstip de pub uit moet (een aantal keer gehoord)

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:33

Grote kinderen vinden het Rainforest Café ook nog wel leuk O:)

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:36

Ja en is echt prima te doen. Je wordt op de parkeerplaats afgezet nl.

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 22:33

Hoewel ik pas twee weken geleden een paar dagen in Londen geweest ben, heb ik voor mezelf net een mini business trip geboekt op 19 december. 23u Londen zonder overnachting, maar heb er zin in :-)

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:58

Bij Rabobank moet je dat aanzetten als je buiten Europa gaat. Binnen Europa geldt het nog gewoon.

Ik ben altijd zeer blij met mijn creditcard. In principe kan je overal gewoon pinnen, behalve als je je Oyster Card wil opladen en vaak als je naar het theater gaat.

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:24

Nou het is heel apart, in bepaalde winkels doet hij het wel en andere niet. En het ligt zelfs niet aan de keten, want ik had bijvoorbeeld in de ene McDonalds wel, in de andere niet. Dus meestal vraag ik het gewoon standaard of mijn pasje kan of niet.

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:20


Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:15

Een vraagje. Ik ga de 19e even een dagje op en neer. Ik land om 8u15 op Stansted en ik heb enkel handbagage. Iemand enig idee hoe snel ik dan in een bus kan zitten? Dit i.v.m. iemand die om 10u30 een afspraak wil maken in het centrum van Londen.

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:53

Bedankt Haike! Ja ik heb op zich mijn kaartje al, maar ik ga voor de zekerheid de afspraak toch maar een halfuur à een uur later zetten. Hoef ik me daar niet zenuwachtig om te maken.

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:14

Ja en als het afspraak was met vrienden dan is dat nog geen punt, maar dit is met iemand van een universiteit waar ik hopelijk kom te studeren, dus beetje zonde als ik dan meteen een slechte indruk maak ;-)

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:17

Wat leuk Eefske! Wat voor onderzoek ga je doen? (of heb ik dat gemist eerder in het topic :o )

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:10

Haagen Dasz zit op Leicester Square

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:29

Nou ik zat gisteravond bij Wicked in het Apollo Victoria theatre. Dus ik had bergen apps en smsjes van mensen die verward waren met Apollo theater of mensen die dachten dat ik eventueel bij die show waar het gebeurd was zou zitten (aangezien ik wel vaker 2 shows op een dag doe). Hoop dat de zwaargewonden snel het ziekenhuis uit mogen!

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:27

Ahh wat ik hierboven zo lees, kan ik bij jullie terecht als ik woonplek nodig heb omdat zodra ik bij Birkbeck ga studeren?

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:44

De O2 kan ik wel aanraden! Het schijnt dat je een wandeling over het dak o.i.d. kan maken, maar anders is er ook nog museum "The music experience" in de O2. Over de muziekgeschiedenis, maar ook met een interactieve ruimte waar bezoekers zelf muziek kunnen maken (drummen, gitaar spelen, zingen, piano, zelfs verschillende dansstijlen kon je uitproberen en werd gefilmd...) succes gegarandeerd (ik ben er vorig jaar met een andere 21jarige puber geweest en ik vond het nog ontzettend leuk). Het leuke is ook dat iedereen een soort pinpasje meekrijgt waardoor al je muzikale uitspattingen later op internet te beluisteren/bekijken zijn.


Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:11

Ik ben zelf in de O2 geweest voor o.a. een aantal tenniswedstrijden. De O2 zaal zelf kan je vergelijken met een Ahoy Sportpaleis. Als daar binnen iets te doen is moet je daar ook zeker voor betalen. Alleen om die zaal heen zitten nog allemaal eettentjes en dus ook The Music Experience museum. Ik kan me herinneren dat ik daar toen een kaartje voor heb gekocht, maar hoogstwaarschijnlijk kun je er zeker groepskorting krijgen met 80 mensen.

En O2 zou je kunnen combineren met middag/dagje Greenwich. Daar kan je vanaf Londen centrum met de boot heen, en dan kun je onder andere naar National Maritime Museum, The Queen's House (op het grasveld/tuin voor Queen's House was tijdens de OS het paardrijden!) en je kan naar Royal Observatory waar je (tegen betaling) op de GMT meridiaan kan staan. Vanaf het Royal Observatory heb je ook een mooi uitzicht over een deel van Londen en zie je de O2 onder andere liggen.

Goedkoop hotelletje kan ik je niet zo mee helpen helaas.

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:44

Oh ik heb net superslechte ervaring met Caffe Nero. Superdroog brood etc

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:08

Nou toen ik op de uni kwam gaven ze uitdrukkelijk aan dat het pas de moeite is om een rekening te openen vanaf een jaar. Voor degenen die er maar halfjaar waren, was het niet de moeite waard schijnbaar. Ik heb dat advies opgevolgd.

Ik heb dan ook weinig geld uit de muur gehaald, maar altijd in de winkel gewoon met mijn Nederlandse pasje betaald. Was bijna overal te doen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gaucho, Lotje033, Miiej, OmgiliBot, Petra_O, Room_Soesje, Suliko, UnderIlse, VuurVleugels en 87 bezoekers