London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:02

Kom even meelezen, wil in oktober graag met mijn zusje een lang weekend naar Londen. Ben opzoek naar een net budget hotel en zijn nog aan het piekeren over het vervoer.. Ik ben ontzettend snel wagenziek, dus of een boot iets voor mij is weet ik niet...

Ga zo even het één en ander doorlezen hier!


RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:38

Hoi!!

Ik kom weer even binnen vallen. Eindelijk heb ik met mijn zusje een hotel, reis en datum voor ons weekendje naar Londen. Voor 150 pp gaan we in December van vrijdag t/m maandag naar Londen. We zitten in een hotel in Heathrow, dus zullen gebruik maken van het openbaar vervoer. Ik lees hier heel veel over de oyster kaart, maar lees op internet ook het één en ander over een Londen Travelcard.


Ik heb nu nog geen credit card, maar ik neem aan dat ik die wel moet aanschaffen (is wel het handigst denk ik...)

Hebben jullie daarnaast nog leuke tips voor eten en bezienswaardigheden?

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:47

Nou credit card heeft even geduurd, de bank had wat foutjes. Heeft iemand nog aanraders voor een leuk, goedkoop hotel of b&b dicht bij het centrum of in elk geval makkelijk bereikbaar met openbaar vervoer?

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:07

Wat vinden jullie een aanrader qua wijk om in te zitten? Makkelijk bereikbaar met openbaar vervoer is wel belangrijk.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:57

Haha ik hoop over 2 jaar om te wonen, dan wil ik graag voor mijn stage of minor naar Londen. Maar voor nu gewoon een weekendje weg.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:24

Nou wij hebben geboekt! Bij expedia, voor reis en hotel 230 euro pp inclusief alle kosten. Gaan naar het Clarion Collection Croydon Park Hotel. Heeft hele goed reacties bij booking, zoover en expedia staan en is best goedkoop vond ik! Lijkt me een erg net hotel.
We gaan in de kerstvakantie, dus ik hoop dat Londen dan al een beetje dat sfeertje heeft.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:46

Nog iets meer dan een maandje en dan ga ik ook! Ik heb er zo veel zin in.
Mijn zusje wilt heel erg graag naar de Harry Potter studios, dus daar gaan we sowieso heen. Ik wil graag shoppen haha.

Is er nog iets waar we echt naar toe moeten, een leuke restaurantje of iets dergelijks?

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:16

Jup, we gaan deze week nog boeken.
Bedankt voor de tips!

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:38

Wij hebben via expedia geboekt, telkens als ik keek of het los goedkoper was, was expedia toch goedkoper. Nadeel is wel dat je sowieso een credit card moet hebben.

We konden zelf aangeven hoe laat we wouden vliegen!

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:15

Als je via Gatwick gaat kan ik je Clarion park hotel in Croydon wel aanraden. Hotel is niet super, maar wel goed. Personeel is kortaf en het is nogal gehorig, maar het ligt vlak bij het station en met 20 minuutjes zit je op Oxford street. En in 15 minuutjes op Gatwick. Ideaal als je het mij vraagt.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:20

Ik ben nog amper bijgekomen van mijn eerste weekend in Londen in December en wil nu al weer een nieuw weekend boeken. Dit keer met mijn vriend. Easyjet heeft nu hele goedkope prijzen, dus daar zit ik nu naar te kijken. Maar ik vond boeken via expedia enorm handig, omdat je dan alles in 1 keer doet. Al is los boeken volgens mij goedkoper.. Hoe doen jullie dat altijd?

Ik vond de ligging van het hotel waar ik in december was echt top, maar het hotel is niet helemaal super. Sowieso wil ik graag verschillende hotels zien, dus niet elke keer hetzelfde. Dus het zoeken naar een leuk, goedkoop hotel begint weer haha :)

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:50

Ja precies, daarom. Via waar boek je dan? Booking ofzo?


RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:33

Jeeeeh zo juist geboekt! Van 29 april tot en met 3 mei zitten wij in Londen!! Weer in Croydon maar wel een ander hotel. In totaal ongeveer 250 euro pp voor 4 nachten inclusief vlucht, dat vind ik netjes! Nog wel even kijken of we voor travelcards gaan of voor oystercard, maar daar hebben we nog tijd genoeg voor.

Ik heb er nu al weer zo veel zin in.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:15

Celiien schreef:
Ik heb een vraagje! we hebben geboekt bij easyJet, en daar stond bij dat je bagage ook nog na het boeken online kon bijkopen, we wisten nog niet of we dat gingen doen namelijk. weet iemand waar het staat ?


Bij easyjet staat het bij mijn boekingen en als het goed is ook op je ticket. Normaal staat er bij dat je nog bagage moet bij boeken, en anders staat er bij hoe laat je overal moet zijn geloof ik. Ik wil het wel even na kijken als je dat wilt, heb mijn oude tickets nog wel ergens.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:32

Als je van noedels en rijst e.d houd, zeker naar Miso gaan. Hebben verschillende locaties in Londen. Qua setting niet heel bijzonder, maar het eten is erg lekker en goedkoop! Je krijgt ook erg veel, dus niet denken aan de Hollandse porties!

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 10:18

Oh en als je in Croydon zit of daar naar toe gaat, zeker gaan eten bij Buffalo, heel erg lekker én goedkoop. Toen wij er waren hadden ze een 2 gangen menu voor 14 pond pp dacht ik.
http://buffalobardiner.co.uk/

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:33

Ik heb even jullie advies nodig. Wij gaan eind deze maand 5 dagen naar Londen. Zitten in Croydon maar willen natuurlijk ook de toerist uithangen. Vorige keer dat ik naar Croydon ging had ik een travelcard gekregen, ideaal en we hoefden alleen voor de reis naar het vliegveld te betalen. Dat koste maar 4 pond geloof ik. Toen gingen we echter 3 dagen. Wat raden jullie aan voor vijf dagen? (Dinsdag t/m zaterdag) Travelcard of Oystercard?

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:13

Ooh dat scheelt een hoop dan! Ik heb ze direct besteld. Dank je wel!!

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:18

Het topic is flink weg gezakt.

Volgende week dinsdag vertrekken we eindelijk, ben zo aan toe om lekker naar Londen te gaan. Wij zijn niet echt planners, dus we hebben nog niet echt bedacht wat we elke dag willen gaan doen, maar ik wil wel al een aantal opties hebben. Zijn er musea's of andere toeristen dingen die jullie echt aanraden? We houden niet zo veel van kunst maar vinden dingen als de oorlog of de natuur wel interessant. Ik had al 2 musea's gezien waar ik wel naar toe zou willen. Het natural history art museum en het science museum. Zijn jullie daar al eens geweest?

Weet iemand of er toevallig nog wat leukst te doen is volgende week? We gaan van dinsdag tot en met zaterdag, we vliegen pas 's avonds terug. Dus opzicht genoeg tijd!

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:38

Ja ze zitten bij elkaar om de hoek, dat was voor mij ook een groot pluspunt! Kan je ze allebei doen :)

Tube strikes had ik nog niet meegekregen, toch maar even op letten dan. Waar wij zitten kunnen we eigenlijk heel veel wel gewoon met de trein te doen (dat hoort toch niet bij tube strikes dan?) maar sommige delen is met de metro wel handiger.

Verder zien we wel waar we komen en waar niet. We zitten niet te wachten op geplande dagen of zo, gewoon doen waar we zin in hebben.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:15

Afgelopen zaterdag terug gekomen van 5 geweldige dagen! Heb weer zo genoten van Londen.
Ik zat weer in Croydon, echt een geweldige plek als je voor een citytrip naar Londen gaat. Ik denk dat het altijd wel beter kan, dichterbij bijvoorbeeld, maar dit past echt perfect binnen ons budget. Ben uiteindelijk voor verblijf en reis ongeveer 450 euro kwijt geweest voor 5 dagen en 2 personen.

Het science museum vonden we niet zo veel aan, vond dat er erg weinig was op de afdelingen die ons erg interesseerden. Wij waren er dan ook snel weer weg. Het Natural history museum vonden we wel weer erg leuk. Veel doen en voelen.
Ook nog naar het Churchill war rooms museum geweest. Mijn vriend en ik zijn erg geïnteresseerd in de Tweede wereldoorlog, dus het was bijzonder om allemaal te zien.

Hebben totaal geen last gehad van de strikes, vonden het eigenlijk wel lekker was het was heerlijk rustig in de metro's.

We hebben het echt top gehad, vind dit soort vakanties veel leuker dan zon vakanties. De oysterkaart is trouwens echt ideaal!

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:54

Martine, wil je echt in Londen? Ben nu 2 keer naar Croydon gegaan, ligt in zone 5 dacht ik en op een kwartiertje van Gatwick af. Was voor ons echt ideaal en de prijs was telkens bijna de helft van wat we zouden betalen als we midden in Londen wouden. En Jurys Inn vind ik als keten sowieso een aanrader.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:23

Haha heb je ook goed Martine! En als het kan, waarom niet?

Vond de straatmuzikanten heerlijk! Hebben bij 2 langere tijd gestaan, 1 was wat mij betreft een soort George Ezra, vond het heerlijk.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:41

Bij oyster betaal je op 1 dag niet meer dan 7 pond geloof ik. Dus het is nooit duurder dan een dagkaart en je kan hem de volgende keer weer gebruiken. Daarnaast kan je ook een dag beslissen om niet te reizen, waardoor het geen weg gegooid geld is. Ik vond de oyster kaart echt ideaal!

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 13:48

HP vond ik erg leuk om te doen! Zeker voor mijn zusje die een grote fan is was het geweldig. Ik was ook regelmatig van onder de indruk. Ik vond het wel heel duur maar vond het wel waard. Wij zijn met de bijbehorende bus gegaan, omdat je rondes hebt. Je kiest bijvoorbeeld voor om 3 uur naar binnen te gaan, dan kan je niet eerder of later. Staat op je ticket aangegeven. Volgens mij zeiden ze dat we met de tour ongeveer 3 uur bezig zouden zijn, wij waren iets eerder klaar omdat het buiten regende en daar zijn wij door heen gerent.

Butter beer is niet lekker trouwens!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dollyspikkel, janna, JoyenUnory, sinnekinne, spookyskippy en 69 bezoekers