London II

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joozz
Berichten: 1212
Geregistreerd: 07-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:01

Hermelijn schreef:
Ik ga ook binnenkort naar Londen, we zitten in een hotel op the Strand :) Ben nu ook een beetje zenuwachtig door die negatieve verhalen terwijl ik me eigenlijk nooit ergens onveilig voel, hoewel ik al een aantal vreemde dingen heb meegemaakt. We zullen het wel zien :D Ik ga met m'n moeder en we blijven toch vooral in de toeristische gebieden denk ik. Hoewel ik ook graag naar Westfield zou willen gaan, is iemand hier daar al eens geweest?


ik ben best een angsthaas :o maar ben nog nooit bang geweest in Londen, natuurlijk moet je om je veiligheid denken, maar als je in de toeristengebieden gewoon de normale veiligheidspunten in acht neemt hoef je je echt geen zorgen te maken!

Mijn vriend heeft wat moeten installeren in een winkel in Westfield, hij zei dat het echt een enorm winkelcentrum is!


joozz
Berichten: 1212
Geregistreerd: 07-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 09:38

joozz schreef:
Hermelijn schreef:
Ik ga ook binnenkort naar Londen, we zitten in een hotel op the Strand :) Ben nu ook een beetje zenuwachtig door die negatieve verhalen terwijl ik me eigenlijk nooit ergens onveilig voel, hoewel ik al een aantal vreemde dingen heb meegemaakt. We zullen het wel zien :D Ik ga met m'n moeder en we blijven toch vooral in de toeristische gebieden denk ik. Hoewel ik ook graag naar Westfield zou willen gaan, is iemand hier daar al eens geweest?


ik ben best een angsthaas :o maar ben nog nooit bang geweest in Londen, natuurlijk moet je om je veiligheid denken, maar als je in de toeristengebieden gewoon de normale veiligheidspunten in acht neemt hoef je je echt geen zorgen te maken!

Mijn vriend heeft wat moeten installeren in een winkel in Westfield, hij zei dat het echt een enorm winkelcentrum is!


ooo ff een correctie, ik bedoelde het nieuwe Stratford City, bij het olympische gebeuren in de buurt. Is een nieuw winkelcentrum, enorm groot.

joozz
Berichten: 1212
Geregistreerd: 07-08-05

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:51

De kerstafdeling van Harrods is ook de moeite waard! En wie van bijzondere kerstballen houdt: de kerstafdeling van Liberty's is dan zeker ook een aanrader!!

joozz
Berichten: 1212
Geregistreerd: 07-08-05

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:12

Ligt eraan wat je budget is en wat je eisen zijn

joozz
Berichten: 1212
Geregistreerd: 07-08-05

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:58

St Giles vond ik iid ook prima! Locatie ook erg goed, en prijs/kwaliteitsverhouding is voor Londense begrippen ook goed!

joozz
Berichten: 1212
Geregistreerd: 07-08-05

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:56

gaan er nog mensen saleshoppen binnenkort??

joozz
Berichten: 1212
Geregistreerd: 07-08-05

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 04:08

ik ga na oud en nieuw :-)

joozz
Berichten: 1212
Geregistreerd: 07-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:53

x_spekkie_x schreef:
Ik was twee weken geleden in Londen en Jans heeft gelijk. Een dagkaart in zone 1 doordeweeks in de spits (dus voor half 10 's ochtends je eerste reis maken) is iets van 8 pond. Na de spits vertrekken is 6 pond nog wat. Wij hadden 15 pond op onze pas staan en nog 20 of 40 pence over na twee dagen.
Een Oystercard rekent gewoon één tarief per reis en een maximum tarief van een dagkaart. Als je minder reist dan een dagkaart, betaal je ook minder. Daarom is een Oystercard zo handig :)

Het voordeel van een Oystercard kopen: hij kost 5 pond borg, maar die borg krijg je weer terug als je hem inlevert, inclusief het resterende reistegoed. Op deze manier kun je goedkoop met de metro (1.90 per reis ipv 4.00). Ideaal.

[edit]Geen toeristen Oyster online kopen, dan betaal je 3 pond/euro o.i.d. en die kaart kun je niet inleveren. Gewoon in Londen zelf op een station of winkel zo'n kaart kopen.
[edit2]Op de website staat 8 pond (peak) en 6.60 pond (off-peak), dus dit klopt precies met de 40 pence die we overhielden :)


kun je m gewoon bij zo n loket inleveren dan?

joozz
Berichten: 1212
Geregistreerd: 07-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:39

ik vind het ook altijd wel leuk om bij een pub te eten, geen culinaire hoogstandjes, maar gewoon fish and chips :-) mmmm is niet duur en het sfeertje is daar zo heerlijk Brits :-)

Op Leicester Square zit trouwens een hele grote mexicaan, daar kun je ook echt heerlijk eten (als je van mex.eten houdt), ze hebben volgens mij nog steeds eind van de middag zo'n eat as much as you can buffet voor weinig. Het heet Chiquito.

Ik ga maandag weer heen, ooo zenuwachtig!!!

joozz
Berichten: 1212
Geregistreerd: 07-08-05

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:50

pinnen kan echt op veel plaatsen, vliegveld, metrostations, op straat enz.

joozz
Berichten: 1212
Geregistreerd: 07-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 23:58

Charmaiineee schreef:
Heeft iemand van jullie wel eens in het St. Giles Hotel overnacht?


ik ook, goede locatie! Weet niet wat je eisen zijn, vind het altijd een beetje lastig om een hotel aan of af te raden als ik iemand niet ken, omdat iedereen toch andere standards heeft. Maar ik vond het voor die prijs in combinatie met een stedentrip een prima hotel (verwacht geen luxe ofzo), de locatie is echt goed, bij een goed metrostation, en op loopafstand zit je op de grote winkelstraten en bij Covent Garden (leuke winkeltjes, theaters, restaurantjes etc.)

joozz
Berichten: 1212
Geregistreerd: 07-08-05

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:40

iemand wel eens naar de Chelsea flowers show geweest?


joozz
Berichten: 1212
Geregistreerd: 07-08-05

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:17

booking heeft ook vaak smartdeals, dat scheelt ook een hoop centen! Kun je op selecteren tijdens het zoeken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amaniblauw, Eleionomae en 157 bezoekers