Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Fitzroy
Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-13 22:39

Γεια σας oftewel yasas :D

Wie heeft er voor volgend jaar weer een reis richting Griekenland op de planning staan?

Wij gaan inmiddels voor de 17e of 18e - ben de tel kwijt - naar Griekenland. En dit keer wordt het Kefalonia. Ik heb er nu al zin *\o/*
Laatst bijgewerkt door Murthul op 14-12-14 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast op verzoek

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Fitzroy
Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 11:18

Leuk, Electra :j

Eulogy, (ik wil nog steeds Yanouu zeggen :+ ) , jij had toch familie met een huis in Argostoli?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Fitzroy
Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-14 16:00

Ik vond Zakynthos wel mooie zandstranden hebben. Alleen zou ik dan niet naar Laganas gaan, dat is een Engelse enclave.
Verder zijn het toch veel kiezelstranden in Griekenland maar wij vinden dat juist fijn. Kiezeltjes veeg je zo van je af, maar zand gaat echt overal zitten. :=

Bij Fiskardo heb je toch geen zandstranden, Natasja? Ik heb ze er niet gezien. Wel een schattig plaatsje, dat wel.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-14 20:33

manzano schreef:
Na een Griekenland-loos 2013 denk ik dat we dit jaar ook weer naar Griekenland gaan. Nog geen idee waarheen.........


Waar was je afgelopen jaar geweest en is je uitstapje bevallen? ;)

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-14 20:57

Ja, dat zal niet goedkoop zijn. Wij gaan dit jaar ook nog twee keer vreemd, we gaan nl. ook nog naar Florida en London. Moet zeggen dat ik na Kefalonia wel ernstig moet gaan nadenken waar ik nog naar toe wil, ik heb dan geen wishlist Griekenland meer. Alle gebieden en eilanden die ik wilde zien hebben we dan wel gehad.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-14 08:27

Ik vond Parga 20 jaar geleden al een te toeristisch oord dus ik ben geen graadmeter. :o

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-14 15:36

Peloponnessos zeg ik. Cultuur en natuur in overvloed. Nafplion is een erg leuk stadje. Rond Kalamata heb je ook een hoop leuke plaatsjes.
Je zou ook naar de Pilion kunnen, veel mooie natuur en van daaruit zijn de Meteorakloosters ook goed te bereizen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-14 22:38

DewiRox, wij boeken altijd villa's met privézwembad via sites als www.homeaway.nl, www.holidaylettings.co.uk e.d. Dan boek je rechtstreeks bij de eigenaar en ben je veel goedkoper uit.
Moet je alleen nog zelf je tickets regelen.

Kamy, wat jammer van het weer. Wij zijn inmiddels 4 x die kant opgeweest maar alle keren goed weer gehad, dus echt pure pech. Ik denk dat de Pilion wel wat kan zijn voor jullie, zeker als je van wandelen houdt. Transavia vliegt nu ook op Thessaloniki dus dan is het alweer dichterbij dan vanaf Athene. Ross' rekent echt belachelijke prijzen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-14 23:23

En wij de eerste week juni op Corfu. Wij zeiden toen tegen elkaar, het is hier niet voor niets zo groen :+

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-14 23:28

Nee, idd, daar reken je niet op. Wij kwamen gelukkig rond 15 juni aan afgelopen jaar en toen was het heeeet.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-14 10:05

Wij boeken eigenlijk altijd een huurauto erbij, dus we lopen rechtstreeks van de aankomsthal naar de huurauto's.
Maar idd, die geur, dat is zo typisch Griekenland. Heerlijk als je in het zonnetje de vliegtuigtrap afloopt en de geur opsnuift. Dan ben ik ook gelijk 'thuis'.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-14 11:28

Electra, wij zijn de laatste jaren alleen naar de Peloponnesos en de Pilion geweest dus geen oversteek gemaakt. Nu vliegen we rechtstreeks op Kefalonia en huren uiteraard daar de auto.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-14 23:30

Mag ik dan even weten wanneer Kamy, collega van Electra en Manzano gaan :P
Dan moeten wij dus niet ;)

MultiWample, zo zie je maar hoe smaken verschillen. Van tig keer Griekenland vond ik dat de meest verschrikkelijke bestemming. :o

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-14 00:01

Mijn persoonlijke mening is dat zowel Kos als Zakynthos idd te klein zijn voor 2 weken actieve vakantie. Daar is echt te weinig te zien imo.
Lesbos is ook nog een goede optie, Kamy. Of een combinatie van Lefkas en Parga?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-14 23:58

Ik vind het een nette prijs. Wij vliegen al een aantal jaren naar volle tevredenheid met Transavia Naar Athene. Nooit vertraging gehad, prima geregeld.
Dit jaar naar Kefalonia met ArkeFly, Transavia verkoopt nog steeds geen losse tickets die kant op.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-14 00:00

Trouwens, ondanks of misschien juist dankzij de regen, hebben wij geen mug gezien op Corfu. Apart dan. Ligt er misschien ook aan waar je zit? Wij zaten in Agios Gordis.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-14 21:31

Sorry, geen ervaring met all-inclusive. Als ik iets niet een AI bestemming vind is het Griekenland wel. Veel te leuk om 's avonds bij een haventje ergens neer te strijken en lekker te eten :~

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-14 21:58

Het is in Lixouri idd.
Hier een aantal foto's. http://www.kathimerini.gr/751872/galler ... no-seismo#

Wij gaan dit jaar wel naar Kefalonia maar dat is pas in het najaar. Hopelijk hebben ze dan weer een en ander op de rit. Kunnen ze er ook nog wel bij gebruiken met de crisis, echt sneu.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-14 22:34

Leuk, Eulogy, vind dat ook echt een hele mooie omgeving :j

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-14 23:34

Voor mij hoort een tent bij geen enkel land. :D
Wij zijn meer van de villa's met privé zwembad :+
Maar wel 's avonds naar taverna's.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-14 07:03

Ben je dan ook al op de Sporaden geweest, Wieldop? Die blijven bij mij toch wel favoriet en dan met name Skopelos, prachtig groen en een schattig stadje.
Thassos vond ik zelf niet zo.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-14 20:51

Wieldop schreef:
Ik ben bewust nog niet wezen eilandhoppen. De koffers in en uit pakken houdt ons tegen. Ik weet niet hoe jij dat ervaart?


Ik weet niet hoe jij dat eilandhoppen ziet bij mensen die het liefst in villa's verblijven ;)
Dat is gewoon met de Samsonite de draagvleugelboot op en eens in de week verplaatsen. Of je nu je koffer pakt om het vliegtuig weer in te gaan of naar het volgende eiland is mij om het even.
Afhankelijk van wat je leuk vindt en hoeveel weken vakantie je hebt kun je Skopelos uitstekend met Alonissos of Skiathos combineren. Wij zijn een keer 3 weken geweest en hebben torn alledrie de eilanden gedaan. Later nog een keer terug naar Skopelos voor 2 weken in jawel, daar is ie weer, de villa met privé zwembad :+

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-14 22:07

Naar welke plaats ga je op Lesbos?
Ik vond het wel een mooi eiland.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-14 11:15

Kokkari op Samos? Vond ik wel een leuk dorpje. Samos is ook een mooi eiland.
Bij mij blijft Skopelos nog steeds favoriet als eiland, maar dan is het mooie strand niet vlakbij het stadje.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-14 16:33

Waar ga je naar toe op Corfu? Wij zaten in Agios Gordis en we hebben geen mug gezien.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Utah_, ComscoreBot, JenniferU, MarJon en 164 bezoekers