London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 11:01

Leuk dit topic, stom genoeg nooit eerder gezien. Helemaal gek op London, aanstaande vrijdag mag ik weer. Helaas maar kort, maar toch zo enorm zin in!

Zal topic even doorlezen, maar alvast mijn favoriete stekjes:
- Big Ben
- Dominion Theatre (WWRY, We Will Rock You musical)
- Prince of Wales Pub (Kensington)

Ga komend weekend met de nederlandse Queen fanclub, zou eigenlijk donderdagmiddag al gaan dan de nachtboot en zondag de nachtboot terug, maar helaas moest ik nieuw werk zoeken. Gelukkig erg leuk nieuw werk gevonden alleen kan ik dus niet met de groepsreis mee. Gelukkig kunnen regelen dat ik vrijdagavond na werk naar London vlieg, we zitten in dit hotel: http://www.corushotels.com/corus-hotel-hyde-park/

Iemand ervaringen daarmee?

Leuke is dat we zaterdag een exclusieve Queen London Tour hebben, zo'n zin in!

Wordt dit jaar de tweede keer, in april ook geweest. Ladingen foto's, dus mocht iemand nieuwsgierig zijn;-)?

Is this the real life,

is this just Fantasy?


risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:10

Deijs schreef:
Queen als in de muziek van Queen of de Queen van Engeland? :D

(als het om de muziek gaat zit ik stiekem in je koffer)


Gaat idd om de muziek;-)
Vorige Engeland bezoek ook vanwege Queen, maar toen het internationale fanclubweekend. Mega geweldig, Queenies zijn echt stuk voor stuk gave mensen!

Maar ook fan dus;-)

Is this the real life,

is this just Fantasy?

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:28

I Know, Dominion theatre is op de hoek van oxford street, staat een mega Freddie op de gevel van het theatre. Die bedoel je wrs?

https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/v/908942_587079894649173_1401576919_n.jpg?oh=c17b04c780665ae6dc8fd2b8fc33c56c&oe=52800042

Als je Queen fan bent ken je Peter Freestone wrs ook wel. Freddie's PA de laatste 12 jaar van zijn leven. Hij geeft de rondleiding zaterdag;-) Hebben een privebus die ons door London rijdt naar allerlei speciale Queen plekken, afsluiting worden een aantal clubs waar Freddie altijd kwam;-)

Is this the real life,

is this just Fantasy?

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:27

Yup dat meen ik echt;-)
Peter is zo'n geweldige man, echt leuk dat hij de rondleiding wil doen. Maakt zo'n gave stad als London nog gaver;-)

Als je vader overigens lid is van de fanclub heeft hij bericht gehad;-)

Maar omdat dit een London en geen Queen topic is, beter per pb verder als je meer wil weten.

Ben even foto's van april aan het terugkijken, kwam deze tegen, net op juiste moment genomen. Blijft een leuk plaatje!

https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hph ... e=52801CDB

Is this the real life,

is this just Fantasy?

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:47


Is this the real life,

is this just Fantasy?

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 15:16

Als ik in London ben probeer ik in elk geval altijd naar The Prince of Wales te gaan, The Badger is ook leuk. Blijft speciaal bij de bar met zicht op de Big ben.

Grappig trouwens, andere queenfan ging afgelopen week naar een concert in London, vroeg hem om Ben de groeten te doen. Hij is er gigantisch ingetrapt;-)

Oh en vraagje voor iedereen:
Wie heeft er ervaring met een van de volgende nightclubs (prijs / sfeet, etc?) Gaat om The Embassy, Heaven en The Speakeasy club.

Is this the real life,

is this just Fantasy?

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:10

Ik heb een oystercard, een engelse OV chip zeg maar. Werkt erg handig en is op te laten. Hier kun je ze bestellen: http://www.visitbritainshop.com/Nederla ... tAod_xAAyg

Qua leven is london redelijk prijzig, maar genoeg betaalbare opties. Wil je lekker eten, gezellig en voor goede prijs, ga dan naar een pub;-)

Is this the real life,

is this just Fantasy?

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 08:41

@dietmb:
Heb je de landcode voor Engeland er wel bijgedraaid?
Telefoonnummer op de site moet altijd de landcode nog voor;-)

@megan:
Heb je hier iets aan:
http://www.visitlondon.com/things-to-do ... estaurants

Nog iets meer dan twee dagen en ik mag weer, zo'n zin in!

Ben trouwens benieuwd wat er nog op mijn Oyster card staat aan tegoed, weet iemand of ik dat ook vanuit Nederland kan checken?

Is this the real life,

is this just Fantasy?

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:38

nog 55 minuten en ik ga richting schiphol, zo'n zin in!
Zon schijnt in London hoorde ik net, vriendlief is er met grote groep mede queen-fans al;-)

Is this the real life,

is this just Fantasy?

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 01:50

Live from London;-)

Almost feels like home, good to be back;-)

Is this the real life,

is this just Fantasy?

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:06

Helemaal met lieveli eens, ben net terug, maar mis het nu alweer. Vond het vreselijk weer afscheid te moeten nemen, maar is niet anders. Hoop dat ik snel weer terug kan!

Heb overigens geweldige sokken gezien daar (en gekocht), staat de map op van de metro;-)

Is this the real life,

is this just Fantasy?

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 07:34

Misschien heeft iemand hier een idee, afgelopen weekend in London was er een stuk straat afgezet , stond vol brandweer auto's en overal uitgerolde brandslangen. Ben eigenlijk wel benieuwd wat er was. Is er ook zoiets in london als alarmeringen.nl?

Was tegenover het parliament, de straat richting de Red Lion pub.

Is this the real life,

is this just Fantasy?

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:24

geen flauw idee, weet alleen tegenover parliament en straat van pub the red lion. We reden er in de bus voorbij, dus geen tijd gehad om te kijken hoe de straat heet. Dacht misschien weet iemand hier of er ook een engelse alarmeringssite is bijvoorbeeld.

Is this the real life,

is this just Fantasy?

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:18

Adress zal dan ongetwijfeld te vinden zijn maar de vraag is of er een alarmeringen site is zoals nl die ook heeft;-)

Is this the real life,

is this just Fantasy?

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:23

Dat is het hem nu juist ik kan idd wel googlen (en uiteraard inmiddels ook gedaan), maar ben gewoon nieuwsgierig of er voor London / England ook zoiets is als wij hier hebben met alermeringen.nl. Puur voor de alarmdiensten dus. Site die je nu geeft is ook zoiets idd. Thanx dus!

Is this the real life,

is this just Fantasy?

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:30

Megan_ schreef:
Ik kreeg londen foto's via de app, wow zo leuk al helemaal kerstig <3


Is inderdaad prachtig in London nu, heb vorige week echt genoten!

Is this the real life,

is this just Fantasy?

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:06

Wat musical betreft absoluut we will rock you. Ook al heb ik die meerdere keren gezien blijft voor mij de topper!

En must see /do's zijn voor mij tijd de big ben ( veel meer bezienswaardighede in dat stadsdeel ) en een pub bezoeken voor de maaltijd. Hebben ze vaak voor een leuke prijs heerlijke maaltijden.

Als je vliegt kun je vaak in vliegtuig al treinkaartjes kopen. Easybus is een goedkopere oplossing en supergoed te doen. Vooral omdat je tijd zo kunt uitzoeken dat het aansluit op je vlucht. Liever dat dan morten wachten op treintijden en alsnog even lang onderweg zijn naar of van het centrum. Zowel vanaf gatwick als naar luton gedaan en werkt prima!

Tenslotte hele grote aanrader zeker als je meerdere dagen of regelmatig gaat is vooraf online een oystercard kopen. Dat is de engelse ovchipkaart. Wordt thuisgestuurd en bij aankomst in london direct te gebruiken. Blijft geldig en is op te laden;-) !

Is this the real life,

is this just Fantasy?

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 09:26

@Elja:
Klopt, alleen vindt ik het zelf altijd wel prettig om vooraf alles geregeld te hebben.
Je kunt zo'n Oyster ook op bijna alle metrostations bijvoorbeeld kopen. Loket is niet altijd open en sommige automaten doen moeilijk met buitenlandse passen. Als je dan net geen cash bij hebt (wat gelukkig met opladen wel kan in de automaat) is het lastig er een te komen, daarom liever vooraf dus.

@natasja:
Vraag anders eens na bij je vliegmaatschappij, de meeste verkopen volgens mij in het vliegtuig ook al treinkaartjes. Easyjet in elk geval wel vorige week.

@celiien:
WWRY is een klassieker, draait volgend jaar 12 jaar. Langst draaiende musical in london;-)
Maar goed, je moet van muziek / Queen houden natuurlijk. Mooie aan London is dat er zoveel keuze is. Ooit eens Cats gezien en Miss Saigon, die waren ook super!
Momenteel draait Spamalot, ook goede dingen over gehoord: http://www.londenmusicals.nl/musicals/s ... 3godJmkALg

Is this the real life,

is this just Fantasy?

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:23

Fijne Vlucht!
Doe je "Ben" de groeten?

Is this the real life,

is this just Fantasy?

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 10:58

Ik ben 5-10 november in Engeland geweest, net boven Liverpool. Was zo ongelofelijk gave vakantie, mis Engeland dan echt als ik weer terug ga naar Nederland. Vrijdagavond was ik dus alweer onderweg naar London, waarom ook niet toch;-)

Spontaan tripje geboekt, of ja alleen de reis. Dacht rest zien we daar wel;-)
Was een geweldige dag, 's morgens om 6 uur liep ik op London Bridge, zonsopgang terwijl je aan de Thames wandelt, heerlijk toch;-)
Uiteindelijk toch nog hotel geboekt (lang leve smartphones) aangezien bus terug pas de volgende ochtend ging.

Busreis, dus via Calais. Ongeveer een uur voordat we bij de grens zouden zijn kwam bericht binnen dat de grenzen gesloten zouden zijn. Chauffeur heeft gebeld, maar de zeer gestressed klinkende franstalige dame ontkende dit. En idd was ook niet zo. Echter bij de douane aangekomen bleek dat er wel degelijk "wat" aan de hand was. Grenscontrole was gewoon bizar, zwaar bewapende douane, honden, uitgebreid gefouilleerd, best creepy eigenlijk. Dan komt het ineens behoorlijk dichtbij.
Verder in London was het, vond ik, ook best voelbaar, zeker toen we bericht kregen dat een deel van Gatwick ontruimd werd......Terugweg, weer door de tunnel viel mee.
Zaterdag middernacht wilden we graag bij London Eye zijn om Big Ben middernacht te horen slaan. Hadden gehoord dat The Eye opgelicht was en mede omdat we de grenscontrole toch wel erg indrukwekkend vonden was daar "zijn" gewoon wat op dat moment goed voelde. Nét voor middernacht gingen alle lichten uit van parliament en Big Ben, alleen wijzerplaat was opgelicht. Voor London was het bizar stil op dat moment, best indrukwekkend dus.
Terug in Amsterdam nog even langs de dam gelopen, ook paleis op de dam zou verlicht zijn. Daar aan de praat geraakt met 4 Franse jongens die in Amsterdam waren, heb nog hun foto genomen met paleis op de achtergrond.
Overigens kwam ik er toen ik weer thuis was er pas achter dat er op moment dat wij in Calais waren (of net ervoor) een grote brand is geweest in een opvangcentrum voor immigranten in Calais. Stond in verband met de aanslagen......sindsdien meer in Calais gebeurd, je vindt er alleen weinig online van.

Creepy ja, Bizar absoluut. Maar als ik zou kunnen zou ik nu teruggaan!

Is this the real life,

is this just Fantasy?

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 11:08

Gewoon gaan hoor, valt best mee. Ja je merkt iets, absoluut. Maar vond het echt niet meer of minder dan in Amsterdam of hier in Friesland.

Is this the real life,

is this just Fantasy?

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:26

Een klein budget en week naar London, good luck;-)
Je kunt er wel hotels vinden voor een leuke prijs hoor, maar echt heel goedkoop is London gewoon niet.
Kijk eens naar hostels online, of anders een bed and breakfast, of wellicht is couhsurfing wat voor jullie?

Zelf net paar dagen terug, afgelopen zaterdag weer naar London geweest. Zijn oa bij David Bowie's geboortehuis, de muur in Brixton en Heddon Street geweest waar de Ziggy Stardust cover is gemaakt. Uiteraard weer naar "mijn pub" in Kensington geweest, wat kun je daar lekker eten zeg!
Pubfood is een absolute aanrader, vaak heerlijke eten voor leuke bedragen!

In een pub in Brixton "The beehive", vlakbij de Bowie-wall hadden ze Strongbow dark fruit, kent iemand dat? Was nog redelijk nieuw daar en errug lekker!

Is this the real life,

is this just Fantasy?

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:57

Klopt kan ook best hoor, alleen als je al zo'n 400 / 500 euro kwijt bent, zónder reiskosten en zonder eten / drinken en eventuele dingen die je daar doet of koopt dan zit je alsnog op een aardig bedrag.

@seventeen:
wat is jullie budget precies? Misschien kunnen we hier dan een nóg passender advies geven. Hoe willen jullie reizen, welke periode precies en wat willen jullie daar doen.
Genoeg tips hier in het topic

Is this the real life,

is this just Fantasy?

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:10

Klopt hoor nagini, helemaal mee eens dat het goedkoper kan. Ben vorige week voor 40 euro een dag naar London geweest. Had graag langer gebleven maar is voor werk. Je kunt best voor een leuk bedrag overnachten in London, maar eigen badkamer maakt het direct al stukje duurder. Persoonlijk zou ik schone badkamer belangrijker vinden dan eigen badkamer, zeker als je low budget reist.

Vervoer in London, gewoon een oyster kaart kopen, makkelijk om te kunnen reizen én niet duur.

Als je 25 pond voor een dag rekent kom je een heel eind en kun je behoorlijk vele doen. Zeker aangezien veel dingen als musea idd gratis zijn;-). Ik loop ook altijd veel als ik in London ben, of dus met mijn oyster. Loop zowiezo veel, krijg je veel meer van de stad mee;-)

Is this the real life,

is this just Fantasy?

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:05

Serieus, wist ik niet, thanx!
Zal mijn oude ponden in mei meenemen en uitgeven.

Is this the real life,

is this just Fantasy?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fleur_Laura en 75 bezoekers