London II

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:22

Je krijgt er toch een boekje bij als je de passen gaat ophalen wat je er allemaal ermee kan gaan doen?

Wij hebben het meeste al ingepland en ben benieuwd of we er dan nog meer eruit kunnen halen waarvan
we niet weten dat het ook er nog mee kan. :D

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:38

Klopt, je krijgt een boekje mee. Je kunt ook de app installeren als je een smartphone hebt, en natuurlijk de website uitpluizen. Wij hebben er echt veel mee gedaan. Grote toeristische dingen zoals St Pauls, Westminster, Tower etc, rondvaart over de Thames, fietstocht door Londen (aanrader!!!) maar ook de bioscoop.

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:58

Thanks allemaal! klinkt inderdaad als de moeite waard :)

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 05:57

Wij hebben dit alvast op de planning staan.. maar het is voor sommige dingen moeilijk
in te schatten hoeveel tijd je nodig hebt..

Dag 1 Londen Zoo, Transportmuseum, St Paul's
Dag 2 Tower of London, London Bridge, Tower Bridge
Dag 3 Royal Mews, HMS Belfast ,Westminster Abbey, Thames River Cruise

Ik heb een smartphone maar die is in het dagelijkse leven al 8 uur dood dus ik twijfel of ik wel
deze mee zou nemen aangezien in Londen je batterij nog sneller leeg is.

Over de fietstocht ga ik morgen in de groep gooien aangezien we dan veel gaan bespreken maar
mij lijkt het idd wel erg leuk.

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 09:16

London Zoo kan je je wel paar uurtjes vermaken. Royal Mews deed ik vaak in een uurtje, maar als je de hele audiotour beluisterd dan ben je 1,5 uur kwijt (max 2)

Stefaaah

Berichten: 1915
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 09:59

Whoehoew, nog 5 nachtjes slapen en ik ga naar Londen! *\o/*

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 18:41

Fijne vooruitzicht Stefaaah!

Ik denk dat ik de Royal Mews zonder audio tour ga doen.. ik ben namelijk de enigste die er eigenlijk heen wil :o

Idd Londen Zoo heb ik in 2 a 3 uur wel gezien weet ik van de vorige keer maar het meeste van mijn lijst ben ik
zo lang geleden in geweest dat ik me nog weinig van herinner :o

Nu willen de mannen ook in de Londen Eye.. jammer dat die nou net niet met de Londen pass kan.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:30

Ik nog 2weken geduld en dan de maandag ochtend vertrek naar Londen *\%/* .

Ticket's zijn nu ook afgeprint, ga ze nu in mijn koffertje steken boven zodat ik ze zeker niet kwijt ben :D .

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 20:55

Aulaantje_x schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ik ga binnenkort met een groep studenten naar Londen, ze wilden zo graag een keer de stad zien - en ik laat ze mooi alles zelf regelen, goed voor hun Engels :Y) :D

Zo hebben ze ons ook naar Engeland gestuurd 2 jaar geleden :') tot we ineens op een heel ander metrostation aankwamen omdat een klasgenoot het verkeerd begrepen had :+

Ik loop er zelf wel achteraan, dan kan ik ze nog een beetje bijsturen :P

Stefaaah

Berichten: 1915
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 09:58

Ik heb nog een vraagje :) Mijn vriend en ik vertrekken dus over 4 nachten naar Londen maar we zijn dus vergeten Ponden te gaan halen bij de bank :+
En waarschijnlijk gaan we er niet mee geraken voor we vertrekken...
Hoeveel kosten heb je extra als je met je bankkaart ponden afhaalt in Londen?
Ik heb alleen gevonden dat het minimum €5 kost als je met een Visakaart geld afhaalt, maar met een bankkaart?

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:03

Hoe vertrekken jullie naar Londen? Want als je gaat vliegen zou je op schiphol nog naar het gwk kunnen.
Ik had 100 pond mee en alle shoppings gepind aan de kassa's daar.

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:11

Weet even niet meer precies hoeveel het kost, maar in dat geval zou ik proberen overal per pin te betalen, dat kost je aanzienlijk minder dan dat je daadwerkelijk ponden uit de muur haalt (dat is iets van paar euro per keer terwijl als je in elke winkel per pin betaalt heb je per maand een vast klein bedrag plus iets van paar procent koersstijging).

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 12:13

Bovenstaande volg ik even, heb zelf nog 40pond liggen maar wie weet dat ik er nog wat extra moet hebben. Moet dat perce met visa of kun je ook afhalen met je maestro card ?

_Luce

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-06-11
Woonplaats: Katwijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:12

Meestal betaal ik ook gewoon in de winkel met een pinpas, soms haal ik het met mijn bankpas uit de muur en anders kan ik altijd nog mijn creditcard gebruiken. Ik ga komende augustus weer naar Londen voor 2 weken en dan komt mijn vriend met mij mee terug voor 4 maanden! Super excited!! :D

Aftellen is begonnen.. nog maar 10 weken haha.

Stefaaah

Berichten: 1915
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:51

Sandra schreef:
Hoe vertrekken jullie naar Londen? Want als je gaat vliegen zou je op schiphol nog naar het gwk kunnen.
Ik had 100 pond mee en alle shoppings gepind aan de kassa's daar.


Met de trein vanuit Brussel :)
Dus als je gewoon zou pinnen, heb je geen extra kosten? Of wel, maar minder dat je het zou afhalen? (Zo begrijp ik het uit jullie berichtjes, waarvoor dank ;-) )

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:18

Ik wissel alleen mijn hotelkosten en de oysterkaart kosten en een beetje extra om (bij de bank) en de rest pin ik uit de muur.
Vroeger wisselde ik alles in 1 om maar vind het niet meer zo fijn om met een x bedrag te lopen slepen.

Maar ik heb geen idee wat de kosten zijn om geld uit de muur te halen :o dat moet ik nog gaan informeren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 10:10

Bankpas uit de muur kost bij 9 van de 10 banken alleen de wisselkoers, je krijgt bijna altijd te zien "er worden geen extra kosten berekend voor deze transactie"
Creditcard is ee nander verhaal.

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 06:24

Mijn creditkaart gaat mee voor echte nood gevallen dus zal hem hoogstwaarschijnlijk niet gebruiken.

IK heb gister een x bedrag besteld online bij het GWK en dan betaal je geen commissie á €7,50 en
je hoeft pas je geld te laten zien bij de balie.
Dat vond ik een fijner idee aangezien als ik bijvoorbeeld bij de Rabobank al het bedrag
moest storten wat ik wil omwisselen en dan een paar dagen later de ponden ophalen en dat kost € 3,50.

Nog 3,5 week *\o/*

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 07:46

Hoi,

Al jaren zijn we het van plan en deze herfstvakantie gaan we het doen.
Een weekje met mijn moeder naar Engeland, voornamelijk Londen .

Nu moeten we natuurlijk een plaats hebben om te overnachten.
Ik wil graag naar een kleinschalig, leuk en gezellig bed & Breakfast.
Het liefst waar vooral Engelse mensen komen.
Mag in Londen zijn of net er buiten (goed de trein aansluiting is dan wel belangrijk).
Wie weet er een leuk adres?

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:27

Ja, ik mag me ook melden. Ga dit jaar backpacken in Engeland *\o/*

Vlieg naar Londen...... waarbij m'n rugzak meer kwijt was voor z'n ticket als ik zelf :').
Een dag of 3 in Londen en dan zie ik wel weer. Heb voor de dagen een Londen een of ander goedkoop hostel geboekt.
Recenties om te janken, maar ach, slaap er toch alleen maar. Daarna door naar, zie ik dan wel weer .

Ben nog aan 't twijfelen of ik de Brit Xplorer pas moet kopen voor de National Express bussen. Of dat losse tickets goedkoper zullen
zijn.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 17:01

paddington schreef:
Mijn creditkaart gaat mee voor echte nood gevallen dus zal hem hoogstwaarschijnlijk niet gebruiken.

IK heb gister een x bedrag besteld online bij het GWK en dan betaal je geen commissie á €7,50 en
je hoeft pas je geld te laten zien bij de balie.
Dat vond ik een fijner idee aangezien als ik bijvoorbeeld bij de Rabobank al het bedrag
moest storten wat ik wil omwisselen en dan een paar dagen later de ponden ophalen en dat kost € 3,50.

Nog 3,5 week *\o/*


Hoe heb jij je hotel geboekt? Want ik heb geen creditcard en ik zag dat je die eigenlijk wel nodig hebt in London. Ze vragen er veel om. Voor het boeken van bustours en voor de hotels ook.

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 17:29

Ik kon zelf in principe overal met mijn gewone pinpas betalen, alleen voor het opladen van mijn Oyster ging dat dus niet (voor de dagelijkse kosten dan zeg maar). Verder is creditcard handig bij o.a. theater.

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 06:00

Ik heb mijn hotel via Booking.com geboekt en idd via mijn creditkaart.

Is er niemand in jou omgeving die een kaart heeft en dan kan boeken voor/met jou want vaak
is de kaart alleen ter bevestiging van een boeking en wordt er niks afgeschreven mits je niet komt opdagen.

Ik heb dit ook al vaker voor mijn ouders gedaan en is altijd goed gegaan.

Ik betaal mijn hotel ook gewoon contant.

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 06:20

Jammer dat booking een mega commissie aan hotels vraagt. Je kunt beter gewoon even een mailtje doen naar het hotel of via hun eigen website boeken.

friezenfan2

Berichten: 2589
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:11

ik ga waarschijnlijk voor de derde keer naar london in december
nu ga ik graag naar musicals de vorige twee keer naar Wicked geweest
na twee keer die gezien te hebben

heb ik wel zin in een andere

wat valt aan te bevelen.
naar the lion king of the phantom of the opera zou ik niet zo graag gaan

had graag naar Ghost gewild maar helaas speelt de niet meer op west end