London II

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Oeska
Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:43

Ik kom me ook even melden.
Ik zit op het moment voor studie in Cambridge, wat 50 minuten per trein van Londen af is.

Dus heb ik af en toe een dagje Londen gedaan en zaterdag ga ik nog een keer.
Voorlopig de laatste keer want ik ga over een maand terug naar Nederland.

Ik heb de stad de afgelopen maanden best goed leren kennen en kan ontzettend genieten van de sfeer, de vele dingen die er te doen zijn en natuurlijk West End! (ik ben een musicalfan haha)

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~


Oeska
Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:17

Kom je uit België? Want ik zie het bij 'buitenlandse' kampen (in Nederland :') ) wel eens, dat ouders een formulier van de gemeente meegeven aan de kinderen waarop staat dat ze het land mogen verlaten.

In Nederland heb ik hier nog nooit van gehoord.

En Engeland hoort bij Europa, dus in principe zouden je daar vrij heen mogen toch? :)

Ik ben vorig weekend voor het laatst in Londen geweest, over 2 weken vertrek ik weer terug naar Nederland.
Toch wel jammer, ik vond het wel fijn om zo dichtbij die geweldige stad te wonen.

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~

Oeska
Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:20

Hinata schreef:
Ah ik ben zo jaloers op iedereen die laatste tijd naar London is geweest, ik mis het weer!

Ik ben erover aan het denken om van de zomer minimaal 1 maandje in London te werken. Ik ben bezig met zoeken naar au-pair of pub-job oid, maar vind het nog lastig. Iemand hier ideeën of kennissen om raad te plegen?


In het 'wie studeert er in het buitenland' topic zit een Bokker die in Londen studeert en woont, misschien heeft zij handige tips.
Boktnaam is Hanmar.

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~

Oeska
Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:09

Eulogy schreef:
paddington schreef:
Eergisteren onze boot en trein tickets binnen gehad en nog 5 weken en een aantal dagen
wachten totdat we weer mogen..

We zitten te denken om bij Jammie Oliver te gaan eten heeft iemand met 1 van zijn restaurants
ervaring mee?

Ik vond het helemaal niet zo goed als ik had verwacht, en dan in verhouding redelijk prijzig


Het scheelt volgens mij per restaurant. In Cambridge heeft hij bijvoorbeeld ook een restaurant, daar zijn mensen over het algemeen best over te spreken.
Ik ben er zelf echter niet geweest.

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~

Oeska
Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:37

Ik ben een tijdje terug naar Les Misèrables geweest, absolute aanrader.
Daarnaast hoorde ik net van een vriendin van me dat ze naar Book of Mormon geweest was, daar is ze helemaal enthousiast over en ze raadt iedereen aan te gaan :j

Ook van War Horse heb ik goede verhalen gehoord, zelf nog niet gezien helaas.
O2 is trouwens best goed bereikbaar met de Underground. Geen zorgen over maken.

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~

Oeska
Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:57

Ook ik ben voor het eerst in Londen in mijn uppie geweest.
Was hartstikke indrukwekkend.
Daarna nog heel vaak alleen gegaan (ik studeerde een uurtje met de trein weg dus dan doe je dat wel spontaan)

En ik heb me nooit onveilig gevoeld oid
In de tube zitten ook kinderen die naar school moeten daarmee en een hele hoop forenzen die ook alleen zijn.
Gewoon goed te doen dus.

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~

Oeska
Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:27

Misschien vind je de M&M Store wel leuk?

Vriendin van mij is vandaag naar Londen vertrokken om haar nichtje op te zoeken, die werkt daar als au-pair (ze zit in Noord-Londen).

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~

Oeska
Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:51

Ik vind ze een beetje lijken op mierzoete muesli-repen.

Toen ik in Engeland woonde had ik een huisgenootje die wekelijks Flapjacks bakte.
Wat erg nou :+ (en je kunt er dus mee variëren, bijvoorbeeld bosbessenjam ipv honing erin doen)

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~

Oeska
Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 10:32

Ik heb Wicked in Nl gezien, vond hem erg leuk hoor en de Nlse cast was goed. Maar weet niet of dat in Londen ook zo is (ga ik overigens wel van uit, meestal is de kwaliteit erg goed).

Ik ben afgelopen jaar naar Les Misèrables en The Lion King geweest in Londen.
Beide erg goed, maar op een compleet andere manier. Les Mis is een verhaal voor de echte fans van musical terwijl The Lion King voor een veel groter publiek gewoon leuk en herkenbaar is (en heel mooi gedaan natuurlijk, chapeau voor wie de stijl / kostuums heeft ontworpen).

Bedenk voor jezelf waar je van houdt en bekijk alvast de (enorme) lijst met verschillende musicals in Londen. Zo weet je wat je kunt verwachten.
Als je de kaartjes pas daar gaat kopen, maak voor jezelf een top 3. Zodat je een back-up hebt als je 1e keuze niet beschikbaar blijkt te zijn.

Edit: @ Risje: Les Mis is de langstlopende musical in Londen op het moment, draait sinds 1985 (credits voor Google haha :+ )

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~

Oeska
Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:35

Voor iedereen die met OV-kosten aan het puzzelen is; vriendinnetje van mij woont op dit moment in Finchley, Londen (werkt er als au-pair).
Zij raadt aan met de bus ipv metro te gaan. Binnen het 'toeristisch centrum' zijn de Hop on / Hop off bussen niet erg duur en je kunt ongelimiteerd in- en uitstappen binnen 24 uur met je ticket. Vooral handig als je dus veel van plan bent heen en weer te reizen binnen een dag.

Maar ook voor de buitenwijken kun je goed met de bus, er zijn geloof ik dagkaartjes en maximale bedragen (kan haar blog hierover niet terugvinden dus de precieze details moet ik jullie schuldig blijven).
Maar zij doet dit vaker dan met de metro, omdat het kosten bespaart.

Dus het bekijken waard om met de bus te gaan :D

Voor de mensen die met de trein komen: vanaf Cambridge kon ik altijd een trein + metro combiticket kopen voor een dagje Londen, dat was veel goedkoper dan het apart nemen (en is meteen voor alle zones geldig, dus ook als je wat verder van het centrum gaat). Ik weet niet of dit ook vanaf Stansted of andere locaties mogelijk is, maar vraag naar de mogelijkheden bij het loket als je toch de trein neemt.
Als je met meerderen met de trein gaat, bestaan er ook gezinstickets etc (vooral in de weekenden hebben de Engelse spoorwegen veel aanbiedingen). Kan ook veel schelen. :D

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~

Oeska
Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:36

Ik ben altijd met de auto gegaan. Nu scheelt het dat ik in Cambridge woonde (iets boven Londen) en daar kun je gewoon parkeren en dan nam ik vanaf thuis de trein naar Londen, maar misschien zijn er goede P+R mogelijkheden rond Londen als je met de auto komt?

De auto is niet eens zo duur, vooral als je met veel mensen bent. Je betaalt voor de Eurotunnel namelijk per auto en niet per persoon. En ongelimiteerde bagageruimte :+ (als je een grote auto hebt haha)
Misschien best het uitzoeken waard.
Ook hier geldt weer; vroeg boeken scheelt heel veel geld.

Als je trouwens een weekendje met het vliegtuig doet, neem alleen handbagage mee. Dan hoef je niet zoveel uren van te voren in te checken ;)

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~

Oeska
Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:13

Ik vind de tour in de tower ook erg leuk. Leuk verteld, ik heb 3x de rondleiding gedaan in 2 maanden en 3x net wat andere details gehoord. (1x ouders meegenomen, vriendlief en nog een vriendin. Toen ik daar in de buurt woonde)

Ik heb als avondeten altijd een pub opgezocht om te eten. Is meestal niet al te duur en het hoort er ook wel een beetje bij voor mijn gevoel :)

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~

Oeska
Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:19

Tip: je kunt vaak 'bijpinnen' aan de kassa in de supermarkt. Dat kost geen extra geld, pinnen bij een ATM wel.
Zo heb ik het altijd gedaan als ik contant geld nodig had in de UK ;)

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~

Oeska
Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:27

Ik ben regelmatig met de auto op de trein gegaan, dat is qua prijs goed te doen want je betaalt per auto ipv per persoon (ligt er dus eigenlijk aan met hoe veel mensen je gaat dan of het voordeliger is...).
Vroeg boeken scheelt bij de trein heel veel; daarnaast zijn er dal- en spitsprijzen en wij hebben altijd precies zo gepland dat we nog in de dalprijzen vielen.

Qua afstand is het voor ons goed te doen; wij wonen vlakbij Antwerpen maar ik kan me voorstellen dat het vanaf Groningen toch een stukkie verder is :+

Voordeel wat wij wel hadden was dat ik in Cambridge woonde dus we (of meestal; mijn vrienden :D ) daar de auto wegzetten en dan verder de trein naar Londen namen.

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DeEenhoorn, Dewii, Ipsiedipsie, kinel, ontherun, Thami en 141 bezoekers