London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 08:08

Hallo allemaal!

Aangezien hier een aantal Londendeskundigen :D zitten kan iemand van jullie me vast wel helpen. Ik ben van plan om de week na de meivakantie voor een paar dagen naar Londen te gaan met mijn mams.
Twee jaar geleden heb ik met een vriendin een weekje Londen gedaan, toen verbleven we in een Astor Hostel. Dat is heel goed bevallen maar ik denk niet dat ik mijn mams echt een plezier doe met een hostel := :')
Dus! Op zoek naar een hotel. Maar daar zijn er nogal veel van in Londen :+ Hebben jullie aan en/of afraders? We hebben helemaal geen gekke eisen: het moet er schoon zijn, je moet fatsoenlijk kunnen slapen (naast/boven de metro is een no-go) en de prijs moet ook nog enigszins leuk zijn. Diner hoeft niet included te zijn, we eten liever in de stad zelf. Breakfast included is wel handig.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."


Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:48

Bedankt! Zal ze dit weekend eens uit gaan pluizen :j

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:07

Joehoe! :wave: Ik ga in januari een paar dagen naar Londen met mijn mams. Goed slapen is essentieel voor een gezellige paar dagen := en ik vroeg me af of jullie nog aanraders of juist echte aanraders hebben qua hotels?
Drie jaar geleden sliep ik met een vriendin in een Hostel van de Astor ketens, maar die hanteren een leeftijdsgrens van 35 jaar. Nou is mijn mams niet héél oud maar dat gaan we niet meer redden :+

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 11:08

Eerste keer Londen zat ik in een hostel, nu in een Best Western Hotel. 4 nachten voor 2 personen voor € 340,-.

Over anderhalve week ga ik al! *\o/* Nemen een Londen Pass voor 3 dagen, dat kan wel uit met alles wat we willen zien en doen. Mams wilde ook de travel optie nemen, maar dat is zoveel duurder dan gewoon een Oyster Card.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 12:08

Wij hebben wel inclusief ontbijt, double twin roon. In Victoria.

Zal laten weten hoe de pass bevalt! We willen veel grote atracties doen, plus een tocht over de Thames en een fietstocht door Londen. Als je daarbij nog attracties zoals the Tower, Westminster etc etc bij telt dan zit je al gauw over de 74 pond heen die dat ding voor 3 dagen kost. Laatste dag gaan we toch geen dingen meer bekijken en de eerste dag gaan we meer rondwandelen (Covent Garden, Camden etc) en dan de overige drie dagen zitten vol attracties en musea en tochten :D

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:57

Wij vier :j komen woensdag half 10 aan op Londen Stansted, dan dus richting hotel koffers dumpen en dan Londen in *\o/* Kaart halen, rond wandelen en dan 3 volle dagen kaart gebruiken en zondagochtend weer richting NL.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:35

Oh goeie tip!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:35

Ja hoor.

[ img ]

En wie vliegt er woensdag naar Londen? ^) Hoop maar dat het dan klaar is met dat gesneeuw. Hier in Groningen is geen vlokje gevallen, en dan zou ik in Londen door de sneeuw moeten ploeteren? Of erger, vertraging en dergelijke oplopen door de sneeuw? Meeeehhhhhh -O- -O-

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."


Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:05

Ik was er weer :D Al weer een paar dagen. Het was zo fijn en weer zo leuk om weer terug in Engeland te zijn. Weer was prima, koud en guur maar droog. Zaterdag was schitterend. Alle grote bezienswaardigheden bekeken en verder vooral lekker door Londen geslenterd, in pubs gekletst met Londenaren en in een geweldige, oude bioscoop naar Les Mis geweest. Ik heb heimwee :P

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:03

Oyster gaat niet boven je dagkaart uit :) Oyster schrijft niet meer van je kaart af dan wat je ook met een dagkaart had betaald. Maar je hebt nog wel weer de 5? pond voor de card zelf natuurlijk.

Ik vond het afgelopen januari in ieder geval ideaal, maar wij waren ook vijf dagen in Londen en hebben zo'n beetje elke lijn van voor tot achter gezien :')

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:58

Oh ja, ik hou mijne gewoon. Ga binnenkort toch wel weer naar Londen dus dan gebruik ik hem weer :))

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 09:51

London Pass kon bij ons ook zeker uit. Grote bezienswaardigheden maar ook gratis naar de film in een oude bioscoop in Chelsea :D
Oh en een boottocht in de schemering is ook zeker een aanrader!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:43

Mocht je nog tijd hebben, ga dan fietsen!! Dat is zó leuk en je ziet heel veel van Londen. Is wel een bezigheid die wat langer duurt, wij hebben toen ongeveer 2,5 uur gefietst.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:27

Neuh vond ik niet hoor? Viel reuze mee. Nou heb ik ook wel een half jaar in Ierland gewoond dus ik ben wel wat gewend :)) Wij hebben toen een tocht met een gids gedaan en dat ging prima. Je fietst ook veelmeer de stoep als er geen fietsbanen zijn.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:41

NHM is waanzinnig en kun je inderdaad rustig een dag in doorbrengen. Maar dat red je niet, ik tenminste niet. Je ziet zoveel en je leest zoveel en je loopt zoveel, na een paar uur ben ik gesloopt. Ze hebben vaak hele toffe exposities, die zijn meestal wel betaald maar zeker de moeite waard.

Qua stappen geen idee, wij hingen meestal in een pub ergens rond. Na het rondkijken daar een biertje doen, vaak ook eten en daarna nog wat drinken. Rondom Covent Garden en Leicester Square is wel een uitgaansgebied, daar zit van alles.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:46

Tja, waarom eerst op pad te moeten voor je ontbijt als je hotel een prima ontbijt heeft? Daarnaast vind ik het ook wel fijn om nog wat sukkelig te ontbijten, kop koffie erbij, ruuuuustig opstarten en dan hup weer verder. Ons hotel had echt een meer dan prima ontbijtbuffet met voor elk wat wils én hele goede koffie. Daarvoor ga ik niet eerst op zoek naar wat anders, als het ook binnenshuis kan. Plus dat ik geen bezoek aan Engeland breng zonder te ontbijten met scrambled eggs :9 en die eten on the go toch wat lastig :+

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 18:15

Bij ons kon je zelf je brood toasten, er waren bagels en croissants en zoete broodjes en vers sap en koffie en scrambled eggs en boiled eggs en tomaten en bacon en mushrooms en op verzoek kippers (gah) en fruit en yoghurtjes en verschillende soorten zoet en hartig beleg en melk en 4 soorten cereals en :9 :9 :9 :9
Daarom. No way dat ik daarvoor de deur uit ging :))
Maar, wij hadden ook wel een enorm fijn hotel :j

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:51

Sandra schreef:
Zo zeg, daar kan RN nog heel wat van leren. :')


Toen wij de eerste keer de ontbijtzaal in kwamen zaten we elkaar ook echt " :oo *\%/* :):) " aan te kijken. Oh, en het was súperschoon ook daar en de bediening was enorm aardig. Jup. Ik weet wel waar ik weer ga slapen als ik binnenkort weer eens naar Londen hop :))

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:08

Best Western Victoria Palace, op vijf minuten lopen van Victoria Station. Middenmaat hotel qua grootte, lekker overzichtelijk. En schoon, zo verschrikkelijk schoon. Zo schoon heb ik nog geen hotel meegemaakt en ik heb er al heel wat van binnen gezien :)) En dat ontbijt.. :9
http://www.bestwesternvictoriapalace.co.uk

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:01

Plan was om met mijn mams naar Florence en Venetië te gaan op onze volgende vakantie maar ze wil weer naar Londen _O- :D Nou, dat moet dan maar.

Klinkt als een toffe tentoonstelling Apple :j Ik ben vorig jaar in Pompeii geweest en dat is zó indrukwekkend.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:25

Vind het verschrikkelijk Sandra :D
Mijn idee is om een paar dagen Londen te doen, te zien wat we de vorige keer niet hebben gezien en dan de trein te pakken naar Edinburgh :+:

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:47

Yeeesss London Pass is ideaal. Wel even goed uitzoeken of het uit kan. Bij ons wel, wij waren 4 dagen in Londen.

Ik zou er alleen niet een reisproduct bijnemen, daar wordt je mee genept. Oyster is vaak goedkoper.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 09:36

Nee is persoonsgebonden. Wij hebben hem voor drie dagen gekocht en hem er driedubbel uitgehaald. Je kunt er echt veel mee, wij zijn er bijvoorbeeld ook mee naar de film in Chelsea geweest in een oud auditorium. Supertof :D

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:38

Klopt, je krijgt een boekje mee. Je kunt ook de app installeren als je een smartphone hebt, en natuurlijk de website uitpluizen. Wij hebben er echt veel mee gedaan. Grote toeristische dingen zoals St Pauls, Westminster, Tower etc, rondvaart over de Thames, fietstocht door Londen (aanrader!!!) maar ook de bioscoop.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:13

Waarom zou je met de taxi gaan als er zoveel andere -goedkopere!- manieren zijn?

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Essie95, GoogleAdsense, JackAebe, janneke_S, jasmijn16, kosseh, madeinspace, Varekaj, veerledec en 81 bezoekers