London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:45

British museum is niet alleen kunstgeschiedenis :-) Dat is meer gewoon 'geschiedenis van de mensheid'. Ze hebben daar best veel artefacten uit de oudheid, daarnaast ook bij voorbeeld de steen van Rosetta en veel mummies :-). Echt de moeite waard!

Daarnaast zijn de musea in London gratis.


Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 09:15

Ben ook weer terug :-)

Naar de Wallace Collection geweest, echt de moeite waard, heel veel Middeleeuws wapentuig, beplating voor op paarden enzo :-) (en verder schilderijen endergelijke :+ ). Daarbinnen is ook een mooi theehuis.

Geluncht bij Carluccio's, ergens achter Selfridges. Echt een hele goede Italiaan :j

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:39

Duinkerken-Dover is een hele goede, goedkope verbinding :-) Twee uur op de boot, dus net mooi tijd genoeg om daar uitgebreid te dineren/lunchen, wat dan ook.
Om naar London te gaan zijn er een stuk snellere verbindingen, en makkelijker, vanuit Nld. Naar andere locaties in Engeland is Duinkerken-Dover echter prima.

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:14

Het Tavistock hotel? Hoewel dat wellicht iets duurder is.

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 16:54

London City is een stuk dichterbij maar ook duurder :+

Je kunt ook nog kiezen om met de boot van Hoek van Holland naar Harwich te gaan. Dan neem je de nachtboot, die vertrekt om 11 uur 's avonds vanuit Hoek. Je slaapt in een prima cabine, krijgt er een treinticket bij en 's ochtends om kwart voor 9 sta je uitgerust en al op Liverpool Station in hartje London :-) (en voordeel: geen beperking aan bagage!)

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:54

Ik pin gewoon geld in London :-)

Net terug :-) . Donderdag naar de Da Vinci tentoonstelling geweest in The National Gallery (2 uur in de rij gestaan, maar wel de moeite waard). Vrijdag naar de tentoonstelling War Horse geweest in het National Army Museum (vond ik eigenlijk leuker dan Da Vinci :)) maar goed :D ). National Army Museum is niet zo druk, het ligt dan ook iets van het gebaande pad af (in Chelsea), maar zeker echt leuk :j

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 23:12

Het 'British Museum' is voor een groot deel British, maar ook voor een groot deel wat de Britten in hun koloniale tijd naar Engeland hebben gesleept. De term 'British' moet je dus ook wat ruim opvatten :))

Er is geloof ik ook nog zoiets als het 'London Museum' (oid) volgens mij ergens in de buurt van het Whitechapel district, dat is meer gericht op het leven in London.

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:49


Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:05

Tot augustus, maar tot wanneer in augustus inderdaad :=

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:41

Ik koop gewoon elke keer een dagkaart :-) 8 pond danwel 6 pond nogwat :-)

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:43

Je kunt toch met de boot? Hoek van Holland - Harwich :D :D


Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:38

Voor de snelle beslissers :D Stena Line heeft een Valentijnsdag aanbieding. 's nachts heen, hele dag in London en de nacht erop weer terug. Voor 99 euro per persoon :D

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:30


Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:13

@booo Stenaline heeft nu een valentijnsaanbieding, 99 euro pp met de nachtboot heen, hele dag in London en dan die avond weer terug. Dat zou een mooie zijn voor jou en je moeder :-)

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:13

Zns, je kunt ook met de stenaline gaan, donderdagavond vertrekken vanaf Hoek van Holland, dan sta je vrijdagochtend om kwart voor 9 in london. Als je dan op zondagavond weer vertrekt vanaf Harwich ben je maandagochtend weer in Holland :-)

Moet je alleen nog 2 avonden hotel regelen :-)

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:53

Wij zijn wel op Stansted gevlogen. Afstand maakt inderdaad niet zoveel uit, elk vliegveld heeft een goede bus of treinverbinding direct London in.

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:49

Royal National ben ik ook een keer geweest, veel te massaal := Het leek wel een fabriek :))

Wij hebben daar het ontbijtbuffet maar over geslagen en hebben een ontbijtje gehaald bij een klein Italiaans winkeltje vlakbij de ingang van Metrostation Russel Square (prima panini's :9 ).

Ik ben ook een paar keer in het Tavistock Hotel geweest, dat ligt 'naast' of eigenlijk 'op de kop' van het Royal National. Prima hotel, basic, netjes. Prima ontbijtbuffet en de bar is ook heel fijn om nog even een drankje in te doen :-)

Overigens ben je dan op loopafstand van het British Museum, veel pubs daar in de buurt en in een straatje tegenover het British Museum zit ook een prima Italiaan (fijne pasta's :9 ). Loopafstand is trouwens betrekkelijk, als je een beetje wilt lopen dan ben je ook zo van het British Museum op Charing Cross Street (boekwinkels!) en van daar in China Town en bij Piccadilly Circus (en dan is het een kleine stap naar Regent Street, Bond Street, National Gallery, noem maar op :-) )

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:22

Wij nemen meestal gewoon een dagkaart :-)

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:19

Over 3 weken zit ik ook weer een paar dagen in London :-)

Idee is om naar de tentoonstelling over Herculaneum en Pompeii in het British Museum te gaan en wellicht naar het Science Museum :-)

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:28

Wij zitten volgende week weer in het Tavistock Hotel :D

Naast het Royal National, maar net iets minder 'fabriek' met een mooie lobby en een fijn ontbijtbuffet :-)

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:33

Zelfde keten inderdaad, maar een stuk minder massaal. De busladingen Russen en Japanners heb je daar iig niet.

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:41

Ik heb 1 keer in het RN overnacht, toen heb ik ontbeten bij de Italiaan net naast de ingang van Russel Square :-) Echt prima panini's :9 en heel veel mensen die daar ontbijten :j

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:24

Berdien schreef:
Bij ons kon je zelf je brood toasten, er waren bagels en croissants en zoete broodjes en vers sap en koffie en scrambled eggs en boiled eggs en tomaten en bacon en mushrooms en op verzoek kippers (gah) en fruit en yoghurtjes en verschillende soorten zoet en hartig beleg en melk en 4 soorten cereals en :9 :9 :9 :9
Daarom. No way dat ik daarvoor de deur uit ging :))
Maar, wij hadden ook wel een enorm fijn hotel :j


Zo ziet het ontbijt van het Tavistock er ook ongeveer uit :j Kippers, beans in tomatosauce :') Dan blijf ik ook in het hotel ontbijten :-)

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:05

Nou Jans, dan de volgende keer toch gewoon het Tavistock proberen :D

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 15:20

:')

Ik ben dinsdagochtend ernaast, in het Tavistock hotel :D

Kunnen ze die sleutels niet voor je opsturen?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nymphe en 67 bezoekers