Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

meggiemeg
Berichten: 12185
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:17

Hier nog een Texelfan! Wij gaan er een jaar of 8 naar toe nu, alle seizoenen al meegemaakt.
Als het even kan boeken we een midweek of lang weekend net buiten het seizoen, dan heb je al bij Landal een huisje voor € 99,- Lekker er naar toe met de honden en heerlijk uitwaaien. Wij gaan altijd naar De Cocksdorp en hetzelfde park en als het kan nog hetzelfde huisje....
Het is een prettig eiland, je hebt er werkelijk van alles, vriendelijke mensen.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.


meggiemeg
Berichten: 12185
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:34

Zag net bij vakantieveilingen een weekend Texel voorbij komen ( en ook een midweek).
Het was al voor dit aankomende weekend, ging weg voor 5 euro...... Vakantiehuisje voor 4 personen.
Zo balen dat we niet kunnen anders had ik zeker mee geboden!

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg
Berichten: 12185
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:50

Alwiene schreef:
Vakantiehuisje op vakantieveilingen klinkt wel leuk, maar eigenlijk altijd komt daar nog een heleboel bij aan schoonmaakkosten en verplicht linnengoed enzo en is het ook maar de vraag of de hond mee mag. Uiteindelijk wordt het dan toch nog duur. Ik zou best even een weekeind die kant op willen, niet in plaats van de zomer natuurlijk, maar als extra, lijkt me lekker :D


Klopt maar die extra kosten zitten ook als je normaal een boeking doet natuurlijk.
Plus dat het er wel duidelijk bij vermeld staat.
Denk dat als je nu boekt dat het niet zo lastig zal zijn om je hond(en) mee te nemen.
Je kan natuurlijk altijd eerst even op de site van het park zelf kijken of er huisjes vrij zijn als je zo zou boeken en je hond(en) mee wilt nemen.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg
Berichten: 12185
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:22

Vanaf de 3e augustus zijn wij ook weer op Texel te vinden, heerlijk even weg van alles.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg
Berichten: 12185
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 18:23

Urbanus schreef:
Als ik 2 of 3 weken naar Texel ga, vermaak ik me dan? Of is dat te lang?

Wij vermaken ons prima 2 weken. Maar onze vakantie is dan ook de ene dag wat doen en de andere dag relaxen, plus dat we 2 honden mee nemen wat ook wel weer scheelt.
Het ligt er denk ik aan van wat soort vakanties je houdt, op zich is er genoeg te doen en te zien als je op Texel bent.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg
Berichten: 12185
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 15:38

Wij zijn ook weer een weekje geweest, heerlijk weer, betere temperaturen dan in de rest van NL. Maar wat me erg tegenviel was ergens een plekje vinden om 's avonds te eten. Wij zijn niet van die vroege eters en dan moet je wel even omschakelen naar eerder eten. Veel is dicht of vol. Allemaal nog een nasleep van corona, te weinig of geen personeel. Het eiland zit vol met toeristen die allemaal willen eten en als er dan ook nog minder keus is dan anders wordt het wel lastig.
Het is ons laatste jaar op Texel geweest, we gaan voorlopig een andere bestemming zoeken. We zijn er heel wat jaren geweest maar voor nu is het even klaar. Heeft er ook mee te maken dat ons huisje een regelrechte ramp was. Dat hadden we nog niet mee gemaakt in alle jaren dat we er kwamen. Misschien over een paar jaar weer.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg
Berichten: 12185
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 08:13

Wij zijn in augustus een weekje geweest. Super mooi weer gehad, het was erg druk op het eiland. Wat mij opviel was dat veel restaurants e.d. gesloten waren vanwege personeelstekort. Zelfs strandtenten waren dicht. Veel restaurants waren om 20.00 uur al gesloten. Het ene restaurant werkte alleen op basis van reservering terwijl de andere dat niet deed en vol is vol hanteerde. Het is voor even het laatste jaar geweest dat we naar Texel zijn geweest, tijd om andere mooie plekken te ontdekken. Wat daar bij ons een hele grote rol in speelde was dat het huisje erg slecht was ( lees schimmel op de muren in een vrij nieuwe badkamer, overal spinnenrag met dode spinnen er in, veel dode vliegen overal, veel hondenhaar van minstens 3 weken gezien de hoeveelheid verschillende soorten haar en je er max 2 honden mag hebben) Voor een dag gaan we vast nog wel met regelmaat er naar toe maar langer voorlopig niet meer.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg
Berichten: 12185
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 12:44

Siersma we zijn heel wat jaren naar Texel geweest op vakantie, alle jaargetijden er mee gemaakt, gaan ook regelmatig voor een dag. We zijn er gewoon aan toe om een andere mooie plek te ontdekken en die zijn er genoeg.
Wij vinden het prettig om in de vakantie de vrijheid te hebben wat en wanneer, dus niet om 17.00 al op zoek moeten gaan zodat je een plekje kunt hebben om te eten. Dat vond ik tijdens de corona maatregelen afgelopen jaren ook echt een afknapper, vroeg in een restaurant te moeten zitten en dan steeds op je horloge moeten kijken of je het wel redt om voor sluitingstijd gegeten te hebben.
Ik heb begrip voor het feit dat er door personeel te kort iets niet open kan, het is zo jammer voor de ondernemers, een eiland vol vakantiegangers en je kunt niets terwijl je vaste lasten wel door lopen. In het dorp waar wij zaten waren 2 restaurants afgebrand, 1 was gesloten, 1 nam maar 8 tafeltjes per dag aan (of was gesloten) en de ander was het terras achter gesloten, waren 3 dames personeel aanwezig die alles moesten zien bij te benen, dan zitten er mensen op het terras voor die alleen maar kunnen commanderen en niet echt begrip kunnen tonen voor de situatie, dat drukt wel de sfeer als je daar naast zit aan een tafeltje.
Gelukkig wist ik al dat de restaurants vroeg dicht gaan, alleen is het wel een verrassing als je dan bij een strandtent staat welke volgens FB en de website open is en je staat voor gesloten deuren, dat vond ik dan weer minder.

Urbanus wij waren er de 2e week van augustus. Topdrukte, zelfs het restaurant op het park waar wij zaten was 2 dagen per week gesloten.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg
Berichten: 12185
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 14:45

Nee hoor de horeca krijgt niet de schuld, een restauranteigenaar had het zeker anders willen zien en niet de deuren moeten sluiten in de periode waar ze ze moeten verdienen. Het is alleen jammer dat je in de vakantie op die manier wordt geleefd wat tijden betreft om te gaan eten. De keuze om naar Texel te gaan was heel bewust. Waar we ook naar toe waren gegaan was je er wel tegen aan gelopen denk ik. We vinden Texel een prima eiland, de bewoners zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Het is er erg mooi en verveelt nooit. Maar wat ik ook aangaf er zijn meerdere mooie plekken. We gaan er zeker nog regelmatig naar toe voor een dag, maar voor langer niet meer voorlopig. Wellicht over een tijdje weer.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg
Berichten: 12185
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 11:15

Jammer dat een paar dagen weg al zo snel stopt, je verheugt je er toch op.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bentuh, cissy, DotBot, Eelmo, estell__, Karmandi, Larissa123, mytgard, purny, Sanne_zepp, Sannens, Tatjanaa en 70 bezoekers