Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-13 21:38

Hey Bokkers,

Afgelopen zomer ben ik voor het eerst van mijn leven op Texel geweest. Ik was sowieso nog nooit op een waddeneiland geweest.
We waren aan het kamperen in Noord Holland, niet zo ver van Den Helder en toen wilde ik wel eens bij de boot naar Texel kijken.
Ik dacht dat de reis heel duur was, maar dat bleek erg mee te vallen en dus besloten we (onderweg naar de boot :') ) om niet alleen te gaan kijken, maar gewoon de boot te pakken en te gaan. :j
Omdat het zo onverwachts was had ik mijn camera niet meegenomen, ik fotografeer met een spiegelreflex en mijn spullen vullen een hele rugzak dus dat is best wat gesleep, ik verwachtte die dag hem niet nodig te hebben en had hem dus 'thuis' gelaten.

Ik vond het super op Texel, en vond het érg jammer dat ik mijn camera niet meegenomen had. Daarom besloten we twee dagen later nóg een keer te gaan, wat natuurlijk helemaal geen straf was.

Wat ik nooit verwacht had is wel gebeurd, ik ben een beetje verliefd geworden op het eiland Texel. Ik kan dan ook niet wachten om weer terug te gaan en wil dit jaar heel graag een weekje er naar toe. En misschien voor die tijd nog wel een keer een dagje, al is het van hier uit best een eind rijden om er te komen.

Nog meer mensen gek op Texel? Leuke Texel ervaringen en verhalen? Iemand tips over wat ik daar echt niet mag missen bijvoorbeeld? Ik weet dat het ook een populair eiland is voor feestende jongeren, maar dat is niet wat ik er zoek ;)

Ik had trouwens op de boot een geweldige sleutelhanger van een wollig schaapje gekocht, die hing aan mijn tas, maar die ben ik laatst verloren. Daar ben ik best verdrietig om, want het was zo'n gezellig aandenken aan Texel. Nu had ik op internet zo'n zelfde schaap als boekenlegger gezien, dus ik die besteld, krijg ik na een paar dagen te horen dat ie niet meer leverbaar is!! Dus ik baal, hopelijk zijn ze nog te koop tegen de tijd dat we weer met de boot gaan :)

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3


Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-13 15:00

Wat leuk, al zoveel reacties!!
Onze vakantie Texel staat nog niet gepland, wij zijn beide niet zo gebonden en wachten dus het mooie weer af en kijken dan of we ergens een plekje op de camping kunnen krijgen en gaan :j

Ja, die boot, het grappige is dat ik niet durf te varen of te vliegen, maar afgelopen zomer ineens dacht 'wat maakt het uit die 20 minuten, ik doe het gewoon'. En tot mijn eigen grote verbazing vind ik het geweldig op de boot! Heen heerlijk de kriebels als Texel dichterbij komt, en terug met een beetje treurig gevoel van afscheid wel twee keer mogen genieten van een schitterende zonsondergang.

Wat stom dat er meer partners zijn die niet zo'n fan zijn van Texel. Mijn partner (vriendin) vindt Texel wel leuk, en wil op zich ook wel een weekje, maar heeft er zeker niet mee wat ik er mee heb. Jammer is dat!

Iemand nog tips voor een leuke enigzins betaalbare camping om met de tent te kamperen soms?

Ik vond trouwens de Koog ook helemaal super zo in de zomer, al die terrasjes en winkeltjes en allemaal aanbiedingen met eten voor al die toeristen zodat je ook lekker goedkoop uit eten kan :j En wat minder goedkoop, maar wel lekker waren de drankjes en het eten bij paviljoen Paal 9 :9

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-13 19:20

Volgens mij mogen honden het hele jaar op het strand komen, en is er alleen een stuk natuurgebied waar een klein deel van het jaar de honden niet of niet los (weet ik niet zeker) mogen lopen. Texel is voor wat ik gemerkt heb echt heel hond vriendelijk :j

Wij gaan zelf ook met onze hond, en dat betekent wel dat veel dingen zoals bijvoorbeeld Ecomare niet gaan lukken, maar ik kan niet zonder mijn boef hoor :D

Edit: Meer info hierover, rechts onderin http://www.texel.net/nl/over-texel/huisdieren-welkom/

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-13 13:35

Oooh dat lijkt me fijn een eigen huisje daar hebben. Ik kampeer graag hoor, een huisje hoeft voor mij helemaal niet, maar in de winter is een tent niet echt een optie :+ Zo'n eigen huisje zodat je wanneer dan ook lekker een paar dagen of langer erheen kan lijkt me heerlijk :j

@Happie, waar vind ik Cees de Waal? Ik wil graag precies hetzelfde schaapje en omdat de (niet texelse) webshop hem niet meer kan leveren ben ik bang dat ie misschien helemaal uit het assortiment van de leverancier gaat ofzo. En ook ben ik bang dat we misschien tzt de Schulpengat als boot treffen ipv de Dr. Wagenmaker en dan is er dus geen souvenir winkel aan boord :=

Wij houden trouwens van kleine campings, maar ik wil wél heel graag Wifi op de camping hebben en de hond moet er mogen. Daar zijn er volgens mij best een aantal van, maar is nog even zoeken hoe en wat, en ervaringen blijven uiteraard welkom :j

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-13 18:35

Happie schreef:
De 12balcken idd jammie. @ Alwiene ze hebben ook nog een winkel in oudeschild. En ook nog een webshop wellicht staat daar de sleutelhanger tussen? http://www.keesdewaal.nl/pages/webwinkel.html


Bedankt! Sleutelhanger staat er helaas niet tussen. Werd wel hebberig van andere dingetjes hihi, maar Texel spullen shoppen is toch het leukste óp Texel natuurlijk :))

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-13 23:23

Anne_26 schreef:
Hier nog een grote Texelfan!
Het begon toen ik 11 was en we met mijn vader in de winter wel eens het vakantiehuisje van kennissen boekten in de Koog.
Sindsdien ben ik er elke zomer te vinden :j
Heb in 2011 vier weken in mijn eentje in een tentje gezeten op een boerderijcamping (Bonte koe) en gewerkt bij Bospaviljoen het Turfveld. Dat is een heel leuk tentje vlakbij paal 11(? In elk geval in het bos, tussen Den Burg en De Koog in :) ), we maken zelf verse raspatat en er zijn andere lekkere dingen zoals poffertjes. Ook een mooie plek om je paard vast te zetten en zelf wat te gaan drinken. Grote aanrader dus :)

Ondertussen vrienden gemaakt daar en bijna alle mooie plekjes van het eiland ontdekt.
Ik hoop dat ik aankomende zomer ook weer een week of 2 er naar toe kan gaan, het liefst zou ik nu al gaan namelijk :D


Hihi, herkenbaar. Ik kan ook echt niet wachten op mooier weer, want dat lijkt me toch wel het lekkerste. Texel in ijskou en regen lijkt me toch iets minder genieten := Maar heb al zoooooo'n zin om te gaan.
Een paard heb ik niet meer, dus gaat ook niet mee naar Texel ofzo, maar vind het wel leuk zulke berichten over restaurantjes ed. die de moeite waarde zijn :j

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-14 14:25

Even een schopje. Wie is er nog meer alweer aan het dromen van de vakantie op Texel?

Nu de feestdagen voorbij zijn zit ik echt weer uit te kijken om straks weer naar Texel te gaan. Ben dan ook even zuinig aan aan het doen om een potje (De Texelpot hihi) te maken voor luxe dingetjes straks op Texel, zoals lekker op het terras zitten, Ontbijt bij paal 9 <3 , en 's avonds wat vaker ergens een hapje te kunnen eten.

Vorige jaar een italiaans restaurantje gevonden in de koog, waar pizza's en pasta's maar iets van 6 euro waren. En die smaakten ons prima, dus daar een heel aantal keer gegeten, want voor dat geld is het toch wel lekker om buiten de deur te eten.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-14 17:51

AnneWezep schreef:
Hier een Ameland fan :o
Zijn altijd naar Ameland gegaan en dachten afgelopen jaar laten we eens een keer een weekje Texel doen.
Is ons redelijk goed bevallen, maar wij vinden het 'te groot' en niet echt een eiland gevoel. Zijn jullie allemaal wel eens op een ander eiland geweest? Misschien snap je dan wat ik met het 'eiland ' gevoel bedoel :+

Maar we hebben met z'n allen wel genoten op texel hoor! Zijn naar de vuurtoren geweest, bierbrouwerij en elke avond gezellig in een barretje.


Nee, ben nog nooit op één van de andere eilanden geweest. Ik wil onze auto niet missen want die is (oldtimer) onderdeel van het vakantieplezier. En op Texel na vind ik het meenemen van een auto naar een van de eilanden gewoon véél te duur, als het al mag.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-14 21:37

vibabu schreef:
Heb een jaar op Texel gewerkt. Vond het er vreselijk :o Totaal geen leuke mensen om mee te werken. Was altijd blij als ik aan het einde van de dag weer voet op vaste land kon zetten. Ga nog wel af en toe (eens per jaar ofzo) een dagje fietsen en dan is het wel leuk voor de omgeving. Ook staat elk jaar SGW texel op de planning maar dan vooral omdat het lekker dichtbij is :o Nee ik kan mezelf totaal geen Texelfan noemen!


Wat jammer dat je het zo weinig naar je zin hebt gehad op Texel, toch lag het denk ik als ik je verhaal zo lees niet echt aan het eiland maar gewoon aan de mensen waarmee je gewerkt hebt. Dat had op het vaste land ook kunnen gebeuren toch? :)

@ Sandra1312, waarom móest je op het jongerenveld? Omdat je alleenreizende jongere bent? Als je niet van het type overlast veroorzakende jongere bent wellicht volgende keer een andere camping kiezen waar je wel als 'normale gast' welkom bent?

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-14 17:42

Vakantiehuisje op vakantieveilingen klinkt wel leuk, maar eigenlijk altijd komt daar nog een heleboel bij aan schoonmaakkosten en verplicht linnengoed enzo en is het ook maar de vraag of de hond mee mag. Uiteindelijk wordt het dan toch nog duur. Ik zou best even een weekeind die kant op willen, niet in plaats van de zomer natuurlijk, maar als extra, lijkt me lekker :D

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-14 22:45

Weet iemand trouwens welk italiaans restaurantje ik bedoel in de koog? Het zit redelijk dicht in de buurt van het plein, en volgens mij naast een argentijn of zoiets met grill in ieder geval. En ze hebben dus, althans toen wij er waren, allemaal pizza's en pasta's voor maar 6 euro.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-14 14:39

wil94 schreef:
Dat is Italia


Nee, ik heb even de foto bekeken van Italia die je op google kan vinden, maar dat is niet wat ik bedoel volgens mij hoor.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-14 23:24

Nee, volgens mij zitten ze niet naast een snackbar, maar tussen 2 restaurants in, als je er naar kijkt dan is de linker ernaast die grill maar rechts weet ik even niet meer. Het is een erg smal pand, en de voorkant is een houten verhoging met een in mijn herinnering rolstoelvriendelijke opgang. Hij zit inderdaad "in de buurt" van het plein van die witte kerk.

Edit: Ik heb het vermoeden dat het restaurant "Latino" heet. Komt dat iemand bekend voor?

Edit 2: Facebookpagina gevonden. Dát is hem. Valt me alleen op dat ze zichzelf daar steakhouse noemen, dus wellicht heb ik jullie op het verkeerde been gezet, door het aanbod aan pizza's en pasta's had ik het als een italiaan ervaren :=

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-14 18:32

Siersma schreef:
Heb er vanmiddag opgelet toen ik er langs liep, en het heet nu Latino idd. Maar volgens mij heette het eerst anders, weet alleen niet meer hoe haha.


Zou kunnen, ik ben er in augustus van het afgelopen jaar geweest en toen heette het Latino, maar hoe lang dat al zo was, daar heb ik geen idee van eigenlijk. Ik was ervoor gevallen door het goedkope eten, en dat bleek ook nog prima te smaken en de bediening was super vriendelijk, dus ja, dan wil ik wel terugkomen haha.

Gek idee dat jij daar vanmiddag langs gelopen bent, hihi, kan niet wachten tot ik zelf weer lekker in de Koog kan rondwandelen :D

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-14 19:17

Siersma schreef:
En ik loop er morgen weer langs _O- ! Wanneer kom je deze kant weer op?


Wij gaan altijd kamperen met de tent, dus zal eerst weer een beetje lekker weer moeten worden, maar misschien ook pas in het hoogseizoen. Ik ben gek op de braderieën en dat soort werk dus wil ook niet echt buiten het seizoen wat dat betreft. Hoewel misschien een paar daagjes stiekem al even..hmmm geen idee of ik mijn vriendin zo gek krijg haha. Maar eerst kampeerweer worden dus.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-14 18:32

Natuurlijk ben je welkom, maar dit is geen huiskamertopic hoor dus voorstellen was niet nodig geweest. Iedereen is hier welkom om zijn Texel verhalen te delen :D

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-14 15:51

Hey wat leuk leven in mijn topic. Ik ben nog niet die kant op geweest, maar wil zeker weten nog wel dit jaar. Weet alleen nog niet wanneer, dus nog niets geboekt dus hoop dat we nog een mooi camping plekje kunnen vinden. Vorige jaar gingen we heel naief op de gok erheen en ben toen wel geschrokken van het feit dat alles vol zat. Ook campings van wie het online systeem aangaf dat ze nog plek zouden hebben :(

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-14 22:24

Waarschijnlijk gaan wij dinsdag die kant op, als we tenminste nog een kampeerplekje kunnen krijgen :) Morgen even de camping van vorig jaar bellen of we daar toevallig nog terecht kunnen.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-14 22:48

Nou het is gelukt, niet op de camping van vorig jaar, maar na enig rondbellen wel nog een plekje op een andere camping kunnen krijgen. Is altijd een gok natuurlijk zoiets, maar je moet wat.
Dus morgen gaan we naar Texel. Zin in :D
Precies op tijd om woensdag naar de Bingo in de Cocksdorp te gaan haha, want dat vind ik zoooooo leuk :))

Edit: Ik ben ook benieuwd of Latino in De Koog nog bestaat, of dat daar alweer wat anders in zit inmiddels.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-14 14:03

Grrr vijf minuten te laat voor de boot van half drie. Nu aan het wachten op die van half vier.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-14 17:50

Jeeej inmiddels zelf al gezien dat Latino nog bestaat. Zit er namelijk nu te eten haha. Helemaal happy mee. Siersma Ik ben vast nog vaker in de koog komende week dus zal proberen eens langs te komen. Werk je alle dagen?

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-14 18:39

Siersma schreef:
Waarschijnlijk overheen gelezen, maar waar zitten jullie Alwiene?


Tussen de boot en Den Burg bij camping Vertrouwen op Texel :)

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-14 20:41

Siersma schreef:
Die ken ik niet geloof ik?


Dat zou heel goed kunnen. De camping is niet zo bekend en dat is ook meteen de reden waarom we er nu nog een plekje konden krijgen terwijl bijna alles vol staat overal. :)

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-14 09:16

Nou Karin op het moment mag je blij zijn met gewoon 1 parkeer plekje voor je auto in De Koog. Al zou je het willen, zie ik niet in hoe je daar een auto met caravan combi kwijt moet zien te raken. :n

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-14 21:46

Siersma schreef:
Ik denk dat Petruska wel foto's gemaakt heeft, moet je dr even een pb sturen.

@Alwiene: Heb je een goede reis gehad? Gelukkig was het vanmorgen droog.


Ja, gelukkig wel! We waren net onderweg toen de regen begon, dus alles droog in kunnen pakken. Reis was lang en saai, maar verder wel prima.
Voor mijn zwager maar een blik texelse zandkoeken gekocht en vandaag ook nog bonbons bij de Texelse Cocolaterie. Oooh dat is echt veeeeeeeels te lekker al die bonbons daar. Gelukkig hebben we ook een voorraadje voor onszelf mee naar huis genomen :))

Misschien gaan we in augustus nog terug naar Texel. We hebben een hele leuke knusse camping ontdekt (naam ga ik lekker niet noemen hier anders zit hij straks vol met bokkers :P ) die de tweede helft van augustus nog plek heeft. Ik wil wel graag nog weer terug, maar moet mijn vriendin het wel nog even mee eens worden haha.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: C_estmoi, Eelmo, MareVeer, Momo94, TinkerTreas en 72 bezoekers

cron