Zuid Afrika

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:45

Ik ben er afgelopen zomer weer geweest. Wij hadden 3 weken en hebben het zo gedaan;

vliegen naar Johannesburg, daar een paar dagen vrienden bezocht, vervolgens door gereden naar het Kruger, vanuit het Kruger park naar Durban gereden (best een eind in 1x, als je 4 weken hebt zou ik zelf ook naar Swaziland gaan, daar kom je praktisch langs). Durban is niks aan, ik zeg overnacht in Ballito, daar zit een backpackers met een boomhut waar je in kunt slapen (met badkamer op het balkon!)

Vervolgens vanuit Durban de kust af gereden, East London (niet heel spannend, wel leuk om te stoppen/overnachten) naar Port Elizabeth waar je onder andere dichtbij Addo Elephant Park zit en bij een supergaaf leeuwenpark (knuffelen met leeuwen,tijgers, hyena's, een luipaard en alle andere dieren die ze op dat moment hebben zitten en met de hand zijn groot gebracht!). Daarnaast heeft P.E. supermooie stranden en is het veilig om er lekker langs de kust te wandelen. Erg leuke plaats.

Vervolgens zijn we doorgereden naar Jeffrey's Bay. Echt een aanrader. Geweldig mooie kust, vol met surfers en veel dolfijnen.

Verder naar Stormsriver, in het Tsitsikamma resort. Prachtig, geen andere woorden voor!

Toen naar Knysna, waar de lagune erg mooi is om te bekijken.

Vanuit Knysna overnacht in Wilderness, in een supergeweldig leuke backpackers die ook prive kamers heeft. Het beste eten van heel Zuid Afrika heb ik hier gehad. Daarnaast een geweldige grot waar een dakloze woont, hij vangt hier andere dakloze op en heeft de grot helemaal ingericht met schelpen. Heel bijzonder.

Van Wilderness naar Oudtshoorn gereden en daar op een struisvogel gereden, hilarisch!
Vervolgens door naar Hermanus waar je tussen mei en oktober ongelooflijk veel walvissen kunt zien vanaf de kust en met witte haaien kunt duiken (in een kooi!)

Toen waren we alweer bijna in Kaapstad, waar we maar een paar dagen hadden. Daar had ik best meer tijd willen doorbrengen. De haven, het oude gedeelte van de stad, de marktjes en winkeltjes, Table Mountain en alle stranden. Geweldig.

Goed, nu heb ik dus heimwee en wil ik terug...

Als je me even een PBtje stuurt dan kan ik je de link naar mn foto album mailen. Daar staat o.a. een kaartje in van waar we gereden hebben.

Ook heeft mijn ex-vriendjes familie daar een prive game farm, waar je wellicht heen kan als ik dat even met hem overleg. Ze zijn altijd trots op het park en laten het graag aan andere zien. Park zit in Hoedspruit en ze hebben er nog een in de buurt van Port Elizabeth.

Ik heb ook tal van leuke adresjes om te verblijven! Zoveel vriendelijke mensen ontmoet :)
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 08-01-13 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:48

Nee helaas, ik heb geen website! Maar zal mn exvriendje even vragen! Hoedspruit is echt maar een half uurtje rijden naar het Kruger!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:02

Dat klinkt ideaal! In Hoedspruit zit niet heel veel, maar op het vliegveld zit wel autoverhuur.
Mn ex zn neef heeft een leuk restaurant in Hoedspruit!
Ik ga wel even met hem praten :)

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:39

Daar heb ik nog niet eerder van gehoord! Ik zat in Hermanus zelf, bij vrienden van me die zelf ieder jaar een paar weken er tussen uit gaan in Hermanus, in de walvissen tijd. Zij zweren bij Hermanus en zouden niks anders willen.

Wat was er de reden van? Om de walvissen kan het niet te doen zijn, wij gingen 's morgens ontbijten en konden vanuit het restaurant waar we dat deden nog geen minuut naar de zee kijken zonder een walvis te zien. Er waren dit jaar 400 walvissen in de baai bij Hermanus.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:58

De Kelders is inderdaad ook mooi, maar de baai van Hermanus is niet groot, dus je kunt gemakkelijk van de ene naar de andere kant rijden!
Oh, vergeet ook vooral het restaurant in de oude haven van Hermanus niet. Je moet er echt de haven voor in rijden, ik ben even de naam kwijt, maar dan ligt er vlakbij waar de boten voor de walvis rondvaart vertrekken een gebouwtje met een restaurant (prijzig, maar heerlijk!) en een soort bar. De bar is wat goedkoper en heel gezellig. Erg leuk, want het ligt op het uiteinde van de haven en je zit dus een soort van "middenin" het water met walvissen soms super dichtbij.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:48

Kelan schreef:
Tussen Port Elizabeth en Knysna heb je ook Tsitsikamma National Park. http://www.nature-reserve.co.za/tsitsik ... -park.html

Wat mij betreft een echte aanrader. We hebben daar in een Oceanette geslapen: vanaf het terras de dolfijnen langs zien komen. Dat is nog altijd een van mijn mooiste vakantieherinneringen.

Verder nog de tip om de accomodatie in het Kruger park (en eigenlijk alle accomodaties in de nationale parken) op tijd (lees nu) te boeken. Dat is nl. erg snel vol. In het Kruger park vind ik Olifants Rest Camp een echte aanrader, wel zorgen dat je een huisje/accomdatie hebt die op de rivier uit kijk.


Ik ben hier ook geweest en sliep op een beauty resortje, heel klein, prive, goed te betalen, met heerlijke massages en een geweldige struisvogel boboti <3

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:13

Er staan ook overal borden dat stropers gestroop zullen worden. En ergens kan ik daar prima mee leven...
Ik ga waarschijnlijk volgende maand een weekje terug naar Johannesburg. Ik mis mijn vrienden daar en ik mis het gevoel thuis te zijn.
Planning is om een paar dagen te gaan kamperen in Pilanesberg :) Verder ga ik gewoon lekker braaien, bijkletsen met vrienden en wil ik nog naar t voormalige hoofdkantoor van de ANC.
Is er hier iemand bij de Cradle of Human Kind geweest? Ik nog nooit en wilde er eigelijk heen maar ben benieuwd of het de moeite waard is.

Gister dan ook eindelijk mijn video van SA gemaakt en nu zoveel heimwee!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 10:00

Yes! Ik vlieg over 3 weken onverwachts voor een weekje naar Johannesburg om mn vrienden te zien, te kamperen in de bush en natuurlijk heeeel veel te braaien.
Ik kan nu al niet wachten :)
Zijn er bokkers in Jozi tussen 26 sept en 5 okt?

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:24

gabyfedde schreef:
Nog 1 maand, 11 oktober vertrek ik.

Zit nog steeds te dubben over mijn handbagage...

Vlieg met Emirates en mag maar 7 kilo meenemen. Wat wil ik meenemen? Camera, objectieven & lader, mini-laptop & lader, ereader & usb-kabel, telefoon & lader, setje ondergoed, deoroller, handendesinfectie, portemonnee, paspoort, reisbescheiden en wat snoepjes. Past allemaal keurig in 1 handbagage koffertje of tas, maar... te zwaar. Heb een losse handtas (vergelijkbaar met deze)
[ Afbeelding ]
waar ik wat in zou kunnen overhevelen. Maar ja, dan heb ik dus wel 2 tassen en in totaal teveel gewicht...

Jenny, hoe vaak heb jij met Emirates gevlogen en meerdere stuks handbagage meegenomen? Was jouw handtas vergelijkbaar met de mijne?
Andere mensen met ervaring?


Mijn handbagage is de laatste x met Emirates niet gewogen, maar dat verschilt natuurlijk heel erg per x ben ik bang.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:20

yes, ik zit op Schiphol te wachten op mijn vlucht naar London en vlieg dan vanavond vanaf London door naar Jozi.
Ik heb er zoveel zin in :)
Lekker blijven genieten allemaal, en vooral veel foto's maken :)

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:28

In Hermanus is Whale watching mogelijk tussen mei en oktober, dus volgens mij komt Juni wel goed!

Ik ben inmiddels bezig met het uitzoeken van een visum aanvraag :) Heb mijn oude baan als trainer/instructrice in Johannesburg aangeboden gekregen en weet het nu zeker;
Ik ben geboren om Zuid Afrikaans te zijn :)

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:02

Ik was er vorig jaar de laatste week September en het stikte nog van de walvissen, die zijn dan juist in de baai om de baby's daar te werpen.

Heel spannend om te emigreren, maar kan niet wachten!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:35

Ik huur een bureau in dat al die dingen voor me gaat regelen. Kost wat meer, maar naar Department of Home Affairs gaan is echt een drama inderdaad, dus dat mogen zij mooi voor me doen!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:16

Nee dan wordt het visum door hun geregeld terwijl ik gewoon nog in Nederland ben :)
Ben 2x naar Home Affairs geweest- als het niet hoeft dan ga ik nooit weer haha.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:07

Ik heb net een heel leuk gesprek gehad met een dame van dat bureau, Intergrate Immigration Service heet het voor degene die geinteresseerd zijn.
Met mijn opleiding (Paardenhouderij en management MBO) en de functie (trainer/instructeur op een manege) zou het geen probleem moeten zijn om een visum te krijgen. Spannend!

Filmpje net even gekeken. Krijg er helemaal kriebels van :) Heerlijk!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:00

Kom dan gezellig even langs in Jozi, want ik ben nu bezig met mijn visum aanvraag :D

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:29

Ik ga jonge paarden rijden en lesgeven :) Ga in Johannesburg wonen, op de manege.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 00:10

Dat is Benoni volgens mij.
Daar zit een grote stal vlakbij waar ze vaak grote wedstrijden organiseren.
Daar kwam ik ook vaak, toen ik nog als trainer meeging op wedstrijd met de kids :)

Ik zit in Linbro Park straks

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:32

Dat klopt ja, maar mijn bazin gaat me echt niet in Euro's betalen helaas haha.
Wel heb ik hier een leuk zakcentje dat gewoon in Euro's op de bank blijft staan :)

Ik vlieg meestal naar Jozi rond 600 euro :) Thanks voor de tip!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 16:58

Ik snap wat je bedoelt! Helaas ga ik gewoon net zoveel verdienen als andere instructeurs en wordt dat dus gewoon in Rand berekend. Zou leuk zijn als het anders kon, maar helaas!

Thanks voor de tip though :)

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:03

Ja maar de bedoeling voor mij is om daar te blijven! Als je straks weer clinics daar doet, laat t maar weten, rij ik een keer mee :)

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:48

Als het visa mee zit in april :) Dus in juni/juli als je in de buurt bent kan ik sowieso komen kijken :)

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:10

Geen echte reis, wel gekampeerd in de bush, maar in een kamp, niet letterlijk tussen de beesten
Hadden wel zebra's en impala's in t kamp lopen en de aapjes over onze tenten heen klimmen.
Was heel gaaf, al die dieren geluiden horen 's nachts.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:08

Het is zeker goed te doen hoor! Ik ben vorig jaar met een vriendin 3 weken rond gaan reizen en we hebben het geweldig gehad. Hebben gewoon een auto gehuurd en in backpackers en appartementen geslapen.
Zie dat je ook in Amsterdam woont, als je tips wilt kunnen we wel een keer een bakkie koffie gaan doen ofzo.
En als je via Joburg reist kom je maar langs, want daar woon ik dan als alles goed gaat.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:17

Ik hoop vanaf april :)

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, Century, CharleyT, Ineke2, jazzejam, Larissa123, Lian, Luna2013, mvdende, nathe, stefanie33, Utixo en 65 bezoekers