Disneyland Parijs deel 3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 15:26

Meestal alleen ontbijt :) rest van de maaltijden in Disney zelf of in de Village :)

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:12

Zowel met de auto als met de trein is het goed te doen. Trein is best relaxed, maar dan zit je aan bepaalde tijden vast en het is vrij prijzig. Maar tegenwoordig is het met de auto ook niet goedkoop meer.

Gaan jullie met z'n tweetjes?

Ik zou ook geen volpension doen, alleen ontbijt. De rest van de dag ben je toch in het park aanwezig.

Voor wat betreft het hotel heb ik al iets geschreven op de vorige pagina. Disneyland heeft 6 hotels op het terrein staan. Hiervan is de duurste natuurlijk het Disneyland Hotel. Deze bevindt zich bij de ingang van het park. Iets verder (ertussen zit nog Disney Village) heb je, in volgorde van prijs en sterren, Hotel New York, New Port Bay Club, Segouia Lodge, Hotel Cheyenne en het Santa Fe Hotel. Cheyenne en Santa Fe liggen het verst van het park, maar is nog niet zo ver, ongeveer een kwartiertje lopen. Vanaf alle hotels gaat er ook een gratis bus naar het park.

De eerste keer dat wij met z'n tweeen naar Disneyland zijn geweest (2009) logeerden wij in Cheyenne. Hele leuke thematisering en ik heb er prima geslapen. Wij waren in november en doordeweeks en het was zowel in het park als in het hotel vrij rustig. Dus ook bij het ontbijt (heel basic) was het niet al te druk. Wat ik wel vaak lees dat het ontbijt bij Cheyenne en Santa fe nogal druk en hectisch is.

Vorig jaar hebben we in Hotel New York geslapen. Leuk hotel, maar prijzig (wij hadden het via een stuntaanbieding geboekt).

Voor een volgende keer zou ik Segouia Lodge graag willen uitproberen. De sfeer in de lobby e.d. sprak ons erg aan.

Wil je nog meer weten?

Mysticism

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-09-08
Woonplaats: Zutphen

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:48

Wij gaan inderdaad met zijn tweetjes, wel in een school vakantie omdat ik nog student ben! en we willen graag 3 dagen en 4 nachten gaan, denk dat die tijd wel lang genoeg is! Bedankt voor je informatie! Ik ga eens even kijken welk hotel we gaan kiezen! 15 min. lopen is goed te doen.

orienta

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Hilversum

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:50

Ik ben vorig jaar met hemelvaart geweest, dat doe ik nooit meer.
Was echt overal bomvol, je moest s'ochtends al 2 uur in de rij staan voor fast tickets voor big thunder mountain.

Dus weet waar je aan begint als je in de schoolvakantie gaat....

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:51

Heb in een hotel net buiten disney gezeten, maar daar stopte de shuttlebus wel voor de deur. Erg fijn. Ging tussen de middag soms ook wel eens even terug om naar het toilet te gaan of eventjes te relaxen :) Of een nieuwe fles water te halen :D heerlijk relaxed.

Vind het wel jammer dat de studio's niet eerder open gaan voor de hotelgasten :\ juist omdat daar de wachttijden zo enorm lang kunnen zijn.
Laatst bijgewerkt door Keet op 11-09-12 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Mysticism

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-09-08
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:52

Denk je dat het heel druk is dan in de herfstvakantie?

orienta

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Hilversum

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:52

Nou denk het wel ja

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:58

Het zal wel drukker zijn als buiten de vakanties om. Je zou even googelen op europese schoolvakanties. Als Frankrijk die week geen vrij heeft, zal het misschien best goed te doen zijn.

En soms moet je het gewoon treffen. Wij waren er vorig jaar eind sepember en voor zover ik kon nagaan was het nergens vakantie, maar het was wel heel druk. We waren precies tijdens een hittegolf, dus misschien had dat er mee te maken.

De hotels net buiten Disney zijn ook prima en er gaat vanaf die hotels ook een gratig shuttlebus. Op http://www.kras.nl kan je wel wat over die hotels terugvinden.

Willen jullie nou 4 nachten / 3 dagen of toch andersom?

Mysticism

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-09-08
Woonplaats: Zutphen

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:24

4 nachten en 3 dagen inderdaad. Zullen toch maar eens kijken of ze in frankrijk dan ook vakantie hebben

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:28

Heb even snel gekeken, maar volgens mij heeft Frankrijk dan geen vakantie.
Iemand hier had het over de drukte op hemelvaartsdag, dan kan kloppen want dan is heel Frankrijk ook vrij.

Wij zijn de eerste keer in november geweest, de eerste "kerstweek" en in die week viel 11 november en dat is ook een nationale feestdag in Frankrijk. Toen was het ook enorm druk en zijn we Parijs maar ingegaan.

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:31

Nog een maandje *\o/*

Als t goed is zitten wij net voor de herfstvakantie, voor zover ik kon vinden waren er ook geen vakanties in Frankrijk. Gelukkig maar :=

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:34

Lekker hoor. Ik kan me voorstellen dat je er zin hebt.
In Frankrijk hebben ze pas na Nederland vakantie.

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:36

Ah mooi :D

We zitten er ook van maandag t/m donderdag dus geen dagen in t weekend, dat scheelt ook weer.

Ik heb er ook zo'n ontzettend zin in :D laatste x was 2 jaar terug, veeeelste lang geleden :P volgend jaar wil ik weer, in eind november :D

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:44

Wij zijn dan nu twee keer geweest, de eerste keer ook tijdens de kerstperiode. Dat wil ik de volgende keer weer, dat was zo'n leuk tripje. Vond het alleen wel een beetje gek al die kerstfeer begin november.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:12

Heb nu 2 keer in een Disneyland hotel geslapen.
In Sequoia Lodge en in Newport Bay Club.
Sequoia Lodge is qua sfeer vele malen mooier :j.

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:19

Ivm de prijs houdt ik t bij santa fe :P de andere hotels vind ik ook leuk (heb in t verleden ook in sequoia lodge, newport bayclub, cheyenne en davy crockett gezeten), maar santa fe is ook prima te doen en het goedkoopst :P je zit toch amper in t hotel en het geld wat ik dan bespaar kan ik weer uitgeven in t park :D

Dit jaar wordt mn 9e x :D

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:21

Wat ik van het Santa fé niet handig vind, is dat als je een 4 persoonskamer boekt je een kamer krijgt met 2 krappe tweepersoonsbedden.
Vind het persoonlijk niet fijn om met iedereen een krap tweepersoonsbed te delen :n (behalve met mijn vriend) was dan ook blij dat we een extra kamer over hadden en ik daar kon slapen. (groot reisgezelschap met 1 gezin dat had afgezegd net voor vertrek)

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:23

ik vond ze niet opvallend krap, gewoon een normaal formaat van wat ik gewend ben van een 2 persoonsbed. Het is natuurlijk idd wel kleiner dan de kingsize bedden van bijv sequoia lodge :P

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:24

De prijs zegt ook niet altijd alles. Persoonlijk heb ik me meer vermaakt en heb ik lekkerder geslapen in Cheyenne dan in New York. De ligging van New York is wel prettig, maar die ochtendwandeling langs het water richting Disneyland vond ik eigenlijk ook best prettig.

Miriam91

Berichten: 2840
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:28

Ik ga 9 december op een zondag. We zijn van plan om 's ochtends vroeg heen te rijden met auto en 's avonds weer terug. Maar wie weet nemen we ook wel een hotel voor zaterdag op zondag. Nog even wat uitzoeken. Heb er echt enorm zin in! :D

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:44

Leuk dat je gaat, ben je er al eens eerder geweest?
Persoonlijk zou ik toch een hotel nemen, het is wel heel veel reizen voor 1 dagje pretpark. Kennissen van mij hebben het een keer gedaan, maar die doen het nooit meer. Heel vermoeiend, ook al hebben ze allebei auto gereden.

Miriam91

Berichten: 2840
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:46

Toen ik heel klein was ooit eens, maar daar weet ik niets meer van. Ga nu met 2 vriendinnen. :)
Mhm denk dat we toch een hotel moeten nemen dan, er zijn er 2 die kunnen autorijden en het pretpark zelf is ook al vermoeiend natuurlijk

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:52

Uiteraard moeten jullie het zelf weten, maar het zal er waarschijnlijk op neerkomen dat je bijna een hele dag in de weer bent.
Er zijn best wel wat goedkopere hotelletjes vlak in de buurt van het park.

moonsparkle
Berichten: 21710
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 19:04

Wij waren er 4 dagen en vonden dat ook wel ideaal. 1 dag om rustig heen te rijden. We gingen om 9.30 weg en waren daar voor de files begonnen. 1 dag het ene park en 1 dag het andere park. Dan weer een dag terug.

Wij gaan volgend jaar weer maar dan voor de verandering met kerst *\o/*

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 22:49

Wij gaan in totaal met 10 man (6 vol. 4 kids), met de trein, 4 dagen, disney hotel.
Mijn schoonouders zijn volgend jaar 40 jaar getrouwd, dus we zijn uitgenodigd :o

Zelf hebben we in 2009 2 x in Cheyenne gezeten, ook prima. Maar ik ben erg benieuwd naar het Disney hotel zelf natuurlijk