Disneyland Parijs deel 3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:13

Ik kreeg wel een heel raar document om te betalen, stond niet echt duidelijk bij waar het geld naar toe moest en op welke naam enz.
dus heb gedaan wat ik dacht, en ga zeker een betalingsbewijs uitprinten als ik erheen ga :D

IvysToeter

Berichten: 11891
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:34

Mijn vriend heeft weer wat:
die wil voor onze huwelijksreis (we gaan volgend jaar trouwen) naar het disneyhotel :+
heb hem maar gezegd dat het dan een héle karige bruiloft word.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:25

Zo iets leek ons ook leuk (vriendje heeft mij 11-02-2011 in Disney ten huwelijk gevraagd) maar dan als afsluiter van een vakantie of zo (wij gaan per vliegtuig vanuit Parijs naar Italië, op de terugweg zijn we dan lekker dicht bij O:) even kijken of vriendje nog twee dagen extra vrij kan nemen :P )

Fammiie_x

Berichten: 3008
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Delft

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:42

borrie dat is wel netjes ;)

Van de week heb ik ook disney betaald :)
Nog maar een maandje *\o/* Heb er zo zin in

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:23

Ik wil ook weer naar Disney :\ maarja, niemand meer om mee te gaan :=

Ik ben aan t proberen of mn ouders dit jaar niet rond kerst willen gaan, betalen degenen die mee willen gewoon voor zichzelf (heb nog 2 broers).

En anders denk ik dat ik weer eens een topic ga openen, hebben al eerder een poging gedaan om met een clubje naar Disney te gaan :D helaas was de datum dat we wilden al vol en was t erg lastig om met 8 man nog een nieuwe datum te vinden wat dus helaas niet lukte.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 11:12

Al zou je maar 1 of 2 meiden vinden waarmee je naar Disney kan gaan, hoeft toch geen hele club te zijn. Dat is natuurlijk wel leuk, maar inderdaad moeilijker te organiseren.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 11:49

borrie01 schreef:
ik heb me ooit in deel 1 gemeldt toen ik naar disney ging.

en vandaag weer geboekt.

ga van 22 t/m 25 april samen met mijn moeder
we verblijven in hotel New york

is er iemand die ervaring heeft met naar disney gaan met een persoon in een rolstoel?


Ik ben er zelf met de rolstoel heen geweest.
Zorg allereerst voor een briefje van je arts
Dan krijg je een kaart waar je dus overal in kan. De ene keer met 1 begeleider en de andere keer met meerdere.
Voor veel attracties is het toch handig om een stuk te kunnen lopen want je moet vaak toch een stuk met de gewone groep meer. Je gaat namelijk meestal via de fastpas ingang naar binnen.

Bij de Buffalo Bill show hadden we gezegd dat we den gewone plaats wilden. Maar omdat er. Toch weinig mensen waren voor het rolstoelvak zaten we toch daar. Je had daar wel het beste zicht :)

Ik had de rolstoel mee omdat het anders te vermoeiend is, dus ik kon wel gewoon lopen.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:36

Calanddra schreef:
Ik wil ook weer naar Disney :\ maarja, niemand meer om mee te gaan :=

Ik ben aan t proberen of mn ouders dit jaar niet rond kerst willen gaan, betalen degenen die mee willen gewoon voor zichzelf (heb nog 2 broers).

En anders denk ik dat ik weer eens een topic ga openen, hebben al eerder een poging gedaan om met een clubje naar Disney te gaan :D helaas was de datum dat we wilden al vol en was t erg lastig om met 8 man nog een nieuwe datum te vinden wat dus helaas niet lukte.


Er is net een oproepje gedaan, hier in bokt erop uit. Is dat wat voor je?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:38

Calanddra schreef:
Ik wil ook weer naar Disney :\ maarja, niemand meer om mee te gaan :=

Ik ben aan t proberen of mn ouders dit jaar niet rond kerst willen gaan, betalen degenen die mee willen gewoon voor zichzelf (heb nog 2 broers).

En anders denk ik dat ik weer eens een topic ga openen, hebben al eerder een poging gedaan om met een clubje naar Disney te gaan :D helaas was de datum dat we wilden al vol en was t erg lastig om met 8 man nog een nieuwe datum te vinden wat dus helaas niet lukte.



Gewoon alleen gaan :D is echt relaxed! Geen discussies, je wordt vaak voorgetrokken in de rij en je kan heerlijk je gang gaan!
Ben een keertje 2 dagen alleen geweest, en zou het zo weer doen :j

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:29

Voorgetrokken in de rij heb ik de vorige keer inderdaad ook gemerkt :D
Vriendje was met zijn ouders alvast eten gaan halen, en ik ben nog snel de rock 'n roller coaster en TOT ingeweest, de twee attracties samen hebben me net een kwartier tijd gekost. Nou was dat wel op een vrijdag dus iets rustiger, maar wel in september (veel Spanjaarden in het park)

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:49

Af en toe eens een attractie in mijn eentje doen vind ik al niet gezellig (doe ik wel af en toe). Maar helemaal alleen zou ik niet naar Disneyland willen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:52

mbkaatje schreef:
Af en toe eens een attractie in mijn eentje doen vind ik al niet gezellig (doe ik wel af en toe). Maar helemaal alleen zou ik niet naar Disneyland willen.



Ik vermaak mij prima in mijn eentje :) kan goed tegen alleen zijn en vind het heerlijk :)
Had toen een flinke financiele meevaller en op dat moment ook even een rustpunt nodig. Kwam goed uit.
Met de trein naar Parijs, met de metro naar Disney en daar een hotel voor 1 nacht. Volgende avond weer terug.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:10

Dat kan hoor, en het klinkt echt heel goed.

Ik kan heel goed alleen zijn e.d. en ik zou dat ook wel kunnen, ben niet bang om dingen alleen te doen, maar ik vind het niet gezellig en ik maak ook niet zo snel contact. Dus ik denk dat ik er minder van zou genieten.

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:27

Alleen lijkt me echt vreselijk := niemand om mee te praten etc :n

Liefst ga ik met 4, is het voordeligst :P

Ik ga even kijken bij t oproepje :D

borrie01

Berichten: 7714
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:28

arabella2000 schreef:
borrie01 schreef:
ik heb me ooit in deel 1 gemeldt toen ik naar disney ging.

en vandaag weer geboekt.

ga van 22 t/m 25 april samen met mijn moeder
we verblijven in hotel New york

is er iemand die ervaring heeft met naar disney gaan met een persoon in een rolstoel?


Ik ben er zelf met de rolstoel heen geweest.
Zorg allereerst voor een briefje van je arts
Dan krijg je een kaart waar je dus overal in kan. De ene keer met 1 begeleider en de andere keer met meerdere.
Voor veel attracties is het toch handig om een stuk te kunnen lopen want je moet vaak toch een stuk met de gewone groep meer. Je gaat namelijk meestal via de fastpas ingang naar binnen.

Bij de Buffalo Bill show hadden we gezegd dat we den gewone plaats wilden. Maar omdat er. Toch weinig mensen waren voor het rolstoelvak zaten we toch daar. Je had daar wel het beste zicht :)

Ik had de rolstoel mee omdat het anders te vermoeiend is, dus ik kon wel gewoon lopen.



mijn moeder heeft een europese invalidekaart dat is volgens de site voldoende we nemen wel haar eigen rolstoel mee zag dat je voor een rolstoel daar 775 euro borg moet betalen.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 10:02

Dat kan, ik heb een jaarkaart en kan dus zo een rOlstoel meenemen.
Maar ik had bij kennissen een rolstoel geleend omdat we ook nog maar Parijs zouden gaan. (overigens geen aanrader met een rolstoel)

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:36

Ik ga 17 februari drie dagen naar Parijs, een lief cadeautje van mijn vriend!
We willen gaan één dag naar Disneyland, dat is dan weer een cadeau van mijn ouders :D. Hij is nog nooit geweest en voor mij is het al heel veel jaren geleden!

Ik ben al even aan het kijken geweest hoe we vanuit Parijs naar Disney komen, ik zag dat dit met een bus of met de trein kon. Zijn er nog mensen met tips?

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:05

Leuke cadeaus!

Wij zijn een paar jaar geleden met de trein/metro naar Parijs gegaan. Vanaf Disneyland tot de Arc d'Triomphe konden we blijven zitten. Ik weet alleen niet meer welke lijn dat was, maar ook voor de terugweg was het heel duidelijk. Disneyland/Marne La Vallee staat overal duidelijk aangegeven.

Veel plezier alvast.

Anoniem

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:00

Nou, ik ga 7, 8 en 9 april voor de eerste keer naar Disney met een goede vriendin en haar broer en neef. Kijk er zo naar uit :D We logeren in het Cheyenne hotel (ben ik juist?) en gaan nog naar een extra cowboyshow? Het kost me wel 363 euro (zonder trein, anders was het rond de 500 euro :o) wat ik wel duur vind voor 3 dagen en 2 nachten... Maar ach, dan heb ik het ook eens meegemaakt hé :D

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:13

Best prijzig inderdaad. Als je nog eens gaat loont het zeker de moeite om wat te shoppen of te wachten op stuntaanbiedingen.

Ik heb op het belgische disneyforum begrepen dat zo'n stuntverkoop er eind deze week weer aankomt, met kortingen tot wel 50%.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:40

Krijg net een mail, tot 5 februari midernacht -50% op het boeken van overnachting en park.

_Daniella

Berichten: 8005
Geregistreerd: 28-05-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:55

SteffiiY schreef:
Ik kreeg wel een heel raar document om te betalen, stond niet echt duidelijk bij waar het geld naar toe moest en op welke naam enz.
dus heb gedaan wat ik dacht, en ga zeker een betalingsbewijs uitprinten als ik erheen ga :D

haha dat had ik idd ook! Staat ergens heel klein hé :+
Bij mij is het iig goed gekomen :=

_Daniella

Berichten: 8005
Geregistreerd: 28-05-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:58

borrie01 schreef:
ja heel graag.

we hebben zitten twijfelen tussen disney en new york en uiteindelijk toch voor new york gekozen omdat dat nagenoeg naast disney village ligt en dus ook prima te belopen is voor mij.
en ons 400 euro bespaarde.

New york is een goed hotel hoor! en lekker dichtbij :j
Is misschien maar 5 min langer lopen dan het disneyland hotel.
Dus ik zou zeker weten hetzelfde doen, als je kijkt wat je voor het disneyland hotel betaald 8)7

Fammiie_x

Berichten: 3008
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Delft

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:19

Vanaf je hotel naar disney lopen (Santa Fé) heb ik ooit is gehoord dat er een speciale route is om daarheen te lopen?
Weet iemand hoe en of dat ergens aangegeven staat? Of loop je echt alleenmaar langs de weg?

Nog 28 dagen *\o/*
Hoop zo dat het vriezen weg is

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:07

Santa Fe en Hotel Cheyenne liggen met de "achterkanten" naar elkaar toe en er loopt een kanaal tussendoor, de Rio Grande. Als je die volgt kom je er vanzelf. Alles staat goed aangegeven, vanuit het hotel al en onderweg. Kan niet missen, het is ongeveer een kwartiertje lopen. Uiteraard kan je ook met de pendelbus gaan.

Met Hotel New York heb ik niet zo'n super ervaring. Het hotel was super, aardige mensen goeie service. De hotelkamer was op zich ook prima, maar we hadden wel ontzettende verrotte bedden, waardoor ik 's morgen met een megastijve rug uit bed kwam. Dat vind ik niet horen bij een viersterren hotel. Ook konden de ramen niet open in onze kamer. In sommige andere kamers in NY wel, dus wij troffen dat gewoon niet.
Van het ontbijt had ik ook iets meer verwacht, zeker ten opzichte van Cheyenne, waar we de vorige keer zaten.

We hebben wel een rondje hotels gedaan en wat ons betreft had Sequoia Lodge de fijnste sfeer. Als we nog eens gaan, gaan we denk ik die proberen. Voorlopig gaan we alleen niet hoor. Moet wel leuk blijven.