London II

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:32

Cayenne is gelijk op de hoogte ;)
Ik binnen kort beide topics maar weer eens door spitten voor leuke bezienswaardigheden.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:34

Ze roepen overstap ook om in de metro :j

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:34

Jans schreef:
Wel overstappen toch? Van city airport heb je alleen de bank-branch maar. Ik kijk even waar je moet overstappen.


Er wordt gewerkt bij Bank, dus daar waren wat wijzigingen in. Neem aan dat dat tegen die tijd wel klaar is :j

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:38

Greenwich is indd. te bereiken met oyster, als je daar bent moet je zeker naar meridiaan lijn gaan! Ook kun je daar onder de thames doorlopen en is er een leuke markt die ook de moeite waard is :j (dit ligt alledrie bij elkaar)

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:57

25 t/m 27 februari vlieg ik voor de 5e keer een vriend voor de 1e keer naar Londen.
Hebben een Easyhotel bij Paddington Station, vind het wel leuk om iedere keer een andere wijk te kiezen :j

Nu heb ik de highlights voor mijn gevoel in de afgelopen 4x zo'n beetje wel gezien en vind ik het ook wel leuk om iets anders te doen. Omdat het voor mijn vriend de 1e keer is, willen we in ieder geval de volgende dingen doen:
- Oxford Street & Covent Garden
- wandelingetje langs de Thames (London Eye, Westminster Palace)
- Buckingham Palace
- gewoon op de bus stappen en ons rond laten touren, zie je ook genoeg :))

We zijn de 25e rond het middaguur in het centrum en moeten de 27e eind van de middag weer richting airport. We hebben dus ongeveer 2,5 dag en als ik naar bovenstaande kijk, moet dat lukken in een dagje, zeker omdat veel dingen een kwestie van bekijken-en-doorlopen is :)) Voor die resterende 1,5 dag zoek ik dus nog leuke dingen :j

Ik zou dolgraag weer naar een musical gaan en las hier dus al dat de Lion King goed is, denk dat dat 'm dan zaterdag- of zondagavond wordt :):)

Verder vinden wij ook musea leuk, en dat is iets wat ik zelf ook nog niet gedaan heb.
Welke musea zijn nu echt aanraders? Heb nu gekeken naar Museum of London, British Museum en Natural History Museum. Afhankelijk van de tijd die we ervoor nodig hebben wil ik er 1 of 2 bezoeken :)

En nu ben ik toen ik als 15-jarig met school naar Londen ging ook in de Tower of Londen geweest. Ik kan het met niet goed meer herinneren, maar is dit evt. een bezoek waard?

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:04

Tower of londond zou ik niet weten, nooit in geweest. Maar als je musea leuk vind is het science museum ook wel leuk, maar ken ook iemand die 't erg kinderlijk vond en meer voor kinderen. Ik vind het zelf erg leuk, maargoed. Ik zelf ben in het British musuem geweest en Natural History Museum, van die 2 zou ik je 't natural history museum aanraden.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:05

Tower vond ik interessant :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:08

Meridiaan lijn? *gaat googlen*
Tower of Londen lijkt mij ook gaaf maar waarschijnlijk tegen die tijd geen strak plan ivm de drukte.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:13

Merdiaan.ijn :j dat is de plek met de echte wereldtijd :j de 0-meridiaaan van de aarde: greenwich mean time

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:14

Oh zo, ik dacht nog in metrolijnen _O-
Gaat ook op het lijstje!

Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:37

Hahahah 'this is the Merediaanline to Greenwhich station' _O-

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:40

Charmaiineee schreef:
Mijn moeder had het ook over een soort van shabushabu in china town.
Waar je dan sushi vn een lopende band kan pakken of iets.
Weet iemand hoe dit restaurant heet?


Yo Sushi? Verder zijn er inderdaad veel van die tentjes :j

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:41

Yo Sushi.. echt ik wil weer _O- ga je mee Martine? :D

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:43

Ja!!! :))

Ik wil eigenlijk dit jaar nog wel een keer een paar dagen gaan :o

Charmaiineee

Berichten: 1905
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Pijnacker

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:45

Is de Yo Sushi goed? Ik had die ook gegoogled idd en leek mij ook wel lekker :D

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:46

Ja die is echt goed! Niet goedkoop (of je moet een blue monday dag hebben) maar heel erg lekker!

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:09

Cayenne schreef:
Daar ben ik dus ook erg bang voor!
Ik zit in Greenwich en heb nog geen idee wat de meest nabijgelegen trekpleisters zijn.
Heeft er iemand ervaring met deze omgeving? en zijn er mensen die al eens naar Londen City Airport zijn gevlogen en hoe beviel dat?
Is het openbaar vervoer daar een beetje te doen? Ik hoorde dat het OV tijdens de wedstrijden gratis is (uiteraard de shuttles, maar gaat dit ook op voor het overige OV? :+ )


Genoeg te doen in Greenwich, heb er altijd met veel plezier gewoond.. Zeker naar de Painted Hall gaan, Greenwich market en natuurlijk de Royal observatory. Ook leuk is om eens naar de andere kant van het park te lopen, daar heb je "the heath" (uitgestrekte grasvlakte) en daarachter een superleuk dorpje - Blackheath..

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:41

je hebt trouwens bij die meridiaan lijn ook een klein musuem volgens mij over 't heelal en telescopen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:43

MacavityL schreef:
Cayenne schreef:
Daar ben ik dus ook erg bang voor!
Ik zit in Greenwich en heb nog geen idee wat de meest nabijgelegen trekpleisters zijn.
Heeft er iemand ervaring met deze omgeving? en zijn er mensen die al eens naar Londen City Airport zijn gevlogen en hoe beviel dat?
Is het openbaar vervoer daar een beetje te doen? Ik hoorde dat het OV tijdens de wedstrijden gratis is (uiteraard de shuttles, maar gaat dit ook op voor het overige OV? :+ )


Genoeg te doen in Greenwich, heb er altijd met veel plezier gewoond.. Zeker naar de Painted Hall gaan, Greenwich market en natuurlijk de Royal observatory. Ook leuk is om eens naar de andere kant van het park te lopen, daar heb je "the heath" (uitgestrekte grasvlakte) en daarachter een superleuk dorpje - Blackheath..



Oohhh, dus jij bent er bekend? :P Toevallig ook met Cutty Sark Hall? Al bestaat dat nog niet zo heel lang geloof ik.

Heelal vind ik ook altijd interessant :j Ik ga even googlen.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:54

Yes, na 3,5 jaar in Greenwich en omgeving gewoond te hebben, ben ik er wel redelijk bekend.. Alleen niet met hotels :D

Heelal museum etc is de Royal Observatory - klein en druk museum maar wel leuk om even geweest te zijn (het is alleen wel even steil heuvelop lopen!).

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:59

Mae schreef:
Verder vinden wij ook musea leuk, en dat is iets wat ik zelf ook nog niet gedaan heb.
Welke musea zijn nu echt aanraders? Heb nu gekeken naar Museum of London, British Museum en Natural History Museum. Afhankelijk van de tijd die we ervoor nodig hebben wil ik er 1 of 2 bezoeken :)

En nu ben ik toen ik als 15-jarig met school naar Londen ging ook in de Tower of Londen geweest. Ik kan het met niet goed meer herinneren, maar is dit evt. een bezoek waard?


Victoria & Albert Museum is ook een aanrader en dicht bij Natural History Museum (welke leuk is, maar wel een beetje aan vernieuwing toe). National Gallery is ook wel een bezoekje waard en Britisch museum blijf ik erg mooi vinden.Portrait Gallery vind ik zelf wat minder. Alles hangt af van waar je van houdt natuurlijk :)

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:01

Martine schreef:
Charmaiineee schreef:
Mijn moeder had het ook over een soort van shabushabu in china town.
Waar je dan sushi vn een lopende band kan pakken of iets.
Weet iemand hoe dit restaurant heet?


Yo Sushi? Verder zijn er inderdaad veel van die tentjes :j


Wagamama? Al zitten deze twee tentjes niet in China Town volgens mij

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:08

MacavityL schreef:
Yes, na 3,5 jaar in Greenwich en omgeving gewoond te hebben, ben ik er wel redelijk bekend.. Alleen niet met hotels :D

Heelal museum etc is de Royal Observatory - klein en druk museum maar wel leuk om even geweest te zijn (het is alleen wel even steil heuvelop lopen!).


Cutty Sark Hall is een van de campussen van de Universiteit :j Als het goed is ligt het op 250 meter lopen van het schoolterrein en moet er ook een metrostation onder zitten.

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:28

Wagamama heeft ook lekkere gerechten!! Maar toch geen lopende band als ik me het goed herinner?

Victoria en Albert museum is echt een aanrader. Die vond ik super :j
Transportmuseum vond ik ook echt leuk.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:26

Oeh ik ben sinds gister terug.

Was echt super weer!

Shrek de musical is echt zo leuk! Echt een tip!
Wizard of Oz overigens ook, heb er dus 2 gezien!

National History Museum was ook erg tof :j