Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 04:14

@ killyen, ik kan je waarschijnlijk heel gemakkelijk aan een baantje helpen voor summercamps oid, mocht je interesse hebben.

Prestige___
Berichten: 173
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:02

Ik vertrek volgend weekend enkele maanden naar canada voor op een stal te gaan werken! :)

_Lot_
Berichten: 1265
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:32

Prestige___ schreef:
Ik vertrek volgend weekend enkele maanden naar canada voor op een stal te gaan werken! :)


Leuk, dat heb ik ook gedaan! Waar ga je werken?

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:08

Ik ben over 3 weken weer weg... -O-

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:33

Jammer Yasmine.

Yoshimi
Berichten: 454
Geregistreerd: 01-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 01:05

Ik mag 21 januari weer naar Vancouver! *\o/*

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:33

Morgen om half 10 gaan wij met het vliegtuig naar Toronto. We hebben inmiddels een huis in Ancaster en ik kan al op 3 stallen beginnen :D

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 00:56

Wat spannend! Wat voor werk ga je doen?

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:58

Yoshimi schreef:
Ik mag 21 januari weer naar Vancouver! *\o/*

*\o/* Wat ga je hier doen?

Ik vertrek over een week ;( 25 januari ben ik nog één volledige dag hier voor ik mijn vlucht naar huis heb vanuit YVR.

Yoshimi
Berichten: 454
Geregistreerd: 01-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 08:40

Ga helaas maar 2,5 week. Even op bezoek bij m'n oude huisgenoten en m'n capoeira academy. Daarnaast staat er ook nog een weekendje Seattle, een dagje Victoria en een (of twee) Canucks games op het programma.
En eigenlijk heb ik ook wat vragen over een master @ UBC, dus wil ik kijken of ik daar een afspraak kan maken met een study advisor oid.
Wordt nog druk!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 08:53

Leuk!
Volgens mij kan je dan best ook even langsgaan bij het international office hier, aangezien je dan wel een international student bent. Het kost iig klauwen vol geld, ik had het eens voor mezelf opgezocht en dat was $30,000 per jaar zonder accomodatie, handboeken enz. En master is grad school, wat heel erg competitief is. Ingangsexamens etc. en je resultaten voor je bachelor moeten ook heel hoog zijn.

Yoshimi
Berichten: 454
Geregistreerd: 01-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:21

Ja, ik weet het... De master die ik wil gaan doen kost ruim $28.000 (alleen tuition). Qua studieresultaten voorzie ik eigenlijk geen problemen -:) :P
Maar daarom wil ik dus eerst onderzoeken of daarmee de kans op een baan in Canada groter wordt. Anders ga ik er niet zoveel geld en moeite in steken natuurlijk.
Denk je dat ze zo'n vraag ook kunnen beantwoorden bij het international office?

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:31

Ja hoor, international office is daat perfect voor. Dat is voor zowel uitwisselingsstudenten als internationale studenten :)

Yoshimi
Berichten: 454
Geregistreerd: 01-11-05

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:27

Tof, dan ga ik daar langs.. Bedankt voor de tip!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:33

You're welcome :)

Ik ben net terug van Whistler, wat een fantastische plek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:41

Stipje.. Ik ga in mei. Is er iemand een keer wezen duiken in Canada?

En wat zouden jullie doen? Vlucht is van Amsterdam naar Saint John. Dan moeten we overstappen in Londen en Toronto. We dachten er eigenlijk aan om bv van Toronto de auto te pakken en dan door te rijden naar Saint John ipv nog een vlucht, aangezien we dan weer een stukje Canada zullen zien. :+

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 01:22

Wat ga je in saint john doen als ik vragen mag? :) Ik zit momenteel in Fredericton voor een jaar maar mijn visum is ondertussen ook binnen :)

En met de auto is erg gaaf vanaf Toronto hierheen ;)

Overigens heb ik geen ervaring met duiken hier. Ik zou graag willen en zit ook zeker in de planning. Wat zeker een aanrader is is saint andrews :) Een heel erg mooi plaatsje en opzoek naar de walvissen natuurlijk :D

Anoniem

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 01:54

Familie opzoeken :D

Bedankt voor de tip! Ga saint andrews eens googelen :j Als je nog andere leuke dingen weet, do tell :')

En als je tegen die tijd ook nog een leuke duikschool tegenkomt ook graag :)) Ben al wat aan het googelen maar kom maar weinige en vooral oude websites tegen..

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 01:59

Yoshimi schreef:
Ja, ik weet het... De master die ik wil gaan doen kost ruim $28.000 (alleen tuition). Qua studieresultaten voorzie ik eigenlijk geen problemen -:) :P
Maar daarom wil ik dus eerst onderzoeken of daarmee de kans op een baan in Canada groter wordt. Anders ga ik er niet zoveel geld en moeite in steken natuurlijk.
Denk je dat ze zo'n vraag ook kunnen beantwoorden bij het international office?


Check de canadian experience class op de regerings website. Er is zeker een voordeel om je studie in Canada te doen! Als het niet zo belachelijk veel geld was, zou ik nog een studie hier gaan doen.

Helaas met m'n huidige NL degree is er weinig tot geen werk te vinden in deze omgeving (medical laboratory science), zelfs voor een canadees zelf is het lastig om werk in dit gebied te vinden, laat staan voor mij als buitenlander.

Verder had ik een baan gevonden (phamarcy technician) en een werkgever die met mij het hele proces aan wilde gaan. Helaas werd het LMO afgekeurd omdat hij mij niet genoeg betaald! Echt belachelijk, ter berscherming van de werknemer. Ik bepaal toch zelf dat ik die baan wil met dat uurloon. Maar nee, blijkbaar vergelijken ze het uurloon met het gemiddelde betaalde uurloon in dat werkgebied in die omgeving. Hij zit eronder, dus werd afgekeurd. Hij wilde het opzich wel verhogen, maar dan moest hij het hele proces opnieuw aangaan. Van adverteren tot LMO (en dat duurde voor ons al ong. 2,5 mnd, en dan moet ik nog werkpermit indienen.). Dus hij zij dat hij zolang niet kon wachten en eigenlijk ook niet met dat hoger bedrag kan adverteren ivm niet eerlijk tov andere werknemers in zijn bedrijf.

Dat was dus een dikke tegenvaller! Alls zag er perfect uit, maar ik miste dat stukje over het loon. Ik dacht zolang het maar meer dan het minimum loon is. Het blijkt dus dat buitenlanders meer ' beschermd' worden dan de canadees zelf. In dit geval in mijn nadeel.

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:58

Anthea schreef:
Familie opzoeken :D

Bedankt voor de tip! Ga saint andrews eens googelen :j Als je nog andere leuke dingen weet, do tell :')

En als je tegen die tijd ook nog een leuke duikschool tegenkomt ook graag :)) Ben al wat aan het googelen maar kom maar weinige en vooral oude websites tegen..



Toen ik in saint andrews rondliep heb ik een duikschool gezien. zaten meedere in die hoek geloof ik :)


Dit zijn wat foto's van saint andrews :) http://elizabethbakelaar.wordpress.com/pictures/
Voor de rest vond ik de oostkust van New brunswick ook heel mooi maar daar is niet heel erg veel te doen. Net als de rest van de provincie eigenlijk. En het ligt er aan hoe ver je wilt rijden maar er is in het noorden ook nog een hele mooie berg waar je heen kunt.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 02:01


_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 03:05

balance schreef:


haha wauw!
Tis ook niet normaal hoe de winter tot nu toe is. Is weer het andere uiterste t.o.v. afgelopen jaar. Hopelijk blijft het voorlopig zo...maar die winter zal toch wel een keer komen. Ach de eerste 2 maanden hebben we iig al meegenomen :).

Ik heb overigens relatief goedkope gouda kaas gevonden in Canada, bij de costco. Ca. 16 dollar/kg. Is dus geen slechte prijs =)

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 05:32

Bij de superstore hebben ze hem ook _Linda. Ik zal er de volgende keer bij de Costco eens op letten, bedankt voor de tip. Ja, de winter valt tot nu toe gelukkig mee. Jij hebt meer wildlife in je tuin, de beren zullen dan ook niet helemaal verdwenen zijn of wel?

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 05:58

Ik betaal bij Save On Foods $4 voor een redelijk dik stuk brie, 200-300 gram :)

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 02:25

Superstore heb ik eigenlijk nooit gecheckt, die kan ook nog wel goed geprijsd zijn. Ik weet dat sommige andere plekken veel duurder waren dan de costco (en hier in dorp betaal je bijna een dollar voor een plakje gouda kaas ;) ).

Volgens mij hebben veel mule deer en white tails, en ook veel elanden afgelopen winter niet overleefd. Ik zie nog maar zelden een hert en heb dit jaar zelfs geen eland gezien.

Dit was een deel van de herten die er afgelopen jaar op het land hier zaten (aten het eten van de koeien op):
Afbeelding
Een kennis probeerde ze op een middag te tellen en ze kwam uit op rond de 170!