Disneyland Parijs deel 3

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:40

Ook weer even een stipje halen hier ;)

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23


_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:32

Oh wat een heerlijke foto's!
Over 5 nachtjes slapen mag ik ook, aaah!!!!

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:49

Morgen!!!
Gister wel ineens ziek geworden, gaat vandaag al stukken beter. Maar waarom precies nu he...
Nu kan ik morgen nog niet gelijk in ToT :(

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:01

Ben weer terug in het land! Het weer daar was zo bagger dat we na 2 attracties maar op huis aamgegaan zijn.
Wel paar leuke, minder natte dagen gehad hoor.
Alles gedaan wat we wilde doen.

Het hotel, Sequoia Lodge, ja het blijft een prachtig hotel. Vind alleen de kamers voor 4 volwassenen net wat te klein.. Tenminste de bedden vooral.

Ouders en broertje waren voor het eerst em die hebben zich wel vermaakt. Wel veel lopen klagen over de drukte.. Terwijl we op zijn langst 45 minuten gewacht hebben en dat was voor Crush.
Ook regelmatig wachtrijen van maar 5 minuten bij PoTC, IASW, PM, ToT, Buzz & Space Mountain (laatste 2 wel voor 10uur) en dat er nergens plek was om
Te eten enzo...
Goed, ik vond allemaal wel meevallen, en ben toch al vaker geweest :P
Wat ik zelf wel een enorme NOT vind, zijm de toiletten. Het zijn er genoeg, dat wel. Maar zooo goor!

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:06

Helaas dan weer niet de attracties gedaan in Toystory Playland. Omdat ouders het er kimderachtig uit vonden zien zijn we er niet meer terug geweest. Had opzich nog wel in de RC Racer gewild, maar ach. Volgende keer beter.
Wel in de flying carpets en de cars race rally geweest :P

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:23

Fastpass bij de Flying Carpets snap ik ook niet.
Crush's ben ik alleen maar blij dat die geen FP heeft, anders is de normale rij al helemaal niet te doen!
Of dit ook de reden is weet ik niet.

mbkaatje, nouu de cars gaan nog best hard hoor :D

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:17

Haha dat was nog grappig. Dinsdag t/m donderdag was er nog kerst, gisteravond heb ik nog de kerstboom ceremonie gezien. En vanochtend was de kerstboom en alle versiering er omheen gewoon foetsie :P
IASM was nog wel in kerst, en nog wat kleine dingen. Maar op de main street was vrijwel alles verdwenen!

Dus heb nog wel alle kerst dingen kunnen zien, de Once Upon a Dream parade in het donker met de kerstparade erachter. En natuurlijk de Fantilussion parade, die heb ik vorig jaar helaas moeten missen vanwege het slechte weer toen.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:29


Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:04

Ik kwam halverwege pas inhaken daar. Maar ze zingen vooral kerstliedjes enzo, maar vooral het nummer 'Chante c'est noel' komt voorbij, dat is van Disney zelf. Dan gaan ze lichtjes van de kerstboom aan.

Vlak daarna was de 'castle illumination' , ging Mickey de lichtjes in het kasteel aan doen.

Baalde, want alles was uitgelopen volgens mij, het weer was ook niet super. Om 18.25 zou de laatste Showtime Spectacular show van de dag zijn, om 18.30u nog niks, en toen kwam MM dus om het kasteel 'aan te steken', geen show meer gezien :(

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:13

Chewbacca van star wars

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 01:49

Gelukkig dat meningen verschillen. Ik vind Phantom Manor prachtig.
Okee misschien niet allemaal even logisch, het verhaal word slecht in beeld gebracht, en het einde is heel erg fout.
Maar gewoon die stretchlift, die muziek, het instapperron, en de balzaal met die dansende pepper ghosts.. :+:

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:52

De rij bij Phantom Manor is heel apart... Doordat er 2 liften zijn waarmee je naar het opstapstation gebracht word. In die liften passen maar een x aantal mensen, dus worden er iedere keer een aantal binnen gelaten.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 00:23

Hmm ik wil ook weer tripje plannen...
Maar voorlopig geen vakantie.

Ik ga volgende week eerst 4 dagen naar Europapark in Rust (Duitsland), kijken of dat Disney kan evenaren.
(schijnt nog veeeel mooier te zijn als Disneyland)

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:03

Nee we gaan met een groep van 12, en als ik in EP wil blijven slapen wil ik in Hotel Colloseo slapen, maar dat is echt achterlijk duur.

Nu zitten we in een hotelletje in Rust zelf, die ook alleen maar gasten van EP hebben. We gaan 4 dagen, waarvan 2 dagen park. En mogen sowieso allemaal 1 dag gratis met ons Efteling abonnement en personeelspas.
Die andere 11 zijn nml een deel van mijn Efteling vriendengroep :).

Waarschijnlijk gaan we wel sowieso naar Colloseo toe om wat te drinken en/of te eten, ben echt super benieuwd!
Er was ook sprake om misschien naar het 'achtbaanrestaurant' te gaan, precies hoe en wat weet ik niet, maar dat is een restaurant met tafeltjes met schermen, waar je je eten en drinken op besteld, en dan komt het op een soort 'achtbaan' naar je tafel. Dit restaurant heeft zelfs een looping :Y), dus ben benieuwd hoe dat uiteindelijk aan komt :=

Vergelijken kan aan de ene kant niet nee, nou ja, kijken naar attractieaanbod. EP heeft een goeie 100 attracties staan, stuk of 10 achtbanen, meerdere waterattracties (dat mist Disney echt nog), darkrides enz... Qua thema, bestaat EP uit landen die ze erg goed uitgewerkt hebben schijnbaar. Het schijnt echt enorm te zijn...

Hopelijk is het niet al te druk, maar volgende week heeft in Europa schijnbaar alleen Nederland vakantie, en er zijn heeel weinig mensen in Nederland die EP überhaupt kennen. Maar 10% van hun bezoekers is Nederlands.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:12

Ik hoop dat het al open is :Y)

Nee klopt is ook niet echt te vergelijken aan de ene kant. Maar toch hoor ik dat de totaal beleving beter is, maar goed dat blijft persoonlijk.
Zo vind ik de totaalbeleving van Disney beter als dat van de Efteling, en dat terwijl ik daar toch 3 keer in de maand kom ;).

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:06

Frank, dat mag je geen waterattracties noemen, volgens de begrippen.
BTM is een achtbaan, POTC en IASW zijn darkrides.
Waterattracties zijn bijvoorbeeld boomstammen, river rapids (zoals pirana in de Efteling), of supersplashes zoals de Supersplash in Plopsaland of de Atlantica Supersplash in Europapark
In de Disney parken in de USA zijn wel echte waterattracties, zoals de Splash Mountain in Animal Kingdom Orlando.


Europapark is vanaf Raamsdonksveer (bij Breda) een goeie 600km rijden. Dus Disneyland is dichterbij ;).
En aan 1 dag heb je zeker niet genoeg, is daar zo waanzinnig groot.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:38

Goed, er werd hier gevraagd om een reactie over Europapark.

Laat ik zo zeggen, Disney is niet langer mijn favoriete park/resort mee. Dat en de Efteling vallen echt in het niet bij dat resort!

Kan het iedereen aanraden in ieder geval.
Mooie achtbanen 8 + watercoaster, 4 water attracties, darkrides, heel veel shows en tot in de puntjes uitgewerkte themagebieden.
Bovendien heeeeeele schooone toiletten, en veel, en in thema!
Heel goed eten ook, warm, koud, broodjes enz..
En de hotels, nou mijn mond viel open van verbazing en ben een paar dagen sprakeloos geweest.

Even voor de goeie orde, ik wil niet stoken, ik ben groot pretparkliefhebben, en tot op deze week was Disneyland Parijs mijn favoriete resort.. Maar goed, voor mij dus duidelijk van de troon verstoten.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23


_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:03

De grotere attracties hebben we allemaal gedaan maar ook een hele hoop kleine en shows nog niet...
Maar goed een aantal zijn ook wel echt alleen voor kleine kinderen hoor.
Ik was er nu 2 dagen en dat was eigenlijk te kort! Denk dat 3/4 beter is.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:32

Hmmm ja.. Maar als het en rotweer is en je houd niet van thrills dan word het al minder..
Met regen stap je ook niet zomaar in een splash battle of rapid..

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 09:46

Bij Crush werkt vroeg gaan ook alleen al als je heeel vroeg bent dat je gewoon voor aan de rij staat. Anders ontstaat er gerucht een hele rij over het hele plein als de wachtrij nog niet open is..

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:57

De rij bij Crush word met een fastpass rij alleen maar langer voor diegene die geen fastpass hebben.
Die attractie heeft zo'n verschrikkelijk lage capaciteit, eigelijk niet zo handig in een park als Disney.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:16

Volgens mij waren ze vorig jaar ook nog niet echt denderend... :=

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:56

wph1 schreef:
Ik ben dit jaar ook weer in Disney geweest en het was voor mij 6 jaar geleden en eerlijk gezegd viel het mij tegen vooral het onderhoud aan alles,het is verwaarloosd.
Ik zat in hotel New portbay nou die mag wel een likje verf gebruiken.

Wij zijn vorig jaar zomer in europa park geweest en daar zijn wij helemaal weg van.
Zo ontzettend mooi park met onwijs leuke attracties,aardige mensen en heel mooi onderhouden en schoon.
Maar dat is logisch want hun hebben een ander beleid zij laten een achtbaan sponseren dus hoeven zelf niet dat geld op te hoesten en dat is in Disney wel zo.
Wij zijn er 4 dagen geweest in het hotel daar bij het park en hebben onwijs mooi weer gehad want 1 nadeel heeft het wel als het slecht weer is vallen er veel attracties af omdta je daar behoorlijk nat in wordt.

Dus wij zijn om en de volgende keer wordt weer Europa park echt een aanrader voor mensen met kinderen dan moeten ze wel al een leeftijd hebben van 8/9 jaar.

@SAFIER wanneer ga jij trouwen is er al een datum bekend want jij bent toch gevraagt in Disney.......

Maar bij Disney heb je de Disney figuren en dat blijft voor jong en oud erg leuk



Plus.. Wat denk ik veel mensen niet weten. Is Europapark eigenlijk een showroom.
Europapark is het park van de Familie Mack, die ook weer de eigenaren zijn van Mack rides.
Ze bouwen dus attracties, zetten het in hun park, en verkopen dezelfde type attracties ook weer aan andere parken.
Dus een investering betaald zichzelf weer terug.

Welk hotel heb je gezeten wph1? Er zijn er nml 4. Colosseo, Castillo Alcazar, Santa Isabel & El Andaluz, een tipidorp, camping en een gasthouse.


Ik heb mijn mannetje ook aangestoken met het virus, heeft ook een abonnement op de Efteling gekocht en hij wil dit najaar nog naar zowel Parijs (dus ook disney) en naar Europapark *\o/*

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:41

Hihi ik heb mijn fototoestel niet meegenomen. Dat ding van mij is gigantisch zwaar en we hadden maar 2 dagen in het park. Heb wel gefilmd maar of daar nog wat van online komt..
Weet niet of iemand uit mijn gezelschap nog wat online heeft gezet?!

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:30

Oeh dat is inderdaad een slechte maand zeg :=
Maar goed niet allemaal tegelijk in ieder geval.

Iemand een idee of BTM alweer open is?

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fleur_Laura, Gaby, Siebel, xPabloBokt en 75 bezoekers