London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 10:04

Ik heb even het vorige topic doorgespit voor de activiteiten in Londen. Als er dingen missen: voel je vrij om de lijst aan te vullen :)

Museums
Natural History Museum (natuurgeschiedenis)
The Museum of London (geschiedenis van Londen)
London Transport Museum
Science Museum
Imperial war museum
The Tower of London
Royal Observatory (Greenwich museum)
Madame Tussauds
London Dungeon

Museums kunst
The British Museum (kunstgeschiedenis)
Tate Modern
The National Gallery (schilderijen)
Victoria & Albert Museum
National Portrait Gallery

Gebouwen
Tower Bridge
Millenium bridge
Big Ben
House of Parliament
Westminster Abbey
Buckingham Palace (wisselen van de wacht)
Kings Cross (platform 9 3/4 uit Harry Potter)
St. Pauls' Cathedral
The royal mews (Koninklijke stallen)
Old Royal Naval College (in Greenwich, met ‘Painted Halls’)

Gebieden/Wijken
Covent Garden
Camden Town
Greenwich (nulmeridiaan)
Soho
Notting Hill
Downing Street

Pleinen
Piccadilly Circus
Trafalgar Square
Leicester Square

Parken
St. James Park
Regent Park
Hyde Park
Kensington Garden

Winkels
Harrods
Hamleys (speelgoed winkel)
Oxford Street/Bond Street/Regent Street
Camden Market
Covent Garden
Charing Cross Road (straat met veel boekenwinkels)
Westfield Shopping Centre

Activiteiten
Hop on hop off bus
Musical (west end)
London Eye (reuzenrad)
boot over de Thames
Ghost walk
Historische wandeling
London Zoo



x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 10:04

En omdat het vorige topic vol was, plaats ik hier nogmaals mijn berichtje :o

x_spekkie_x schreef:
Het is nu definitief, ik ga naar Londen 8-)
Ik had via Ryanair een vliegticket geboekt in de actieperiode. Het vliegticket zelf kostte maar 3 euro :D (+5 euro creditcard kosten). In totaal ben ik 18 euro kwijt voor een retourtje Engeland. Daarvan kom ik nog niet eens aan de andere kant van Nederland :D

Ik slaap in het Hyde Park Rooms Hotel, midden in het centrum, vlakbij Hyde Park en station Paddington. Ideaal dus. Ben ook heel benieuwd of het wat is.

En ik ga naar Reel Big Fish in het HMV Forum *\o/*


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:05

IndianLady schreef:
Ik zit gelijk op Ryanair te kijken, maar het enige vliegveld wat ik vind is Eindhoven en dan naar Stansted London. Wat dus weer extra geld gaat kosten omdat Stansted vrij ver buiten Londen ligt.

Ik heb dit ticket voor eind februari in december gekocht, nu zijn er weer andere acties :)
In Nederland vliegt Ryanair alleen vanaf Eindhoven naar London Stansted. Maar zijn niet alle vliegvelden ver vanaf het centrum van Londen? Ook Luton en Gatwick zitten er wel een klein uurtje vanaf. Heathrow en City zullen misschien de dichtstbijzijnde vliegvelden zijn, maar dat kost qua vliegticket dan ook een stuk meer.
Terug vlieg ik trouwens van Birmingham naar Dusseldorf Weeze.

arans schreef:
18 euro :oo Waar let je dan op bij het boeken?

Abonneer je op de nieuwsbrief van Ryanair. Je krijgt dan elke week een mail met de acties. De acties verschillen van 3 tot 20 euro per enkele reis exclusief toeslagen. Bij sommige tickets hoef je geen extra toeslagen meer te betalen (dus geen belastingen, geen toeslag voor online inchecken etc.). Dus dan is je ticketprijs ook je vluchtprijs. Er komen wel standaard creditcardkosten bij. Dat was bij mij 5 euro per boeking.
Je moet wel goed letten op de prijzen. Soms komen er namelijk wel toeslagen bij. Dan kan een actieticket van 3 euro, zomaar 30 euro zijn als je hem wilt boeken. Als je op de website een vlucht wilt boeken staan deze kosten duidelijk aangegeven. Er zitten (in mijn ogen) geen addertjes onder het gras. Let wel: je betaalt voor een basic service. Alles wat je extra wilt, moet je extra betalen, zoals eten aan boord en bagage in het ruim.


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:23

Waterstones :9


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:44

Ik ga naar een concert in het HMV Forum. Ze hebben dus ook al een concertzaal ;)


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:19

Ik ga over anderhalve week ook 8-)


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:19

Hilde_q schreef:
Ah heel fijn! Ik las ergens anders dat je vanuit stansted de trein naar liverpool street kunt pakken. En vanuit daar de metro. Is dat ook een optie ?
Ik heb namelijk geen idee wat een coach is ? :=

Ja, je kunt ook met de trein, maar dat is een stuk duurder. Ik geloof 20-30 pond, terwijl je voor 9 pond met de bus kan. 'Coach' is een bus, maar dan een luxere uitvoering (geen stadsbus, maar zo'n hoge met luxere stoelen).


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:30

Hilde_q schreef:
De site die hierboven staat geeft aan als we via Stansted Airport naar London Westminster gaan dan kost het 21 pond. En dat is een enkeltje geloof ik. Als ik het goed begrijp.
Of doe ik nu iets goeds verkeerd ?

Je kunt via http://www.nationalrail.co.uk de treintarieven bekijken. Op de website van Stansted Airport staan alle mogelijkheden om in het centrum van Londen te komen. Qua trein heb je de The Stansted Express en de reguliere dienstregeling. En qua bussen kun je kiezen uit easyBus (naar Baker Street), National Express (naar London Victoria en/of London Liverpool Street) en Terravision (naar London Victoria en/of London Liverpool Street).


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:41

Shahazai schreef:
Heb even gekeken, maar ik kom op een enkeltje (voor dezelfde reis) uit op 11,50 :+
http://coach.nationalexpress.com/times- ... 8c6f5ba342

Het hangt van de route en de maatschappij af :) Als je met Easybus van te voren boekt kun je zelfs voor 2 pond klaar zijn :+


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:01

Shahazai schreef:
Zou ik nu al doen, de kaartjes zijn 2 pond duurder als je ze ter plekke moet komen. Je krijgt dan een E-ticket.

Ik ga pas mijn buskaartje kopen als ik op het vliegveld in Londen ben. Als je vertraging hebt of iets, dan kun je je busticket weggooien en moet je weer een nieuwe kopen. Bovendien gaan er drie verschillende maatschappijen naar het centrum van Londen, dus je kunt ter plekke de beste optie en tijd uitzoeken :)


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 22:24

TigerBD schreef:
Welke sites met vliegaanbiedingen raden jullie aan? we willen vliegen van Schiphol naar Londen Heathrow, we willen graag vrijdag ongv. eind van de ochtend vliegen en zondag eind middag weer terug.

Moet je trouwens evengoed 3 uur van tevoren inchecken?

www.skyscanner.nl :)
London Heathrow is een dure luchthaven, dan zit je denk ik aan KLM vast. Easyjet vliegt er niet naartoe, wel naar Luton, Stansted en Gatwick :)


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:30

Op het vliegveld kun je ook altijd geld pinnen, maar je betaalt hier wel voor! De wisselkoers is daar namelijk een stuk hoger. Ik vermoed dat je ongeveer 8% meer betaalt dan de wisselkoers op dat moment is.


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:13

friezenfan2 schreef:
Ik zit er over na te denken naar een concert te gaan in Londen.
En als ik daar dan toch zit meteen naar Wicked de musical te gaan.

Maar nu komt het ik zal alleen gaan, en is dat te doen voor iemand om alleen daar naar toe te gaan.
en een paar dagen blijven.

Ik ben ook nog nooit alleen op vakantie gegaan.

Kan wel redelijk goed engels.

Zijn er mensen hier wel eens alleen naar Londen gegaan?


Ik heb een maand geleden precies hetzelfde gedaan :D
Ik ging naar een concert van Reel Big Fish in het HMV Forum en ben de andere avond naar de musical We Will Rock You geweest. Echt super! <3


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 05:57

Ik had mijn musical tickets (voor We Will Rock You) via deze site gekocht: http://www.uktickets.co.uk/
Dat scheelde mij de helft van de prijs. Betaalde 36 pond per kaartje (ipv 70 of 80) en zat eerste rang. Ik kon zelf mijn plek uitkiezen uit een aantal stoelen. Bij aankomst bij het theater kon ik mijn kaarten gewoon ophalen. Ook betrouwbaar dus.

Wel grappig trouwens, want toen ik in het theater zat kwam er ineens een groepje naar mij toe die zeiden dat ik verkeerd zat. Dus ik op mijn kaartje kijken, maar het klopte echt. Bleek dat het groepje in plaats van zaterdag 26 februari kaarten had gekocht voor zaterdag 26 maart. Oops :D


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 05:11

Ik heb wel een Oystercard gekocht. De tarieven voor het OV zijn dan namelijk goedkoper als je niet je hele dagkaart verbruikt. Maar goed, ik heb wel het vermoeden dat ik weer eens terugga naar Londen, dus dan is een Oystercard wel handig. Volgens mij zit er wel 5 pond borg op.


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:52

Iemand vroeg hier om tips wat betreft musical tickets kopen:

x_spekkie_x schreef:
Ik had mijn musical tickets (voor We Will Rock You) via deze site gekocht: http://www.uktickets.co.uk/
Dat scheelde mij de helft van de prijs. Betaalde 36 pond per kaartje (ipv 70 of 80) en zat eerste rang. Ik kon zelf mijn plek uitkiezen uit een aantal stoelen. Bij aankomst bij het theater kon ik mijn kaarten gewoon ophalen. Ook betrouwbaar dus.


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:12



x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:53

Ga voor prijzen van musicals altijd eerst naar de originele verkoopsite. Dat is www.ticketmaster.co.uk of www.seetickets.com afhankelijk van de musical. Op deze website kun je de oorspronkelijke toegangsprijs per rang zien.

Daarna kun je via een goedkopere webshop ook nog aan kaarten komen. Let er dan dus wel op dat je niet meer betaalt dan de originele prijs. Ja, dat komt geregeld voor.

Ik heb zelf mijn musicalkaarten gekocht via http://www.uktickets.co.uk
Ik betaalde voor de musical We Will Rock You maar 36 pond per kaartje (in plaats van 72 pond) en zat eerste rang.
Op de website kon ik zelf mijn plaats uitkiezen uit een aantal beschikbare stoelen. Betalen met creditcard. Ter plaatse bij het theater kon ik mijn (hard copy) kaarten aan de kassa ophalen. Het is een betrouwbare site.


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:50

Ik ga van 7-10 december weer naar Londen 8-)

Ik ga met de boot, actie van Groupon en StenaLine, voor 85 euro retour met boot&trein inclusief eten op de boot.

Maar nu zoek ik nog een leuk hotel in het centrum van Londen. Een soort Premier Inn idee (fatsoenlijke hotelkamer met eigen badkamer), maar dan betaalbaar, maximaal 100 pond per nacht inclusief ontbijt voor twee personen. Wie biedt? :)


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 03:48

Ik heb uiteindelijk een nachtje in The Apollo Hotel geboekt, nog geen vijf minuten lopen vanaf Kings Cross. Lekker centraal :)


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 05:05

En nu zoek ik nog speciale dingen om te doen! Al mijn eigen tips van de eerste bladzijde heb ik bijna allemaal al gezien, met mijn bijna jaarlijkse weekendjes Londen :o Wie weet er leuke dingen om te doen/zien die net even afwijken van de standaard toeristische dingen?


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:23

Ik ga weer naar We Will Rock You 8-)
Eersterangs-kaarten voor 36 pond per stuk ipv 68! Via www.uktickets.co.uk waar ik vorige keer ook al met succes goedkope musical kaarten had gekocht :)


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 04:42

Als jullie zo vaak gaan hè, wat moet ik dan echt zien of doen? :)
Ik heb zoveel al gezien en gedaan en ben een beetje zonder inspiratie!


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:24

Vanaf 19 november is er kerstmarkt (in Hyde Park/Kensington Gardens) <3

Ik heb goedkope musicaltickets gekocht via www.uktickets.co.uk
Dat is een betrouwbare site, heb ik al eerder kaarten via besteld. Eersterangs kaarten met zeker 50% korting.


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 12:22

Ik heb via www.uktickets.co.uk kaarten gekocht voor een musical (We will rock you). Eerstrangs kaarten met 50% korting. Wel met creditcard betalen, maar dan kun je op de dag van de voorstelling de kaarten ophalen bij de kassa. Is mij prima bevallen :)



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kosseh en 71 bezoekers