Disneyland Parijs deel 3

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:30

Ha ha, dat klinkt inderdaad niet als een topdag. Je trof het dan ook nog eens niet met het weer.
Nu je een arrangement hebt, is het sowieso anders. Of moet je de entreekaarten nog los kopen?
Wat een raar verhaal trouwens dat je € 50,- moest betalen om het perron af te komen. Waar ging dat dan over?

Ik weet niet wat groter is, de Efteling of Disneyland. De Efteling is in ieder geval groener, maar Dinsyeland heeft minstens zoveel attracties. En je hebt natuurlijk nog het andere park, de studio's. Daar hebben wij ook een hele dag gespendeerd.


mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:24

O dat is leuk. Ik zou ook heel benieuwd zijn naar z'n reactie, maar als hij het zo leuk vind zal hij het wel een superverrassing vinden. Daar scoor je punten mee hi hi.

Die twee parken samen is zeker groter. Maar ook de Efteling red ik niet meer in 1 dag.


mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 09:34

Leuk! Goeie verrassing dus. Nou, ik hoop dat jullie het allebei leuk hebben straks.

Leuke foto's Marjon, niet zoveel alleen.

Vorig jaar heb ik de tree ceremony ook niet gezien. Eerlijk gezegd interesseert mij dat niet zo. Het aansteken van de lichtjes op het kasteel heb ik ook gemist. Vond ik ook niet zo erg.

Ik heb trouwens een vreselijke hekel aan dat kerstliedje van Disney "Chante c'est noel". Als ik op youtube filmpjes kijk en dat liedje komt, zet ik de muziek uit.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:42

Het scheelt in ieder geval dat je iemand bij je hebt die er sowieso al enthousiast over is.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:21

Volgens mij is Thomas Cook de Belgische variant van OAD en ik meen mij te herinneren dat die ook wel eens, net als OAD, ook een paar keer in het jaar van die stuntaanbiedingen heeft. Misschien dat je daarover iets kan vinden op www.dlrpfans.be .

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:59

Bij Vrij Uit kan je geen Disney hotels boeken. Bij OAD en dus Thomas Cook wel.

Zelf vond ik het erg leuk om in een van de Disney hotels te blijven logeren. Maar vlak erbuiten zitten ook een paar hele goeie hotels en die zijn echt dichtbij.

Ik weet eigenlijk niet of het in de vakanties duurder is, zou mij niet verbazen. Maar wel zie je dan vaak minder of geen aanbiedingen. Dus ik weet niet of je gebonden bent aan vakanties. Zo niet, dan zou ik die vermijden, in ieder geval zou ik proberen niet tijdens franse kindervakanties te gaan.

Wat verder de beste periode is, zou het niet weten. Net wat je zelf leuk vind. De kerstperiode is leuk, die is van begin november tot begin januari. Wat mij ook leuk lijkt is rond Halloween.
In de zomerperiode heb je meer kans op goed weer.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 09:37

Je hoeft Parijs helemaal niet in hoor. Ik ben er ook naar toe gereden met de auto, maar dat had ik niet gedurfd als we door Parijs hadden moeten gaan.
Met de trein is wel lekker, maar ik vond het vrij duur.

Welk hotel heb je op het oog?

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 09:47

Santa Fe is dat. Geen ervaring mee, maar moet te doen zijn. Wij zaten in Cheyenne, ongeveer hetzelfde niveau.

Je zou ook nog eens op de site van disneyland zelf kunnen kijken. Daar heb ik toen geboekt en was toen voor ons het goedkoopste. Dat is www.disneylandparis.com (zo uit m'n hoofd gezegd).

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 08:54

Klinkt goed. Ik heb er zomaar ook weer veel zin in (maar niets geboekt).
Misschien pakken we een keer een lastmintue of een goeie aanbieding.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:11

Die aanbieding loopt eigenlijk altijd wel, of anders 1 dag en 1 nacht gratis (daar hebben we de vorige keer gebruik van gemaakt.).
Maar OAD heeft een paar keer in het jaar stuntuitverkoop met nog meer kortging, soms wel 60%. Ik denk dat we daar op gaan wachten. We hebben geen haast verder en vrij flexibel wat de tijd betreft, geen kinderen dus.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:55

Tesseke, vanuit Turnhout lijkt het me goed te doen met de auto. Zal zo'n 4 uur rijden zijn, of nog minder? Het is in ieder geval tot Disneyland alleen maar snelweg, ging prima.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:27

Mmm, dat klinkt inderdaad niet erg betrouwbaar. Met de trein reist het wel heel prettig.
Heb je al wat geboekt?

Moet eerlijk zijn dat ik wel veel zin zou hebben om dit jaar weer te gaan. Ik ben best een beetje jaloers op de mensen hier die al geboekt hebben :o Niet dat ik het jullie niet gun hoor.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:48

Leuk hoor Evelli, mijn ouders zouden denk ik ook niet zo snel doen. Als familieuitje is het wel leuk natuurlijk. Maar op zich denk ik dat mijn ouders het best leuk zouden vinden. Het is natuurlijk heel gedetailleerd opgezet. Als je rustig de tijd neemt om het park te bekijken, ontdek je steeds meer dingetjes.
Maar mijn ouders zijn eind 70 en ik denk niet dat ze dit nog eens gaan ondernemen.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:06

Leuk toch, disneyland is geschikt voor alle leeftijden vind ik.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:27

In januari lijkt het me wel heel rustig, maar de kans op slecht weer is heel groot. Met zoveel sneeuwval de afgelopen tijd, was het moeilijk te bereiken volgens mij.

Als we weer gaan zou ik graag in mei/juni of in september willen gaan. In ieder geval buiten de vakanties als dat kan.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:18

De voorpret is al heel leuk. Ik was er ook ver van te voren al mee bezig. Nou kom ik graag een beetje voorbereid aan. Ik heb heel veel gehad aan dat belgische fanforum. Daar staat altijd heel veel.
En ik kwam Paddington daar tegen. Het verhaal kwam mij bekend voor ha ha.

Met de auto vanuit Alkmaar was het iets minder dan 6 uur inclusief tussenstop. Maar we konden in 1 x door naar Parijs rijden en overal de maximum snelheid aangehouden. We zijn 1 x gestopt.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 09:26

Zulke combinatiereizen zijn ook te boeken via Peter Langhout reizen of misschien via Kras.
Jullie willen 2 dagen parijs en 1 dag disney als ik het goed begrijp. Als dat het geval is, zou je er beter voor kiezen om in een hotel in Parijs te verblijven.

Je zou dan eventueel kunnen denken aan eerst twee dagen Parijs en de laatste dag disney. Wat voor vervoersmiddel hadden jullie in het hoofd? Vliegen?

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 10:05

Goeie keuze denk ik. Anders heb je én te weinig tijd in Parijs (want er is veel te zien) én te weinig tijd in Disneyland (met 1 dag redt je het niet).

OAD heeft van de nederlandse resbureau's wel het meest uitgebreide aanbod denk ik. Als je verder vragen hebt over hotels, dan zeg je het maar. Het is allemaal een beetje veel als je er voor het eerst naar kijkt.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 10:20

Er zijn 5 Disneyhotels, die allemaal op loopafstand van de parken en Disney Village liggen. Hoe dichter het hotel ligt, hoe duurder, met absolute klapper het Disneyland Hotel. Je moet onder dit hotel door om in het park te komen.
Vanaf de andere vier hotels rijdt er ook nog een pendelbus, als je toch geen zin hebt om te lopen, of niet kunt.

Vlak buiten het Disney gebied, heb je ook nog een stuk of 5 hotels. Deze hebben ook allen een gratis pendeldienst, dus als je op openbaar vervoer bent aangewezen is dit ook een hele goeie optie.

Zelf heb ik gelogeerd in een Disney hotel, Cheyenne, het op een na goedkoopste hotel en die was heel goed te doen. En ik heb 1 nachtje in Hotel Kyriad gelogeerd. Dat is het goedkoopste hotel net buiten Disney. Was ook een prima hotel.
Wij vonden het wel leuker om op hetzelfde terrein te blijven en mijn voorkeur gaat voor een volgende keer ook uit naar een Disney hotel.

Nog iets verder zijn ook nog hotels en appartementen, maar daar heb ik verder geen ervaring mee.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 10:28

De trein moet je, net als het vliegtuig, los boeken. De trein is pas twee maanden voor vertrekdatum pas te reserveren. Dan moet je er ook snel bij zijn voor de beste prijzen.

Trein is denk ik toch makkelijker als per vliegtuig. Je moet eerst al van je woonplaats naar een vliegveld en dan nog eens twee uur van te voren aanwezig zijn etc.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 10:51

Dat is ook weer waar, dat maakt dan niet uit vliegen of trein. De trein reist wel lekker.
Wij hebben er voor gekozen om met de auto te gaan. Ik had ook best graag met de trein willen gaan, maar ik vond het best duur.

Er zijn meer Kyriad's in de buurt van Disney. Volgens mij staat op de site van OAD wel de goeie. Ik ken in ieder geval geen winkelcentrum naast het Kyriad hotel.

Lui_: zoals Eveli al meldt zijn veel van jou vragen in de eerdere pagina's van dit topic te vinden. Sommige zelfs van heel recent.
Als je toch nog meer vragen hebt, kan je ze natuurlijk hier stellen, geen probleem.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 11:07

Niet dat ik daar ervaring mee heb, maar volgens mij is er wel een mogelijkheid om rechtstreeks in Disneyland aan te komen. Maar dan moet je in Brussel overstappen. Op de terreinen van Disney heb je een station. Daar komen dus enkele treinen en metro's aan. Vanaf daar staan pendelbussen klaar om je naar het hotel te brengen.
Vanaf het vliegveld is er dus een Disney Express o.i.d. dat is in ieder geval een bus. Die brengt je tegen betaling naar het park. Of die langs alle hotels gaat, weet ik niet.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 11:12

Ha ha, samen komen we er wel uit.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:36

Zou ook kunnen hoor, ik weet het niet precies.

Dat was inderdaad wel lekker. Dat heb ik heel lang geleden een keer gedaan. Eerst een dagje parijs en de tweede dag Disney en vanaf disney weer met de trein naar Amsterdam.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:30

Wow, dat is een leuke prijs om te winnen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: roosjenat, spookyskippy en 71 bezoekers