Disneyland Parijs deel 3

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:08

Mmm, ik het misschien even moeten melden bij een mod. Ik zei het op pag. 101 nog, maar er gebeurde niets.

In ieder geval kunnen we hier weer lekker verder kletsen.


mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 09:55

moonsparkle schreef:
Het nadeel van dat de parken vroeg dicht waren vond ik wel dat ik standaard dinner vouchers had en daarmee kon ik dus alleen bij Anette's dinner eten omdat je anders om half 4 ofzo al aan tafel moest.


Dat is niet handig als je diner bonnen hebt. Je hebt inderdaad niet echt de kans om in het park uitgebreid te gaan eten. Het park is inderdaad erg vroeg dicht.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:45

Volgens mij zijn alle restaurants in het park en in Disney Village prima te doen, alhoewel ik er geen ervaring mee heb. Anette's diner hoor ik altijd wel leuke verhalen over. Daar zijn we niet geweest omdat het steeds zo druk was. Dus van te voren reserveren is denk ik wel makkelijk.

Wij sliepen ook in Cheyenne en hebben daar een keer gegeten. Daar was ik niet zo heel erg over te spreken. M'n buikje was vol en het was niet vies ofzo, maar helemaal niet bijzonder.
Wel is het makkelijk omdat het dichtbij is. Wij hebben begin van de avond ter plekke gereserveerd en konden een uurtje later aanschuiven.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:02

Zelf heb ik er nogmaals geen ervaring mee, maar over Silver Spur Steakhouse, Plaza Gardens Restaurant, Walt's - An American Restaurant, Blue Lagoon Restaurant en Agrabah Café Restaurant, lees ik altijd wel goeie verhalen. Agrabah lijkt mij wel lekker, maar je moet wel van orientaals eten houden.

Met alles blijft het natuurlijk een persoonlijke voorkeur. Wat vind je lekker.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:18

Over Blue Lagoon hoor ik wel goeie verhalen, maar toen ik er langs kwam (in Pirates of the C) leek het mij zo'n benauwd hok.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:42

Dat denk ik ook. Maar voor mij hoeft het ook niet hoor, eten met Disneyfiguren. Ik vind het prima dat ze daar rondlopen, maar aan mij hoeven ze geen aandacht te besteden.
Dat ligt aan mij hoor, ik heb gewoon niets met verklede mensen. Op een afstandje prima, misschien eens een keer op de foto, maar niet dichterbij.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 09:33

Oei, dat zou ik ook echt niet leuk vinden en ik denk dat mijn vriend gewoon wegloopt. Dat hoeft voor mij dus niet.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 09:39

Dat kan ik me goed voorstellen. Ik hoop voor je dat er niet nog meer sneeuw valt, dan is het wel te doen denk ik. De grote wegen zijn het eerste weer goed berijdbaar natuurlijk.

Ik zal voor je duimen in ieder geval.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:56

Dat moet kunnen, maar ik heb er geen ervaring mee.
Je zou het reserveringsnummer van Disney zelf eens moeten bellen, die moeten je wel verder kunnen bellen.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 11:47

Je moet even op de belgische fanforum kijken. Daar zit jij ook op toch?
Er waren meer mensen met dezelfde onzekerheid.

Volgens mij varieert het van dag tot dag. Er was in ieder geval iemand die afgelopen weekend of gisteren naar huis is gereden. Die hebben er ipv 4,5 uur, 11 uur over gedaan. In Belgie gaat het nu geloof ik wel.

Vervelend voor je. Geeft zoveel onzekerheid.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 23:24

En hoe heb je het gehad? Ben erg benieuwd door alle sneeuwberichten e.d.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 23:24

edit: dubbelpost

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 16:59

Klinkt goed. Lekker dat het zo rustig was.
De Tower of Terror vond ik ook heel gaaf. Wat vond je nog meer een leuke attractie.

Doordat het park zo vroeg dicht is, ben je in deze tijd aangewezen op de Village wat eten betreft. Ik vond het vorig jaar ook superdruk. Ik had graag nog bij Annette's willen eten, maar daar stond steeds een megarij voor.

Ben benieuwd naar de foto's.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 15:03

Wat jammer Bonney4ever. Zonde dat veel attracties dicht waren en afgelast. Gelukkig ben je weer heelhuids thuis. Hoe was de terugweg gegaan?
Ben wel even goed wel benieuwd naar de foto's!

Met kerst is het wel mooi, maar de kans op slecht weer rond deze tijd is dus groot. Vorig jaar was dat ook al zo.

Storm: ik zou ook drie dagen gaan. Je hebt toch ook te maken met reistijd, dus je hebt al niet drie volle dagen. Wat hotel betreft is Santa Fe inderdaad de goedkoopste. Wij hebben gelogeerd in Cheyenne, die komt wat prijs betreft daarna. Ik vond het prima te doen. Het ontbijt is niet geweldig, maar ik kon mijn buijkje prima vol krijgen. En het is allemaal op loopafstand naar het park.
Er zijn buiten het park ook nog een stuk of vier of vijf hotels die ook prima zijn en goed geregeld met een bus die je van het hotel naar het park brengt. Soms is dat net nog even goedkoper.

Zelf heb ik bij http://www.disneylandparis.nl zelf geboekt, dat is meestal het goedkoopst maar daarvoor heb je een creditcard nodig.
Oad heeft ongeveer 2 of 3 keer inhet jaar een stuntverkoop. Dat scheelt enorm qua prijs. De volgende keer als wij gaan, wacht ik daar op.

Veel succes met boeken. Nog meer vragen, stel ze hier gerust.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:39

Wow, het ziet er wel mooi uit hoor. Maar ik begrijp wel dat de sneeuwval het iets minder maakt.
Die avondfoto's zijn ook goed gelukt.

Leuk Marjon, het is bijna zover.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:52

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Het zou mijn voorkeur ook niet hebben. Ik zit sowieso graag iets dichter bij het park.

Maar ze zijn wel bezig met renovaties en een groot deel is al compleet vervangen. Dat maakt het al weer anders.


mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:19

Wat jammer en vooral vervelend voor je vriend dat hij ziek werd. Voor jou ook natuurlijk. En ook nog een stukke camera. Of was die al stuk voordat jullie gingen?

Zo te lezen hebben jullie het verder wel leuk gehad. Het kasteel is inderdaad prachtig met al die lichtjes.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 09:50

Wat zonde Marjon. Hopelijk ben je straks voldoende genezen voor een paar ritjes in ToT.

Vorig jaar hadden ze volgens mij in april of mei zo'n actie bij OAD. Als wij dit jaar gaan, wacht ik daar ook op. Dat scheelt wel heel erg.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:55

Leuk, mooie tijd ook om te gaan, in mei. In welk hotel zit je?

Wil je graag enge dingen, of juist niet? Er zijn wel een aantal goeie achtbanen, Space Mountain en Indiana Jones in het Magic Kingdom en in de Studio's heb je Rock 'n Roll Coaster en de leukste is Tower of Terror, waarin je in een soort "lift" een paar keer een vrije val maak. Deze is echt super en ik vond 'm niet heel erg eng.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 15:36

Oke, dat kan ook. Dan zit je misschien iets verder weg.
Vlak buiten het park zitten ook aardig wat hotels namelijk.

Wat achtbanen betreft zijn ze allemaal wel geschikt volgens mij. De ToT is echt heel leuk, als je van achtbanen houd, dan vind je dit ook vast heel gaaf.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 09:30

Ben er zelf nooit geweest, maar dat is wel een goed hotel, de op een na duurste. Tussen Hotel New York en het park zit alleen Disney Village, dus de ligging is super.

Volgens mij zijn er wel filmpjes van te vinden op youtube.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:12

Apart hoe het kan verschillen. Ik zat daar juist steeds te wachten tot er eens een keer wat ging gebeuren. Vond het echt een van de minste atracties waar we in zijn geweest.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:12

Over kinderachtig gesproken hi hi. Toy Story Playland vind ik eerlijk gezegd ook geen superleuke toevoeging (nog niet in het echt gezien). Alleen de RC Racer lijkt me nog wel wat. Op zich vind ik de opzet wel leuk hoor, met al dat speelgoed.

Je hebt het dus weer leuk gehad. Is wel anders dan met vrienden lijkt me. Jammer dat het vandaag vies weer was.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:33

Dat is al een tijdje terug @nextdomino, als het toen nog Eurodisney heette. Dat is al best lang geleden volgens mij omgezet, na een faillissement.

EvaC: Leuk dat je toch gaat. Misschien vind je het nu leuker. Ook kan het zijn dat het gewoon niets voor jou is. Mei lijkt mij een mooie tijd, daar zou de volgende keer mijn voorkeur ook een beetje liggen, of in september/oktober. In welk hotel blijven jullie overnachten?

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:42

Het Dream Castle Hotel lijkt mij ook een mooi hotel en ook lekker vlakbij het park. Ben benieuwd of je het nu leuker vindt. Waarom vond het de vorige keer niet zo leuk? (geen verwijt hoor, gewoon nieuwsgierig).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, aman2002, eva1969, fohadie, Knuffeldier, lillylover, Ruai, TamaraFloor, Travel_me en 62 bezoekers