Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:48

Dit topic blijf ik even volgen, ik wil ook heel graag een keer naar Canada, m'n droomland! 9Op het moment helaas het geld/tijd er nog niet voor.)

Spikers schreef:
We willen graag naar Alaska is er iemand die daar geweest is ?
Anders moet ik daar eens een topic voor openen.


Een tijd geleden hebben in dit subforum een topic gestaan met foto's van iemand die in alaska geweest is.. *even zoeken en gevonden!* viewtopic.php?f=71&t=655745&hilit= Dus degene kan jouw vast wel wat vertellen.


_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:15

Ik meld mij ook weer eens even :) .

Momenteel ben ik nog druk bezig met de studie, in juni of augustus 2009 zal ik afgestudeerd zijn. Dan wil een tijdje naar het buitenland gaan. Ik droom al jaren van Canad. Het lijkt me een fantastische leerzame ervaring om voor een paar maandjes ergens te gaan werken op een boerderij (tegen kost en inwoning). M'n voorkeur gaat uit naar de kant van British Columbia / Alberta. Heeft er toevallig iemand een dergelijke werkervaring? En hoe heb je het dan aangepakt?

Ik was mij wel aan het bedenken, dat als ik vertrek (zal dan of per juli worden of per september), ik mogelijk precies in de winter daar zal zitten. Dat is misschien een klein nadeeltje m.n. qua vinden van werk en dat werd me ook al gezegd. Dus ik ben aan het denken om eerst ergens naar de USA te gaan en dan in het voorjaar (of iets eerder, zodat ik een stukje winter en voorjaar daar kan zijn) omhoog te gaan richting Canada.

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:02

Super, Annn! Ik heb je blog even toegevoegd aan m'n favorieten. De blog ziet er goed uit.

Ik las net op een site dat het ergens een keer -60C was geweest, dat was dan ook wel erg extreem voor die plek ;) . Maar de winter lijkt mij daar ook zeker een bijzondere ervaring.

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:24

Super veel succes en plezier, Annn! Hopelijk ga ik over een jaartje die kant op ;) . Zou ik overigens eens mogen weten wat je vliegticket gekost heeft en waar vlieg je op? Trouwens, doet je blog het niet meer? Althans, ik krijg een kruisje...

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:52

Ik kan me inderdaad voorstellen dat je dat spannend vindt met dat overstappen. Zou ik ook vinden O:) . Maar het kom vast en zeker wel goed en uiteindelijk zal het allemaal meevallen. Verder geen idee hoe de douane in Canada is. Ik vond die toendertijd van de US wel een beetje eng , althans die douane waar ik die foto en vingerafdruk moest doen (nors kijkend, van die vragen stellen enzo).

Ticket is enkel of retour?

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:55

Aah oke, vandaar die hoge prijzen toen ik op enkeltje aan het zoeken was naar Canada (voor een prijsindicatie)! Dus dat wordt volgend jaar gewoon een retourtje boeken :) .

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:34

Ahja, simone, valt goed te zien! Ik heb ze inmiddels in ieder geval al gemaild, nu nog wachten op antwoord... :)

Annn, vlucht en al is dus goed gegaan? Jammer dat het nu nog een beetje tegenvalt, inderdaad even doorzetten, misschien even gewenning. Hoe komt het dat je het niet helemaal naar je zin hebt?

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:35

Inderdaad gefeliciteerd eevita!

Annn, de mensen zijn verder wel leuk? ik las op je blog dat er ook andere helpers zijn, dat is altijd leuk! Wel jammer dat het voor jou op gebied van paarden tegenvalt. Misschien mag je meer met de paarden bezig zijn als ze jou wat beter kennen. Iig succes!

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:07

Dat is inderdaad wel balen dat het ook komende tijd niet meer zal worden. Ben je aan een contract gebonden? Misschien dat je anders via wwoof ofzo iets anders kunt zoeken? En dan de periode dat je in Canada zit dus delen met een andere adres...Want 8 maanden ergens zitten waar je het niet helemaal naar je zin hebt is ook niks...

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:59

Wauw -50! Kan ik mij geen voorstelling bij maken. Ow en dan lekker van die statistische opdoffers...gewoon dat je al weet als je dat gaat aanraken dat je er een krijgt...beehh

En inderdaad, de kou hier is meestal waterkoud. Begin deze week was het hier dan -12 graden. Ik moest een half uur op de trein wachten, maar de kou viel mee. Paar dagen later, mistig, dus weer vocht in de lucht en -3 graden en toen stond ik wel te bibberen.

Ik ben nog altijd bezig met het maken van een planning voor als ik eind dit jaar wil gaan reizen. Rond juli/augustus hoop ik afgestudeerd te zijn, dan wil ik een paar maandjes werken om wat extra geld te verdienen. Waarschijnlijk wordt het dan rond december vertrekken, eerst naar de USA, daar iets van 2 maandjes te blijven en vervolgens rond februari-maart naar Canada te gaan. En daar wil ik dan waarschijnlijk van ongeveer Winnipeg naar Vancouver reizen. Plannen worden dus al iets specifieker ;) .

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:27

Hoihoi, ben ik ook weer eens. Van de week heb ik m'n vliegtickets gereserveerd voor m'n reis. Ik vetrek januari 2010 voor 3 maanden naar USA en ga daarna door naar Vancouver. De vlucht terug heb ik vanuit Ottawa geboekt, en de retourdatum heb ik zover mogelijk vooruit gepland maar die kan ik omboeken. Dus ik kom terug als de tijd rijp is. Voor canada probeer ik eind november een werkvisum te bemachtigen, zodat ik niet naar huis hoef omdat ik het geld op is ofzo :) .

@ Marlo, heb jij een werkvisum?

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:43

Nee, Amerika niet. Sowieso omdat het momenteel erg moeilijk is om een werkvisum te krijgen, dus ga ik op een toeristenvisum. En dan zorgen dat ik eventueel in Canada met een baan wat geld bijtank ;) . En verder wil ik voornamelijk op basis van wwoof en helpx canada van west naar oost doortrekken.

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:56

Nog een vraagje: ik hoop dus een WHP visum te krijgen voor 2010 in Canada. Is het dan verstandig om daar een canadese bankrekening af te sluiten? Zo ja, wat zijn de kosten en heeft iemand misschien nog tips voor / ervaring met een bepaalde bank?

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:09

Hihi grappig :D

Ik vind het trouwens lang duren voordat ze bekend maken wanneer je je kan aanmelden voor WHP 2010. Wel stond eerst op de website dat ze het in oktober zouden bekend maken, maar dat is inmiddels toch verwijderd. Dus ik blijf maar een paar keer per week de site checken...

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:02

Ja dat klopt, alleen zeiden ze dat ze het eerst in oktober bekend zouden maken, dus ik zat er steeds op te wachten. Hihi, ben ook gewoon ongeduldig denk ik (checkt weer eens de website van de ambassade, het wordt bijna een obsessie ;) ) . Ik heb ook zoveel zin om eindelijk te vertrekken :D .

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:06

En ik was ongeduldig:

Citaat:
International Experience Canada 2010
Applications for the International Experience Canada 2010 initiative (formerly known as Youth Mobility Program) will be accepted as of November 16, 2009. Please use the new application forms that will be available as of November 12, 2009. All applications sent in prior to this date will be returned.

http://www.canadainternational.gc.ca

Hihi...de 12e printen en invullen!! :):)

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:31

Terpstra schreef:
Ik vroeg me af of iemand iets weet over vanuit Canada de grens over gaan naar USA als je een Canadees YMP visum hebt.
Moet je dan een Visa Waiver USA aanvragen voor 90 dagen?
Of hoeft dat niet? En moet je alleen bij de grens een paper I-94W invullen?

Alvast bedankt


Yep, dan moet je het ESTA formulier invullen :) .

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 21:52

MoniqueT schreef:
Nee, ESTA hoef je alleen maar in te vullen als je Amerika binnen komt via lucht of over water :-)


Ik dacht automatisch aan vliegtuig (ikzelf reis met vliegtuig amerika-canada ;) )

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 21:53

@ sypheron, rond de stampede is m'n planning om ook in de buurt van calgary te zijn.

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:33

Woa dat is wel heel frisjes! Wat ik me laatst een keer afvroeg, hoe wordt het water geven eigenlijk gedaanin de winter aan paarden (en ander vee)? Emmers? Maar als je een groot bedrijf hebt, wordt dat natuurlijk een dagtaak?

Ik heb overigens vandaag m'n toestemming voor working holiday visum van de Canadese ambassade gekregen! Weer een stapje dichterbij :D .

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:55

Hihi, alleen is hier zoals gewoonlijk alweer heel NL in rep en roer door de paard vlokjes sneeuw :+ .

Sypheron schreef:
Gefeliciteerd Linda! Wanneer heb je hem aangevraagd en hoe snel had je antwoord??


Ik heb mijn aanvrag 16 november aangetekend verstuurd en afgelopen maandag 14 december binnen gekregen. Dus binnen 4 weken. Maar ik denk als je later in het jaar instuurt het sneller gaat. Per 16 november werden de WHP aanvragen geaccepteerd, dus dan zullen ze toch wel een hele bulk in 1x binnenkrijgen.

Aah, zo'n warmtespiraal is natuurlijk een relatief gemakkelijke en goedkope oplossing!

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:16

Haha, oei krijg je als je zoveel met paarden bezig bent he :+

Ik vertrek 15 jan eerst naar de US, 14 april vlieg ik naar Vancouver. Ik ga er van uit dat ze me toch binnen zullen laten..zal toch niet de eerst zijn ;) .

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 16:56

Gecondoleerd en veel sterkte, Balance!

@ UK_eef: ik zal zelf, naar inschatting, rond augustus/september ergens in Saskatchewan zijn. Ga je daar werken oid?

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:05

Ik vertrek over 2 weken naar de US en reis 14 april door naar Vancouver. M'n retourticket staat op Ottawa, dus ik reis van west naar oost. Daarom zal ik rond die tijd in Saskatchewan zitten. Heb een WHV, maar zal ook om meerdere plekken gewoon tegen kost en inwoning werken. In Saskatchewan waarschijnlijk ook op een ranch :) .

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 12:48

@ Sypheron, ik heb wel wat contacten met een paar ranches e.d. Maar nog niet iets definitiefs vastliggen (overal een beetje deurtje open zetten, ik wil wel ergens langer kunnen blijven als ik het er naar m'n zin heb). Ik wil wel binnenkort m'n eerste plek in Cnd vastleggen zodat ik een begin heb, en van daaruit weer een beetje verder kijken.

In principe kun je die mensen via wwoof of helpx mailen en dan vragen of je kunt komen helpen. Beide zijn organisaties waarbij je werkt tegen kost en inwoning.

Overigens kom ik half april aan in Vancouver, daar wil ik een paar dagen blijven. Heeft iemand tips wat ik zeker zou moeten doen/zien in Vancouver en omgeving? En misschien nog tips voor een hostel? En kun je gemakkelijk vanuit het vliegveld YVR in het centrum komen? (ik kom 's avonds om 19u aan, dus wil niet nog te lang ergens rondslenteren met m'n spullen zo in de avond).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, manou_diablo en 76 bezoekers