Canada

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:12

Nou, dan ik ook maar.. Heb toevallig vandaag mijn vakantie geboekt, ga naar de horsecreekranch in Alberta. Eerst een dagje edmonton, dan hoop ik twee dagen nationaal park Jasper te bezoeken, en dan tien dagen paardrijden.
Ik ben op die ranch twee /half jaar geleden ook al geweest, en het is er prachtig!


Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 21:48

arabianranch, wellicht heb je ( als ervaringsdeskundige) nog tips voor mij, hoe ik het beste kan reizen van edmonont naar jasper nat.park? Ik wil daar dus een dagje heen, vanuit edmonton..


Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:53

ziet er prachtig uit, hoop in juni ook dit soort plaatjes te schieten.. zit er ook nog over na te denken om toch maar een auto te huren, tis niet zo heel duur, en toch wel makkelijk, voor een paar dagen.. de mega mall ga ik zeker bezoeken, creditcard mee..

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:20

ohww over twee weekjes stap ik in het vliegtuig.. het gaat echt zo snel, ik weet nog wel dat ik 5 maanden moest aftellen haha[/quote]

Ah, ik hoop dat die maanden bij mij ook zo snel gaan.... :D

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:43

ah, gaaf zeg beren, ik hoop ze te ook gaan zien in juni! Vorige keer had ik elke keer pech, overal sporen, vers ook enzo. maar geen beer te bekennen..

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:41

thokkadisje, ja had je profiel aleerder bekeken, leuke buren heb je! heb je zelf ook wel eens een auto daar gehuurd, en rondgereden? Gaaf hoor,dat jij wel daar werkt ( ik wil ook zo graag, maar heb het lef niet)

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:39

sjuul, krijgen we foto´s en verslag te lezen als je terug bent?

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 11:08

nou, als je t nog leest, goede reis!

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:59

hey dat schip in edmonton hall, daar had ik van gehoord, en zal dat in juni ook gaan bekijken, leuk om al een foto er vante zien!
En calgary lijkt me ook een leuke stad om heen te gaan, eigenlijk leuker dan edmonton.. Maar ja kan niet alles hebben in een vakantie heh :)

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:51

net terug, en en !!
gaaf hoor, ben benieuwd naar je verhalen en foto's! Ik heb dit weekend nog maar eens rondgesurfd op canada.pagina, mn het prikbord, en hotels geboekt.. voor mij nog 3 maandjes..

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:22

gaaf he zo boven groenland vliegen! De vorige keer geen foto's gemaakt, maar wil dat straks wel gaan doen..

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:09

had je op de heenreis geen jetlag? Ik had daar toen wel last van ,op de terugweg trouwens ook , ..
Ben benieuwd naar de foto's

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:40

wow, mooie foto´s hoor! Vooral veel sneeuw,hoop dat dat over twee maandjes wel weg is hoor :)

Steaming, leuk zeg, ben je zelf ook wezen paardrijden daar, of een rondreis gedaan?

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:07

jij woont in edmonton begrijp ik?
Leuk , daar start ik ook mijn vakantie. ik zoek nog een leuk ( apart ) hotel in edmonton vioor mijn laatste nacht daar, voordat ik naar de ranch vertrek..
ideejte?

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:35

ik heb gewoon rechtstreeks bij martinair geboekt, wel al heel vroeg, in december. als ik het zelfde ticket nu zou boeken, ben ik een paar honderd euro duurder uit..
Ik ga denk ook die pilletjes halen, kijken of t werkt! goede tip dan!
EHm over het hotel, ik reis alleen, dus vaak ben je dan al duurder uit, maar rond de 80 cad wil ik wel uitgeven.. de eerste nacht slaap ik in een jeugdhostel aan jasper avenue, wel handig daar is het autoverhuurbedrijf ook, dan ga ik twee dagen naar jasper, en dan weer terug naar edmonton, om eendagje te shoppen, ik vindt t wel leuk om dan een fijn bed te hebben.. ik zag het hotel in wem wel op internet, maar dat was schreeuwend duur, en min. twee nachten..
Als je eens witl kijken avandijk, heel graag!
Ken je trouwens de horse creek ranch, op twee uurtjes rijden van edmonton, Fort Assiniboine, daar ga ik dan heen

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 08:48

avandijk, website is www.horsecreekranch.ca. Voor de laatste nacht in edmonton wil ik graag in de stad zelf omdat ik dus naar de mall wil , ik zal dat ramada wel eens googlen. als ik niets kan vinden neem ik gewoon het hostel van de eerste nacht.

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:33

ja horsecreekranch is zeker leuk, ben er drie jaar geleden ook al eens geweest, heb met siebe afgelopen maanden heen en weer gemeeld over mijn komende verblijf daar! HEb er echt super zin in om de paardjes weer te zien, en veel te rijden en koeien pesten! Maar ook de eerste dagen kijk ik er naar uit, naar jasper,edmonton enzo! avandijk, een b&b is ook goed, laat maar weten of je iets kan vinden, alvast bedankt voor de moeite
Woon je al lang in edmonton?

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:33

Leuk dat je wilt informeren voor me, ben heel handig met internet, maar soms lukt het gewoon niet om iets leuks te vinden!
Bevalt het in canada? Ik zit er over na te denken om ook voor langere tijd daar te verblijven, ik zeg niet meteen emigreren, maar eerst daar een half jaar of zo te gaan werken. Ik ga het tijdens mijn verblijf op de ranch ook eens goed bespreken met rancheigenaar, hij is nl ook een nederlander , verhuisd naar alberta. Ik denk dat ik wel goed in het canadeese zou kunnen overleven, maar goed, het is nog (verre) toekomstmuziek..

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:58

Hoi
Ja die hostelworld ken ik, via hun heb ik ook (het enige in edmonton) backpacker hostel geboekt voor de eerste nacht in edmonton!
Het idee was van mij om , als ik terug kom uit Jasper, nog een nachtje iets comfortabler te zitten, die ene nacht in Edmonton, voor dat ik naar de ranch ga. Ik ben gaan kijken naar ´normale´hotels, maar die zijn zo duur, vandaar dat ik op bed en breakfest ging zoeken... Als ik niets kan vinden, hou ik het alternatief om een eenpersoonkamer bij het backpackershostel te boeken, maar in zo´n stad twee keer het zelfde hotel, vindt ik een beetje saai :)
Maar , in elk geval, vindt ik het heel fijn dat je meedenkt met me!
groetjes
eva

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 20:23

prima hoor die sneeuw, als die maar verdwenen is over twee maandjes :) Rebati, heb al een bed gereserveerd in dorpje jasper, lekker goedkoop in een jeugdherberg ( kan nog net euhum), zodat ik geld overhou om uit te geven in de edmontonhall. Ben alleen nog op zoek naar een westernruitersportzaak daar, weet je toevallig eentje in de hall zelf? Ik weet er wel eentje in een dorpje bij de ranch (barrhead),maar wil er nog een paar bezoeken..(en leegkopen)

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 16:36

lammnes ga ik dus even bezoeken :) Heb maar een smalle portomenee hoor, maar ik overnacht zo goedkoop mogelijk, kan ik meer geld aan shoppen uitgeven, ik wil kijken of ik zo´n troxet helm kan bemachtigen, en een paar wranglers!
Travelalberta.com ken ik ook , had ook wat folders ontvangen van ze, leuk hoor, post uit canada!
Toen ik drie jaar geleden in Alberta was, in september, heb ik in twee weken, regen, 23 graden met zon , en sneeuw gehad.. gelukkig ook nog wat van de indian summer meegemaakt.. en dan natuurlijk het noorderlicht, schitterend!

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 16:23

ja, die plek bij de rivier, ben ik ook geweest :)
de foto onder mijn naam is ook van daar, ik heb een aantal dagen op foxy gereden. :)

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:16

anoukii schreef:
ik ben augustus 2005 in Canada geweest, het was echt een ervaring om nooit te vergeten! :D
het weer kan daar inderdaad zomaar omslaan, in twee weken hebben heeeel veel regen gehad, ook 30 graden en in de Rockie Mountains hebben we zelfs even sneeuw gehad dat was heel raar, :o


nog een tip voor me, wat ik niet (of juist wel) moet /mag missen? Ben je in jasper geweest?

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:53

jij bedoelt de trambaan in jasper zeker? ik heb t op internet gezien, en ga daar ook zeker in! Dikke jas en trui gaan zeker mee, ik laat me niet nog eens verrassen in canada..

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:47

anouki, ik ga op 11 juni vliegen.. maar ben maar paar daagjes in de rocky´s , dag 1 kom ik aan,dag 2 rij ik naar jasper, en zal daar smiddags zijn, ben dan de hele volgende dag daar, en dan de volgende middag weer terug naar edmonton, om naar de ranch te gaan. Maar ga zeker naar de athabaska falls, en als de tijd het toelaat richting icefields.
scum, jij gaat ook in juni? maar jullie gaan zeker een rondreis maken?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berriepi, Floortje_NL, JudithGigi, mvdende, petraaken, Ubermetrics en 72 bezoekers