Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

TessaB
Berichten: 719
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord-Groningen

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:20

Canada! Na 6 bezoeken ben ik zo ongeveer half-Canadees geworden.

Waar je het beste heen kunt gaan? Alle delen zijn de moeite waard. Hou je van meer van natuur (en actie), dan moet je (eerst) naar het westen. Zoals al meerdere mensen zeiden: de Rockies zijn fantastisch. Het is aan te raden om op bijvoorbeeld Vancouver te vliegen, en uit Calgary weer te vertrekken. Of andersom. Dan hoef je niet weer terug naar het beginpunt, en met huurauto enzo is deze mogelijkheid er. Vancouver en omgeving en de nationale parken zijn ontzettend de moeite waard. Veel natuur, wildlife en avontuurlijke dingen als hiken en raften te doen. Maar ook de prairies zijn bijzonder. Buffalo Jump bijvoorbeeld, of Dinosaur Park en Writing on Stone Park (allen in Alberta).

Hou je meer van cultuur en natuur, dan moet je op Toronto vliegen. Hier is het iets minder wijds en vind je leuke steden: uiteraard Toronto (zeker minstens een dag doorbrengen! en een overtochtje naar de Islands maken); Ottawa (de hoofdstad); Montreal en Quebec. En toch heb je de natuur binnen bereik; Niagara Falls (alhoewel dat half op Disneyland ofzo lijkt...), Algonquin National Park, St Jacobs. En: New York is makkelijk te bereiken, 8-10 uur in de auto/bus/trein.

De Maritimes moeten ook ongelooflijk geweldig zijn (Nova Scotia, New Foundland). Erg veel enthousiaste verhalen over gehoord.

Voor meer info mag je me gerust pm-en! Succes met plannen!

Kalisco Z2 dressuur+1 / L springen* / B SGW+7
Colieone B springen+9


TessaB
Berichten: 719
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord-Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:57

Ik heb het Canada topic al een tijdje niet bezocht, mijn laatste verblijf was alweer in 2006. Tjeez, wat gaat de tijd toch snel :+

De reden dat ik een bezoekje breng is dat kennissen van mij in Alberta de volgende advertentie hebben staan op yardandgroom.nl: http://www.yardandgroom.com/jobs/Canada ... ider/19631

Misschien dat iemand met plannen voor een verblijf in 2013 (of daarna) hier wat aan heeft. Zijn echt fantastische mensen! Toen de zoons nog ukkies waren en de paarden nog gewoon hun hobby was, heb ik meerdere zomers op hun boerderij doorgebracht. Vorig jaar zijn ze 'professioneel' de paarden ingegaan. Ik gun ze een leuk, enthousiast en goed persoon die ze komt helpen!

Kalisco Z2 dressuur+1 / L springen* / B SGW+7
Colieone B springen+9

TessaB
Berichten: 719
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord-Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:09

vivian_ve schreef:
Wauw, ziet er goed uit! Misschien volgend jaar als ik niet meer naar school moet om in Canada te blijven, wil ik weer zoiets doen! :)


De website in de advertentie onthouden dus ;)

_Linda schreef:
@ Tessa, je kennissen wonen ongeveer 30 min van ons vandaan. Wij hadden laatst een mail van 2 meiden die hier wilden komen, maar we hebben al hulp. Ik zal hun die advertentie doorsturen (ze moesten voor school 5 wkn stage doen).


Dat is voor Canadese begrippen om de hoek! Doen zou ik zeggen :)

Kalisco Z2 dressuur+1 / L springen* / B SGW+7
Colieone B springen+9


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Damon26, Jungles en 115 bezoekers