Canada

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Suuszels
Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:20

heey
afgelopen zomer ben ik in Canada geweest
we vlogen naar Vancouver en zijn ook naar Vancouver Island geweest
dat kan ik je echt aanraden :) we hebben daar orka's gezien en zeeleeuwen en heel veel herten
het is ook een prachtige omgeving
en Vancouver is op zich een best leuke stad
ook heb je een plaatsje Jasper (dacht ik :P) daar kan je gewoon het hele jaar door skiën en er zijn daar heel veel activiteiten

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?


Suuszels
Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 19:43

Ha allemaal,

Dit jaar wil ik met mijn vriend richting Canada, vandaar dat ik het topic binnen kom vallen. Nu zijn er 195 pagina's dus is een beetje veel om terug te lezen.

Wat ik vooral wil is richting het westen, bijvoorbeeld als startplaats Vancouver, naar Vancouver island, Jasper, british Colombia etc. Ik twijfel of ik er dan echt een rondje van wil maken, of dat we vanaf bijvoorbeeld Calgary terug gaan maar dan heb je wel weer meer drop off fee.
Ik neig er trouwens naar om alles zelf te boeken en via Airbnb / booking slaapplekken te zoeken. Waarschijnlijk in juni :)

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

Suuszels
Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 19:50

eilleen333 schreef:
Leuk!!! Kom langs Valemount, waarschijnlijk (hopelijk) zit ik daar in juni/juli. Ik zit op een ranch die trail rides aanbiedt.

Ah vlakbij Jasper :j dat is denk ik goed te doen dan!

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

Suuszels
Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:10

haike schreef:
Ik ben nu ook aan het zoeken en boeken! Eind april begin mei 2 weken en heb nu de route: Vancouver, kelowna, banff, Jasper, claerwater, whistler en Vancouver in mn hoofd. Veel hotels al wel vol!

Ahh bijna hetzelfde! Ik wil een week of drie gaan.

Sla je Vancouver island over?

@kelly_ann heb je echt hostels gedaan dat je met meerder op een kamer slaapt? In IJsland hebben we dat toen ook 3 nachten gedaan.
Was het niet te kort 10 dagen?
Planning is ergens juni of evt laatste week mei vertrekken.

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

Suuszels
Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:45

Steaming schreef:
Bij de verhuur is er mij nog nooit om gevraagd, maar had er paar jaar geleden een keer niet een mee en toen bij verkeerscontrole uren moeten wachten omdat ik er geen bij me had en uiteindelijk moest mijn dochter verder rijden met haar Alberta licence na een paar kilometer maar weer zelf achter het stuur gegaan want verzekering van huur auto stond natuurlijk op mijn naam. Dus nu altijd wel weer een internationaal mee is in 5 minuten geregeld in de anwb winkel.

Had je doen al zo'n pasje? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat zo'n pasje wel internationaal Is maar toen je nog zo'n papieren boekje had dit niet internationaal gold :o

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

Suuszels
Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:40

xMercury schreef:
Goedemorgen allen :)

Ik lees al een tijdje mee en heb zo al veel informatie opgedaan en veel tips gelezen :D

Ik ga van de zomer naar Canada, ik wil gaan roadtrippen in BC. Iemand misschien nog suggesties? Ik ben van plan om te vliegen op Vancouver en dan terug te gaan vanaf Edmonton, omdat dit goedkoper is dan vliegen vanaf Calgary.

Is een camper huren trouwens aan te raden? Of gewoon een auto?

Alvast super bedankt :o

Leuk! Wij willen in september ook gaan, van Calgary naar Vancouver. Ik zal eens kijken of endmoton veel uitmaakt. Ik zag wel dat op 11 september vliegen goedkoper is :=

We hebben even getwijfeld over een camper, ondanks het idee van vrijheid zie ik ons het niet doen. We houden sowieso niet zo van kamperen en ik ben bang voor beren :+ zit je daar in je camper als er een beer rondscharrelt. En het lijkt me ook lastiger in bijvoorbeeld Vancouver. Je bent toch een stuk minder wendbaar.
Waar ik wel van hou zijn b&bs. Dus die zullen we voornamelijk opzoeken :) uiteindelijk scheelt het qua kosten ook niet zo veel omdat een camper natuurlijk duurder is en meer benzine gebruikt.

Van de week mijn achtertante uit Canada gesproken, zij gaf aan dat White rock village ook erg leuk is!

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

Suuszels
Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:48

Nee wij gaan een paar weken later, vanaf 8 september dezelfde route. Heb jij jouwe al helemaal uitgestippeld :)?

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

Suuszels
Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 18:49

xEliine schreef:
Suuszels schreef:
Nee wij gaan een paar weken later, vanaf 8 september dezelfde route. Heb jij jouwe al helemaal uitgestippeld :)?

Yes! Alles geregeld :) zooooooo klaar om te vertrekken maar eerst nog 7 nachtshiften -O-

Zou je heel toevallig je route willen mailen naar me :)? Ben wel heel benieuwd! Ik ben zelf even aan het puzzelen. Zou het liefst er 6 weken over doen haha

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

Suuszels
Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 06:24

Margoooo schreef:
Suuszels schreef:
Nee wij gaan een paar weken later, vanaf 8 september dezelfde route. Heb jij jouwe al helemaal uitgestippeld :)?



Gaan jullie met de auto?

Ik ga rond die tijd met Moose een tour doen. Heb zojuist mijn EtA ook aangevraagd, meteen goedgekeurd dus weer een ding minder om zorgen om te maken.

Ja, we hebben even kort een camper overwogen maar dat is niet echt ons ding. ik wil van het weekend even goed uitstippelen en de eerste hotels en b&bs gaan boeken. Wie weet komen we ook eventjes langs de ranch :j

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

Suuszels
Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:57

Talida schreef:
Suuszels schreef:
Ja, we hebben even kort een camper overwogen maar dat is niet echt ons ding. ik wil van het weekend even goed uitstippelen en de eerste hotels en b&bs gaan boeken. Wie weet komen we ook eventjes langs de ranch :j


Wij wilden graag met de camper maar was net ff te lastig regelen met onze rare samenstelling. Nu hebben we van alles, tipi's, resorts, blokhutten, b&B, en een boot :-)

Cool tipis! Waar heb je die gevonden :)? En een boot? Een drijvende of eentje die ze op land hebben omgebouwd?

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

Suuszels
Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:00

Vinden jullie het leuk om mee te kijken en denken in de route?
Ik heb echt een heel globaal opzetje, en heb in principe nog 1 nacht over :o
Ik heb ook wel wat familie in West-Canada wonen dus mogelijk dat we daar nog eens mee afspreken.
[ img ]

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

Suuszels
Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:51

Margoooo schreef:
Suuszels schreef:
Vinden jullie het leuk om mee te kijken en denken in de route?
Ik heb echt een heel globaal opzetje, en heb in principe nog 1 nacht over :o
Ik heb ook wel wat familie in West-Canada wonen dus mogelijk dat we daar nog eens mee afspreken.
[ [url=m/gwpaNC.png]Afbeelding[/url] ]



Ik kom je dan vast nog wel tegen! Mijn Moose route:

Sep 07 - Vancouver > Tofino

Sep 08 - Tofino free day

Sep 09 - Tofino > Victoria

Sep 10 - Victoria > Vancouver

Sep 11 - Vancouver > Whistler

Sep 12 - Whistler > Vancouver

Sep 13 - Vancouver > Kelowna

Sep 14 - Kelowna > Banff

Sep 15 - Banff > Lake Louise

Sep 16 - Lake Louise > Jasper

Sep 17 - Jasper > Banff

Sep 18 - Banff free day

Sep 19 - Banff free day

Sep 20 - Banff free day

Sep 21 - Banff > Kelowna

Sep 22 - Kelowna > Vancouver


Ik vlieg de 26ste weer naar huis. Ik heb dus zelf niet deze route uitgestippeld, dit is gewoon een classic tour die zij aanbieden. Ik heb enkel twee dagen Banff er aan vast geplakt. Misschien leuk ter inspiratie.

Leuk zeg! De route komt best overeen, maar ik ben bang dat we elkaar steeds net mislopen :Y) Misschien 10 september, als wij van de Ferry naar vancouver Island gaan en jij ervanaf komt.

Ik heb inmiddels wel weer wat gepuzzeld met mijn route. Ik heb nog een achtertante wonen in Canada, zij zei dat we ook zeker de Okanagan regio moesten meepakken, wat foto's bekeken, zag er ook echt prachtig uit. Dus nu is het denk ik zo, inderdaad maar een dag lake Louise geskipt.

[ img ]

Die Helmcken Falls Lodge ziet er mooi uit, ook zeker qua locatie! die schrijf ik zeker op, ik doe nog een laatste check qua route en dan ga ik maar beginnen met de hotelletjes en airbnbs boeken.

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

Suuszels
Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:18

Ik had wel die blue river safari op het oog, maar denk dat ik er dan maar vanaf stap. Weten jullie goede alternatieven?

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

Suuszels
Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 06:07

Wow Talida, dat is dichtbij!

1234, dat ziet er tof uit <3

Nikilover, grappig we kunnen bijna een boktmeeting organiseren. Wij vliegen 8 september richting Vancouver en de 26e terug vanuit Calgary en pakken veel van deze punten mee. Organiseer je zelf de reis of via een organisatie?
Waar ga je een grizzly tour maken?

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

Suuszels
Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 08:14

Ik vind vliegtickets zo'n ondoorzichtig systeem :') ik kijk altijd via verschillende sites op diverse data en wissel dan ook nog met vliegen op Amsterdam, Brussel of Düsseldorf.
Volgens mij heb je in januari werelddeel weken van KLM.

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

Suuszels
Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 16:44

eilleen333 schreef:
Welke site is nou ookalweer makkelijk als je niet echt een vaste dag hebt dat je wil vliegen? Ik wil bv ergens eind oktober terug, maar als half november veel goedkoper is, is dat ook prima. Kan die functie op Skyscanner niet echt vinden.

Volgens mij kan je bij Skyscanner kiezen ik de hele maand terug.

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, Lielle en 63 bezoekers