Canada

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Spikers
Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 14:26

De staat British Colombia is erg mooi en groot.
Dan moet je ook naar Vancouver Island om Orkas te spotten dat is prachtig.
We hebben zelf misschien plannen om komende zomer weer naar Canada te gaan, ik zou graag ook eens naar Alaska willen, is trouwens geen staat van Canada maar van Amerika.

Agilitydogs get over it


Spikers
Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:44

Wij gaan in de zomer naar Canada we hebben dit weekend de tickets geboekt naar Vancouver, we gaan bijna 4 weken.
We willen graag naar Alaska is er iemand die daar geweest is ?
Anders moet ik daar eens een topic voor openen.

Agilitydogs get over it

Spikers
Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:17

Grrrr wij nog 6 maanden wachten, ik wens je alvast een leuke trip enne wel een verslag hier op BI.
Wij hebben inmiddels tickets geboekt naar Vancouver, vandaar uit met een huurauto naar Vancouver Island richting het noorden en nemen daar de Ferry ( die 15 uur duurt langs de kust omhoog door de Fjorden ) naar Prince Rupert, en dan omhoog door naar Alaska.
Om daar dan heerlijk rond te toeren en zoveel mogelijk cultuur en natuur opzuigen zodat we er weer een jaar op kunnen teren.
Dus als er nog meer mensen zijn die in Alaska zijn geweest please vertel er eens iets over......

Agilitydogs get over it

Spikers
Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:44

Mooiiiieee foto's hoor kan je ook vertellen welke plaatsen je geweest bent.
Krijg nu al zin in de zomer.

Agilitydogs get over it

Spikers
Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:03

Wij hebben ook de tickets bij cheaptickets.nl vandaan en inderdaad het staat mooi op een rijtje welke tickets er nog beschikbaar zijn.
Ligt eraan in welke tijd van het jaar je gaat maar ben bang dat de goedkopere tickets voor het zomerseizoen allemaal al weg zijn.
Even googelen...

Agilitydogs get over it

Spikers
Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 16:39

Ik zit nu vanuit Whitehorse, Yukon te Bokken, het weer is de laatste dagen te koud en te nat geweest.
Gister bij de Pizzahut hier een pizza besteld en wie stapt daar de toko binnen Gunda Niemann de schaatster met haar familie het moet niet raarder worden !!!
Ik heb de laatste 2 dagen geen beren gezien hier, die vinden het ook geen weer, maar het zou vandaag beter worden dus wie weet.
Vandaag rijden we door naar Alaska en hopen overmorgen bij de poolcirkel aan te komen.
Eergister een encounter met een beer gehad bij Fishcreek, Hyder, ik stond met de ranger te praten toen vlak voor onze neus een beer de weg overstak, de ranger meteen over de walkie "There's a Bear on the road heading your way" naar de andere ranger, en ik "O my god " en meteen mijn camera gepakt en net te laat hij was alweer in de bosjes, maar ik heb hem toch uitgebreid op de foto want hij kwam aan de andere kant van de bosjes er weer uit.
Canada is adembenemend mooi en ruig echt een aanrader.
Zal na mijn vakantie eens een topic hier openen met foto's.
Nou hoop snel weer een PC binnen handbereik te hebben want op de een of andere manier werkt onze laptop niet, krijg het kreng niet online.

Agilitydogs get over it

Spikers
Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 00:41

Ahh Fishcreek daar liep ik de beer tegen het lijf.
Mooie foto's trouwens en leuke verhalen van iedereen.
Wij zitten Nu in BC Canada en komen net uit Alaska echt een aanrader voor degene die er al over zaten te denken.
En Whalespotting in Seward helemaal, wauw, wij zijn met een tour van 8,5 uur mee geweest en heel veel gezien, Bultruggen, Orca's, Steller zeeleeuwen, Harbor seals, Seaotters en zelfs een black bear die langs een strandje liep.
En aan boord een eenvoudige lunch gehad en op een eiland een Diner genuttigd.
Zijn ook bij de Arctic Circle geweest wel leuk om gedaan te hebben maar een paasei end rijden en ook weer terug.
Alaska echt een aanrader heel mooi!!!
Nou ga weer verder de town verkennen, we zitten nu in Watson Lake.
Misschien tot horens want we zitten nog in Canada tot volgende week donderdag.

Agilitydogs get over it

Spikers
Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:57

Alaska is heel mooi en er ligt geen sneeuw in de zomer alleen boven op de bergen.
Er zijn veel gletsjers, hoge bergen, ruige natuur, houd er wel rekening mee dat het weer vooral in het zuiden in de zomer niet al te best kan zijn, het regent er veel, lage bewolking, mist en het kan er goed koud zijn, maar daar waren wij gelukkig op voorbereid, met onze winterjassen, mutsen en sjaals.
Dit geld trouwens ook voor sommige delen in het noorden van Canada.
Wij troffen het in Fairbanks waar ze eigenlijk heel mooi weer hadden toen wij er waren, en de zon gaat daar niet onder, heel apart hoor om s'nachts 1 uur voor je hotel te zitten in het licht en toch zien dat er om die tijd best veel mensen actief zijn daar.
We zijn tot boven de poolcirkel gereden en daar was het 22 graden.
Gister hadden we een topdag wat betreft wilde dieren spotten, we hadden een lange rit van Watson Lake, Yukon naar Fort St. John, BC voor de boeg een trip van 950 km. en zijn vroeg vertrokken en net buiten Watson Lake spotten we meteeen 2 black bears en verder op de route kuddes met wood bisons die over de weg liepen, verder liepen er veel mountain sheep, herten en caribou op de weg.
We hebben ook nog een moose gezien maar die lag dood langs de weg zielig.
Nou vandaag gaan we door naar Jasper, Alberta en daarna nog Banff, Galgary, Whistler en terug naar Vancouver.

Agilitydogs get over it

Spikers
Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:58

Spikers schreef:
Alaska is heel mooi en er ligt geen sneeuw in de zomer alleen boven op de bergen.
Er zijn veel gletsjers, hoge bergen, ruige natuur, houd er wel rekening mee dat het weer vooral in het zuiden in de zomer niet al te best kan zijn, het regent er veel, lage bewolking, mist en het kan er goed koud zijn, maar daar waren wij gelukkig op voorbereid, met onze winterjassen, mutsen en sjaals.
Oja Alaska is zeer toeristisch en heel veel Europeanen.
Dit geld trouwens ook voor sommige delen in het noorden van Canada.
Wij troffen het in Fairbanks waar ze eigenlijk heel mooi weer hadden toen wij er waren, en de zon gaat daar niet onder, heel apart hoor om s'nachts 1 uur voor je hotel te zitten in het licht en toch zien dat er om die tijd best veel mensen actief zijn daar.
We zijn tot boven de poolcirkel gereden en daar was het 22 graden.
Gister hadden we een topdag wat betreft wilde dieren spotten, we hadden een lange rit van Watson Lake, Yukon naar Fort St. John, BC voor de boeg een trip van 950 km. en zijn vroeg vertrokken en net buiten Watson Lake spotten we meteeen 2 black bears en verder op de route kuddes met wood bisons die over de weg liepen, verder liepen er veel mountain sheep, herten en caribou op de weg.
We hebben ook nog een moose gezien maar die lag dood langs de weg zielig.
Nou vandaag gaan we door naar Jasper, Alberta en daarna nog Banff, Galgary, Whistler en terug naar Vancouver.

Agilitydogs get over it

Spikers
Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:58

Inmiddels zitten we alweer in British Colombia we zijn nog in Edmonton, Jasper, Lake Louise en Banff geweest.
In Edmonton giga geshopt in de biggest Mall of America of was het nu van de hele wereld.
In Jasper zijn we 1 nacht gebleven s' avonds nog een grote black bear gezien aan de rand van het dorp waar we de auto hadden geparkeerd, beertje lief stond op het spoor daar hadden ze graan gemorst en stond lekker te smikkelen van het gratis toetje.
Jasper en Banff zijn hele mooie parken maar zeer toeristisch.
We zitten nu in Golden en gaan vandaag naar Kamloops toe en morgen naar Whistler en dan alweer naar Vancouver en donderdag naar huis.
Al met al een zeer geslaagde vakantie met veel natuur en wilde dieren, al was het weer hier en daar wat minder maar daar kwamen we niet voor.
En Alaska staat weer op ons lijstje om naar toe te gaan.
Als ik thuis ben zal ik een topic openen met wat foto's voor iedereen die nieuwsgierig is, vooral van Alaska.
Nou toedeloe.

Agilitydogs get over it

Spikers
Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:40

We zijn alweer thuis maar een nacht in Vancouver vond ik meer dan zat vind het geen leuke stad.
We zijn wel 2 nachten in Edmonton, Anchorage, en Fairbanks geweest deze steden vond ik wel leuk, maar Vancouver daar heb ik niets mee helaas.

Agilitydogs get over it

Spikers
Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:59

Daar heb je helemaal gelijk in vind meestal ook niets aan die grote steden, maar ja ik heb een ega die toch wel zo'n stad wil bekijken.
Geef mij de rimboe of het plattenland maar.

Agilitydogs get over it

Spikers
Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:09

Ok dus de grootste mall van de wereld, nou voor een dagje was het wel leuk maar dat is het dan ook voor mij.
Victoria hebben we dit keer overgeslagen, had het al gezien en inderdaad een leuk stadje, wij moesten op tijd naar Port Hardy want we hadden een reservering voor de ferrie naar Prince Rupert.

Agilitydogs get over it

Spikers
Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:20

Ga met Mientjeuh mee al meende ik dat de Canadese en Amerikaanse Dollar een tikkeltje hoger ligt weet het niet zeker hoor.
Als je Dollars haalt doe het dan gewoon bij een NL bank en niet bij een wisselkantoor of bij de balie van een Hotel in Canada of Amerika die berekenen je veel meer kosten.

Agilitydogs get over it

Spikers
Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:21

Dat doen wij ook maar ik heb ook altijd een paar honderd dollar zo op zak.

Agilitydogs get over it

Spikers
Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:55

:+

Agilitydogs get over it


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bente_sat, ChanelR en 85 bezoekers